Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
Zoals sommige weten werk ik als instructeur tijdens cursussen op Papenburg. Gisteren mocht ik weer aan de bak en mag een nieuwe ervaring op mijn lijstje bijschrijven. Reed als instructeur mee toen ik in het 3e rondje een wat onaangename geur spoorde. Meende in eerste instantie dat het de klassieke Mini was die vlak voor ons reed maar al snel werd het luchtje sterker en opeens meende de bestuurder een lichte rookvorming in zijn spiegel te zien. Heb me nog even omgedraaid en toen ging het opeens heel snel. In no time kwamen de vlammen onder de motorkap van onze auto vandaag en sloegen de vlammen reeds tegen de voorruit. Bestuurder natuurlijk vol in de remmen en nog voor we geheel stilstonden sprongen we uit de auto. Toen ik er naast stond kwamen de vlammen al onder het dashboard door en likte aan de bijrijdersstoel. Auto is geheel uitgebrand overigens.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
Komen jullie goed weg, dus.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
Oei dat is geen leuke ervaring. Maargoed dat het met jullie goed is afgelopen, wel jammer en zonde van de auto.
-
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
Hmm, erg geluk gehad dat jullie zo snel uit de auto konden komen. Wel flink balen voor de eigenaar
Enig idee waar het door ontstaan is?
Enig idee waar het door ontstaan is?
-
OnlineFabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
jezus! wat heftig, lijkt wel een filmscene... Maar je moest snel handelen dus. Zaten er normale gordels in of meerdere puntsgordels? Lijkt me best eng als je dan op de een of andere manier niet loskomt uit paniek....
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
Re: Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
4-punts gordels met centrale sluiting.
Had de dag ervoor een olie lekkage in de motorruimte laten verhelpen door een garage. Kan zijn dat daar iets mis gegaan is. Ging niet om een super dure auto maar de eigenaar had er ruim 200uur in zitten om m op te bouwen.
Had de dag ervoor een olie lekkage in de motorruimte laten verhelpen door een garage. Kan zijn dat daar iets mis gegaan is. Ging niet om een super dure auto maar de eigenaar had er ruim 200uur in zitten om m op te bouwen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
ai...das best een rare/scary ervaring lijkt me en jammer voor de eigenaar, dat verwacht je niet snel zoiets.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
Zo heb ik ooit langs een Duitse snelweg gestaan..
Ik was op weg naar huis vanuit Düsseldorf met een iets lekkende uitlaat.. Maar die zat vrij dicht bij het parvan. Daar zijn waarschijnlijk gloeiende deeltjes uitgekomen en de isolatie op het parvan laten smeulen. Wat dus vanwege de rijwind is gaan branden. Was overigens een diesel.
Eerst dacht ik dat er ergens langs de snelweg iets in de fik stond, maar toen kwam er rook onder het dashboard vandaan. Dan schrik je wel effe.
Had verder niks bij me om te blussen. Dan raak je wel effe in paniek hoor. Toen kreeg ik ineens het idee om er zand en aarde tegenaan te gooien. Daar ging het mee uit. Maar elke keer als er weer een auto langsreed ging het weer branden..
Aangezien er toch nog aardige Duitsers zijn(jazeker, ze bestaan.. ) was de brandweer vrij snel te plaatse. Die was gealarmeerd door een Duitser die stukje voor me stond.
Ik heb het nog regelmatig dat als ik een brandlucht ruik ik even extra alert ben.
Zonde van de uitgebrande auto. Zeker als er zoveel uren ingestoken zijn..
Ik was op weg naar huis vanuit Düsseldorf met een iets lekkende uitlaat.. Maar die zat vrij dicht bij het parvan. Daar zijn waarschijnlijk gloeiende deeltjes uitgekomen en de isolatie op het parvan laten smeulen. Wat dus vanwege de rijwind is gaan branden. Was overigens een diesel.
Eerst dacht ik dat er ergens langs de snelweg iets in de fik stond, maar toen kwam er rook onder het dashboard vandaan. Dan schrik je wel effe.
Had verder niks bij me om te blussen. Dan raak je wel effe in paniek hoor. Toen kreeg ik ineens het idee om er zand en aarde tegenaan te gooien. Daar ging het mee uit. Maar elke keer als er weer een auto langsreed ging het weer branden..
Aangezien er toch nog aardige Duitsers zijn(jazeker, ze bestaan.. ) was de brandweer vrij snel te plaatse. Die was gealarmeerd door een Duitser die stukje voor me stond.
Ik heb het nog regelmatig dat als ik een brandlucht ruik ik even extra alert ben.
Zonde van de uitgebrande auto. Zeker als er zoveel uren ingestoken zijn..
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
Fijn dat jullie zo snel uit de auto waren.... was het een BMW ?
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
Ik heb het ook een keer gehad.
Ik was vorige winter rond 20-21 uur naar huis aan het rijden nadat ik mijn vriendin had afgezet aan het station. Voor het rood licht komt er plotseling een rare geur binnen en kijk meteen naar de temperatuurmeter, niks te zien. Tot ik plots lichte rookvorming van onder de motorkap zie komen. Ik gooi mijn wagen aan de kant, trek de motorkap op en toen kwamen er 30cm hoge vlammen langs het uitlaatspruitstuk naar boven. Ik heb mijn trui uitgetrokken om de vlammen uit te slaan maar ik geraakte er niet bij.
Ik zocht in mijn auto om het te doven en vond een halfvol flesje water. Ik gooide het over de vlammen en het was net genoeg om de vlammen te doven. Ondertussen zag iemand me vanaf zijn balkon en is me ook nog toegesneld met water.
Wat bleek: het was een poetsdoekje dat in de motorruimte was blijven liggen en op het uitlaatspruitstuk was gevallen.
Ik was vorige winter rond 20-21 uur naar huis aan het rijden nadat ik mijn vriendin had afgezet aan het station. Voor het rood licht komt er plotseling een rare geur binnen en kijk meteen naar de temperatuurmeter, niks te zien. Tot ik plots lichte rookvorming van onder de motorkap zie komen. Ik gooi mijn wagen aan de kant, trek de motorkap op en toen kwamen er 30cm hoge vlammen langs het uitlaatspruitstuk naar boven. Ik heb mijn trui uitgetrokken om de vlammen uit te slaan maar ik geraakte er niet bij.
Ik zocht in mijn auto om het te doven en vond een halfvol flesje water. Ik gooide het over de vlammen en het was net genoeg om de vlammen te doven. Ondertussen zag iemand me vanaf zijn balkon en is me ook nog toegesneld met water.
Wat bleek: het was een poetsdoekje dat in de motorruimte was blijven liggen en op het uitlaatspruitstuk was gevallen.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Een nieuwe ervaring tijdens een Trackday
Brand is nooit fijn, en een oliebrand is bijna niet te blussen.
De tachtiger jaren ingenieurs van renault (jaja inkoppertje) waren ook niet de handigste om het overlooppotje boven het spruitstuk te laten maken met de overlooptuut precies in het midden van het spruitstuk
Dus na een stuk flink geblazen te hebben met de Alpine (in het donker) wilde ik een foto maken van de roodgloeiende turbo, dus ff kap open, ja toen sloegen de vlammen eruit, snel een restaurant binnengerend, blusser uit de keuken getrokken en geblust
een doorgebrand draadje, verder niks.
Thuis gelijk potje erafgerukt en overloop verandert.
De tachtiger jaren ingenieurs van renault (jaja inkoppertje) waren ook niet de handigste om het overlooppotje boven het spruitstuk te laten maken met de overlooptuut precies in het midden van het spruitstuk
Dus na een stuk flink geblazen te hebben met de Alpine (in het donker) wilde ik een foto maken van de roodgloeiende turbo, dus ff kap open, ja toen sloegen de vlammen eruit, snel een restaurant binnengerend, blusser uit de keuken getrokken en geblust
een doorgebrand draadje, verder niks.
Thuis gelijk potje erafgerukt en overloop verandert.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten