Verstappen bij van Amersfoort Racing

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Hielke » 04 jul 2014, 11:03

///Joost schreef:
Hielke schreef:Je zult het richting de top altijd zelf moeten doen. En al helemaal in een door geld gedomineerde sport als de autosport.
+100000

Dat Talent First getrek is een facade. Talent doet nauwelijks meer ter zake in de autosport. Het draait allemaal om de centen. Je maakt mij niet wijs dat de beste coureurs ter wereld in de F1 rijden (terwijl dat wel zo zou moeten zijn). :lollerdelol:
Ben het met je eens.

Maar als bond moet je toch iets. Bij de voetbal en tennisbond stikt het van de talentenprogramma's. Ze spiegelen zich bewust of onbewust bij de KNAF toch aan deze mega grote partijen. Dan is hetgeen ze nu doen waarschijnlijk het maximaal haalbare. Als deelnemer laat je je van je competitieve kant zien en als winnaar heb je je positief van de andere kandidaten onderscheiden. Hoe je vervolgens als armlastige rijder aan geldschieters komt is een heel ander verhaal.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door ///Joost » 04 jul 2014, 11:15

Klopt, de autosportwereld heeft zichzelf min of meer in de voet geschoten door steeds maar te wedijveren met grotere en grotere sponsorbedragen, tot een punt waar we nu zitten, dat het nergens meer over gaat. Absurde bedragen, waardoor de Nationale autosport ook op z'n gat is komen te liggen.

Met tennis en voetbal kun je je nog onderscheiden door jezelf in de kijker te spelen door training en talent. Dan is het eenvoudiger (let op, ik zeg niet eenvoudig) om de top te bereiken. Je kunt in de autosport nog zo veel talent hebben, als je geen geld mee kunt brengen kun je net zo goed meteen stopppen. En bedrijven staan zeker in deze tijd niet meer in de rij om als geldschieter te fungeren.

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Andre » 04 jul 2014, 11:33

Zelfs bij sommige fabrieksteams moet je als tallentvolle rijder al geld meenemen.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door WJ » 04 jul 2014, 11:43

Maar dat is altijd al zo geweest. En als je talent heb en het toch probeer dan is het nog fucking hard om op te kunnen tegen degene die genoeg geld hebben om nonstop test rondjes te kunnen blijven draaien.

Hell, zo is de racerij toch ook begonnen. Mannen met teveel geld die een automobile konden betalen en er mee gingen racen.

In de racerij is geen plaats voor talent, alleen voor geld.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Eric-328 » 04 jul 2014, 12:19

Al zou de KNAF het willen en kunnen dan zal Jos het nooit toestaan dat zij ook maar enige inbreng, hoe klein dan ook ,hebben in de ontwikkeling van Max. Dat vertrouwt hij zelfs de talentprogramma's van de topteams uit de formule 1 (nog) niet toe. :wink:

Wouter81
Berichten: 9060
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Wouter81 » 04 jul 2014, 14:10

Terug naar Max. :) Hij heeft net de eerste vrije training gereden tijdens de Masters op Zandvoort. Dit weekend in een Motopark auto, niet in zijn vaste team van Amersfoort dus.

Hij was desondanks weer de snelste. :)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Peter Tunissen » 04 jul 2014, 17:51

Max kan in mijn beleving wereldkampioen F1 worden; van dat niveau is hij wel, maar ik denk dat Jos in de basis de snelheid daarvoor ook wel had.
Maar de geschiedenis van de F1 is ook gevuld met geknakte talenten, dus we zullen zien hoe het gaat; volgens mij gaan ze nu wel heel verstandig met hem om door hem niet in een F1 talenten programma te stoppen. Als Nederlander heb je daarin niks te zoeken omdat iedere Engelsman, Duitser, Chinees, Indiër, Amerikaan of vrouw sponsor-technisch interessanter is.

Maar even wat anders: alle deelnemers aan de Masters van 2014:

Afbeelding

11 auto's, waarvan 5 Nederlanders. Auw... :(

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27867
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Luco » 06 jul 2014, 21:31

Heeft diverse oorzaken, met name de verschillende reglementen zodat niet alle autos mee mogen doen.
Wel jammer had Max zijn overwinning vandaag meer glans gegeven.

Kwam nog een mooie foto tegen, niet van de masters
Afbeelding

Wouter81
Berichten: 9060
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Wouter81 » 24 jul 2014, 11:41

Max met Mercedes in zee als we de verhalen mogen geloven.
Max Verstappen: Schon bald im Mercedes-Silberpfeil?
Von Mathias Brunner - 23.07.2014-18:23
Der vielversprechende Max Verstappen (16) hat im ersten Formel-3-Jahr vier Formel-1-Angebot vorliegen, auch von Red Bull und Mercedes. Ist die Entscheidung gefallen?
Noch im Rahmen des Hockenheim-GP sah der frühere Formel-1-Fahrer Jos Verstappen (42) keine Eile, was die Zukunft seines Sohnes Max angeht: «Ich muss schon ein wenig staunen, wie viele im Formel-1-Fahrerlager sich über Max schlau gemacht haben. Es ist schön, dass er so heiss begehrt ist. Aber wir entscheiden uns erst dann für einen Weg, wenn wir das in Ruhe überlegt haben.»
Angeblich erhielt Verstappen vier konkrete Angebote, wie man den 16 Jahre jungen Max an die Formel 1 heranführen könnte. Zwei davon kamen von Red Bull und Mercedes. Das hat es für einen so jungen Piloten noch nie gegeben!
Nun kursiert in Holland: die Entscheidung sei bereits gefallen – Jos und Max würden sich mit Mercedes verbünden. Sollte die Formel-3-Saison weiter so erfolgreich verlaufen (Max liegt auf dem zweiten Zwischenrang) ist eine Saison in der GP2 denkbar, dank welcher Verstappen junior mehr der aktuellen Formel-1-Rennstrecken lernen könnte als in der Formel Renault.
Zum Vergleich: die GP2 gastiert 2014 in Bahrain, Barcelona, Monaco, Spielberg, Silverstone, Hockenheim, auf dem Hungaroring, Spa-Francorchamps, Monza, Sotschi und in Abu Dhabi.
Das Programm der Formel Renaul 3.5: Monza, Alcaniz, Monaco,Spa-Francorchamps, Wolokolamsk, Nürburgring, Ungarn, Le Castellet und Jerez.
An besuchten relevanten Formel-1-Strecken heisst es damit 11:5 für die GP2.
Ebenfalls angedacht ist ein erster Formel-1-Test im Silberpfeil für den früheren Kart-Überflieger (Welt- und Europameister), dies aus reglementarischen Gründen in einem 2012er Mercedes (so wie Simona De Silvestro ebenfalls einen Sauber älteren Baujahrs testet).

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Hitz » 04 aug 2014, 14:56


Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Reind » 04 aug 2014, 15:36

Als dat zou gebeuren is het historie repeats. Denk alleen Verstappen Senior hier een stokje voor steekt. Is voor hem altijd een beetje de fout in zijn carrière geweest.

MAX heeft overigens weer zijn racekarakter laten zien door niet te wijken voor de arrogante Ocon tijdens de start van race 1 op de RBR. En toen was het..................... Heerlijk


Wouter81
Berichten: 9060
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Wouter81 » 04 aug 2014, 16:47

Heb race 2 en 3 weer live gezien, via de uitstekende stream + commentaar op de F3 website. Aanrader.

Wat een geweldige raceklasse is dat toch. Op het scherpst van de snede, ook regelmatig de nodige aanrijdingen en crashes bij die rookies maar er wordt echt hard geraced en het is erg spannend. Ook mooi dat het altijd 3 races per weekend zijn, veel rijtijd dus.

Ocon had een waardeloos weekend, ook nog wat straffen (terecht ook). Arrogant mannetje is dat, mooi dat het hem ook eens tegenzit. Heeft het hele jaar al veel geluk gehad cq. weinig pech. Verstappen heeft wat teveel punten verloren door mechanische problemen.

Max had geen briljante kwalificatiesessies maar wat is het toch een geweldige racer. Daar zaten inhaalmanoeuvres bij waar je :shock: tegen deed. Mooie opmerking van de commentatoren: Verstappen trekt zich niets aan van de 'standaard inhaalplekken', die haalt gewoon overal in, ook als het op die plek eigenlijk niet eens kan.

Alleen compleet belachelijk dat hij 20 secondes penalty in race 3 kreeg vanwege een zogenaamd onzorgvuldige inhaalactie op Fuoco. Dat sloeg werkelijk nergens op en riekt naar politiek. Dat scheelt hem 12 kostbare punten in de jacht op Ocon. Hij is er wel 22 punten op ingelopen dit weekend maar ik vrees dat het een lastig verhaal wordt om daar nog bij te komen.

Volgend jaar Toro Rosso? Dat zou te gek zijn. Eerst dacht ik: gekkenwerk maar aan de andere kant: waarom niet? Kvyat die er nu rijdt doet het ook super en die kwam uit de GP3, vergelijkbaar met de F3. En Raikkonen hetzelfde verhaal destijds. We zullen zien.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31178
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door JP » 12 aug 2014, 17:14

Red Bull it is !

http://www.autoblog.nl/nieuws/breek-max ... bull-69244" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Andre » 12 aug 2014, 17:26

Ik had denk ik liever bij Mercedes of een ander team gezeten en was ver van redbull weg gebleven!

Redbull is keihard en zet de druk er gigantisch op. Even niet presteren en hij is klaar bij redbull. Zie ook Beitske Visser. Met gebroken rug winnen staan ze op stoep en gaat het even slechter worden de contracten zo de versnipperaar in geflikkerd.

Mijn keus was absoluut niet op redbull gevallen.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Eric-328 » 12 aug 2014, 17:31

Maar kun je met de druk omgaan en presteer je wel... :wink:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9094
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door smiley » 12 aug 2014, 17:42

Zo'n keuken met 4 wielen was ook veel te verwarrend voor Beitske :coffee:

Wouter81
Berichten: 9060
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Wouter81 » 12 aug 2014, 18:54

Enerzijds met je eens Andre, al denk ik wel dat Max een buitencategorie is en anders behandeld zal worden. We weten ook niet hoe zijn contract in elkaar zit. Ik ben toch wel erg positief, al ken ik ook de verhalen over Red Bull natuurlijk. Maar goed, kijk naar Frijns. Hij had ooit de kans op daar te tekenen, niet gedaan en waar zit hij nu?

Grootste voordeel: Red Bull heeft 4 F1 zitjes te verdelen en Mercedes maar 2...

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door dvh » 12 aug 2014, 18:59

Wel leuk voor hem.
Is dit dan gelijk de jongste f1 rijder in het veld?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Roy RS » 12 aug 2014, 19:22

dvh schreef:Wel leuk voor hem.
Is dit dan gelijk de jongste f1 rijder in het veld?
(Nog niet) Nee, er is nog niks duidelijk over zijn plekje, kan zomaar een opstapklasse zijn, niemand zegt dat hij meteen bij toro rosso aan de bak komt...ik hoop t echter wel, top man

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Jesper » 13 aug 2014, 00:24

Andre schreef:Ik had denk ik liever bij Mercedes of een ander team gezeten en was ver van redbull weg gebleven!

Redbull is keihard en zet de druk er gigantisch op. Even niet presteren en hij is klaar bij redbull. Zie ook Beitske Visser. Met gebroken rug winnen staan ze op stoep en gaat het even slechter worden de contracten zo de versnipperaar in geflikkerd.

Mijn keus was absoluut niet op redbull gevallen.
Verstappen is wel even van een iets andere orde dan Beitske...

Ik vraag me af waarom zoveel mensen hem liever bij mercedes hadden gezien. Want hoeveel coureurs heeft mercedes nu eigenlijk de f1 in geholpen via hun talentenprogramma? En zeker is red bull hard voor hun coureurs, maar wat echt goed is krijgt ook een echte kans. Dus als Verstappen zo goed is als gedacht wordt, moet dat geen probleem zijn!

Ben benieuwd of Max volgend jaar al in de torro rosso kan instappen. Op zich wel gaaf natuurlijk, maar aan de andere kant hoop ik het niet. Laat hem eerst nog maar een jaartje rijpen in de wsr 3.5

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Eric-328 » 13 aug 2014, 08:39

Als je niet met de druk in een ontwikkelingsprogramma om kunt gaan heb je niets in de F1 te zoeken...

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Roy RS » 13 aug 2014, 08:42

Mercedes heeft sowieso aangegeven het liefst wereldkampioen te worden met een Duitse coureur, daar zou ik dus zeker niet naartoe gegaan zijn, als er dan iemand vrijwel net zo goed is en toevallig Duits...bye bye stoeltje (ook omdat dat sponsor technisch goed uit kan vallen) Dat probleem heb je niet bij RB

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Roy RS » 13 aug 2014, 09:08

de Telegraaf meldt dat verstappen volgend jaar inderdaad bij Toro Rosso aan de start verschijnt, ze brengen het als een feit en niet als een mogelijk plan...een en ander zou in Spa aangekondigd moeten gaan worden, dan is hij dus toch het jongste F1 talent ooit...ik hoop zo dat het goed afloopt en dat we jarenlang kunnen genieten van een NL topcoureur!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27867
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door Luco » 13 aug 2014, 09:24

Achteraf weet je pas of het de juiste keuze is geweest.
Maar dat RB hem zo graag wil hebben dat ze hem zelfs een F1 zitje garanderen (als je het moet geloven) dat zegt toch wel wat.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Verstappen bij van Amersfoort Racing

Bericht door WJ » 13 aug 2014, 09:29

Red Bull houd van exposure, en jongste F1 coureur ooit is ++exposure.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 53 gasten