Apart Race filmpje........

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Apart Race filmpje........

Bericht door Downforce Hans » 10 mei 2013, 17:22

Precies Tjeu, die zitten er al een tijdje niet meer onder.
Ze zouden trouwens nu ook komen te vervallen met het nieuwe drysump systeem.
Motorsteunen zijn in een soort teflon gegoten dus het grootste gedeelte van de trillingen nemen ze gewoon op.
Ik zag op een filmpje het verschil tussen de oem steunen en de nieuwe en dat is echt behoorlijk veel.
Nooit bij stil gestaan dat zo`n motor zo flex is opgehangen......

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Apart Race filmpje........

Bericht door smiley » 10 mei 2013, 18:00

Hier op een lichtgewicht, maar het verschil is inderdaad schokkend.


Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Apart Race filmpje........

Bericht door Bert ///M3 » 10 mei 2013, 18:03

Klopt het verschil is echt gigantisch tussen rubberen en massieve steunen. Je mist de vertraging/slop in de aandrijflijn, elke vernandering van gasstand gaat nagenoeg direct naar de wielen. Moet je misschien wel aan wennen, iets minder reactietijd als je een oeps momentje hebt.

Ik weet alleen niet hoe het met teflon zit, maar ik heb aluminium en dat maakt een partij kabaal binnenin. Misschien niet fijn voor een daily maar ik neem aan dat dat teflon nog wel een beetje opvangt.

Wel gaaf dat je binnenkort weer rijden kan, heeft wel even geduurd volgens mij :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Apart Race filmpje........

Bericht door GTRene » 10 mei 2013, 20:07

das een mooi principe bij die lotus, die zijn niet massief toch? die lijken aan weerszijden de gaten op te vullen zodat je het originele rubber behoud maar min of meer verstevigd? ziet er goed/simpel uit zoiets. :D

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Apart Race filmpje........

Bericht door Downforce Hans » 10 mei 2013, 20:44

Bert ///M3 schreef:Klopt het verschil is echt gigantisch tussen rubberen en massieve steunen. Je mist de vertraging/slop in de aandrijflijn, elke vernandering van gasstand gaat nagenoeg direct naar de wielen. Moet je misschien wel aan wennen, iets minder reactietijd als je een oeps momentje hebt.

Ik weet alleen niet hoe het met teflon zit, maar ik heb aluminium en dat maakt een partij kabaal binnenin. Misschien niet fijn voor een daily maar ik neem aan dat dat teflon nog wel een beetje opvangt.

Wel gaaf dat je binnenkort weer rijden kan, heeft wel even geduurd volgens mij :)
Bert, ik noemde teflon maar dat is het natuurlijk niet.(ik gaf het beestje ook maar ff een naampje)
Op de volgende link staan die dingen.
http://www.hinsonsupercars.com/p-1285-h ... torx7.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Auto staat al bijna twee jaar stil.........ben in de tussentijd en ander bedrijf er bij begonnen en ik wilde een beetje "speciale motor" die in iedergeval degelijker is al de standaard motor.
Daarom heeft het allemaal wat langer geduurd, zaken gaan nou eenmaal voor het plezier.

Grtz, Hans

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Apart Race filmpje........

Bericht door Robin » 11 mei 2013, 09:44

Very interesting.

Mooie waardes Hans. Je zei 't al. 1400+ kg en 658pk en aardig wat Nm. Machtig. Wat 'n beul. :df:

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: Apart Race filmpje........

Bericht door Frank280zx » 21 mei 2013, 14:04

Vet vermogen! kom ik er met 745NM net te kort :S

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Apart Race filmpje........

Bericht door Tom V » 22 mei 2013, 22:12

In het 24u topic staat hij al maar hier ook even delen. Erg vet.


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten