Verstappen bij van Amersfoort Racing

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Luco » 18 apr 2014, 15:33

Volgens mij rijdt sainz jr al een aantal jaren en rijdt nu pas een beetje vooraan.

Zou toch ook nog even verder naar het lijstje namen kijken, zitten toch redelijk wat veelbelovende talenten bij.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Luco » 04 mei 2014, 16:07

Max wint in zijn tweede weekend een race. :thumbup:

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 508
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 04 mei 2014, 16:24

Van start tot finish aan de leiding, eentje uit het boekje. Bij de restart na de safety-car ook goed weg en gelijk een klein gaatje. Top gedaan dit. Ruwe snelheid is er, nu gaan werken aan constant worden.

Erg mooi.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door GTRene » 04 mei 2014, 22:28

en zelfs als jongste ooit lees ik toevallig hier>

http://www.nu.nl/sport/3767386/zoon-ver ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Max Verstappen heeft zondag als jongste coureur ooit een overwinning behaald in de Europese Formule 3.
De 16-jarige zoon van voormalig Formule 1-coureur Jos Verstappen was op de Hockenheimring in Duitsland de snelste.
"Deze race en overwinning zijn geweldig, zeker na het elektrische probleem dat ik een race eerder had en waardoor ik de pole positie in rook op zag gaan", aldus Verstappen junior over eerdere tegenslag.
"Dat was flink balen, maar maakte mij nog meer gebrand en vastbesloten mijn uiterste best te doen om de wedstrijd te winnen."

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Hielke » 05 mei 2014, 13:35

Heb 'm net op radio 1 horen praten. Aan z'n praatje zal het in ieder geval niet mankeren. Heel realistisch. Goede focus ook. Die moet het wel naar de F1 kunnen redden.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Peric » 05 mei 2014, 14:36

Je bent wel 's minder positief geweest Hielke.. :coffee:
Hielke schreef:Toen bij de tests werd ie al bijna tot wereldkampioen verheven.

Nu in de echte race faalt ie.

Over en uit, het boek kan gesloten worden.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Hielke » 05 mei 2014, 14:41

Die reactie hoort in een context thuis. Anti-verheerlijking.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Peric » 05 mei 2014, 14:44

Die verheerlijking begint toch bewaarheid te worden.. :)
Goed begin is het halve werk.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door ///Joost » 05 mei 2014, 21:35

Ach...verheerlijking...noem het gewoon aanmoediging of enthousiasme. Mooi voor die jongen!

Jan-Jaap
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2010, 16:11

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Jan-Jaap » 06 mei 2014, 11:00

Ik heb live zijn eerste overwinning gezien.

Echt heel erg goed wat hij heeft laten zien.
Ik weet zelf dat achter iemand aanrijden makkelijker is dan voorop rijden.
Hij heeft in race 3 constant voorop gereden zonder dat de mannen er achter kans hadden om in te halen.

Ik zeg over 3 jaar in formule 1!

De DTM was trouwens ook weer prachtig.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Metchu » 06 mei 2014, 14:57

///Joost schreef:Ach...verheerlijking...noem het gewoon aanmoediging of enthousiasme. Mooi voor die jongen!

hollandse chauvinisme! zijn we niet vies van, is toch mooi! Niets met verheerlijking te maken... je hoopt het gewoon hè. Hup Max!

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Hielke » 11 mei 2014, 22:52

3 raceweekenden en 9 races gehad. Teveel DNF's voor Verstappen. Achterstand op de nr.1 is inmiddels zo groot dat een eventueel kampioenschap bijna al verkeken is.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Luco » 12 mei 2014, 00:16

komen nog 24 races dus ocon kan ook een keer wat slechte weekenden hebben
Zelf heeft die constant geroepen dat het een leerjaar is, die jongen is pas 16 en volgens mij is formule rijden toch net ff wat anders dan karten.

vandaag was jammer, spinde op natte baan
laatste race werd die erafgerost door ocon die daar ook een waarschuwing voor kreeg
vorig weekend twee keer problemen met de elektronika van de koppeling

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Reind » 12 mei 2014, 09:12

Dat Max in zijn eerste autosportjaar (in NB de EURO F3) meteen kampioen zou worden is nooit de intentie geweest. Hij is 16 jaar en moet zich nog vormen in autosportland.

Je zou kunnen zeggen dat Ocon als rookie de show steelt. Qua resultaten doet hij dat ook, maar als je hoort hoe er over Verstappen word gesproken heb ik het idee dat ze hem als een supertalent zien.

Op Pau schoof hij van de baan toen hij de limieten van de auto aan het ontdekken was. Hij was dan ook de absoluut snelste in de eerste sectie. Het hele weekend al. Zijn rauwe snelheid is gewoon enorm indrukwekkend.
En dat blijft misschien wel hangen.

Ocon was volledig schuldig aan het incident bij de start. Verstappen had gewoon de beste start van het hele veld en wou direct toeslaan. Ocon sneed hem volledig af en mag van geluk spreken dat hij überhaupt is gefinisht.

Verder is F3 teveel treintje rijden

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Hielke » 12 mei 2014, 11:51

Heb wat races op Youtube bekeken. Die Esteban Ocon rijdt strak en slim. Verdedigt over het algemeen ook goed. Z'n palmares van vorige seizoenen stelt niks voor. Een middenmotor. Waarom ie nu dan wel weet te domineren is me een raadsel. Misschien dat team en motor toch de doorslag geven.


Verstappen is een jaar jonger dan Ocon. Dit moet z'n belangrijkste leerjaar zijn. Een tikje in de kart maakte niks uit, nu zijn je kansen door een kapotte vleugel direct verkeken.

Hoe zit dat nu met die Fia Formule 3. Is dit DE bakermat voor de Formule 1? Of zijn er andere klasses waaruit jong talent geplukt kan worden. Nyk de Vries heeft het in de eerste race van een Renault formule klasse goed gedaan geloof ik. Maar hij is al 19. Waarom rijdt ie niet in de Formule 3?

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Reind » 12 mei 2014, 12:27

Goede vraag. De een gaat linksom en de ander rechtom.

Ik beoordeeld een goede klasse het op moeilijkheidsgraad en marketing/exposure. En daar scoort de F3 de afgelopen jaren erg goed. Veel auto's en minimale verschillen, dan komen de talenten vanzelf bovendrijven. De World Series by Renault is vergelijkbaar en zou ook een goede optie kunnen zijn. Helemaal omdat je dan kan doorstromen naar de populaire 3.5 serie. Daar rijden ook veel voormalige F3 rijders.

Ik denk zelf dat het F3 is geworden omdat VAR daar actief is.

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Wouter81 » 12 mei 2014, 12:29

Verstappen heeft inderdaad wat teveel DNF's. Soms eigen schuld maar ook een aantal keren domme pech zoals technische problemen of door een ander veroorzaakt, zoals door Ocon die in de laatste race zijn vleugel kapotreed.

Maar zoals gezegd, het is ook een leerjaar. Het initiële plan was om eerst Formule Renault 2.0 te rijden. Die stap overslaan, gelijk naar de Formule 3 en dan qua snelheid continue in de top 3 rijden is natuurlijk al enorm indrukwekkend. Ocon doet het inderdaad ook erg goed, ook een rookie in de F3 maar ook al 2 jaar ervaring in de Formule Renault 2.0. Geen rookie in de autosport dus, zoals Verstappen.

Verder is dat team van hem (Prema) een topteam in de F3, Van Amersfoort is dat niet. Die hadden zelfs nog nooit op Pau gereden dus ook 0 ervaring qua afstelling ed. daar. Des te knapper dat Max zo goed onderweg was qua snelheid/rondetijden.

Maar toch waardeer ik Verstappen wel dat hij de limiet opzoekt. Jammer dat hij er in race 2 afstuitert maar goed, dat is leerzamer dan op 98% blijven rijden.

Dit jaar leren, top 3 zien te halen, volgend jaar kampioen worden. Klinkt misschien stom maar voor zijn 'vorming' denk ik zelfs beter als hij niet te snel kampioen wordt. Wat moet je dan op je 16e? De GP3 is geen stap vooruit (da's een stap opzij), de GP2 lijkt me op deze leeftijd een stap te hoog nog. Enige wat ik dan kan bedenken is de Renault World Series misschien.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Reind » 12 mei 2014, 12:40

Helemaal met Wouter eens.

Ervaring opdoen is gewoon heel belangrijk. En van slechte ervaringen word je alleen maar "sneller" beter. Je word dan met de neus op de feiten gedrukt en dat is beter dan behoeden. Je moet het gewoon voelen. Ik vondhet niet jammer dat hij crashte, ik vond het mooi want hij zette de snelste sectietijd neer van iedereen.

Doet me denken aan mij vader
Mij vader zij vroeger weleens waarom ik niet vaker crashte/spinde met karten. Ik zij dan dat ik echt al helemaal op de limiet rij en dat harder gaan geen zin heeft aangezien je dan ook kans heb ook schade. Hij zij op zijn beurt, hoe weet je dat je op de limiet rijd als je nooit crasht. Vervolgens heb ik 1 jaar 2 frames krom gereden :df: Maar ben als rijder wel sneller geworden. Want je wet pas echt waar de limiet ligt als je er soms flink overheen gaat.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door ///Joost » 12 mei 2014, 12:53

Reind schreef: Want je wet pas echt waar de limiet ligt als je er soms flink overheen gaat.
Wijze woorden.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Hielke » 12 mei 2014, 13:15

Je kunt de limiet ook opzoeken en erover heen gaan zonder dat je schade rijdt. Te laat remmen en met 2 meter de apex op de juiste lijn missen is een hele grote fout. Je auto kwijt raken en 'm in de zandbak zetten is een blunder. Daar leer je niks van. (Verstappen senior)

Ik denk overigens dat junior het veel beter zal gaan doen. Dat ie die 2.0 Renaults heeft overgeslagen vind ik ook slim. Als ie in de tweede helft van het seizoen de fouten eruit heeft gehaald (het tempo heeft ie al), dan is ie bijna klaar voor de top.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Mark 320iS » 12 mei 2014, 15:42

Hielke schreef:Als ie in de tweede helft van het seizoen de fouten eruit heeft gehaald (het tempo heeft ie al), dan is ie bijna klaar voor de top.
Precies!

Hij heeft FR 2.0 overgeslagen omdat die auto blijkbaar 'te makkelijk' te rijden was en ie de limiet van die auto al snel gevonden had, waardoor het leereffect snel voorbij zou zijn(?). Daarnaast schijnt de F3 meer grip op de vooras te hebben, wat de rijstijl van Verstappen blijkbaar weer meer past. Een F3 is ook een veel complexere auto dan een FR2.0, meer afstelmogelijkheden enz. Ook veel sneller dan een FR2.0, op Pau was het verschil dit weekend 4 seconden per ronde. De FR2.0 reed er namelijk ook dit weekend, met 2 poles, 2 overwinningen en 2 snelste ronden uit 2 races voor Nyck de Vries overigens.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Reind » 02 jun 2014, 13:42

Het zat hem niet mee in Hongarije. Wel elke race in top 5 gekwalificeerd en een super start in race 1 maar bleef te lang aan de buitenkant in turn 1. Geen grip een onderstuur, zowiezo vond ik de auto er onderstuurd uitzien. Race 2 penalty wegens buiten de baan rijden. Had in mijn ogen te maken met een onderstuurde auto. Race 3 gewoon erg goed gereden en 4de was dik verdient.

VW heeft duidelijk niet het vermogen van de MERC. Daar moet iets gebeuren anders word het nog een zwaar seizoen.

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Wouter81 » 22 jun 2014, 12:22

Wat een fenomenaal weekend voor Max in Spa. :) 3 Races, 3 overwinningen. En hoe! Briljant gereden en Ocon 2x direct verslagen. Snelste rondetijd ook, eerste rijder met 3 overwinningen in een weekend en van P5 naar P3 in het kampioenschap. Ocon keek niet blij.

Prachtige races ook, 2 gezien via de livestream op de F3 site. Goed commentaar ook daar, Engelse commentator was aardig onder de indruk van Max.

Helemaal top.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Hielke » 22 jun 2014, 12:50

Zo dan, dat heeft ie knap gedaan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door GTRene » 22 jun 2014, 16:36

well done :clap:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 104 gasten