F1 2014

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: F1 2014

Bericht door Fernando » 05 okt 2014, 15:44

Pffff dat ziet er niet fraai uit zeg.... :(

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: F1 2014

Bericht door Richardt. » 05 okt 2014, 15:53

Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 2014

Bericht door JP » 05 okt 2014, 16:02

Vanmorgen vergeten te kijken, dus nu maar de herhaling op BBC kijkend. De commentatoren dachten tot aan het afvlaggen dat de doktor voor Sutil kwam en was nog helemaal niet bekend dat Bianchi ook daar gecrashed was....... :(

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: F1 2014

Bericht door GTRene » 05 okt 2014, 16:05

dat ziet er niet best uit...
eronder geschoven? verder zakken in de cockpit zal niet echt gaan en dus hard op de helm e.d.?

die schuiver niet gezien, heb wel wat stukken gekeken.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: F1 2014

Bericht door PD power » 05 okt 2014, 16:49

Gelukkig is er geen hulpverlener gewond geraakt, want neem aan dat ie onder geel er is afgegaan.

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: F1 2014

Bericht door Richardt. » 05 okt 2014, 17:04

De commentatoren dachten tot aan het afvlaggen dat de doktor voor Sutil kwam en was nog helemaal niet bekend dat Bianchi ook daar gecrashed was....... :(
Olav Mol op Sport 1 dacht dat ook en ik ook, was ook niet te zien op de beelden. Ik vroeg me wel de hele tijd af waarom de monteurs van Marussia ineens zoveel in beeld waren
Gelukkig is er geen hulpverlener gewond geraakt, want neem aan dat ie onder geel er is afgegaan.
Heb ik inderdaad nog niets van gelezen, dus dat is neem ik aan goed afgelopen. Hij is er inderdaad onder geel afgegaan, maar ik denk niet dat Bianchi er veel aan heeft kunnen doen als het aquaplaning is geweest.

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 2014

Bericht door Wouter81 » 05 okt 2014, 20:49

Zwarte dag voor de F1. Hopelijk red Bianchi het, al is het de vraag hoe hij hieruit komt als hij het overleeft.

En lees net dat Andrea de Cesaris, oud F1 coureur vandaag bij een motorongeluk om het leven is gekomen. :(

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: F1 2014

Bericht door Hans » 06 okt 2014, 17:03

Whoow, dat ging hard!

http://www.telegraaf.nl/telesport/autos ... chi__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 2014

Bericht door Arthur » 06 okt 2014, 17:11

:shock: Allemachtig!! Dat ie nog leeft zeg...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: F1 2014

Bericht door Joy » 06 okt 2014, 17:27

http://www.dumpert.nl/mediabase/6620001 ... h_gif.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Aaau...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: F1 2014

Bericht door GTRene » 06 okt 2014, 17:37

ding (zware heftruck) kwam nog best omhoog :shock:
als daar je hoofd/helm tegen aankomt geeft dat niet veel mee...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 2014

Bericht door JP » 06 okt 2014, 18:31

:duh: holy f*ck ! :duh:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: F1 2014

Bericht door PD power » 06 okt 2014, 18:34

Nu al weer discussie, o.a. Massa vond dat de wedstrijd eerder had moeten worden afgevlagd, wordt het niet tijd dat Massa een andere hobby gaat zoeken.

Snelheids- sporten zitten nou eenmaal risico's aan vast, dit is ook een deel van fun factor .

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2014

Bericht door Luco » 06 okt 2014, 18:53

Diep triest natuurlijk, maar het is al tijden zo dat coureurs gewoon niet genoeg snelheid verminderen tijdens een gele vlag.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: F1 2014

Bericht door Fernando » 06 okt 2014, 19:51

even wat goed nieuws tussendoor....
Bijlagen
schumi.jpg
schumi.jpg (133.2 KiB) 3858 keer bekeken

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15855
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: F1 2014

Bericht door Bram » 06 okt 2014, 20:01

Waar baseert hij dat op en wat is een normaal leven? Klinkt best ongeloofwaardig, al hoop ik natuurlijk dat het waar is.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: F1 2014

Bericht door RutgerK » 06 okt 2014, 20:45

GTRene schreef:ding (zware heftruck) kwam nog best omhoog :shock:
als daar je hoofd/helm tegen aankomt geeft dat niet veel mee...
Ik denk dat de heftruck ook wat makkelijker omhoog kwam omhoog de auto van Sutil aan de voorkant bungelde. Desalniettemin een hele heftige impact natuurlijk.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 2014

Bericht door JP » 06 okt 2014, 21:06

De hoogte van de achterkant van de heftruck lijkt op ooghoogte van Bianchi te zitten(als je andere vertraagse beelden ziet) :(

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: F1 2014

Bericht door Jesper » 06 okt 2014, 21:11

PD power schreef:Nu al weer discussie, o.a. Massa vond dat de wedstrijd eerder had moeten worden afgevlagd, wordt het niet tijd dat Massa een andere hobby gaat zoeken.

Snelheids- sporten zitten nou eenmaal risico's aan vast, dit is ook een deel van fun factor .
Wat een domme reactie... Zie de fun factor niet echt...

Tuurlijk is risico onderdeel van de sport, maar die moet wel tot een minimum beperkt worden. Ik ben het gedeeltelijk eens met Massa. Het waren vrij riskante omstandigheden door de regen, snap dan ook niet dat als op dat punt van het circuit de wagen van Sutil weggetakeld wordt er niet direct een safety car naar buiten gestuurd wordt. SC kwam namelijk pas (samen met medical car) nadat Bianchi gecrashed was.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2014

Bericht door Luco » 06 okt 2014, 21:18

Misschien omdat een gele vlag genoeg zou moeten zijn om iig zoveel vaart te minderen dat je niet van de baan kan schieten (behoudens technisch mankement)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: F1 2014

Bericht door GTRene » 06 okt 2014, 21:22

RutgerK schreef:
GTRene schreef:ding (zware heftruck) kwam nog best omhoog :shock:
als daar je hoofd/helm tegen aankomt geeft dat niet veel mee...
Ik denk dat de heftruck ook wat makkelijker omhoog kwam omhoog de auto van Sutil aan de voorkant bungelde. Desalniettemin een hele heftige impact natuurlijk.
en dat een F1 auto een soort wig vorm heeft e.d., maar voor die bij de hoofd bescherming komt, dat hoge stuk zit het hoofd (bovenkant) daar nog onbeschermd voor, scary.

wedstrijd stil leggen om regen is ook al zo wat, er zijn wel eens races geweest waar het erger was denk?
men moet zich meer aanpassen aan lijkt me, het is voor een deel ook een menselijke fout (lijkt me) in dit geval van de bestuurder, of er moet nog wat anders naar boven komen ala technische fout of spul op de baan oid?

die dingen gebeuren soms, hoe naar ook.

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: F1 2014

Bericht door Richardt. » 06 okt 2014, 21:27

Tja, ik vind Massa zijn reactie wat overtrokken. Sinds zijn eigen ongeluk in 2008 (of 2009?) in Hongarije heeft ie vaker van dit soort uitspraken, wat natuurlijk te begrijpen is.
Feit is wel dat Massa zijn auto totaal niet in een regenafstelling stond afgelopen zondag en hij het bijzonder zwaar had in de race, met een compleet verkeerd afgestelde auto in dat soort omstandigheden voelt al snel erg tricky aan natuurlijk. Als hij had zo gevaarlijk vind dan had ie of langzamer moeten gaan rijden of moeten stoppen, achteraf kijk je een koe in z'n kont.

Of Bianchi echt te hard gereden heeft is nu lastig te zeggen. Sutil gaf aan dat hij als gevolg van aquaplanning er af was gegaan, Sutil gaf aan dat (voor zover hij het heeft kunnen zien) Bianchi er op een zelfde manier af is gegaan. Met de superlage en supervlakke bodems van de F1 auto's tegenwoordig doen je natuurlijk weinig aan aquaplanning en is langzaamrijden of afremmen vlak voor de crash ook erg lastig denk ik.

Ik denk dat niemand hier als schuldige is aan te wijzen, hard gezegd is dit het risico van de sport en was niet Bianchi op de verkeer plek op het verkeerde moment maar de tractor die daar stond. Als de tractor daar niet had gestaan dan was Bianchi gewoon hard in de vangrail/banden geklapt en was het letsel ongetwijfeld minder geweest.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: F1 2014

Bericht door RutgerK » 06 okt 2014, 21:35

Richardt. schreef:Tja, ik vind Massa zijn reactie wat overtrokken. Sinds zijn eigen ongeluk in 2008 (of 2009?) in Hongarije heeft ie vaker van dit soort uitspraken, wat natuurlijk te begrijpen is.
Feit is wel dat Massa zijn auto totaal niet in een regenafstelling stond afgelopen zondag en hij het bijzonder zwaar had in de race, met een compleet verkeerd afgestelde auto in dat soort omstandigheden voelt al snel erg tricky aan natuurlijk. Als hij had zo gevaarlijk vind dan had ie of langzamer moeten gaan rijden of moeten stoppen, achteraf kijk je een koe in z'n kont.

Of Bianchi echt te hard gereden heeft is nu lastig te zeggen. Sutil gaf aan dat hij als gevolg van aquaplanning er af was gegaan, Sutil gaf aan dat (voor zover hij het heeft kunnen zien) Bianchi er op een zelfde manier af is gegaan. Met de superlage en supervlakke bodems van de F1 auto's tegenwoordig doen je natuurlijk weinig aan aquaplanning en is langzaamrijden of afremmen vlak voor de crash ook erg lastig denk ik.

Ik denk dat niemand hier als schuldige is aan te wijzen, hard gezegd is dit het risico van de sport en was niet Bianchi op de verkeer plek op het verkeerde moment maar de tractor die daar stond. Als de tractor daar niet had gestaan dan was Bianchi gewoon hard in de vangrail/banden geklapt en was het letsel ongetwijfeld minder geweest.
Alleen verwacht je dat bij aquaplanning de auto zou gaan draaien zoals de auto van Sutil deed omdat er een band zijn grip verliest. De rechte lijn waarin Bianchi op de heftruck reed verbaast mij nog steeds.

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 2014

Bericht door Wouter81 » 06 okt 2014, 21:44

Massa is een huilend kind wat beter kan stoppen met racen. Als hij het zo onverantwoord vond, waarom reed hij de pits dan niet in? Hij reed notabene op intermediates in plaats van full wets. Hoe kun je dan roepen dat het te nat was? Wees dan een vent, zet die auto langs de kant en stap uit in plaats van achteraf huilen in de media. Ben al jaren klaar met de coureur Massa, die voegt helemaal niets meer toe. Dat soort rijders willen het liefst zonder enig gevaar in de herfstdagen van hun carrière nog even een paar miljoen bij elkaar rijden. Tja, zo werkt het niet.

Hoe triest het ook is maar Bianchi reed duidelijk te hard. Dubbel geel houdt in dat er gevaar is en je elk moment moet kunnen stoppen. Als je dat gruwelijke filmpje bekijkt, dan is duidelijk dat hij met zeer hoge snelheid de baan afschoot. En ook Bianchi stond op inters, geen full-wets.

Dit ongeluk had ook heel anders kunnen aflopen. Als die Marussia 3 meter verder naar links was gegleden had hij die baco doodgereden. Als Bianchi dan zelf ook nog eens ongedeerd was uitgestapt, dan had je de poppen echt aan het dansen gehad. Dan was er niet eens discussie geweest. Dan was de overduidelijke conclusie geweest dat hij gezien de omstandigheden (veel water, dubbel geel) te hard reed en alleen hijzelf schuldig was. Nu is hij zelf het slachtoffer en krijg je een andere discussie (of dat bergingsvoertuig daar wel zou moeten staan) maar mijns inziens is het niets meer en minder dan een freak accident. Geval van verkeerde tijd, verkeerde plek en een te hoge snelheid met deze trieste afloop. Vergeet ook niet dat zo'n bergingsvoertuig ook een bescherming biedt voor de (vrijwillige) baco's die daar werken. Ik lees opmerkingen om telescoopkranen te gaan gebruiken. Tja, dan sta je als baco helemaal onbeschermd in zo'n grindbak. Dan verplaats je het risico van de rijder naar de baco.

Ik hoop verder echt enorm dat Bianchi het red, dit gun je niemand. :(

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: F1 2014

Bericht door PD power » 06 okt 2014, 21:57

Jesper schreef:
PD power schreef:Nu al weer discussie, o.a. Massa vond dat de wedstrijd eerder had moeten worden afgevlagd, wordt het niet tijd dat Massa een andere hobby gaat zoeken.

Snelheids- sporten zitten nou eenmaal risico's aan vast, dit is ook een deel van fun factor .
Wat een domme reactie... Zie de fun factor niet echt...

Tuurlijk is risico onderdeel van de sport, maar die moet wel tot een minimum beperkt worden. Ik ben het gedeeltelijk eens met Massa. Het waren vrij riskante omstandigheden door de regen, snap dan ook niet dat als op dat punt van het circuit de wagen van Sutil weggetakeld wordt er niet direct een safety car naar buiten gestuurd wordt. SC kwam namelijk pas (samen met medical car) nadat Bianchi gecrashed was.
Is geen domme reactie, heb zelf actief deelgenomen aan motorracen op stratencircuits, dat gaf gewoon een extra kik, kijk eens naar de NS, kijk eens naar TT Isle off man, dat achteraf gejank, niemand zegt er dat iemand door moet rijden, je moet gewoon met de omstandigheden kunnen omgaan, lijkt wel of sommige hedendaagse "coureurs" tegen alles beschermd willen worden.
Maar goed bepaalde mensen willen graag betutteld worden...............

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten