Nankang Semi-Slick
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Nankang Semi-Slick
In 15 inch is er inmiddels ook een 80 compound. Ben erg benieuwd wat voor tijden daarmee gereden worden.
Wij zijn in ieder geval erg content met de 100 compound waar we dit jaar mee rijden. Ook hebben we onze draai gevonden op nat asfalt en rijden rondetijden die we op TOYO's als onmogelijk beschouwen.
Wij rijden in tegen stelling tot witje de banden in 4 uur volledig aan gort. Waarbij de band na 2 uur niet meer competitief is. Maar dat was met een Toyo niet veel beter.
Wij zijn in ieder geval erg content met de 100 compound waar we dit jaar mee rijden. Ook hebben we onze draai gevonden op nat asfalt en rijden rondetijden die we op TOYO's als onmogelijk beschouwen.
Wij rijden in tegen stelling tot witje de banden in 4 uur volledig aan gort. Waarbij de band na 2 uur niet meer competitief is. Maar dat was met een Toyo niet veel beter.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nankang Semi-Slick
positief dus
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Nankang Semi-Slick
Heb je wel gas gegeven Witje?
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Nankang Semi-Slick
13 keer op en neer op de trailer zeker???witje schreef:Resultaat na 1 jaar gebruik, 13x op en neer naar Duitsland (10000km) en 70 NBR rondjes verder:
Er zit nog 5 a 6 mm profiel op de band en er zijn geen noemenswaardige trillingen ondanks af en toe een rookwolkje bij het inremmen, zoals hier op 27:28 min
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i_AyZMaE ... .be&t=1648[/youtube]
Had eigenlijk verwacht rond deze tijd over nieuw rubber na te moeten denken maar zo ver is het nog lang niet.
Na wat experimenteren zit de bandenspanning koud op 2.1 bar.
goed resultaat!!!
Sander
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nankang Semi-Slick
Denk het wel, afgelopen zaterdag weer 200 Euro aan benzine verstooktmatthyssie schreef:Heb je wel gas gegeven Witje?
Zou die threadwear 100 wel willen proberen, zo te zien is deze in 225/40r18 leverbaar
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Nankang Semi-Slick
Zijn 120 en 100 wel straattoegelaten? Ik zie alleen straattoelating bij threatwear 180 staan op de Nangkang site?
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 17:18
- Locatie: UK
Re: Nankang Semi-Slick
Dit vraag ik me ook af inderdaad, het internet doet vermoeden van nietFabian schreef:Zijn 120 en 100 wel straattoegelaten? Ik zie alleen straattoelating bij threatwear 180 staan op de Nangkang site?
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 jun 2015, 10:04
Re: Nankang Semi-Slick
Ik ben toe aan een nieuwe set banden en zit te twijfelen of ik een setje Nankang ga proberen of het toch hou bij de Federals. Wat adviseren jullie (en welke TW)?
Thx voor het advies
Thx voor het advies
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nankang Semi-Slick
De auto stond dit weekend op de brug dus kom effe foto nemen van de 4 sloffen.
Achter:
Voor:
Achter:
Voor:
- Ronnie
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 18 mar 2007, 20:59
- Locatie: Limmen
Re: Nankang Semi-Slick
heren waar bestellen jullie dit spul voor een leuke prijs, ik wil ze ook gaan bestellen
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 21 mei 2014, 13:46
Re: Nankang Semi-Slick
Bandenleader.. GTautoparts als je de hele zachte compound wil.
- ProfZB
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 14:05
- Locatie: Maasland
Re: Nankang Semi-Slick
Wat is het verschil tussen Nankang en DNRT (Interstate) band?
Ik hoor dat Interstate gewoon rebranded Nankang is, maar profielen zijn anders...
Ik hoor dat Interstate gewoon rebranded Nankang is, maar profielen zijn anders...
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Nankang Semi-Slick
Helemaal niets
- ProfZB
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 14:05
- Locatie: Maasland
Re: Nankang Semi-Slick
Ik heb eea nagevraagd wat betreft verschillen interstate vs nankang.
Interstate is leverbaar in 80 treadwear, nankang in 100 treadwear...
Interstate is leverbaar in 80 treadwear, nankang in 100 treadwear...
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Nankang Semi-Slick
Threadwear is een label wat ze er zelf aanhangen, geen officiële standaard. Zo kan een threadwear 60 bij de ene fabrikant net zo hard slijten als threadwear 100 bij de andere.
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Nankang Semi-Slick
Welk type is dat Witje, die jij hebt. Is dat die NS-2R?
Mag ook gewoon op straat dus.
Mag ook gewoon op straat dus.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nankang Semi-Slick
Dat is 180. 'straatlegaal'.
Denk overigens niet dat als ik bij de apk keurmeester kom met 100 of 120 dat het een probleem is. Zolang er maar genoeg profiel op zit. Wat een vervelende Wachtmeister op de Autobahn zal vinden is natuurlijk maar de vraag.
Denk overigens niet dat als ik bij de apk keurmeester kom met 100 of 120 dat het een probleem is. Zolang er maar genoeg profiel op zit. Wat een vervelende Wachtmeister op de Autobahn zal vinden is natuurlijk maar de vraag.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nankang Semi-Slick
Beschikbaar in 2016:
195/50-15
205/50-15
215/45-17
225/45-17
225/40-18
265/35-18
ZIet er interessant uit, ben benieuwd wat dit gaat kosten
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Nankang Semi-Slick
169 EUR
215-45-17
215-45-17
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nankang Semi-Slick
Gisteren met de gloednieuwe AR-1's op Zandvoort gereden, voorzichtig het nieuwe rubber opgewarmd en daarna gekeken wat die band precies doet.
De sponzige rijervaring van de zachte compound was eerst effe wennen, maar de hoeveelheid grip is indrukwekkend. Ik had ook de indruk dat na een ronde of 2 de boel al goed op temperatuur was.
Audi-S en Tarzan waren leuk om wat harder te pakken. Bij de voormalige Renault bocht gleden er nogal wat richting grind, maar de auto bleef met deze Taiwanese jongens mooi in het spoor.
Waar bij de NS-2R nog weleens een twijfelachtige situatie ontstond, geeft deze band een flinke dosis zelfvertrouwen. Denk alleen niet dat de levensduur ook maar een beetje in de buurt gaat komen
De sponzige rijervaring van de zachte compound was eerst effe wennen, maar de hoeveelheid grip is indrukwekkend. Ik had ook de indruk dat na een ronde of 2 de boel al goed op temperatuur was.
Audi-S en Tarzan waren leuk om wat harder te pakken. Bij de voormalige Renault bocht gleden er nogal wat richting grind, maar de auto bleef met deze Taiwanese jongens mooi in het spoor.
Waar bij de NS-2R nog weleens een twijfelachtige situatie ontstond, geeft deze band een flinke dosis zelfvertrouwen. Denk alleen niet dat de levensduur ook maar een beetje in de buurt gaat komen
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Nankang Semi-Slick
Vraag: had jij met de NS-2R ook zoveel afrolgeluid? Ik heb ze op mijn E46 maar voor straatgebruik is die herrie best irritant. Verder prima gympies, deden het best goed op CPZ.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nankang Semi-Slick
Weinig last van bij lage snelheden, bij hoge komt sowieso alle andere herrie er bovenuit. De zaagsneden in de band werden de laatste maand wel steeds dieper, een lichte dreun veroorzakend.
De AR-1 produceert vanaf 30km/u een duidelijk zoemend geluid (nee geen mazda zoom). In combinatie met de piepende remmen een heel orkest in de bebouwde kom.
NS-2R zou ik nog wel op de mx-5 durven monteren, de AR-1 is te hardcore voor een hobbyauto
De AR-1 produceert vanaf 30km/u een duidelijk zoemend geluid (nee geen mazda zoom). In combinatie met de piepende remmen een heel orkest in de bebouwde kom.
NS-2R zou ik nog wel op de mx-5 durven monteren, de AR-1 is te hardcore voor een hobbyauto
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Nankang Semi-Slick
De Michelin Pilot Sport Cup 2 is in ieder geval een street legal semi toch?: https://www.michelin.nl/banden/michelin ... ort-cup-2
Is deze te verkiezen boven de Interstate voor gecombineerd straat en circuitgebruik? https://www.interstate-racing.nl/a-4055 ... 25-45-r17/
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Nankang Semi-Slick
De post van Luco waar je naar verwijst is 4,5 jaar oud.
Het ligt er helemaal aan waar de nadruk van het gebruik op ligt en op welke auto je ze monteert.
Interstate zijn straat legale semi’s. Te verkrijgen in een 120 en 80 tw variant. Prima band voor een track car waarmee je over de openbare weg naar het circuit rijdt zoals in mijn geval E36 325i. Een oudere M3 zal het er ook prima op doen. Goede prijs kwaliteit. Driving Fun heeft hun huurauto’s er ook mee uitgerust.
Met een 991 GT3 zit je op Michelins ... lijkt me ook wel logisch. Interstate voert die maten ook helemaal niet.
Het ligt er helemaal aan waar de nadruk van het gebruik op ligt en op welke auto je ze monteert.
Interstate zijn straat legale semi’s. Te verkrijgen in een 120 en 80 tw variant. Prima band voor een track car waarmee je over de openbare weg naar het circuit rijdt zoals in mijn geval E36 325i. Een oudere M3 zal het er ook prima op doen. Goede prijs kwaliteit. Driving Fun heeft hun huurauto’s er ook mee uitgerust.
Met een 991 GT3 zit je op Michelins ... lijkt me ook wel logisch. Interstate voert die maten ook helemaal niet.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Nankang Semi-Slick
Je hebt gelijk Mark. Ik zie het nu ook. Excuus.
Ik had misschien beter op dit topic mee kunnen liften: viewtopic.php?f=10&t=33410&hilit=semi+slick
Ik had misschien beter op dit topic mee kunnen liften: viewtopic.php?f=10&t=33410&hilit=semi+slick
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 308 gasten