Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Andre » 01 sep 2013, 13:06

Zit ik net naar SBS6 autosport te kijken. Zit er een reclame blok in over autosportinsurance.com. Over hoe ze onmiddellijk schades opnemen en afhandelen. Verbazingwekkend, wat een misleidende reclame! Hoe bestaat het... Een kennis van mij had vorig jaar op Zolder een grote schade. Auto verzekerd bij autosportinsurance.com. We zijn inmiddels bijna 1.5 jaar verder en nog geen euro uitbetaald. Zelfde verhaal over een schade vorig jaar op Assen. Ook verzekerd bij dezelfde maatschappij en tot op heden nog geen euro uitbetaald. Het team is al maanden bezig met correspondentie over en weer.

Gebruikersavatar
Wiebe GT
Berichten: 392
Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Wiebe GT » 01 sep 2013, 13:33

ok, Peter en ik gaan straks op zoek naar een verzekering voor onze compact. Deze maar overslaan dus.....

Gaan trouwens toch voor All-risks....kan je ook op de openbare weg....

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Nutkees » 01 sep 2013, 13:36

Ik geloof dat Peter al bijna rond was met een verzekering hiervoor, maar goed dat kan hij beter zelf maar vertellen.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Peter Tunissen » 01 sep 2013, 16:31

Yes, dat klopt.
Met ingang van 1 januari 2014 sowieso en misschien iets eerder, kun je je auto bij DF Insurance verzekeren, waarbij hij automatisch ook all risks verzekerd is op door DF georganiseerde circuitdagen, hoeveel je er ook rijdt.
Hier geldt wel een kleine meerprijs voor (een paar tientjes per maand) en een hoger eigen risico en nog een paar andere voorwaarden, maar goed, in de basis is het wel een mooi product voor de vaste circuitrijders lijkt me zo.
En schades worden uiteraard wel direct uitbetaald... :thumbup:
Zeer binnenkort meer hierover! :df:

kamelenjager
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:48
Locatie: Drenthe

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door kamelenjager » 09 okt 2013, 07:56

interessant!
Wat voor voorwaarden hangen eraan, racecursus, licentie?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Luco » 09 okt 2013, 08:30

Ik was hier ook verzekerd toen ik dsc reed en had toen mijn collega rijder hem in de vangrail roste op Zandvoort binnen twee weken het schadebedrag op mijn rekening.

Gebruikersavatar
Geert.
Berichten: 998
Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Geert. » 09 okt 2013, 11:06

Peter Tunissen schreef:Yes, dat klopt.
Met ingang van 1 januari 2014 sowieso en misschien iets eerder, kun je je auto bij DF Insurance verzekeren, waarbij hij automatisch ook all risks verzekerd is op door DF georganiseerde circuitdagen, hoeveel je er ook rijdt.
Hier geldt wel een kleine meerprijs voor (een paar tientjes per maand) en een hoger eigen risico en nog een paar andere voorwaarden, maar goed, in de basis is het wel een mooi product voor de vaste circuitrijders lijkt me zo.
En schades worden uiteraard wel direct uitbetaald... :thumbup:
Zeer binnenkort meer hierover! :df:
Kun je je GTA weer verzekeren Peter :mrgreen: tenzij je jezelf niet accepteert :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Peter Tunissen » 09 okt 2013, 11:40

Geen rare voorwaarden o.i.d.
Simpelweg twee mogelijkheden:
1. Dekking voor de openbare weg en dan voor een x bedrag extra per maand automatisch ook een all risks dekking op alle DF Circuitdagen waar je aan deelneemt (maakt niet uit hoeveel zit er zijn, de meerprijs per maand zal enkele tientjes zijn, afhankelijk van de auto uiteraard).
2. Een dagverzekering op een DF Circuitdag; misschien dat deze volgende week donderdag op Zandvoort al mogelijk is.

En inderdaad, binnenkort weer Alfa rijden dan; kost even wat moeite om dat mogelijk te maken, maar dan heb je ook niks. :df: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Jesper » 09 okt 2013, 13:07

Peter Tunissen schreef: 2. Een dagverzekering op een DF Circuitdag; misschien dat deze volgende week donderdag op Zandvoort al mogelijk is.
Misschien een stomme vraag, maar is deze dagverzekering die dag ook geldig op de openbare weg zodat je van en naar het circuit kan rijden?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Peter Tunissen » 09 okt 2013, 13:07

Nope, alleen op het circuit zelf.

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Andre » 09 okt 2013, 13:25

Ik zou alleen even heel voorzichtig zijn met autosportinsurance.com die betalen op dit moment heel slecht uit. Ze staan wel overal reclame te maken dus pas op!!!!

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Peter Tunissen » 09 okt 2013, 14:01

Daar werken we niet mee samen, Andre. ;)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Luco » 09 okt 2013, 15:40

Andre schreef:Ik zou alleen even heel voorzichtig zijn met autosportinsurance.com die betalen op dit moment heel slecht uit. Ze staan wel overal reclame te maken dus pas op!!!!
Komt omdat jij zoveel schade rijdt :lol: :tooth:

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Andre » 14 okt 2013, 13:49

Luco

Ik waarschuw alleen maar even, zodat er straks niet teams of rijders hierdoor in de problemen komen.

PS ik heb gelukkig nog nooit een beroep hoeven doen op een autosport verzekering. Maar als je in dure race auto s rijdt is het wel een geruststelling dat het er is. Maar ja dan moeten ze wel uitbetalen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Autosport verzekeringen op SBS Autosport

Bericht door Luco » 14 okt 2013, 14:08

Snap ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten