Nankang Semi-Slick

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door MarkS » 30 jul 2018, 14:18

Geen probleem. Weet je al voor welke auto je banden nodig hebt? Ik lees iets over een M5.
Dan zit je qua maatvoering (en mogelijk vermogen ook) buiten de opties die Interstate biedt. Denk dan eerder aan toyo R888R of Michelins. Maar er zullen hier wel enkele zijn met concrete M5 ervaring.

Emi
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Auto: BMW

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door Emi » 30 jul 2018, 20:17

MarkS schreef:
30 jul 2018, 14:18
Geen probleem. Weet je al voor welke auto je banden nodig hebt? Ik lees iets over een M5.
De banden zijn voor een E36 325i. De bedoeling is dat ik ermee over de openbare weg naar het circuit kan rijden.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door MarkS » 30 jul 2018, 22:12

Dan kan ik de interstates zeker aanraden. Denk beste prijs/kwaliteit.
Ik rij nu al weer bijna 3 jaar met de iST80 225 45 17.
Alleen oppassen met staand water, maar dat is met alle semi slicks.

Alternatief Toyo R888R, wil die zelf ook eens proberen, maar prijstechnisch weer stuk duurder.

Emi
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Auto: BMW

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door Emi » 30 jul 2018, 22:14

Dank Mark!

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door M3tje » 30 jul 2018, 23:09

Toyo 888 presteert wezenlijk beter dan de interstate, ze slijten ook wel veel harder.
De interstate heeft wel als nadeel dat als je ze erg warm gereden hebt daarna de grip blijvend afneemt.
De interstate is voor trackdays prima, maar als elke seconde telt liever de toyo

Gebruikersavatar
levi
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
Locatie: ijmuiden

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door levi » 19 aug 2019, 18:45

Wat zou de druk moeten wezen bij koud voor deze band, en waar laten jullie hem naar af lopen als ze op temperatuur zijn ?

Ze gaan onder een Clio 1200kg en buitentemp. ongeveer 21 graden
Bijlagen
11DD8604-2ADA-48B8-9814-635A0E28DD9A.jpeg
11DD8604-2ADA-48B8-9814-635A0E28DD9A.jpeg (722.91 KiB) 372 keer bekeken

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door MarkS » 19 aug 2019, 18:47

Beetje afhankelijk van je wagengewicht ... 1.8-1.9 koud ... 2.4-2.6 warm

Gebruikersavatar
levi
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
Locatie: ijmuiden

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door levi » 19 aug 2019, 18:49

MarkS schreef:
19 aug 2019, 18:47
Beetje afhankelijk van je wagengewicht ... 1.8-1.9 koud ... 2.4-2.6 warm
plus minus 1200kg

Gebruikersavatar
levi
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
Locatie: ijmuiden

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door levi » 19 aug 2019, 18:51

MarkS schreef:
19 aug 2019, 18:47
Beetje afhankelijk van je wagengewicht ... 1.8-1.9 koud ... 2.4-2.6 warm

Ok
afromen naar 2.4-2.6 bar ?

Kadett
Berichten: 757
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door Kadett » 19 aug 2019, 19:32

https://www.nankangtyre.co.uk/products/motorsport/ar-1/

Staat een tabelletje op hun eigen pagina.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 18666
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door Luco » 19 aug 2019, 20:28

MarkS schreef:
19 aug 2019, 18:47
Beetje afhankelijk van je wagengewicht ... 1.8-1.9 koud ... 2.4-2.6 warm
is 2.4-2.6 niet wat hoog warm?
slicks is meestal 2.1-2.2 warm of moeten semis meer druk hebben?

Emi
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Auto: BMW

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door Emi » 19 aug 2019, 20:40

^ Bandenspanning DNRT semi-slicks:

https://www.tracktires.nl/c-2990357/set-up/

Gebruikersavatar
levi
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
Locatie: ijmuiden

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door levi » 20 aug 2019, 05:46

Thanks mannen :thumbup:

Idd Luco iets meer druk dan met de slicks :thumbup:

Edit:
Ik rijd met minder camber dan de meeste race en trackday wagens en volgens het verhaaltje wordt het dan ook weer iets anders :df:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door MarkS » 20 aug 2019, 15:28

Luco schreef:
19 aug 2019, 20:28
MarkS schreef:
19 aug 2019, 18:47
Beetje afhankelijk van je wagengewicht ... 1.8-1.9 koud ... 2.4-2.6 warm
is 2.4-2.6 niet wat hoog warm?
slicks is meestal 2.1-2.2 warm of moeten semis meer druk hebben?
Nee is niet te hoog voor semis.

Gebruikersavatar
levi
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
Locatie: ijmuiden

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door levi » 20 aug 2019, 19:25

Wat klopt er niet in dit plaatje, of ben ik nou in de war :bag:

Outside zit aan de buitenkant en inside zit aan de binnenkant, zoals het hoort.
Alleen klopt de richting van de “afvoer” niet :duh:
Bijlagen
A9969550-E2EE-4515-A71D-4F4B71D0EFCD.jpeg
A9969550-E2EE-4515-A71D-4F4B71D0EFCD.jpeg (959.7 KiB) 227 keer bekeken
06E08396-4AF5-46AC-942E-FC5FA2467D95.jpeg
06E08396-4AF5-46AC-942E-FC5FA2467D95.jpeg (620.43 KiB) 227 keer bekeken
6639B2C7-7585-44EC-81DC-1009EE0B0A48.jpeg
6639B2C7-7585-44EC-81DC-1009EE0B0A48.jpeg (658.2 KiB) 227 keer bekeken
079325BD-6785-4239-AE75-AAA8481B9FB8.jpeg
079325BD-6785-4239-AE75-AAA8481B9FB8.jpeg (608.63 KiB) 227 keer bekeken
B7B15EA9-8667-4166-8AA4-E73260A5FFCB.jpeg
B7B15EA9-8667-4166-8AA4-E73260A5FFCB.jpeg (934.05 KiB) 227 keer bekeken
0D807A48-0A85-44E8-BF01-A42603289FF5.jpeg
0D807A48-0A85-44E8-BF01-A42603289FF5.jpeg (816.26 KiB) 227 keer bekeken

Gebruikersavatar
levi
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
Locatie: ijmuiden

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door levi » 20 aug 2019, 19:48

Hmmm ik ben dus in de war, het schijnt zo te horen, deze vraag hadden ze al vaker gehad bij NangKang, het zorgt wel eens voor verwarring 😜👍🏻👍🏻

Kadett
Berichten: 757
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door Kadett » 20 aug 2019, 19:58

Afvoer van wat?? Water? De enige eigenschap die niet goed is bij de AR-1 is grip op nat. Profiel zit er eerder om als semi legale straat band te kunnen functioneren.

Gebruikersavatar
levi
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
Locatie: ijmuiden

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door levi » 20 aug 2019, 20:34

Kadett schreef:
20 aug 2019, 19:58
Afvoer van wat?? Water? De enige eigenschap die niet goed is bij de AR-1 is grip op nat. Profiel zit er eerder om als semi legale straat band te kunnen functioneren.
Ok Thanks

lol ik noem het afvoer maar moet eigenlijk profielrichting wezen :thumbup:

Gebruikersavatar
levi
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
Locatie: ijmuiden

Re: Nankang Semi-Slick

Bericht door levi » 20 aug 2019, 20:41

Copy paste 😜

De asymmetrische band
Image
Het asymmetrische profiel is onvermijdelijk in de sector sportbanden voor op de weg. Geboren in 1965 met de Michelin XAS, heeft het asymmetrische profiel langzamerhand de directionele banden in de sportbanden categorie overschaduwd. De asymmetrische banden zijn gemakkelijk te herkennen aangezien de binnen- en buitenkant van de band verschillende eigenschappen en profielen hebben. Neem bijvoorbeeld de Michelin Pilot Sport Cup, we zien dat het binnenste deel van de band geoptimaliseerd is voor het afvoeren van water. Het buitenste deel van de band, met name in de hoeken, kan als ‘droog’ getypeerd worden voor het verbeteren van de grip. Voor een optimale werking van het rubber gebruiken sommige asymmetrische banden een ander soort rubber voor de binnen- en de buitenzijde van het loopvlak. Met als doel het verkrijgen van een multifucntioneel product. De montage van asymmetrische banden wordt door de meeste bestuurders niet goed begrepen aangezien er sprake is van een rotatierichting en niet een montagerichting. Dit betekent dat de rolvlakken van de linker- en de rechterband niet in dezelfde richting staan. Echter zonder nadelige gevolgen voor het waterafvoer en de prestaties van de band. De linkerband bijvoorbeeld, loost het water eerder naar achteren terwijl de rechterband dit meer naar voren doet (zie het schema hieronder). De zijde met de markering INSIDE dient aan de binnenkant gemonteerd te worden en de zijde met de OUTSIDE markering aan de buitenkant van het voertuig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alt, Barend, EmielS60, krentenbol, Thomas H en 14 gasten