Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Bericht door Luco » 14 okt 2013, 13:40

Je zegt eerst dat de bochtensnelheid 20 km te laag is en daarna zeg je dat ze best een potje kunnen sturen, als ik naar de snelheden kijk op zijn aim en die vergelijk met een rondje 1.53 van mij ligt mijn bochtensnelheid hoger, dus ze winnen het puur op vermogen op de rechte stukken en leveren in in de bocvhten.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Bericht door Andre » 14 okt 2013, 13:42

Ik heb ook een paar keer meegedaan met een 800 pk evo.

Als het puur om time attack gaat, snap ik de keus van een 800pk evo niet. 4x4 is veel onderstuur en daarbij komt nog een turbo gat van friesland naar maastricht. Echt een aan en uit gas pedaal. Je zou eigenlijk met een stuur schakel systeem moeten rijden met automatisch tussengas zodat je gewoon bij aanremmen en bochten altijd het gas er wat op kan laten staan en met links de rem erbij houden. Zodat de turbo altijd bij de les is.


Het valt mij altijd wat tegen wat die 900pk time attack auto s doen qua rondetijden in vergelijk tot race auto s.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Bericht door Luco » 14 okt 2013, 14:10

Volgens mij schakelde die evo op het stuur dus sequentieel.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Bericht door Reind » 14 okt 2013, 16:42

Luco schreef:Je zegt eerst dat de bochtensnelheid 20 km te laag is en daarna zeg je dat ze best een potje kunnen sturen, als ik naar de snelheden kijk op zijn aim en die vergelijk met een rondje 1.53 van mij ligt mijn bochtensnelheid hoger, dus ze winnen het puur op vermogen op de rechte stukken en leveren in in de bocvhten.
Veel vermogen is natuurlijk erg lastig. Je word gekatapulteerd van bocht naar bocht. Dan is de kans gewoon aanwezig dat je snel je apex mist, en je bochtsnelheid moet inleveren. Dat was mijn punt een beetje.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Bericht door Evert Thomas » 14 okt 2013, 21:24

De auto van SVA-Imports wordt bestuurd van Gareth Lloyd. Gareth racet al vanaf zijn 10e vanuit de karts en is testrijder voor Mercedes/Mclaren geweest. Gareht heeft daarnaast 24 uurs races op de Nordschleife gereden. Ruime ervaring dus.

Wat er ook bij verteld moet worden is dat ze de hele dag geworsteld hebben met het geluid en pas in de finale met full boost en het anti lag systeem konden rijden. Het anti lag systeem brengt met zich mee dat de auto niet meer op de motor remt, met andere woorden in de finale was het een compleet andere auto. Nu wordt de finale gereden middels een inlap-hotlap-outlap. Ik denk dat, dat de reden is geweest dat het verre van een perfecte ronde was. Als hij wat meer rondjes achter elkaar had kunnen doen, denk ik dat 1 tot 2 seconden sneller niet onmogelijk geweest zou zijn.

De auto heeft inderdaad een sequentiele versnellingsbak met flippers aan het stuur, deze zijn alleen nodig om terug te schakelen, opschakelen doet hij volledig automatisch. Het anti lag systeem zorg ervoor dat de turbo in de bocht altijd 1 bar turbodruk houdt. Daarnaast maken ze gebruik van een automatisch neerklapbare vleugel voor op het rechte eind. Ook wel aardig om te vertellen is dat de uitlijning is gedaan bij Lammert van der Meulen in Dokkum en aldus Gareth de eerst niet onderstuurde Mitsubishi EVO is die hij gereden heeft.

Des al niet te min klopt het natuurlijk dat als je de ronde tijden met de reguliere racerij vergelijkt relatief tegenvallen. In de basis beginnen we natuurlijk al met verkeerde auto's, als je lage 1:40 ers wilt rijden is het verstandig te kiezen voor een model met een midden motor of tenminste de motor achter de vooras en zeker niet op of voor de vooras. Maar we moeten natuurlijk ook zo eerlijk zijn dat we in de ontwikkeling sterk achter lopen, wat komt omdat onze tak van autosport ook nog maar relatief kort bestaat en geen wortels heeft in de reguliere racerij. Dit uit zich dan met name in een kennisachterstand als het gaat om uitlijning, demper afstellingen, datalogging etc. Daarnaast geld dat in de breedte toch veelal amateur coureurs zijn die plaatsnemen achter het stuur.

Als je naar de ontwikkeling van de rondetijden kijkt, laten we zeggen de afgelopen 4 jaar denk ik wel dat we snel aan het leren zijn. Dus geef ons nog even hahaha.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Bericht door Hielke » 14 okt 2013, 22:16

Die Gareth Lloyd kan inderdaad wel aardig rijden hoor. Remt ook lekker laat.

Uitlijning in Dokkum? Of all places, Dokkum? :D

Succes van die auto zie ik eerder in dat "anti lag systeem". Dat maakt 'm tussen al die andere aan/uit monsters rijdbaar. De 'driveability' is goed. Na een kleine midcorner 'lift' blijft die motor op stoom om direct weer vermogen te kunnen leveren als de rijder daarom vraagt. Auto is volgens mij ook mooi licht gemaakt. Weet jij daar meer van Evert?

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Bericht door Evert Thomas » 14 okt 2013, 22:23

Ja Hielke ik weet er vrij veel van, we werken vrij nauw met ze samen, vandaar ook dat ze in Dokkum zijn beland.

De auto weegt zonder de coureur circa 1.100kg, voor volgens jaar gaan ze met een nieuw chassis aan de slag en dan hopen ze op circa 1.000kg uit te komen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Bericht door Luco » 14 okt 2013, 22:49

Als die maar 1100 kilo weegt en zon systeem aan boord heeft en niet onderstuurd is en hij al zolang rijdt en met zoveel vermogen, vind ik de tijden echt tegenvallen.
Sorry

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Bericht door Evert Thomas » 14 okt 2013, 22:55

Geeft niks Luco.

Dit was het beste wat ze onder deze omstandigheden konden laten zien, niet meer en niet minder.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Bericht door Evert Thomas » 14 okt 2013, 23:08

Dit was overigens op Silverstone

http://www.youtube.com/watch?v=7598Z9WBi-8" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?

Bericht door Evert Thomas » 19 okt 2013, 21:14

Tijdens de World Time Attack Challenge is er een nieuwe ronderecord voor Time Attack Auto's genoteerd op het Sydney Motorsport Park. De tijd is gereden door Garth Walden met de Tilton Interiors Mitsubishi EVO.

http://www.youtube.com/watch?v=YgL0nyTWDnY" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten