Tips bij mogelijke auto keuze.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RC Power
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 dec 2007, 11:23
Locatie: Hoogvliet

Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door RC Power » 27 jan 2014, 20:42

Heren,

via deze weg wil ik jullie visie graag inwinnen.

Ik zit er sterk aan te denken een circuit auto erbij te kopen als zijnde fun auto voor een leuk budget.
Nadeel van mijn huidige auto is dat ik die te netjes vind hiervoor af te schrijven en tevens wel een nieuwe uitdaging zoek.

Mijn verleden kenmerkt zich door vele hatchbacks, waarmee ik ook flink wat circuit km's heb gemaakt.
Mijn voorkeur ligt duidelijk aan de Japanse kant en daar neig ik nu ook weer naar toe.

Waar ik (voor nu) tussen twijfel is een Honda Civic / Integra of een BMW E36 achtige auto.
Waar het mij om draait is een leuke auto waarin je prettig de grens van jezelf / de auto kan opzoeken.

Ik zou graag willen weten wat jullie beweegredenen zijn om ergens wel / niet voor te gaan en waarom?
De onderbouwing gaat het hem vaak om.

Eventuele andere opties zijn ook welkom trouwens.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door Joy » 27 jan 2014, 20:53

Een Integra is een erg leuke auto out of the box. Met andere remblokken/remvloeistof en eventueel een oliekoeler kun je daar lekker mee aan de slag op het circuit. Goede stoelen, onderstel etc. zijn reeds aanwezig.
Een E36 is standaard geen circuitauto dus daar moet je meer aan versleutelen om 'm geschikt te krijgen.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door sitechris » 27 jan 2014, 21:02

Clio III RS Cup zou een optie zijn. Geweldige circuitauto vanwege scherpe besturing, briljant onderstel en dito remmen. Aangevuld met mooie atmo tweeliter.

Onderbouwing: http://www.youtube.com/watch?v=Ae4RqTW5UDU" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RC Power
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 dec 2007, 11:23
Locatie: Hoogvliet

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door RC Power » 27 jan 2014, 21:17

Dat is inderdaad zo, ik zoek wel een atmosferische motor nu.

De Clio III RS zijn nog behoorlijk waardevast.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door Luco » 27 jan 2014, 21:38

opa heeft nog een heerlijke te koop staan hier.

Gebruikersavatar
martijn kool
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2009, 08:53
Locatie: Nijverdal

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door martijn kool » 27 jan 2014, 22:28

Je kunt natuurlijk ook een echte Clio 3 Cup auto kopen, die zijn al helemaal klaar voor circuit gebruik incl seq. bak :)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door Luco » 27 jan 2014, 22:29

Ja en dan gelijk een bus of zware auto en een aanhanger :lol:

Maar inderdaad, moet de auto op de weg toelaatbaar blijven met kenteken en apk of mag het ook full race zijn?

Gebruikersavatar
RC Power
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 dec 2007, 11:23
Locatie: Hoogvliet

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door RC Power » 27 jan 2014, 22:40

Er moet een kenteken op de auto blijven.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door Luco » 27 jan 2014, 22:42

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 55&t=28600" onclick="window.open(this.href);return false;

:hosanna:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door Robin Hartog » 27 jan 2014, 23:39

Misschien handig om een budget neer te leggen? Als zo'n 11k je budget is dan kan je direct die Clio RS van Opa ophalen. Kun je voorlopig even vooruit. :mrgreen:

Gebruikersavatar
RC Power
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 dec 2007, 11:23
Locatie: Hoogvliet

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door RC Power » 28 jan 2014, 07:13

Klopt inderdaad, alleen ben ik niet van plan 11K voor een circuitbakkie neer te gaan leggen. Althans niet voor in de aanschaf.

Integra's doen zo rond de 7.000,-. Dat is wel wat ik ongeveer max. kwijt wil zijn.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door Emiel » 28 jan 2014, 09:05

RC Power schreef:Klopt inderdaad, alleen ben ik niet van plan 11K voor een circuitbakkie neer te gaan leggen. Althans niet voor in de aanschaf.

Integra's doen zo rond de 7.000,-. Dat is wel wat ik ongeveer max. kwijt wil zijn.
Koop een Integra uit de UK ( verse Japan import ivm roest ) en je houd geld over om de auto te verbeteren

Stuur aan de andere kant is op het circuit niet zo boeiend toch ?

http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... -r/2010896" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door Niels v D » 28 jan 2014, 11:53

MX5 dan? Ik heb toevallig nog een MX5 in cupspecificatie te koop.. zie de tekoop sectie hier.
Ideale auto om te leren rijden :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door Petrolhead Tom » 28 jan 2014, 11:57

Emiel schreef:
RC Power schreef:Klopt inderdaad, alleen ben ik niet van plan 11K voor een circuitbakkie neer te gaan leggen. Althans niet voor in de aanschaf.

Integra's doen zo rond de 7.000,-. Dat is wel wat ik ongeveer max. kwijt wil zijn.
Koop een Integra uit de UK ( verse Japan import ivm roest ) en je houd geld over om de auto te verbeteren

Stuur aan de andere kant is op het circuit niet zo boeiend toch ?

http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... -r/2010896" onclick="window.open(this.href);return false;
:whistle:

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door Marsnel » 28 jan 2014, 20:56

Voordeel van een civic (met type-r motor) is dat mocht je wat overkomen op het circuit (waar je altijd rekening mee moet houden). Dan koop je een ander chassis en ga je vrolijk verder.

Rij je een type-r plat dan is het toch lullig.

Aan de andere kant is het misschien wel specialer om trackdays met een echte type-r te doen.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door RJay » 30 jan 2014, 00:24

Ik denk dat je eerst eens je af moet vragen of je voor of achterwielaangedreven wilt rijden.

Volgens mij neig je heel erg naar een FWD?
Nee Luco, ik heb niets tegen fwd's op het circuit, ookal rij ik dan 'n bmw. :P

Je kan natuurlijk ook een e30(of e36) cupwagen kopen, niet al te duur, al omgebouwd, weinig comfort meer maar wel een echt circuitgeschikt bakkie. En er kan een kenteken op.

Integra's R zijn wel echt vette auto's daarentegen.... Anders moet je aan Jochem van der Wiel van JW raceservice eens vragen wat hij voor werk heeft aan de Integra('s?) die hij runt voor circuitgebruik?
Misschien dat hij je een idee kan geven van komende en lopende kosten bij die auto's.

Gebruikersavatar
RC Power
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 dec 2007, 11:23
Locatie: Hoogvliet

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door RC Power » 30 jan 2014, 19:15

RJay,

jouw voorspelling klopt, ik neig meer naar een lichte FWD met vermogen.
Ik heb zowel FWD, RWD als 4WD gereden, maar persoonlijk voor nu kies ik voor een FWD en wil ik daar nog ff mee spelen.

De keuze is voor 90% zeker al gevallen voor me, heb een kans gekregen die ik niet heb laten lopen.
Binnenkort volgt er (waarschijnlijk dus) een nieuw voorsteltopic of update mijnerzijds.

Iedereen bedankt voor de input, waardeer de oprechte meningen en bereidwilligheid mee te denken.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Tips bij mogelijke auto keuze.

Bericht door JeroenT » 30 jan 2014, 22:33

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze al gezien?

Is een nette auto, komt uit duitsland bij een dealer vandaan. Daarna in NL gestript en zeer mooi omgebouwd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frank_Sch en 86 gasten