Van de Garde.......stap in de goede richting of niet.....?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Van de Garde.......stap in de goede richting of niet.....?

Bericht door Downforce Hans » 21 jan 2014, 16:37

Ik heb eigenlijk nooit wat in hem gezien maar denk dat het langzaam exit wordt voor hem......

Wat vinden de deskundigen.............? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door Tristan » 21 jan 2014, 16:42

Als je als 3e rijder een zelf betaald zitje hebt dan wordt het volgens mij niet de nieuwe Vettel, nee. Maar goed, elke NL'er in de F1 is leuk. Gun het hem van harte.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door EvdP » 21 jan 2014, 16:47

Sauber doet het beter dan Caterham. De huidige tweede rijder van Sauber was eerst ook testrijder. Het kan een stap in de goede richting zijn.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door Luco » 21 jan 2014, 16:56

Volgens mij had Sauber ook Frijns in hun gelederen, die schat ik stukken hoger in dan vd Garde, maar ja die heeft geen geld, weet je gelijk waarom ze voor vd Garde hebben gekozen.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door Andre » 21 jan 2014, 19:10

Eenmaal een betalende rijder is altijd een betalende rijder.

Als je niet door talent word gekozen kan je beter je tijd en energie elders aan besteden.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door Joy » 21 jan 2014, 19:14

Over wat voor bedragen hebben we het eigenlijk als je jezelf moet inkopen in een F1-team? Het lijkt me voor sponsoren toch ook niet heel aantrekkelijk om een rijder te financieren die achter de schermen opereert?

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door Fernando » 21 jan 2014, 19:21

Hij vergeleek zichzelf met Jasper Cillissen van Ajax die van NEC naar Ajax ging als reserve doelman en nu 1e keus is. Alleen hoorde ik dat je de overstap van van de Garde moet vergelijken met een overstap van NEC naar Utrecht, oftewel geen verbetering.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door Richardt. » 21 jan 2014, 20:04

Van ren racezitje naar een reservezitje en af en toe een training meepakken. Natuurlijk is dat geen vooruitgang. Ook al race je bij het slechtste team, zolang je je teamgenoot maar het snot voor de ogen rijdt val je wel op. Dat is dus ook precies wat v/d Garde vorig seizoen niet voldoende heeft gedaan.

Frijns heeft inmiddels een reservezitje bij Caterham, zonder te betalen naar het schijnt... Hopelijk krijgt hij dit seizoen nog een paar keer de kans om zich te bewijzen. (Denk aan Vettel die de GP van Amerika inviel en prompt punten scoorde.... Wishful thinking, maar waarom niet?)

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door Wouter81 » 21 jan 2014, 20:13

Ik was eerst teleurgesteld toen ik dit nieuws hoorde maar denk achteraf wel de beste optie voor hem. Weer een jaar Caterham (waar teambaas Tony Fernandes de laatste jaren weinig meer investeert in zijn F1 team) was sowieso een garantie geweest voor weer een jaar achteraan rijden. Al 77 GP's gereden dat team en 0 punten. Leuk om ervaring op te doen maar voor een 2e jaar heb je daar eigenlijk niets te zoeken.

Ik weet niet wat de bedragen zijn maar 10 tot 15 miljoen neertellen voor zo'n Caterham zitje of een paar miljoen als derde rijder bij Sauber, dan is dat tweede een betere optie (al blijven het bizarre bedragen om een paar keer een test en wat trainingen te mogen sturen). Misschien is dat ook wel de strategie van Boekhoorn en de andere sponsoren: beter nu het geld oppotten en voor 'weinig' deze 3e stoel pakken om in 2015 een vast stoeltje bij Sauber (of andere subtopper) te kopen. Dat geld in de bodemloze Caterham put storten heeft ook geen enkele zin.

Giedo moet hopen dat hij dit jaar tussentijds mag invallen om 1 van de vaste rijders te vervangen. Helaas is het niet best gesteld met de F1, het gehalte paydrivers begint wel erg hoog te worden. Veel teams staat het water tot aan de lippen. Maar vergeet ook niet dat het niet alleen achterhoedepiloten zijn die veel geld meenemen. Zelfs iemand als Alonso neemt Santander mee als megasponsor naar Ferrari. Dus in zekere zin kun je hem ook een paydriver noemen. En wat te denken van Perez vorig jaar bij McLaren? Die was ook binnengehaald vanwege de Mexicaanse sponsoren. Het zijn niet slechts de achterhoedeteams meer.

Het is jammer dat we het met 2 reserverijders moeten doen dit jaar maar voor echt vuurwerk moeten we nog een paar jaartjes wachten: Max Verstappen.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door Robertdj » 21 jan 2014, 20:25

Fernando schreef:Hij vergeleek zichzelf met Jasper Cillissen van Ajax die van NEC naar Ajax ging als reserve doelman en nu 1e keus is. Alleen hoorde ik dat je de overstap van van de Garde moet vergelijken met een overstap van NEC naar Utrecht, oftewel geen verbetering.
Heeftie iets tegen Utrecht ofzo?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door WJ » 21 jan 2014, 21:01

Robertdj schreef: Heeftie iets tegen Utrecht ofzo?
Wie niet, wat een kut dorp is dat. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mac
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jul 2013, 13:15

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door Mac » 23 jan 2014, 21:15

Ik vind de reactie van André een beetje kort door de bocht. Zoals Wouter al mooi verwoord is zeker 75% van het veld paydriver, dat is nu eenmaal de situatie in de Formule 1 op dit moment.

Als je alleen coureurs wilt zien die geen geld mee nemen dan rijden er maar 6 auto's rond in de F1. Tony Fernandes heeft al aangegeven dat als Caterham dit jaar niet slaagt hij eruit stapt, wat dat betreft een goede zet van Giedo. Zinkend schip verlaten en hopen dat hij tijdens de vrijdagtrainingen en testdagen sneller kan zijn dan die Mexicaan.

Online
Ybo
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 okt 2008, 13:37
Auto: G21 / E46

Re: Van de Garde.......stap in de goede richting of niet....

Bericht door Ybo » 24 jan 2014, 11:07

Volgens mij nam Raikonnen ook geld mee, destijds bij Sauber. Het is ook maar net hoe je het ziet. Jos Verstappen liet zich altijd goed betalen, maar nam ook sponsoring mee (Lost Boys bv.) Ben je dan een paydriver of niet? En voor Max zijn ze nu ook op zoek naar partners om mee te groeien naar de top.

Coureurs die sponsoring meenemen is van alle tijden denk ik. Alonso heeft Santander, bijvoorbeeld, en Giedo, Mc Gregor.

Ik hoop dat het goed uitpakt voor Giedo. Toevallig was ik vorig jaar bij zijn kwalificatie in Monaco én bij die in België. Dat was toch best aardig. Alonso en Massa hebben eerder ook zo'n zijstap gemaakt als ik me niet vergis.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten