Tips rondetijd verbeteren CPZ
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
De SIM-boys hebben toch geen adviezen nodig? Die géven ze...
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
+1Eric Z schreef:Dat de video nu prive is zegt mij genoeg...
- KmL
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 02 mar 2014, 02:15
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
vanaf nu alleen nog maar cruize video'sPetrolhead Tom schreef:+1Eric Z schreef:Dat de video nu prive is zegt mij genoeg...
- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Ik heb nog wel een Stelvio hillclimb in een volgepakte 100pk auto. Spannend genoeg om hier te posten.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Ik zie liever wat mooie vrouwen. Maar whatever turnes u on m8.
- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Mooie vrouwen kom je niet tegen op Driving Fun. Het is een wiener party hier. =)dvh schreef:Ik zie liever wat mooie vrouwen. Maar whatever turnes u on m8.
Ik denk dat je dit zoekt dvh: http://forum.viva.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
- Geert.
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Nou waar blijft dat stoere filmpje Dave ...glnk schreef:Ik heb nog wel een Stelvio hillclimb in een volgepakte 100pk auto. Spannend genoeg om hier te posten.
- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Geert. schreef:Nou waar blijft dat stoere filmpje Dave ...glnk schreef:Ik heb nog wel een Stelvio hillclimb in een volgepakte 100pk auto. Spannend genoeg om hier te posten.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Gvd wat suf!
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:48
- Locatie: Drenthe
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Misschien heeft te TS hier iets aan,
Auto is enigsinds vergelijkbaar,
voorwielaandrijfer, zelfde gewicht, iets minder vermogen, 160-170pk.
2:06.682
Auto is enigsinds vergelijkbaar,
voorwielaandrijfer, zelfde gewicht, iets minder vermogen, 160-170pk.
2:06.682
-
OnlineLuco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
wat voor banden?
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Bekijk het filmpje nog eens tussen de 3 en de 7 seconden.Luco schreef:wat voor banden?
888´s.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Wat ben jij nou voor nepcoureur Luco!? Dat je dat nou niet ziet!
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Persoonlijk zie ik met name op het achterste stuk een paar stukken waar je bij elkaar wel een seconde of twee laat liggen t.o.v ‘the perfect round’:
Bij de Mastersbocht kun je (zo schijnt, ik ga niks meer stellen als waar in dit topic) beter wat langer de linkerberm volgen voor het insturen en dan al op het gas en iets curb pakken. Dit was een tip van Huub Vermeulen en leverde mij toen meteen mijn snelste tijd op. Ergens neig ik ernaar hem te geloven
Dan kom je vervolgens op Wilgenheagen.. nou ja die heb je zelf ook wel door... mis je de apex ook daar schijnt later insturen te werken. Het helpt daar wel om de auto wat meer te zetten ( gooien) maar dat moet de auto dan wel accepteren natuurlijk.
Bocht 8 zit je ook te vroeg binnen deze lijn is in een race wel weer fijn omdat je dan wat defensiever bent.
Audi S ook weer iets later inzetten en meer naar het midden van de eerste bocht laten lopen en de bocht inremmen (dat deed tristan heel stoer met zijn 1) zeg maar, dan de volgende pakken vanaf ongeveer midden baan daardoor kun meer snelheid meenemen voor het rechte stukje naar de volgende bocht
En het zo beschrijven is makkelijk maar in de auto gebeurt er altijd iets en het jezelf aangeleerde afleren is echt het lastigst
leuk voorbeeld is dit
Disclaimer: ik kan het niet beter dan iedereen, heb geen sim , en verdien mijn geld met praten.. Kees jij ook .. dus nou ja.. zijn ook maar tips
Bij de Mastersbocht kun je (zo schijnt, ik ga niks meer stellen als waar in dit topic) beter wat langer de linkerberm volgen voor het insturen en dan al op het gas en iets curb pakken. Dit was een tip van Huub Vermeulen en leverde mij toen meteen mijn snelste tijd op. Ergens neig ik ernaar hem te geloven
Dan kom je vervolgens op Wilgenheagen.. nou ja die heb je zelf ook wel door... mis je de apex ook daar schijnt later insturen te werken. Het helpt daar wel om de auto wat meer te zetten ( gooien) maar dat moet de auto dan wel accepteren natuurlijk.
Bocht 8 zit je ook te vroeg binnen deze lijn is in een race wel weer fijn omdat je dan wat defensiever bent.
Audi S ook weer iets later inzetten en meer naar het midden van de eerste bocht laten lopen en de bocht inremmen (dat deed tristan heel stoer met zijn 1) zeg maar, dan de volgende pakken vanaf ongeveer midden baan daardoor kun meer snelheid meenemen voor het rechte stukje naar de volgende bocht
En het zo beschrijven is makkelijk maar in de auto gebeurt er altijd iets en het jezelf aangeleerde afleren is echt het lastigst
leuk voorbeeld is dit
Disclaimer: ik kan het niet beter dan iedereen, heb geen sim , en verdien mijn geld met praten.. Kees jij ook .. dus nou ja.. zijn ook maar tips
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 21 mei 2014, 13:46
Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ
Ik zal eerdaags mijn TA filmpjes er eens op zetten Achiebald, misschien heeft hij er wat aan. Ik heb nog een tijdje achter hem gereden, en wat er wel gemeld wordt klopt, mij moet echt meer de baan gebruiken.. er zijn zelfs momente tijdens de kwali geweest dat ik er BUITENOM voorbij kon met mijn 1300 kilo
hij laat een hoop liggen wat betreft de baan breedte, dat filmpje toont dat ook bij bijvoorbeeld uitkomen scheivlak, dat kan al gauw een km of 10, 15 harder want hij eindigt in het midden van de baan.... de bocht voor gerlach lekker links aanhouden en dan vrij laat insturen, dan kun je recht over de hobbel die daar zit.
Just my 2 cents.. ik heb misschien 5 uur trackervaring en rij onder de 2:10 met een haast standaard subaru.
hij laat een hoop liggen wat betreft de baan breedte, dat filmpje toont dat ook bij bijvoorbeeld uitkomen scheivlak, dat kan al gauw een km of 10, 15 harder want hij eindigt in het midden van de baan.... de bocht voor gerlach lekker links aanhouden en dan vrij laat insturen, dan kun je recht over de hobbel die daar zit.
Just my 2 cents.. ik heb misschien 5 uur trackervaring en rij onder de 2:10 met een haast standaard subaru.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 341 gasten