Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
- Luco
- Berichten: 27809
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
Je zegt eerst dat de bochtensnelheid 20 km te laag is en daarna zeg je dat ze best een potje kunnen sturen, als ik naar de snelheden kijk op zijn aim en die vergelijk met een rondje 1.53 van mij ligt mijn bochtensnelheid hoger, dus ze winnen het puur op vermogen op de rechte stukken en leveren in in de bocvhten.
-
- Berichten: 11225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
Ik heb ook een paar keer meegedaan met een 800 pk evo.
Als het puur om time attack gaat, snap ik de keus van een 800pk evo niet. 4x4 is veel onderstuur en daarbij komt nog een turbo gat van friesland naar maastricht. Echt een aan en uit gas pedaal. Je zou eigenlijk met een stuur schakel systeem moeten rijden met automatisch tussengas zodat je gewoon bij aanremmen en bochten altijd het gas er wat op kan laten staan en met links de rem erbij houden. Zodat de turbo altijd bij de les is.
Het valt mij altijd wat tegen wat die 900pk time attack auto s doen qua rondetijden in vergelijk tot race auto s.
Als het puur om time attack gaat, snap ik de keus van een 800pk evo niet. 4x4 is veel onderstuur en daarbij komt nog een turbo gat van friesland naar maastricht. Echt een aan en uit gas pedaal. Je zou eigenlijk met een stuur schakel systeem moeten rijden met automatisch tussengas zodat je gewoon bij aanremmen en bochten altijd het gas er wat op kan laten staan en met links de rem erbij houden. Zodat de turbo altijd bij de les is.
Het valt mij altijd wat tegen wat die 900pk time attack auto s doen qua rondetijden in vergelijk tot race auto s.
- Luco
- Berichten: 27809
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
Volgens mij schakelde die evo op het stuur dus sequentieel.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
Veel vermogen is natuurlijk erg lastig. Je word gekatapulteerd van bocht naar bocht. Dan is de kans gewoon aanwezig dat je snel je apex mist, en je bochtsnelheid moet inleveren. Dat was mijn punt een beetje.Luco schreef:Je zegt eerst dat de bochtensnelheid 20 km te laag is en daarna zeg je dat ze best een potje kunnen sturen, als ik naar de snelheden kijk op zijn aim en die vergelijk met een rondje 1.53 van mij ligt mijn bochtensnelheid hoger, dus ze winnen het puur op vermogen op de rechte stukken en leveren in in de bocvhten.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
- Contacteer:
Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
De auto van SVA-Imports wordt bestuurd van Gareth Lloyd. Gareth racet al vanaf zijn 10e vanuit de karts en is testrijder voor Mercedes/Mclaren geweest. Gareht heeft daarnaast 24 uurs races op de Nordschleife gereden. Ruime ervaring dus.
Wat er ook bij verteld moet worden is dat ze de hele dag geworsteld hebben met het geluid en pas in de finale met full boost en het anti lag systeem konden rijden. Het anti lag systeem brengt met zich mee dat de auto niet meer op de motor remt, met andere woorden in de finale was het een compleet andere auto. Nu wordt de finale gereden middels een inlap-hotlap-outlap. Ik denk dat, dat de reden is geweest dat het verre van een perfecte ronde was. Als hij wat meer rondjes achter elkaar had kunnen doen, denk ik dat 1 tot 2 seconden sneller niet onmogelijk geweest zou zijn.
De auto heeft inderdaad een sequentiele versnellingsbak met flippers aan het stuur, deze zijn alleen nodig om terug te schakelen, opschakelen doet hij volledig automatisch. Het anti lag systeem zorg ervoor dat de turbo in de bocht altijd 1 bar turbodruk houdt. Daarnaast maken ze gebruik van een automatisch neerklapbare vleugel voor op het rechte eind. Ook wel aardig om te vertellen is dat de uitlijning is gedaan bij Lammert van der Meulen in Dokkum en aldus Gareth de eerst niet onderstuurde Mitsubishi EVO is die hij gereden heeft.
Des al niet te min klopt het natuurlijk dat als je de ronde tijden met de reguliere racerij vergelijkt relatief tegenvallen. In de basis beginnen we natuurlijk al met verkeerde auto's, als je lage 1:40 ers wilt rijden is het verstandig te kiezen voor een model met een midden motor of tenminste de motor achter de vooras en zeker niet op of voor de vooras. Maar we moeten natuurlijk ook zo eerlijk zijn dat we in de ontwikkeling sterk achter lopen, wat komt omdat onze tak van autosport ook nog maar relatief kort bestaat en geen wortels heeft in de reguliere racerij. Dit uit zich dan met name in een kennisachterstand als het gaat om uitlijning, demper afstellingen, datalogging etc. Daarnaast geld dat in de breedte toch veelal amateur coureurs zijn die plaatsnemen achter het stuur.
Als je naar de ontwikkeling van de rondetijden kijkt, laten we zeggen de afgelopen 4 jaar denk ik wel dat we snel aan het leren zijn. Dus geef ons nog even hahaha.
Wat er ook bij verteld moet worden is dat ze de hele dag geworsteld hebben met het geluid en pas in de finale met full boost en het anti lag systeem konden rijden. Het anti lag systeem brengt met zich mee dat de auto niet meer op de motor remt, met andere woorden in de finale was het een compleet andere auto. Nu wordt de finale gereden middels een inlap-hotlap-outlap. Ik denk dat, dat de reden is geweest dat het verre van een perfecte ronde was. Als hij wat meer rondjes achter elkaar had kunnen doen, denk ik dat 1 tot 2 seconden sneller niet onmogelijk geweest zou zijn.
De auto heeft inderdaad een sequentiele versnellingsbak met flippers aan het stuur, deze zijn alleen nodig om terug te schakelen, opschakelen doet hij volledig automatisch. Het anti lag systeem zorg ervoor dat de turbo in de bocht altijd 1 bar turbodruk houdt. Daarnaast maken ze gebruik van een automatisch neerklapbare vleugel voor op het rechte eind. Ook wel aardig om te vertellen is dat de uitlijning is gedaan bij Lammert van der Meulen in Dokkum en aldus Gareth de eerst niet onderstuurde Mitsubishi EVO is die hij gereden heeft.
Des al niet te min klopt het natuurlijk dat als je de ronde tijden met de reguliere racerij vergelijkt relatief tegenvallen. In de basis beginnen we natuurlijk al met verkeerde auto's, als je lage 1:40 ers wilt rijden is het verstandig te kiezen voor een model met een midden motor of tenminste de motor achter de vooras en zeker niet op of voor de vooras. Maar we moeten natuurlijk ook zo eerlijk zijn dat we in de ontwikkeling sterk achter lopen, wat komt omdat onze tak van autosport ook nog maar relatief kort bestaat en geen wortels heeft in de reguliere racerij. Dit uit zich dan met name in een kennisachterstand als het gaat om uitlijning, demper afstellingen, datalogging etc. Daarnaast geld dat in de breedte toch veelal amateur coureurs zijn die plaatsnemen achter het stuur.
Als je naar de ontwikkeling van de rondetijden kijkt, laten we zeggen de afgelopen 4 jaar denk ik wel dat we snel aan het leren zijn. Dus geef ons nog even hahaha.
- Hielke
- Berichten: 11436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
Die Gareth Lloyd kan inderdaad wel aardig rijden hoor. Remt ook lekker laat.
Uitlijning in Dokkum? Of all places, Dokkum?
Succes van die auto zie ik eerder in dat "anti lag systeem". Dat maakt 'm tussen al die andere aan/uit monsters rijdbaar. De 'driveability' is goed. Na een kleine midcorner 'lift' blijft die motor op stoom om direct weer vermogen te kunnen leveren als de rijder daarom vraagt. Auto is volgens mij ook mooi licht gemaakt. Weet jij daar meer van Evert?
Uitlijning in Dokkum? Of all places, Dokkum?
Succes van die auto zie ik eerder in dat "anti lag systeem". Dat maakt 'm tussen al die andere aan/uit monsters rijdbaar. De 'driveability' is goed. Na een kleine midcorner 'lift' blijft die motor op stoom om direct weer vermogen te kunnen leveren als de rijder daarom vraagt. Auto is volgens mij ook mooi licht gemaakt. Weet jij daar meer van Evert?
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
- Contacteer:
Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
Ja Hielke ik weet er vrij veel van, we werken vrij nauw met ze samen, vandaar ook dat ze in Dokkum zijn beland.
De auto weegt zonder de coureur circa 1.100kg, voor volgens jaar gaan ze met een nieuw chassis aan de slag en dan hopen ze op circa 1.000kg uit te komen.
De auto weegt zonder de coureur circa 1.100kg, voor volgens jaar gaan ze met een nieuw chassis aan de slag en dan hopen ze op circa 1.000kg uit te komen.
- Luco
- Berichten: 27809
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
Als die maar 1100 kilo weegt en zon systeem aan boord heeft en niet onderstuurd is en hij al zolang rijdt en met zoveel vermogen, vind ik de tijden echt tegenvallen.
Sorry
Sorry
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
- Contacteer:
Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
Geeft niks Luco.
Dit was het beste wat ze onder deze omstandigheden konden laten zien, niet meer en niet minder.
Dit was het beste wat ze onder deze omstandigheden konden laten zien, niet meer en niet minder.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
- Contacteer:
Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
Dit was overigens op Silverstone
http://www.youtube.com/watch?v=7598Z9WBi-8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=7598Z9WBi-8" onclick="window.open(this.href);return false;
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
- Contacteer:
Re: Nieuwe ronderecord 4 door saloons Zandvoort?
Tijdens de World Time Attack Challenge is er een nieuwe ronderecord voor Time Attack Auto's genoteerd op het Sydney Motorsport Park. De tijd is gereden door Garth Walden met de Tilton Interiors Mitsubishi EVO.
http://www.youtube.com/watch?v=YgL0nyTWDnY" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=YgL0nyTWDnY" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten