Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door smiley » 08 mei 2013, 22:22

Ja Luco, doet eens een pinksterrelletje starten :hungry:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Rupie » 08 mei 2013, 22:22

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Petrolhead Tom » 08 mei 2013, 22:25

Luco schreef:
Ruben schreef:Maak eens een lijstje Luco, dan weten we wie we de volgende keer moeten aanvallen :blink:

Vreselijke die stuurlui aan wal :tong:
:tooth: :tooth:
Lees maar eens wat topics door, daar komen de onontdekte schumachers vanzelf naar boven en daarvan heeft 85% niet eens een licentie, laat staan ooit een race gereden.

Ik haal er zo al 10 of 12 schumachers tussenuit :lol:
Komop! Namen waslap! :crazy: :swinging: Wie A zegt moet ook B zeggen.

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Jeroen K. » 08 mei 2013, 22:32

Jeroen K. is er natuurlijk een van ;) :kikker:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Luco » 08 mei 2013, 22:41

Nee hoor jeroen jij post ook gewoon je blunders :)

Komop jongens zoek zelf de namen op en post ze maar, start lekker zelf een rel :crazy:

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Jeroen K. » 08 mei 2013, 22:47

Luco schreef:Nee hoor jeroen jij post ook gewoon je blunders :)

Komop jongens zoek zelf de namen op en post ze maar, start lekker zelf een rel :crazy:
Als het op mijn racen aankomt post ik bijna alleen maar blunders :P heb maar 1x een succes geboekt tot nu toe, en dat was de laatste TA :P

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Petrolhead Tom » 08 mei 2013, 22:50

Luco komop. Niemand verwacht van je dat je verstandig doet. Unleash the force! :nana:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Andre » 09 mei 2013, 01:53

Eenmaal een betalende rijder altijd een betalende rijder.
In de racewereld nemen ze met alle plezier zijn prive geld in. Je geld is sneller verdwenen dan sneeuw voor de zon. Daar kan zelfs een multi miljonair niet tegen verdienen.

Een top rijder moet er met talent komen via de juiste opstap race klasses en via daar opgepikt worden als talent door fabrieks teams of grote sponsors. Als je dat met geld wil doen dan ruiken de vele raceteam eigenaren dat, en komen er als hongerige wolven op af. Dan is je race carriere meteen uitgestippeld en kan je overal je credit card trekken als je wil rijden.

Koop lekker een gt3 cup maak je eigen race team en ga porsche supercup rijden. Weet je waar je geld blijft en een super mooi en compatief startveld.

Laten we eerlijk zijn het is toch van de gekke dat vd garde 13 miljoen moet betalen. En ik kan je nu al verklappen dat vd garde volgend jaar 14 miljoen moet meebrengen. Eens een betalende rijder altijd een betalende rijder. De teams pakken de centjes van mc gregor met alle plezier. Echt puur geld verbranden noemt men dit. Ze kunnen beter jonge talenten opweg helpen in opstart klasses met dat geld dit heeft zo totaal geen zin. Het is water naar de zee dragen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Luco » 09 mei 2013, 09:04

Wat maakt het uit Andre?

Die jongen is 18 jaar, rijdt zijn eerste race jaar gelijk porsche cup en heeft net als vele andere jongens een droom, F1 rijden.
Zijn vader is multimiljardair als ik het zo lees, als die daarmee zijn droom kan verwezenlijken, betaald of niet, wat maakt dat dan uit?
Die tijd kunnen ze hem niet meer afpakken, en ook al is die betalende rijder, als je echt niet kan rijden kom je echt niet in de F1.

En dan wordt er gelijk weer lacherig gedaan over zijn prestaties omdat die in het midden oosten rijdt, volgens mij is de top van de porsche cup rijders daar echt niet veel minder dan de top van de porsche cup hier.

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door alt » 09 mei 2013, 09:32

Jeroen, een goed team is Bas Koeten racing met Porsche ervaring en als race engineer André van der Burg van racing development.
André wordt vaak ingehuurd door verschillende teams in de Porsche cup, vooral op Zandvoort.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Rupie » 09 mei 2013, 09:38

Toch jammer dat je het lijstje niet afgemaakt hebt Luco. 10 of 12 dat zijn er nogal wat. Je zou bijna denken dat je ook maar wat vanaf de zijlijn roept :wink:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Downforce Hans » 09 mei 2013, 09:42

Doen jullie dat niet allemaal....... :lol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Luco » 09 mei 2013, 09:47

Ruben schreef:Toch jammer dat je het lijstje niet afgemaakt hebt Luco. 10 of 12 dat zijn er nogal wat. Je zou bijna denken dat je ook maar wat vanaf de zijlijn roept :wink:
Mag je denken hoor Ruben, ben je helemaal vrij in.
Je kan ook blijven uitproberen of ik de namen hier neer wil zetten, doe ik niet.
Iedereen die de race-trackdaytopics volgt kan zo die namen neerpennen.

ontopic: Andre vd Burg is inderdaad een goede (zo niet de beste in Nederland) engineer voor de porsche.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Richardt. » 09 mei 2013, 13:33

*weg*

OT: Ben wel benieuwd wat de uitkomst is Jeroen. Het mooie van (te)veel geld en autosport is dat je het wel allemaal serieus aan kunt pakken :thumbup:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mei 2013, 14:13

*weg*

Back on-topic.

Waarom wil hij op Zandvoort komen testen? Hij kan overal ter wereld gaan rijden.

Als F1 zijn doel is, moet hij trouwens rap uit een straatauto en in een Formuleauto gaan rijden. Misschien is het daarvoor al te laat en zul je dus niet F1 als doel moeten hebben, maar Nascar/DTM/Le Mans, WTTC etc. Aan de andere kant kan ik mij best voorstellen dat ze in Kuwait ook een eigen F1-held willen hebben en daar wat knaken voor opzij kunnen schuiven.

Verder ben ik 't met André eens dat je een eigen team moet runnen als geld geen rol speelt. Dus jij koopt de auto's, de trucks etc en iedereen komt op je loonlijst. Genoeg mensen te vinden die je op een 0-uren of tijdelijk contract een tijdje in kunt huren. Ook nemen toeleveranciers en fabrikanten je dan veel serieuzer. En ook rijders kun je dan gewoon inhuren. Vrijwel iedere rijder kan daarvoor gewoon een factuurtje sturen, want ze beunen bijna allemaal bij als instructeur en dat gaat niet eens allemaal zwart. :tooth:

Ik zou eerder naar Engeland, Duitsland of de VS gaan eerlijk gezegd. Zandvoortse mentaliteit is gewoon k*t. Allemaal aasgieren die elkaar de hand boven 't hoofd houden of elkaars bloed drinken. Jeroen Bleekemolen is daarop wel een uitzondering. Dat is een echte pro.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 09 mei 2013, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Luco » 09 mei 2013, 14:24

Dennis Cavallino schreef:
Waarom wil hij op Zandvoort komen testen? Hij kan overal ter wereld gaan rijden.

Als F1 zijn doel is, moet hij trouwens rap uit een straatauto en in een Formuleauto gaan rijden. Misschien is het daarvoor al te laat en zul je dus niet F1 als doel moeten hebben, maar Nascar/DTM/Le Mans, WTTC etc. Aan de andere kant kan ik mij best voorstellen dat ze in Kuwait ook een eigen F1-held willen hebben en daar wat knaken voor opzij kunnen schuiven.

Verder ben ik 't met André eens dat je een eigen team moet runnen als geld geen rol speelt. Dus jij koopt de auto's, de trucks etc en iedereen komt op je loonlijst. Genoeg mensen te vinden die je op een 0-uren of tijdelijk contract een tijdje in kunt huren. Ook nemen toeleveranciers en fabrikanten je dan veel serieuzer. En ook rijders kun je dan gewoon inhuren. Vrijwel iedere rijder kan daarvoor gewoon een factuurtje sturen, want ze beunen bijna allemaal bij als instructeur en dat gaat niet eens allemaal zwart. :tooth:

Ik zou eerder naar Engeland, Duitsland of de VS gaan eerlijk gezegd. Zandvoortse mentaliteit is gewoon k*t. Allemaal aasgieren die elkaar de hand boven 't hoofd houden of elkaars bloed drinken. Jeroen Bleekemolen is daarop wel een uitzondering. Dat is een echte pro.
Ik denk dat die gewoon door heel europa wil testen, dat is wat ik begreep uit het verhaal.
Verder rijdt die zijn eerste seizoen en om dan gelijk een heel eigen team op te zetten (ook al heb je geld zat) is niet makkelijk, daar zal je toch eerst de juiste mensen voor bij elkaar moeten krijgen.
Zoals ik het lees is zijn vader zich er nu in aan het verdiepen, dus wie weet komt er een eigen team, maar om het eerst bij een gerennomeerd team te doen lijkt mij geen verkeerde keuze.

Tuurlijk is de porsche cup niet de gebruikelijke weg, maar er staat ook bij dat gp2 de volgende stap is, dan kan je daadwerkelijk pas zien of die het in zich heeft om evt in de F1 te komen.
Maar als je net 18 bent en voor het eerste jaar rijdt en dan toch al redelijk mee kan doen in de top van de porsche cup aldaar ben je iig al een redelijk goede rijder.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mei 2013, 14:31

Luco schreef:
Dennis Cavallino schreef:
Waarom wil hij op Zandvoort komen testen? Hij kan overal ter wereld gaan rijden.

Als F1 zijn doel is, moet hij trouwens rap uit een straatauto en in een Formuleauto gaan rijden. Misschien is het daarvoor al te laat en zul je dus niet F1 als doel moeten hebben, maar Nascar/DTM/Le Mans, WTTC etc. Aan de andere kant kan ik mij best voorstellen dat ze in Kuwait ook een eigen F1-held willen hebben en daar wat knaken voor opzij kunnen schuiven.

Verder ben ik 't met André eens dat je een eigen team moet runnen als geld geen rol speelt. Dus jij koopt de auto's, de trucks etc en iedereen komt op je loonlijst. Genoeg mensen te vinden die je op een 0-uren of tijdelijk contract een tijdje in kunt huren. Ook nemen toeleveranciers en fabrikanten je dan veel serieuzer. En ook rijders kun je dan gewoon inhuren. Vrijwel iedere rijder kan daarvoor gewoon een factuurtje sturen, want ze beunen bijna allemaal bij als instructeur en dat gaat niet eens allemaal zwart. :tooth:

Ik zou eerder naar Engeland, Duitsland of de VS gaan eerlijk gezegd. Zandvoortse mentaliteit is gewoon k*t. Allemaal aasgieren die elkaar de hand boven 't hoofd houden of elkaars bloed drinken. Jeroen Bleekemolen is daarop wel een uitzondering. Dat is een echte pro.
Ik denk dat die gewoon door heel europa wil testen, dat is wat ik begreep uit het verhaal.
Verder rijdt die zijn eerste seizoen en om dan gelijk een heel eigen team op te zetten (ook al heb je geld zat) is niet makkelijk, daar zal je toch eerst de juiste mensen voor bij elkaar moeten krijgen.
Zoals ik het lees is zijn vader zich er nu in aan het verdiepen, dus wie weet komt er een eigen team, maar om het eerst bij een gerennomeerd team te doen lijkt mij geen verkeerde keuze.

Tuurlijk is de porsche cup niet de gebruikelijke weg, maar er staat ook bij dat gp2 de volgende stap is, dan kan je daadwerkelijk pas zien of die het in zich heeft om evt in de F1 te komen.
Maar als je net 18 bent en voor het eerste jaar rijdt en dan toch al redelijk mee kan doen in de top van de porsche cup aldaar ben je iig al een redelijk goede rijder.
Ja op zich snap ik die redenatie wel en de GT3 Cup is een ideale auto om talent in te onderscheiden. Ze moeten alleen niet te lang wachten met de overstap. 18 is al best oud en formuleauto's rijden gewoon anders dan een straatauto, waardoor je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Die tijd is er niet. Verder is het gewoon een gaaf verhaal. En die GT3 Cup in het Midden-Oosten is erg serieus, best veel bekende namen. Eigenlijk zouden ze Jeroen Bleekemolen gewoon een keer die kant op moeten halen. Ik geloof dat 'ie 40 weekenden is ingehuurd dit jaar, dus nog 12 over. :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Luco » 09 mei 2013, 14:34

Ik begreep dat Charlie en Rob Frijns regelmatig meerijden.

Overigens zal die zijn best nog moeten doen voor de top drie, in de overall standings staat die 6e.
Laatst gewijzigd door Luco op 09 mei 2013, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Jeroen K. » 09 mei 2013, 14:37

Waarom zandvoort? omdat ik altijd op CPZ rijdt en ze daar verschillende filmpjes van hebben gezien. Daarbij vind ik het een schitterend circuit (al helemaal vergeleken met assen). Daarbij gaan ze ook nog naar andere circuits door heel europa testen deze zomer! het is zeker niet alleen nederland!

Bleekemolen komt hier ook regelmatig in de regio rijden, denk aan de 24H van dubai..

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Jeroen K. » 09 mei 2013, 14:40

Luco schreef:Ik begreep dat Charlie en Rob Frijns regelmatig meerijden.

Overigens zal die zijn best nog moeten doen voor de top drie, in de overall standings staat die 6e.
Zijn vader vertelde mij eergister nog dat hij 2e stond...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Luco » 09 mei 2013, 14:41

Jeroen K. schreef:
Luco schreef:Ik begreep dat Charlie en Rob Frijns regelmatig meerijden.

Overigens zal die zijn best nog moeten doen voor de top drie, in de overall standings staat die 6e.
Zijn vader vertelde mij eergister nog dat hij 2e stond...

Volgens de porsche cup site 6e overall en 3e in de standings silver, wat dat ook moge betekenen.

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Jeroen K. » 09 mei 2013, 14:44

Luco schreef:
Jeroen K. schreef:
Luco schreef:Ik begreep dat Charlie en Rob Frijns regelmatig meerijden.

Overigens zal die zijn best nog moeten doen voor de top drie, in de overall standings staat die 6e.
Zijn vader vertelde mij eergister nog dat hij 2e stond...

Volgens de porsche cup site 6e overall en 3e in de standings silver, wat dat ook moge betekenen.
Zal ze straks wel weer zien bij de starbucks zal het ze dan wel vragen :tooth:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Andre » 09 mei 2013, 15:02

Autosport is en word inderdaad verneukt door poen. Vele jonge Talenten zitten thuis. En hobby rijders uit vaak rijke families zitten in een race auto.

Ik vraag me vaak af waar ik naar zit te kijken als ik autosport op tv kijk.

Ik zou veel liever een soort xfactor van de autosport zien. Laat maar komen die echte race talenten zonder geld!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mei 2013, 15:09

Andre schreef:Ik zou veel liever een soort xfactor van de autosport zien. Laat maar komen die echte race talenten zonder geld!
+1!

Vroeger won ooit iemand zo'n rijderschallenge. Die jongen had als doel om 1 seizoen te racen. Dat kreeg 'ie. In een KUTAUTO. Na het seizoen hoorde je zijn naam al niet meer. Degene die 2e was geworden, dat was het echte talent, die had eigenlijk eerste moeten worden, maar de organisatie (afhankelijk van de sponsor) wilde niet dat hij in die KUTAUTO zou gaan rijden, dus hebben ze hem 2e laten worden, zodat ze hem na het programma via een andere weg met een TOPAUTO op weg de autosport in hebben geholpen.

Wie was die 2e?


Marcel Albers

Wie was die 1e?
Doet er niet toe. :)

Net als 't meisje met de harp. Daar hoor je ook nooit iets over. :bag: Alle anderen die meededen hebben een volle agenda.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Porsche GT3 Cup testen Zandvoort.

Bericht door Richardt. » 09 mei 2013, 15:14

Dennis Cavallino schreef:
Andre schreef:Ik zou veel liever een soort xfactor van de autosport zien. Laat maar komen die echte race talenten zonder geld!
+1!

Vroeger won ooit iemand zo'n rijderschallenge. Die jongen had als doel om 1 seizoen te racen. Dat kreeg 'ie. In een KUTAUTO. Na het seizoen hoorde je zijn naam al niet meer. Degene die 2e was geworden, dat was het echte talent, die had eigenlijk eerste moeten worden, maar de organisatie (afhankelijk van de sponsor) wilde niet dat hij in die KUTAUTO zou gaan rijden, dus hebben ze hem 2e laten worden, zodat ze hem na het programma via een andere weg met een TOPAUTO op weg de autosport in hebben geholpen.

Wie was die 2e?


Marcel Albers

Wie was die 1e?
Doet er niet toe. :)

Net als 't meisje met de harp. Daar hoor je ook nooit iets over. :bag: Alle anderen die meededen hebben een volle agenda.
Ik kan me dat programma nog wel vaag herinneren geloof ik. Was dat niet BMW Compacts? :bag:

Zou een mooie afwisselingen zijn van al die talentenprogramma's op de TV tegenwoordig :stom:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten