Montage van action cam

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
goos
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2014, 18:41

Montage van action cam

Bericht door goos » 03 feb 2014, 17:43

Ik zit te twijfelen of ik deze vraag hier moet plaatsen of bij Auto algemeen.

Ik heb sinds kort een sony hdr-as15 action cam. Deze wil ik graag gebruiken op een circuit training (met mijn clio 4 RS) Iemand tips hoe ik deze zowel binnen als buiten de auto kan plaatsen?
Voor buiten op de auto had ik de 'Fat Gecko Dubbel Mount' gezien (er staat bij dat het zelfs op vliegtuigen houdt), maar na het sturen van een mailtje aan dat bedrijf raden ze me de 'Fat Gecko Triple Mount', maar die is dan ook weer een stuk duurder (tweederde van de prijs van de hele camera).

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Montage van action cam

Bericht door Roy RS » 04 feb 2014, 11:20

ik rijd gewoon met een single mount...dus zal wel los lopen...ik doe er altijd even een touwtje aan voor het geval dat.

goos
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2014, 18:41

Re: Montage van action cam

Bericht door goos » 04 feb 2014, 12:00

Je bedoelt dat je die single mount ook buiten op de auto gebruikt? En wat voor snelheden haal jij dan ongeveer (ik zal ook een filmpje van een pickup truck, maar die reed maar 80 ofzo :blink: ), dus nogal logisch dat het dan blijft zitten..
Waarheen laat je dat touwtje gaan dan? Mocht hij losraken wordt je ook niet blij als dat tegen je auto aan gaat ketsen (je staat tenslotte niet gelijk stil).

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Montage van action cam

Bericht door Luco » 04 feb 2014, 12:04

Waarom wil je perse aan de buitenkant filmen?

Je hebt een gloednieuwe auto, als je bang bent dat het niet gaat moet je gewoon lekker van binnen filmen, met races is het wel gaaf om de beelden vanuit een bumper te zien of te zien wat de ophanging te verduren krijgt.
Maar met een trackday is het voor jezelf toch voldoende als je vanuit binnen filmt.

goos
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2014, 18:41

Re: Montage van action cam

Bericht door goos » 04 feb 2014, 12:13

Is toch gaaf om het ook vanuit je bumper te laten zien zoals je zelf zegt.
Neem dit voorbeeld, lijkt me wel vet om dit soort filmpjes te maken:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... oo7MQ86s6w" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zie er wel meer op internet, maar wat voor snelheden ze dan halen en welke mount is gebruikt staat er dan weer vaak niet bij. Vandaar dat ik aan het zoeken ben naar de mogelijkheden.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3418
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Montage van action cam

Bericht door Booooh » 04 feb 2014, 21:30

De standaard mount van een GoPro is getest tot ruim 280 km/h , volgens mij is het dus echt geen probleem als ie maar stofvrij en op een goede gladde ondergrond zit, touwtje (visgaren) is altijd een goed idee, anders goed onthouden waar die er af gevlogen is ;) ...

Die dubbel mount gaat op zeker op je auto blijven zitten, ik zou die zelfs zonder touwtje wel durven plaatsen ...

Ben

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3280
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Montage van action cam

Bericht door Martijn M » 04 feb 2014, 21:44

Volgens mij zat er op de Agera R die 400 aangetikt heeft ook een GoPro buitenop. Dus dat zal wel snor zitten.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Montage van action cam

Bericht door Roy RS » 04 feb 2014, 23:28

goos schreef:Je bedoelt dat je die single mount ook buiten op de auto gebruikt? En wat voor snelheden haal jij dan ongeveer (ik zal ook een filmpje van een pickup truck, maar die reed maar 80 ofzo :blink: ), dus nogal logisch dat het dan blijft zitten..
Waarheen laat je dat touwtje gaan dan? Mocht hij losraken wordt je ook niet blij als dat tegen je auto aan gaat ketsen (je staat tenslotte niet gelijk stil).

Geen idee wat voor snelheid ik haal, maar vermoedelijk sneller of minimaal erg in de buurt van wat jij gaat halen ...ik heb deze gebruikt op de mini. Haybusa turbo en op de atom, bij de mini ging er een kabeltje door de klink en bij de Atom gewoon aan een chasisbuis. Touwtje overigens nooit nodig gehad! Mijn mount was overigens geen gopro, maar een universeel el cheapo exemplaar

goos
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2014, 18:41

Re: Montage van action cam

Bericht door goos » 05 feb 2014, 20:03

Bedankt voor de antwoorden, als ik dit zo lees hoef ik me geen zorgen te maken met die dubbele mount.

Haybusa turbo en atom, nice :df: ik denk dat jij dan inderdaad wel sneller hebt gereden als ik ga doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten