Time Attack NL

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Time Attack NL

Bericht door matthyssie » 15 apr 2013, 14:59

Roy RS schreef:pas op je rug met die zware beker!
:roflol: :roflol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Time Attack NL

Bericht door Luco » 15 apr 2013, 15:03

Nou, ik moet zeggen dat ik dit nu wel een leuk verslag vind :thumbup:
Gefeliciteerd met je beker.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Time Attack NL

Bericht door Richardt. » 15 apr 2013, 15:05

Luco schreef:Nou, ik moet zeggen dat ik dit nu wel een leuk verslag vind :thumbup:
Gefeliciteerd met je beker.
Inderdaad, prima en goed verslag. Lekkere prestatie ook dat vast motivatie geeft voor het volgende event :thumbup:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Time Attack NL

Bericht door Roy RS » 15 apr 2013, 15:15

ik dacht ff dat je "Luco" op je overal had gestikt....maar er staat Lico...

leuk verslag inderdaad

Gebruikersavatar
VanDolen
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2013, 23:21
Locatie: Vianen
Contacteer:

Re: Time Attack NL

Bericht door VanDolen » 15 apr 2013, 15:20

Het was een erg geslaagde dag. Bij mij zat het niet mee omdat het transport voor de 328 dat op het laaste moment werd gecanceld niks meer kon regelen. Dus met een lang gezicht naar zandvoort en met een lach weer vertrokken. Ik ben erg blij voor jeroen en dat wij hem hebben kunnen helpen het beste eruit te halen. Ik weet dat er bij jeroen veel meer in zit dan dat er afgelopen zondag is gepresteerd. Wij feliciteren Jeroen met dit geweldige resultaat en hopen dat hij zal blijven doorgaan met racen met ons team. Ook wil ik persoonlijk iedereen feliciteren die gister een prijs hebben weten te bemachtigen. Great job.

Wij hebben weer veel geleerd en vooral me crew monteur heb ik nu zelf kunnen leren en uitleggen hoe het moet. De rest van ons team was te verslagen van deze tegenslag dat deze zijn thuis gebleven en achteraf eigenlijk wel mee hadden willen gaan. We gaan as 20mei keihard er tegenaan om dit vast te houden en door te groeien naar de hogere klasse.

Fijne van de dag vond ik dat als je niet rijd wel de kans krijgt iedereen te spreken. Time Attack is erg gezellig en wij zijn blij dat wij er aan mee kunnen doen en ik hoop dat 20 mei weer net zo'n geweldige dag word als afgelopen zondag.

Nogmaals gefeliciteerd Jeroen namens je
VanDolen Racing Team

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Time Attack NL

Bericht door Salto » 15 apr 2013, 16:33

3 kwartier doen over een bumper monteren moet sneller kunnen hoor. Daar heb je Ducttape voor en tyraps :tong:
Erg leuk verslagje jeroen. Lekker gedaan.

Ik moest werken en kreeg geen vrij omdat deze ronde 3 weken van tevoren opeens erbij geplakt werd.
Dit betekent dat alle kans op een hogere klassering het raam uit zijn. Maar ach volgend jaar beter.
Ik kan nog een poging doen in de semi-pro klasse maar dat is tegen mijn principes.

Het viel me op dat alle eikels met laptimers uit de semipro te snel waren en dus gediskwalificeerd!
Nu kregen de beginners de kans om een toppositie te eindigen.. helemaal top!
Hopen dat de mannen die te snel waren naar de pro-street klasse komen.Want wij kunnen ook wel wat deelnemers gebruiken.

Op naar 20 mei zeg ik!

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 15 apr 2013, 16:47

Roy RS schreef:ik dacht ff dat je "Luco" op je overal had gestikt....maar er staat Lico...

leuk verslag inderdaad
Haha, ja moet nog even verandert worden :P

Voor de rest ook bedankt heren! aan de ene kant hoop ik er 20 mei bij te zijn, om toch nog het kampioenschap door te zetten, maar aan de andere kant hoop ik dat ik er alleen ben als toeschouwer.....

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 15 apr 2013, 16:48

Goed verslag! :thumbup:

Volgens mij had Jeroen nog bijna een hartverzakking aan zijn gezicht te zien toen Benny vooruit de mini-oprijplaten af reed in plaats van het schuine gedeelte naar achteren :tooth:

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 15 apr 2013, 17:05

:thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 15 apr 2013, 17:09

Mear schreef:Goed verslag! :thumbup:

Volgens mij had Jeroen nog bijna een hartverzakking aan zijn gezicht te zien toen Benny vooruit de mini-oprijplaten af reed in plaats van het schuine gedeelte naar achteren :tooth:

Heb je daar nog fotos van dan? :P ik riep nog 3x tegen benny naar achteren. Gelukkig ging het goed! een foutje is menselijk.

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 15 apr 2013, 17:19

Nee ik stond bij vrienden van me bij die JCP tent.. zag het gebeuren hehe.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Time Attack NL

Bericht door Eric-328 » 15 apr 2013, 17:31

Jeroen, lijkt alsof jouw splitter voor lift zorgt ipv downforce.

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 15 apr 2013, 17:38

Eric-328 schreef:Jeroen, lijkt alsof jouw splitter voor lift zorgt ipv downforce.
Ik zat net ook te kijken ja bij het zien van marjolein dr foto's, however ik merk toch echt wel verschil bij aan remmen dat hij stabieler is met als zonder die splitter... zal dr van de week ofzo ff beter naar kijken!

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: Time Attack NL

Bericht door Eric-328 » 15 apr 2013, 17:42

Bij aanremmen duikt de neus :wink:

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Time Attack NL

Bericht door Salto » 15 apr 2013, 17:54

Zo'n splitter zal in principe ook geen downforce genereren.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Time Attack NL

Bericht door GTRene » 15 apr 2013, 18:43

de lucht die tegen het front knalt en alle kanten op gaat, gata ook naar beneden om onder de kar door te gaan, daar komt ie de splitter tegen en drukt ook zo wat naar beneden lijkt me, dus zal wel wat werken. :hmmm:

Gebruikersavatar
Snob
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 dec 2012, 21:28
Locatie: Delft

Re: Time Attack NL

Bericht door Snob » 15 apr 2013, 19:19

Werkt iets, maar niet zo goed als met vlakke bodem en diffuser. Als je het goed bouwt, bouw je net boven de splitter een hoge-druk gebied door een airdam (of lip..) en die duwt ook lucht van de iets hogere regionen naar beneden onder de splitter. Dus hogere luchtsnelheid, lagere druk blabla. Maar ideaal is het niet :P

Willie
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:47

Re: Time Attack NL

Bericht door Willie » 15 apr 2013, 20:08

Salto schreef: Nu kregen de beginners de kans om een toppositie te eindigen.. helemaal top!
Waaronder ik :tooth:

Even kort verslagje vanaf mijn kant.

Sochtends vroeg aangekomen op CPZ. Ingeschreven & keuring, Allemaal prima en geen opmerkingen van de keurings meesters behalve een keurig :blink:

Warm up:
Voor het eerst onder zonnige omstandigheden en droge baan rijden op de 595 rsr's. Vertrokken op 1.7 bar en merkte al gauw dat het niet lekker liep. Bandjes werden al na een aantal opwarm rondjes veel te heet en begonnen te smeren en te piepen. Daardoor veel te veel grip verlies en ABS die constant ingreep waardoor alle vaart eruit ging. Zonder ABS vind ik toch wat tricky ivm remmen die op slot slaan. Ook de olie temp liep behoorlijk op maar achteraf maakte ik me daar te druk over. Een teleurstellende tijd van 2:31 neergezet terwijl ik vorig jaar met m'n half rotte 1.3 een PR reed van 2:265. Bandendruk gemeten en die stonden op 2.3/2.4 warm. Iets te hoog naar mijn zin :duh: Dus

Kwalificatie:
0,2/0,3 bar uit de bandjes laten lopen en op goed geluk de baan weer op. Merkte dat het wel al beter ging met de bandjes maar nog steeds behoorlijk doorglijden. De complete tarzan door piepende bandjes terwijl ik zelfs langzamer reed dan vorig jaar op yoko's. Dus maar een rondje rustig opbouwen en een rondje knallen. Dit werkte op zich wel goed want ik merkte dat de bandjes grip vonden en de ABS niet meer ingreep. Dit alles resulteerde in een 2:23-hoog wat gelijk mijn PR is en dit gaf mij een 12e plek. Doordat er in de lijst nog 2 mensen stonden die te snel voor hun klasse waren schoof ik door naar de 10e plek waardoor ik finale mocht rijden :duck:

Finale:
Voor het eerst in 3 jaar Time Attack, finale mogen rijden dus voor mij ook nieuw. Helaas niet mn tijd kunnen verbeteren maar omdat de nr 9 al naar huis was gegaan ben ik automatisch op de 9e plek geeindigd waardoor ik voor het eerst punten heb gekregen voor het klassement :lol:

Conclusie:
De federals gaan heel snel onder de auto vandaan aangezien ze mij niet het vertrouwen kunnen geven wat de Yokohama's mij een jaar geleden wel gaven. Erg leuke dag gehad met een hoop gunstige omstandigheden waardoor het voor mij en mn boodschappen auto nog een leuke dag werd! :df:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 15 apr 2013, 20:40

Heb er ook nog eentje :thumbup:

Afbeelding

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Time Attack NL

Bericht door Shakes » 15 apr 2013, 20:56

Leest verhaal over federals

pakt :popcorn:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Time Attack NL

Bericht door Luco » 15 apr 2013, 20:59

Het wachten is op Hielke :zwijntje:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Time Attack NL

Bericht door GTRene » 15 apr 2013, 21:31

:D

is ook maar een licht autootje, denk dat die idd veel beter op de toyo's of yoko's? doen.

Federal RSR is toch vrij 'hard' dacht ik waar je vrij lang mee kan?

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: Time Attack NL

Bericht door Evert Thomas » 15 apr 2013, 22:33

We hebben gisteren onze eerste test gehad en een klein lijstje met huiswerk mee naar huis genomen. Wat we eigenlijk al wisten bleek ook in de praktijd zo te zijn, onze hotside van de turbo is te groot, waardoor hij te laat begint te spoelen. Op de testbank konden de bobines het net zo'n beetje aan, gisteren was dit helaas niet het geval, wat in combinatie met een laat opspoelende turbo nogal lastig is. Laatste puntje op de lijst is het stuur- en rembekrachtigingssysteem, wat door een lek gisteren niet functioneerde.

Goede nieuws is dat zowel de motor, bak als koppeling zich prima hebben gehouden en zelf on low boost al als een raket gaat. Het is dus nu een kwestie van deze punten fixen en 20 mei op het circuit van Assen opnieuw proberen.

Afbeelding

kamelenjager
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:48
Locatie: Drenthe

Re: Time Attack NL

Bericht door kamelenjager » 16 apr 2013, 09:25

Heel benieuwd evert! beloofd een flink kanon te gaan worden :df:

Hier een stukje verslag van de petjes crx :wheelchair:

Time Attack part#2
De CRX was is weer klaar voor, niets veranderd aan de setup sinds de vorige sessie, de wekker ging vroeg af in drenthe om 04.45. Even het ochtendritueel en we waren klaar voor vertrek, samen met mijn vriendin Mareen hadden we een twee uur durende rit voor de boeg, ik in de CRX, Mareen in de -met gereedschap en parts gevulde- Honda HR-V. Bij Zandvoort aangekomen nog een maat opgepikt (hoi Mike!), en we konden het terein op, verliep lekker soepel. Keuring zonder problemen verlopen.

Warmup
Schroefset nog vrij zacht afgesteld, s'ochtends had het nog geregend en de zon was tot nu toe nog niet doorgekomen, better safe then sorry, dus lekker soft gestart. Het is een tijdje geleden dat ik op Zandvoort gereden heb, dat kon ik goed merken, ik was totaal niet tevreden met hoe ik reed, miste de lijnen die ik wou rijden. Vervolgens waren de banden overhit en begonnen ze te smeren wat het rijden niet leuker maakte. Ik wist dat de bandenspanning omlaag moest en het onderstel stugger. Ik verwachte een 2.10 gereden te hebben maar het bleek een 2.07nogwat te zijn.

Kwalificatie
Bandenspanning verlaagd, schroefset stugger afgesteld en nog een beetje brandstof getankt, we waren er weer klaar voor. Prinz met zijn beestachtige turbo crx reed achter me, ik voelde hem aardig in mijn nek hijgen, mijn bochtensnelheid ligt hoger en zijn rechte stukken snelheid ligt hoger, hardstikke leuk aan elkaar gewaagd zo! De banden waren nu stabiel in hun grip, en de stuggere afstelling maakte de auto wat stabieler. Ik kon weer lekker de lijnen proberen te pakken en voor mijn gevoel ging dat al wat beter, nog lang niet zo strak als ik zou willen, maar het ging steeds een stukje netter. Lekker geexperimenteerd met verscheillende versnellingen in verschillende bochten, veel geporbeerd in de derde versnelling te nemen, maar toch kom ik hier niet zo lekker mee uit. Plotseling begon de auto naar links te trekken en voelde zwaar aan in het stuur, ik ben direct rustiger gaan rijden met de alarmlichten aan en de pits in gereden en door naar 'onze plek'.

Niet denken maar doen, racehandschoen uit, monteurhandschoen aan. Bij de wielkasten in gekeken, en ik zag de homokineet hoes van de buitenste kineet losliggen, mooi zuur, maar dat zou mijn probleem niet veroorzaakt kunnen hebben leek mij, maar dit mocht wel even nader bekeken worden, auto op plankjes, krik eronder, aandrijfas eruit. Er was geen spatje vet meer te bekennen in de kineet, compleet droog gelopen en bovendien was het ding bloed en bloed heet, erg veel flexibiliteit zat er niet meer in, dus toch de kineet die de boosdoener was. Best jammer gezien deze aandrijf nog geen 500km oud is. Gelukkig had ik de oude as bij me, hiervan waren de binnenste lagers kapot, besloten om de kineet en de lager van de huidige as in de oude as te bouwen, samen met Mike (thanks!). Wie ervaring heeft met homokineten weet dat dit altijd uitloopt op een uiterst schone klus waar je nooit smerig van word, zo nu ook natuurlijk.
Onder het klussen door is me verteld dat ik eerste was geworden! met een tijd van 2.06:051.
Binnen 45min liep de crx weer, net genoeg want binnen 10 minuten begon de finale!

Finale
Voorkant schroef nog een tandje stugger gezet, merk dat dit op zandvoort voor mij een stuk fijner aanvoelt. In de warmup ronde de banden en remmen zo goed (maar veilig!) mogelijk warm rijden. Finale lap ging lekker, wel wat foutjes gemaakt waar ik niet tevreden over was, maar toch een snellere tijd gereden! 2.05:9.. was de rondetijd! Heel blij dat ik de grens van 2.05 aangebroken heb. Resultaat.... een eerste plek in de finale! zoo gruwelijk zeg! Prins met zijn monsterbak een tweede plek, en op de derde plek... een Audi R8? huh,, noujaa ok. Was een 'demo' hoorde ik later... zal wel :) Mijn nr 3 is Sebastix met zijn 1.4 itb turbo civic!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten