Inschrijving kosten autosport!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 17 aug 2013, 21:41

Je lijkt wel een wijf, eerst iets kopen/doen en dan gaan klagen over de prijs.
Je hoeft niet in te schrijven hoor.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 17 aug 2013, 21:51

Luco even rustig denk om je hart:) misschien heb jij wel vrouwelijke hormonen. Je reageert als een vrouw die in de maandelijkse ongesteldheid zit.

:)

Het gaat er niet om wat ik betaald heb maar waar de Inschrijving kosten verschillen wegkomen. Nou is het prachtig dat Dick hier mee leest en reageert. Maar over dit punt is nog geen duidelijkheid!

Als motoren inschrijfgeld zo drastisch stuk lager ligt en tevens ook andere kosten. Dan is motor racen voor de hobbyist een stuk aantrekkelijker.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door ErikS » 17 aug 2013, 21:54

Dan ga je dat toch doen? Ik zie het probleem niet.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 17 aug 2013, 21:58

Ja Erik dat zou een nieuwe uitdaging kunnen zijn. Gaaf is het zeker die superbikes.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 17 aug 2013, 21:59

Ja je doet het voorkomen of het daar niet om gaat, maar wees dan ook eerlijk in je vergelijk, en dat ben je niet

De motoren hebben 1 uur en 10 minuten gereden.
De SCC bijna 3 uur

Als je voor een heel jaar inschrijft bij de SCC is het geen 1800 euro, maar een stuk minder.

Dus als je dan een vergelijk wil maken is SCC 1300 voor 3 uur en de motoren 225 voor net een uur
Even afronden is dat 700 versus 1300 ij gelijke rijtijd..
Ik neem aan dat de verdere verschillen zit in tv tijd en de hospitality die geboden wordt e.d.

Jij geeft verder toch ook geen openheid van zaken over jouw bedrijfsvoering, jij werkt toch ook niet tegen kostprijs.

Ik vind het gewoon weer achteraf gezever om niks.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 17 aug 2013, 22:05

Jij zal het allemaal weten luco.

Bekijk de rijtijden nog maar eens en totaal aantal inschrijvingen. Maar ik ben er wel klaar mee.

Normale discussies voeren heeft weinig zin zo. Jij de beker kerel succes!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 17 aug 2013, 22:08

Nee met jouw een discussie voeren heeft zin, je gaat lopen zeiken over andermans bedrijfsvoering en blijft zuigen als je niet te horen krijgt wat jij in je gedachte hebt, maar zelf geef je geen enkel antwoord als er iets over jouw bedrijfsvoering wordt gevraagd.

Hoe kinderachtig ben je dan zeg :thumbup:

Boehoeeeeeeeee ze vullen hun zakken met mijn hobby, boehoeeeeeeee.

Jij rijdt toch ook twee 1m's van andermans hobby.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 17 aug 2013, 22:16

Ja premier Rutte rijdt ook van ons geld what else is new.

Nogmaals al verdient Dick eraan dan is dat prachtig. Boeit mij totaal niet. Ging mij in dit draadje om de inschrijving verschillen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 17 aug 2013, 22:21

Andre schreef: Nogmaals al verdient Dick eraan dan is dat prachtig. Boeit mij totaal niet. Ging mij in dit draadje om de inschrijving verschillen.
Ja en ik ben een heilige :please:

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Frank280zx » 22 aug 2013, 09:45

Toch wil ik ook een keer supercarchallenge meerijden al is het voor de ervaring! mijn auto heb ik tijdens het bouwen gelijk comform regelement SCC gebouwd.
Nu alleen nog zorgen dat alles ook gaat samenwerken zoals het moet.
De SCC is idd een stuk prijziger dan de DNRT, en er zal vast wat worden verdiend door Dick, maar goed dat vind ik ook niet erg. ook in de DNRT zal wel wat over blijven. maar ik heb aan het einde van een racedag een voldaan gevoel!
Wat ik er in het SCC voor terug krijg weet ik nog niet dan moet ik het eerst ervaren.

Luco, Andre wat is nu het grote verschil volgens jullie?

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 22 aug 2013, 10:42

I
Wat is bij dsc meer.

Je komt misschien op tv.
Races van een uur. 2x
Quali ca 20 min.
Vrije training ca. 40 min.
Een tribune en hospitality van de dsc. Je krijgt 2 kaartjes bij ischrijving. Wil je meer voor je sponsors moet je bijbetalen.
Op grote events zoals racing day veel publiek.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 22 aug 2013, 12:57

Veel mooiere circuits
Grotere evenementen
Heel weekend, dus veel relaxter
In tegenstelling tot een paar azijnpissers hier is het niveau toch best redelijk hoog (zeker de supersport klasse)
Meer te bieden voor je evt sponsors (netwerken)
Sfeer is ook erg goed, bijna al de teams helpen elkaar als er iets is.

Beiden zijn naar mijn mening niet te vergelijken en heb beiden 3 seizoenen gedaan, als het financieel kon zou ik zonder aarzelen weer voor de SCC kiezen.
Dnrt heb ik het ook altijd prima naar mijn zin gehad, maar alles in 1 dag proppen ben ik te oud voor :lol:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 22 aug 2013, 13:51

Weet niet wat je nu voor banden rijdt. Maar supercar challenge is verplicht Dunlop slicks.

Het nivo in de Supersport is inderdaad het hoogste.

Weet alleen niet of Dick een e36 bmw nog interessant vindt. Ik weet dat het destijds in opspraak kwam toen JR met een een E36 elke keer inschreef.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Bert ///M3 » 22 aug 2013, 14:45

Volgens mij rijd er nog 1 E36 M3 mee, van Dalen. Dus het zou nog kunnen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Tristan » 22 aug 2013, 14:49

Waar zou je met een 130i Cup rijden in de DSC? Rondetijden tussen 1.54 en 1.56?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Bert ///M3 » 22 aug 2013, 14:56

Sport Divisie.

Maar de top is een aardig eind sneller die zaten doorgaans al 1.51-1.52 volgens mij. Wat ik er van weet, zie voor dit jaar geen CPZ uitslagen nog.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Tristan » 22 aug 2013, 15:05

Dus krijg ik hetzelfde als bij de DNRT. Daar kom ik qua auto/vermogen gewoon te kort.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 22 aug 2013, 15:38

Bert ///M3 schreef:Sport Divisie.

Maar de top is een aardig eind sneller die zaten doorgaans al 1.51-1.52 volgens mij. Wat ik er van weet, zie voor dit jaar geen CPZ uitslagen nog.
Hier zit je toch echt fout hoor Bert
Sport rijdt echt geen 1.51, ja dit jaar misschien 1 iemand, en die rijdt in een lotus die genoeg vermogen heeft voor de ss.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Bert ///M3 » 22 aug 2013, 16:47

Weet niet Luco. Dat was 1-2 jaar terug wel zo.

Dit jaar zie ik geen CPZ tijden maar even 2 min klikken laat wel zien dat er hier en daar rond de 1:42 op Zolder gereden word (oa ook met een E36 M3) en dan zit je normaal gesproken rond die 1:52 op CPZ.

Beetje speculatief dus maar 1:54-1:55 is al jaren niet meer genoeg om vooraan te rijden. De JR E36 welke afgelopen jaren mee reed deed ook al 1:52.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 22 aug 2013, 16:50

vorig jaar was de pole 1.55,2 in de sport, focus sport

snelste ronde race 1 1.55,8 focus sport
snelste ronde race 2 1.54,1 130i met speelman

Jan-Jaap
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2010, 16:11

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Jan-Jaap » 23 aug 2013, 14:18

Ik ben diegene die met de E36 af en toe mee doet in de Sport Klasse bij de SCC.
Zoals Luco al aan geeft is het wel heel wat anders dan de DNRT.
Ik rijd beide en kan dit beamen wat Luco aangeeft.
Het kostenplaatje is wel factor .. in vergelijking tot de DNRT.
Het niveau van rijders en auto's is in vergelijking tot DNRT ook een stuk hoger.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de Supersport en sommige Sport toppers van de DNRT niet mee zouden kunnen komen bij de SCC.
Want in de DNRT rijden ook een aantal prachtige auto's met hele goede coureurs (van Hans, William, Tristan e.d.)
(ik bedoel het gehele veld bij elkaar genomen is wel van hele andere orde dan de DNRT)
Het ligt aan de staat, specs en rondetijden of je mee kan doen en of je voor de prijzen kan rijden.
Pas je in het veld of niet is volgens mij de richtlijn of je mag / kan deelnemen.
Zal Dick uiteraard precies kunnen vertellen.

1 min 42 op Zolder met een E36 GTR de laatste keer op Zolder is inderdaad door een SuperSport deelnemer gereden. Een E36, E46 en E90 kunnen in theorie allemaal even hard.
Ligt puur aan de specs en de coureur.

Simpel. Als ik meer budget zou hebben zou ik een E92 GTR rijden en alle wedstrijden in de SuperSport rijden.
De SCC is een soort van mini vakantie met familie, sponsors, vrienden e.d. voor mij waar ik ook echt de mensen die mee jmee betalen aan mijn hobby wat terug kan geven.
De DNRT is dat een stuk minder. Daar ligt het acent duidelijk op het rijden zonder alles er om heen.
De (financiele) drempel bij de SCC is een stuk hoger dan bij de DNRT.

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Frank280zx » 27 aug 2013, 14:19

Als ik de auto helemaal op orde heb ( lees balans en ik hem snap en dat vertaal naar rondetijden wil ik zeker wel een keer mee doen) ik heb ooit naar Dick gemaild en die had weinig tegen op de foto's die ik toen stuurde. maar goed is mijn e36 wel echt een e36 ?
alles moet je een keer proberen .. ook Burando een keer!

Dit jaar valt mij wel een beetje tegen. Vorig jaar had ik een relatief simpele auto gebouwd en dat ging zonder tegenslag echt super in de sport omhoog.. Mijn eerste seizoen in de DNRT en op echt wedstrijdniveau!
Dit jaar blijven de resultaten wat achter maar dat is denk ik wel te verklaren. voordat je een nieuwe auto, waar letterlijk alles in veranderd als een geheel samen krijgt, en de coureur er ook nog mee uit de voeten kan ben je gewoon wat racemeters verder. Dat heb ik wat onderschat.

Dunlops zijn geen probleem daar lijkt de auto nu het best op te sturen!

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Hielke » 27 aug 2013, 15:08

Jan-Jaap, je stelling dat het niveau van de rijders in de SCC hoger is dan dat van de rijders in de DNRT valt niet te onderbouwen.

Als ik naar de uitslagen van de races in de SCC kijk, races over 45 minuten, en ik zie tussen de nr.1 en de nr. 10 al verschillen van anderhalve ronde, dan weet ik genoeg. Alleen de cupklasses binnen de DNRT kunnen je een beeld van het niveau van de rijders geven. In sommige klasses is dat niveau heel redelijk.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 27 aug 2013, 15:12

Eigenlijk zou Peter DF een organisatie licentie moeten hebben. Dan zou je naast de trackdays ook races kunnen organiseren. Misschien bijv. een combinatie vanTrackday en een Race.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Peter Tunissen » 27 aug 2013, 15:47

Andre schreef:Eigenlijk zou Peter DF een organisatie licentie moeten hebben. Dan zou je naast de trackdays ook races kunnen organiseren. Misschien bijv. een combinatie vanTrackday en een Race.
Jij kunt gedachten lezen?
Er wordt aan gewerkt... :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten