Ascari

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Ascari

Bericht door Snipe » 27 nov 2014, 13:45

Als ik op het forum bij de actieve topics kijk, zie ik topics over de EU, over wasmachines en iPads. Allemaal ongelooflijk belangrijk, maar laten we even niet vergeten dat DF afgelopen week hét evenement van het jaar heeft georganiseerd: eerst twee trackdays op Portimao, later in de week een weekend Ascari. Een tijd geleden had ik hier op DF gelezen dat een weekend Ascari de moeite waard zou zijn, dus daar ben ik maar eens heen gereden (met een fotograaf, om er mooie verhalen over te maken - binnenkort in je plaatselijke boekhandel).

Er waren ongelooflijk mooie auto's te zien, van het kaliber 991 GT3 en 458 Speciale, maar je hóeft niet met zo'n auto te komen om er plezier te hebben. Dat bewees Peter overtuigend door zijn gehuurde 114d over het circuit te hoonen.
En dan is niet alleen het circuit zelf tof, ook de weg erheen is de moeite waard. Niet per se de hele weg vanaf Nederland, maar vooral het deel van Marbella (waar we in een hotel zaten) naar Ascari. Op Ascari kun je je ook buiten het circuit vermaken, bijvoorbeeld met een goede lunch in het clubhuis, maar belangrijker nog: op de kartbaan of het offroad-circuit.

Het enige jammere was dat er maar weinig forummembers deelnamen. Natuurlijk, het kost je serieus geld en het is niet naast de deur, dus het is begrijpelijk. Maar je hóeft niet per se te rijden; zo kwamen Kees en Tom voor de gezelligheid langs. Maar ook zij zullen denk ik hetzelfde zeggen als de mensen die er wél hebben gereden: als je half in de gelegenheid bent om het een keer te doen, ga dan naar Ascari! Wát een circuit!
Bijlagen
Ascari-Track.jpg
Ascari-Track.jpg (47.32 KiB) 3574 keer bekeken

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Ascari

Bericht door Petrolhead Tom » 27 nov 2014, 14:57

Staat bovenaan de bucket list. Centenkwestie.

Wel tof dat er ook nog mensen rijden. Ik ga morgen even naar de nordschleife. Goed weekend!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ascari

Bericht door GTRene » 28 nov 2014, 01:09

bij mij 'hoofd'zakelijk een kop kwestie :D

maar leuk als je de go hebt (geen head problems e.d.) en de centen, machtig zoiets :df:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Ascari

Bericht door Nutkees » 28 nov 2014, 09:04

Kees & Elmar zijn er met autos gewoon bij in 2015 :df: :df: :df:

Gewoon TE gaaf daar!

Gebruikersavatar
Arjan B
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
Locatie: Brabant

Re: Ascari

Bericht door Arjan B » 29 nov 2014, 14:32

Ondertussen rij je tig mooie circuits gewoon voorbij waar je voor een fractie van het geld net zo'n leuke dag kunt hebben.
In mijn ogen is het belangrijkste de groep waarmee je op pad gaat.
Bij kleine circuits kun je 's avonds na het rijden met een groepje op de parking of paddock nog lekker de barbeque aansteken, biertje pakken, relaxen, sterke verhalen vertellen en uiteindelijk naar je camper of tentje om te slapen en de volgende dag je spulletjes inpakken en naar huis.

Dat is voor mij een geslaagd weekend :)
Groet,
Arjan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten