OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
- Contacteer:
OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Dit zou eigenlijk iedereen die geregeld een rondje op wat voor circuit dat ook rijd even moeten bekijken.
De kwaliteit is niet super met dat hek er voor. Maar man man man wat gaat het hier hopenloos verkeerd. Die eene gast bij 4 min heeft echt alle geluk van de wereld
[YouTube]http://youtu.be/wvmwzBsbseQ[/YouTube]
http://youtu.be/wvmwzBsbseQ" onclick="window.open(this.href);return false;
De kwaliteit is niet super met dat hek er voor. Maar man man man wat gaat het hier hopenloos verkeerd. Die eene gast bij 4 min heeft echt alle geluk van de wereld
[YouTube]http://youtu.be/wvmwzBsbseQ[/YouTube]
http://youtu.be/wvmwzBsbseQ" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineFabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Echt om je kapot te schamen, ik zag hem net voorbij komen op Facebook.
Hier moeten ze echt iets van leren, op alle vlakken schieten ze hier te kort. Moet niet meer mogelijk zijn in deze tijd om dit zo te laten escaleren.
Hier moeten ze echt iets van leren, op alle vlakken schieten ze hier te kort. Moet niet meer mogelijk zijn in deze tijd om dit zo te laten escaleren.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9095
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Je kunt er niet echt uithalen of er direct na het ongeluk goed gevlagd is, en of het gerespecteerd wordt.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Men blijft toch vrij vlot rijden hoor.. je ziet een voorkant eraf liggen, oliekoeler geleegd.... moet er een lampje gaan branden.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Sorry hoor, maar als je als rijder aan het begin van een bocht een ingedeukte vangrail ziet, een hoop gras en grond op de baan, en dan nog als afsluiter een halve voorkant van een auto af ziet liggen, dan ben je gewoon een blinde kip als je dan iig geen vaart mindert.
Die gast bij 4 min moeten ze gelijk zijn licentie voor een paar wedstrijden innemen, allerlei rescuemensen op de baan en toch gewoon volle polle door willen.
Diegene die zich hier diep moeten schamen zijn de rijders.
Die gast bij 4 min moeten ze gelijk zijn licentie voor een paar wedstrijden innemen, allerlei rescuemensen op de baan en toch gewoon volle polle door willen.
Diegene die zich hier diep moeten schamen zijn de rijders.
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Geen vaart minderen
Dat men te weinig vaart mindert is wellicht waar maar heb je enig idee hoe hard men normaal gesproken door Bergwerk gaat? Dat gaat vele malen harder dan op het filmpje. Die tweede Clio die op zijn dak gaat komt in mijn ogen echt niet hard aanzetten en heeft wel degelijk vaart geminderd. Ook die gast rond minuut vier gaat bij lange na niet volle polle.
Dat men te weinig vaart mindert is wellicht waar maar heb je enig idee hoe hard men normaal gesproken door Bergwerk gaat? Dat gaat vele malen harder dan op het filmpje. Die tweede Clio die op zijn dak gaat komt in mijn ogen echt niet hard aanzetten en heeft wel degelijk vaart geminderd. Ook die gast rond minuut vier gaat bij lange na niet volle polle.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Dan zou ik de definitie/regels van dubbel geel en rescuemensen op de baan nog even doornemen.
Verder mag je ook je gezonde verstand gebruiken als rijder.
Feit is dat ze onvoldoende vaart minderen.
Verder mag je ook je gezonde verstand gebruiken als rijder.
Feit is dat ze onvoldoende vaart minderen.
- JP
- Berichten: 31194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Als rijder, hoor je dat gefluit van een marshal ?
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Nee, fluitje is dacht ik net zoals bij rally om de mrshalls en rijders die evt uit de auto zijn te waarschuwen dat er verkeer aan komt, omdat de marshall aan de linkerkant dat niet kan zien.
Overigens vind ik dubbel geel een te vage regel, er is teveel ruimte voor eigen interpretatie, want wat is nu de snelheid waarbij je nog ruim op tijd kan reageren?
Overigens vind ik dubbel geel een te vage regel, er is teveel ruimte voor eigen interpretatie, want wat is nu de snelheid waarbij je nog ruim op tijd kan reageren?
Dan vind ik code 60 een veel betere oplossing, dan weet je iig zeker dat er met een redelijk veilig tempo gereden wordt bij de calamiteit.Dubbele gele vlag
Gezwaaid: snelheid minderen; niet inhalen; wees erop voorbereid om van richting te veranderen of te stoppen. Er is een gevaarsituatie, ten gevolge waarvan de baan geheel of gedeeltelijk geblokkeerd is.
Paarse code 60 vlag
Gezwaaid langs de baan: Neutraliseren van training of race. Alle rijders zijn verplicht om onmiddellijk snelheid te minderen door het gas los te laten en hun snelheid terug te brengen tot 60 km per uur. Inhalen is niet toegestaan tenzij het een deelnemer betreft die mogelijk tengevolge van mechanische of andere problemen zeer duidelijk langzamer dan 60 km per uur rijdt.
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Ik vraag me af of die 60 km/h hier veel gescheeld had, Luco.Luco schreef:Nee, fluitje is dacht ik net zoals bij rally om de mrshalls en rijders die evt uit de auto zijn te waarschuwen dat er verkeer aan komt, omdat de marshall aan de linkerkant dat niet kan zien.
Overigens vind ik dubbel geel een te vage regel, er is teveel ruimte voor eigen interpretatie, want wat is nu de snelheid waarbij je nog ruim op tijd kan reageren?
Dan vind ik code 60 een veel betere oplossing, dan weet je iig zeker dat er met een redelijk veilig tempo gereden wordt bij de calamiteit.Dubbele gele vlag
Gezwaaid: snelheid minderen; niet inhalen; wees erop voorbereid om van richting te veranderen of te stoppen. Er is een gevaarsituatie, ten gevolge waarvan de baan geheel of gedeeltelijk geblokkeerd is.
Paarse code 60 vlag
Gezwaaid langs de baan: Neutraliseren van training of race. Alle rijders zijn verplicht om onmiddellijk snelheid te minderen door het gas los te laten en hun snelheid terug te brengen tot 60 km per uur. Inhalen is niet toegestaan tenzij het een deelnemer betreft die mogelijk tengevolge van mechanische of andere problemen zeer duidelijk langzamer dan 60 km per uur rijdt.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Bij 60km heb je veel meer tijd om te reageren, want dan hadden ze bij het ingaan van de bocht al 60 moeten rijden, volgens mij reden ze nu veel harder bij het ingaan van die blinde bocht en heb je dus veel minder tijd om te reageren.
Natuurlijk is in sommige gevallen misschien 60 nog te hard, maar bij dubbel geel is er naar mijn mening teveel ruimte voor eigen interpretatie, de ene zal ipv 160, 110 gaan rijden, terwijl een ander ipv 160, 155 gaan rijden omdat die vind dat die dan genoeg vaart mindert.
Natuurlijk is in sommige gevallen misschien 60 nog te hard, maar bij dubbel geel is er naar mijn mening teveel ruimte voor eigen interpretatie, de ene zal ipv 160, 110 gaan rijden, terwijl een ander ipv 160, 155 gaan rijden omdat die vind dat die dan genoeg vaart mindert.
- Miesjel
- Berichten: 2218
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5, RAV4, Starlet
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Tegenwoordig betekent dubbel geel ook 60km/u tijdens VLN races. Was voorheen niet.
Wordt ook gecontroleerd dmv GPS.
Alleen de manier van vlaggen laat nog af en toe te wensen over, zoals afgelopen Zaterdag. Cayman parkeert auto in grindbak bij Pflanzgarten 1. Ter hoogte van de Cayman staan 2 marshalls en een stukkie daarvoor, bij de poort waar je de openbare weg op kunt rijden (bij de frituur dus) staan ook 2 marshalls. Deze laatste zwaaien met enkel geel en de marshalls bij de Cayman blijven op hun plek staan en zwaaien dubbel geel. Deze laatste marshalls kun je net niet zien als je richting Pflanzgarten rijdt. Met als gevolg dat iedereen alsnog met veel te hoge vaart door Pflanzgarten komt en dan opeens, halverwege de bocht, op vochtig wegdek, vol in de ankers moet. En 30mtr verder wordt weer de groene vlag gezwaaid.
Ja hallo.
Wordt ook gecontroleerd dmv GPS.
Alleen de manier van vlaggen laat nog af en toe te wensen over, zoals afgelopen Zaterdag. Cayman parkeert auto in grindbak bij Pflanzgarten 1. Ter hoogte van de Cayman staan 2 marshalls en een stukkie daarvoor, bij de poort waar je de openbare weg op kunt rijden (bij de frituur dus) staan ook 2 marshalls. Deze laatste zwaaien met enkel geel en de marshalls bij de Cayman blijven op hun plek staan en zwaaien dubbel geel. Deze laatste marshalls kun je net niet zien als je richting Pflanzgarten rijdt. Met als gevolg dat iedereen alsnog met veel te hoge vaart door Pflanzgarten komt en dan opeens, halverwege de bocht, op vochtig wegdek, vol in de ankers moet. En 30mtr verder wordt weer de groene vlag gezwaaid.
Ja hallo.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Ik heb pas geleden een dag gevlagd bij een trackday, en het is best lastig om te bepalen wanneer je nu met geel of dubbel geel moet vlaggen, iedereen heeft daar zijn eigen ideeën over en beoordeelt ook weer anders.
En als je dan ook nog mensen hebt die er gewoon schijt aan hebben en vervolgens in de pits erop aangesproken worden en dan doodleuk gewoon tot drie keer toe zeggen, ik heb het niet gezien, tja dan kan je met 600 vlaggen zwaaien, maar het lijkt erop dat sommige mensen echt stekeblind zijn zodra ze een circuit op rijden.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ook wel eens een gele vlag gemist heb in een wedstrijd.
En als je dan ook nog mensen hebt die er gewoon schijt aan hebben en vervolgens in de pits erop aangesproken worden en dan doodleuk gewoon tot drie keer toe zeggen, ik heb het niet gezien, tja dan kan je met 600 vlaggen zwaaien, maar het lijkt erop dat sommige mensen echt stekeblind zijn zodra ze een circuit op rijden.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ook wel eens een gele vlag gemist heb in een wedstrijd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Plus hoe onterecht en gevaarlijik het ook is... je bent aan het trappen en om dan vaart te minderen daar ben je op dat moment niet direct op ingesteld.
- Downforce Hans
- Berichten: 12544
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
+1Knot schreef:Plus hoe onterecht en gevaarlijik het ook is... je bent aan het trappen en om dan vaart te minderen daar ben je op dat moment niet direct op ingesteld.
- Elmar
- Berichten: 4518
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Valt me wel op dat het vooral FWD-ers zijn die de bocht niet redden...
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Lekker ook hoe die curb ervoor zorgt dat je na aanraking van de vangrail op je dak neerkomt
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:03
Re: OLIE op de baan. MOET IEDEREEN EIGENLIJK EVEN KIJKEN!
Dat viel mij ook op ja.Hielke schreef:Lekker ook hoe die curb ervoor zorgt dat je na aanraking van de vangrail op je dak neerkomt
Echt belachelijk hoe snel sommige mensen aan komen rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 83 gasten