Inschrijving kosten autosport!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 27 aug 2013, 16:05

Het is een logische stap Peter.


Het wordt ook serieus tijd dat autosport weer autosport wordt. Dat het om het rijden gaat en niet in welke auto je aan de start staat. Mooie en sportieve competitie voor zo weinig mogelijk geld is key!!!

Zat naar een interview te kijken van Kimi die op zijn helm James Hunt heeft staan. Daarmee geeft ie aan dat de tijden vroeger veel mooier waren. Waar het nog puur om het racen ging en niet over de sponsor contracten. De helm van kimi met de ogen van Bernie in dollar tekens zegt genoeg.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Frank280zx » 27 aug 2013, 18:03

om toch brits te blijven in het licht van deze opmerking!

Hear, hear


Overigens zou ik een foto van Dochter Tamara Ecclestone op mijn helm zetten :ongeveer als:

Ik denk dat een William Coppens uit het DNRT ook prima kan meekomen in SCC vooraan.. zelfde geld voor een Andy Dam met zijn e92 monster !

Maar goed het blijft hobby, wel een die geld kost .. want als DF races wil houden zul je ook een stuk veiligheid moeten hebben als pakken, kooien, baanposten, wedstrijdleiding, medical teams ....

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Niels v D » 27 aug 2013, 18:14

Heeft iemand een voorbeeld van de kosten voor bijv. BPO en DRDO? Ik neem aan dat deze ergens tussen DNRT en DSC inliggen, maar waar ongeveer?

De auto's en deelnemers daar lijken toch wat hoger dan bij de DNRT te liggen.. Zijn er df'ers die bij een van deze organisaties rijden?

Oh en als voer voor Peter: DNRT prijspeil met een wat bredere horizon dan Zandvoort, ik denk dat daar wel behoefte aan is. Zo kun je je misschien een beetje onderscheiden tov dnrt en acnn, die toch sterk gebonden zijn aan een circuit.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27867
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 27 aug 2013, 19:50

BPO is dacht ik rond de 450 per weekend, klinkt leuk, maar daar wordt je weer op rondetijd geklasseerd en er zijn dus deelnemers die puur op rondetijden rijden terwijl ze veel sneller kunnen, ja als dat competitie is.

Veel goedkoper dan de dnrt kan volgens mij niet, enige nadeel is dat het steeds vaker doordeweeks is en alles in een dag wordt gepropt,

Denk dat het best lastig is om leuke betaalbare races te organiseren, zeker in de weekenden, als je kijkt wat circuithuur kost en dan nog alle bijkomende kosten.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Niels v D » 27 aug 2013, 19:53

Dat is inderdaad wel een nadeel aan het BPO. DRDO is wel gewoon volle polle knallen toch, zonder tijdengeneuzel?

Onder de DNRT prijzen ga je vast niet komen inderdaad, tenzij je ook bijna 8 u/dag 50 auto's op de baan kunt krijgen..

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27867
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 27 aug 2013, 20:02

DRDO is ook 399 voor alles in een avond zonder catering.

Jan-Jaap
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2010, 16:11

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Jan-Jaap » 28 aug 2013, 08:09

@ Hielke.

Bedankt dat jij op mijn post hebt gereageerd.
Ik heb aangegeven dat het gaat om de combinatie goede auto en goede rijder op vooraan mee te rijden.
Als iemand na 45 minuten op 1,5 ronde achterstand ligt kan dat ook door zijn of haar materiaal komen.
Als jij denkt op deze basis te kunnen concluderen dat dit voor jou voldoende zegt over het niveau van de rijders dan vind ik dat prima.
Heb ik weer wat geleerd in ieder geval. Ik maar denken dat het aan de auto's ligt.......
De SCC is net zoals de DNRT geen cup klasse waar alles in de regel dichter bij elkaar zit.
Het inschrijfgeld en alle bijkomende kosten (zoals nieuwe Dunlops iedere keer) zijn gewoon heel erg hoog in vergelijking tot b.v. de DNRT.
Dat is een feit.
Maar gelukkig zijn er diverse mogelijkheden om te racen en kan een ieder kiezen aan welk evenement hij of zij wilt deelnemen.
Ik begrijp de anitpathie van sommige mensen jegens de SCC niet zo goed eigenlijk.
Het racen op dit soort niveau's is een keuze en geen verplichting.

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Frank280zx » 28 aug 2013, 12:52

Niels v D schreef:Heeft iemand een voorbeeld van de kosten voor bijv. BPO en DRDO? Ik neem aan dat deze ergens tussen DNRT en DSC inliggen, maar waar ongeveer?

De auto's en deelnemers daar lijken toch wat hoger dan bij de DNRT te liggen.. Zijn er df'ers die bij een van deze organisaties rijden?

Dat is absolute onzin de top van de Burando zijn allemaal mensen die vorig jaar in de sportklasse van het DNRT meereden en niet in de supersport willen rijden. stuk voor stuk Top 10 rijders (Twan Knop etc) en ze rijden zelfs soms beiden (Marcel van de Lip die op assen gelijk won) ... dus er is geen niveau verschil ..

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Tristan » 28 aug 2013, 13:34

BPO heb ik ook naar gekeken maar als ik 'maar' bepaalde rondetijden mag rijden houdt het voor mij op.

Maar goed, ga nu eerst een hele andere ervaring/event rijden, :wink:

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Frank280zx » 28 aug 2013, 13:54

Tristan schreef:BPO heb ik ook naar gekeken maar als ik 'maar' bepaalde rondetijden mag rijden houdt het voor mij op.

Maar goed, ga nu eerst een hele andere ervaring/event rijden, :wink:

ja bizar he .. niet harder dan 2:05 dan krijg je straf ... eeehmmmm :eatpaper:

haha net de A2.... harder dan 100km/h=prent

Gebruikersavatar
ASW
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:07

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door ASW » 28 aug 2013, 14:22

Lees dit topic net door en wat mij rest zijn mijn complimenten voor de uitleg van Dick van Elk. Ik zie niet veel ondernemers hun business case openbaar uitleggen op het niveau zoals Dick het in begrijpelijke taal geschetst heeft. Respect!

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 28 aug 2013, 14:30

Ik ga over 3 weken me eerste rally rijden. Ik geniet altijd zoveel als ik met me 1M lekker achteraf wegjes stuur. En finland in een groep N was echt een eye opener zo gaaf dat was. Zal moeten wennen aan pacenotes en navigator. De inschrijvingskosten krijgen jullie natuurlijk te horen:)


Ik vraag me trouwens af hoeveel extra bernie op spa betaald voor de migraine van Robin:)
Laatst gewijzigd door Andre op 28 aug 2013, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Tristan » 28 aug 2013, 14:33

Gaaf, Andre!

Heel iets anders maar ontzettend gaaf.

Gebruikersavatar
martijn kool
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2009, 08:53
Locatie: Nijverdal

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door martijn kool » 29 aug 2013, 21:59

bpo is 650 of 750 euro en verplicht op toyo r888.

het enige pluspunt vind ik dat je kans hebt om op tv te komen. dat is wel eens leuk natuurlijk. tijdens de trophy of the dunes rij je zaterdag een kwali en een wedstrijd van 30min en zondag een wedstrijd van 30min. vrije training is op vrijdag en training op donderdag kost extra knaken.

overigens zie ik geen verschil tussen de auto's bij de dnrt en de auto's in het bpo/drdo? alhoewel er wel een paar uitschieters tussen zitten is de gemiddelde auto toch wel netjes in de dnrt. ook is het schappelijk, vrijwel iedereen is toch wel redelijk zuinig op zijn materiaal, het zijn allemaal hobbyisten. en de prijs is prima. een halve trackday is al duurder (banden, etc). dat is ook de reden dat ik het ben gaan doen.

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door MartijnS » 29 aug 2013, 23:26

Andre schreef:De inschrijvingskosten krijgen jullie natuurlijk te horen:)
650 euro met reclame van de organisatie.
Zonder, 1100.
:wink:

160 kilometer klassementsproeven, ongeveer 40 onverhard :)

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 30 aug 2013, 00:56

Ik doe de short rally Martijn.

Tom
Berichten: 21718
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Tom » 30 aug 2013, 01:22

Pas terug uit Ibiza... Entree voor avondje is 50-80... Cola 10 euro... Mixdrankje 20 euro... En mensen betalen het, heb daar een half uur in de rijgestaan bij de bar. Nu is die entree te begrijpen bij bekende DJ's maar drank is inkoop niks (maar zul jij ook weten als er een bar in je kartbaan zit). Gewoon marktwerking.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27867
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 30 aug 2013, 07:57

MartijnS schreef:
Andre schreef:De inschrijvingskosten krijgen jullie natuurlijk te horen:)
650 euro met reclame van de organisatie.
Zonder, 1100.
:wink:

160 kilometer klassementsproeven, ongeveer 40 onverhard :)
Dus per km omgeslagen een stuk duurder dan alle organisatoren die hier genoemd worden :lol:

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door MartijnS » 30 aug 2013, 15:56

Andre schreef:Ik doe de short rally Martijn.
Ok! Succes en veel plezier in ieder geval :)
Luco schreef:Dus per km omgeslagen een stuk duurder dan alle organisatoren die hier genoemd worden
Je krijgt er ook nog ruim 320 kilometer verbinding over de openbare weg bij :D

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 30 aug 2013, 16:12

Tom schreef:Pas terug uit Ibiza... Entree voor avondje is 50-80... Cola 10 euro... Mixdrankje 20 euro... En mensen betalen het, heb daar een half uur in de rijgestaan bij de bar. Nu is die entree te begrijpen bij bekende DJ's maar drank is inkoop niks (maar zul jij ook weten als er een bar in je kartbaan zit). Gewoon marktwerking.
Das wel geld ja hier betaal je 2 euro.


Thx Martijn!

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 28 sep 2013, 10:57

De short rally dus gereden inschrijfgeld 350 euro. In mijn ogen waar voor je geld.

Complete wegen worden afgezet. Veel politie op straat om al het verkeer te regelen. Bij elke stage ambulances aanwezig meer dan 1. Zoveel marchals heb ik nog nooit op een circuit gezien. De sfeer is ongekend overal publiek. Wat eeen kick. Dit is autosport factor 10 waar voor je inschrijfgeld.

Als dit kan voor dit geld en als je dan bij de DSC 1850 euro moet schokken loopt er ergens iets scheef.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27867
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 04 mar 2014, 08:42

Wie gaan er allemaal scc rijden dit jaar?
Ben benieuwd hoe ze het gaan doen op pirellis.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Tristan » 04 mar 2014, 09:06

Luco schreef:Wie gaan er allemaal scc rijden dit jaar?
Ben benieuwd hoe ze het gaan doen op pirellis.
We zijn ermee bezig.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27867
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Luco » 04 mar 2014, 09:41

:thumbup:

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Inschrijving kosten autosport!

Bericht door Andre » 04 mar 2014, 11:49

Waarom ga je niet VLN rijden met de M3.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 51 gasten