Time Attack NL

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snob
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 dec 2012, 21:28
Locatie: Delft

Time Attack NL

Bericht door Snob » 05 apr 2013, 13:14

Om maar even te voorkomen dat andere topics vervuild worden; een officieel Time Attack topic!

Kort samengevat; er wordt geraced tegen de tijd. Snelste tijd wint! Er zijn 4 klasses; allen gebonden door bepaalde tijdslimieten.

Semi-Pro Street: 2.12+
Pro Street: 2.05 - 2.12
Super Pro Street: 1.58 - 2.05
Extreme: 1.58 en sneller

Een racedag bestaat uit een warm-up sessie en kwalificatie van elk 25 minuten, gevolgd door één finaleronde voor de top 10 uit elke klasse.

Ok, het is geen racen om positie, maar het gaat puur om de snelste tijd rijden. Er zijn genoeg discussies of het wel echt racen is.. Mijn mening: racen is het wel, alleen moet je de spanning halen uit het feit dat de klok je tegenstander is.

Ik heb zelf het seizoen 2011 en 2012 meegedaan met Time Attack en veel geleerd. Kon dat ook op een andere manier? Vast wel, maar het is wel een leuke en betaalbare manier. Dit jaar ben ik meer aan het testen en daar zijn Time Attack dagen dan weer niet echt voor geschikt, vandaar geen deelname in 2013.

Qua niveau groeit TA wel enigszins, al komt dat naar mijn mening meer door de bedrijven die erin stappen en de Engelse teams die de reis maken om mee te doen. Ik heb ook het idee dat er qua inschrijvingen wat verandert (helaas in negatieve zin). In 2011 reden we met een redelijk grote Pro-Street klasse (rond de 25 rijders) en afgelopen evenement reden er wel 13..

Het is geen promotietopic, dus alle meningen zijn welkom (of gaat het nu fout?).

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Time Attack NL

Bericht door RVV » 05 apr 2013, 13:16

Prima startpost toch? :wink:

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Time Attack NL

Bericht door Salto » 05 apr 2013, 13:31

Ja, netjes toch? Automaxx snijdt zichzelf nu heel hard in de vingers door nadat de eerste ronde al gereden is 3 weken van tevoren een extra ronde in te lassen.

En de opstap klasse wordt nog steeds vernacheld.. das het ergste

Maar ik blijf het leuk vinden om mee te doen.. leuk om beetje competitie te rijden en sfeertje proeven.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Time Attack NL

Bericht door ErikS » 05 apr 2013, 15:14

Wat ik mooi zou vinden is gewoon een simper 130itje, met bijvoorbeeld Tristan achter het stuur....

En dan met 260 PK de extreme klasse winnen..... :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Time Attack NL

Bericht door Luco » 05 apr 2013, 15:16

ErikS schreef:Wat ik mooi zou vinden is gewoon een simper 130itje, met bijvoorbeeld Tristan achter het stuur....

En dan met 260 PK de extreme klasse winnen..... :tooth:
Dat kan je wel vergeten.
Ik heb ook een aantal malen meegedaan en de toptijden in de extreme waren destijds rond de 1.43 dacht ik, met de donkervoort fabrieksauto.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Time Attack NL

Bericht door ErikS » 05 apr 2013, 15:19

Zo, halloooootjes.... :blink:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Time Attack NL

Bericht door Luco » 05 apr 2013, 15:32

correctie was 1.46 of 1.47

Gebruikersavatar
Snob
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 dec 2012, 21:28
Locatie: Delft

Re: Time Attack NL

Bericht door Snob » 05 apr 2013, 15:56

Nouja die 1.46 is de laatste tijd niet meer aangescherpt hoor :P de Extreme klasse is de laatste 2 jaar een beetje een vrije klasse geweest, omdat je alleen in die klasse op slicks mag rijden. Dus op een gegeven moment reed bijna de hele Super Pro klasse sneller dan de Extreme klasse. En zo zijn er ook auto's in de Semi Pro bijvoorbeeld, die eigenlijk ook mee zouden kunnen doen in de Super Pro of Extreme..

En wat betreft die extra ronde op het Duitse Autosport Festival.. Het is positief dat er eindelijk een extra ronde is voor alle merken, alleen de timing was niet helemaal lekker. Als ze dit voor het seizoen bekend hadden gemaakt, was iedereen er blij mee. Nu gaan ze 3 weken van tevoren beslissen een extra ronde in te lassen, die ook nog meetelt voor het kampioenschap.

Verder kan je het als organisatie natuurlijk nooit goed genoeg doen. Ik weet dat ze het beste voor hebben met Time Attack, maar het gaat naar mijn mening niet altijd op de goede manier..

Oja, als jullie benieuwd zijn naar de tijden van de laatste jaren (en nee, heb geen aandelen in jeroentje.nl..):
2011
2012
2013

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Time Attack NL

Bericht door Luco » 05 apr 2013, 17:07

luco.jpg
luco.jpg (36.86 KiB) 5696 keer bekeken
Toen stond ik nog bovenaan :lol:

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Time Attack NL

Bericht door Gijs Evo » 05 apr 2013, 21:12

Ze hebben meer tijd voor de sprints in de ochtend, wat altijd uitloopt.
En dan proberen ze even in een paar uurtjes een Time Attack er doorheen te rammen, beetje jammer.

Ik ga het 5/6 Oktober weer eens proberen, dan word het samen met een andere organisatie georganiseerd.
Misschien dan wel wat serieuzer en ook daadwerkelijk gericht op de Time-Attack.

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 06 apr 2013, 10:38

Tja hebt blijft een leuke manier van toch competitie rijden met veel minder risico op schade (geen wielen beuken ofzo).

Feit is wel inderdaad dat de organisatie beter kan. Heb ik al vaker aangegeven en al helemaal op het evenement zelf op streetpower...

Vind het wel altijd jammer dat 99% van het veld japans is. Maargoed zal wel het publiek ook zijn wat het voornamelijk trekt (niks ergs aan overigens) maar een beetje afwisseling zou goed zijn!

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Time Attack NL

Bericht door Salto » 06 apr 2013, 11:52

Maakt toch geen zak uit wat er rijdt?? Als er maar voldoende deelnemers zijn..
Een divers veld is leuk maar waar de autos gebouwd worden zal mij een zorg zijn eigenlijk.

Gebruikersavatar
Snob
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 dec 2012, 21:28
Locatie: Delft

Re: Time Attack NL

Bericht door Snob » 06 apr 2013, 12:39

Nouja het is/was populairder bij Japanse merken, maar iedereen is vrij om zich in te schrijven natuurlijk. In de Semi-Pro vooral zie je tegenwoordig wel meer BMW en VAG. Persoonlijk maakt het mij allemaal niks uit, als het maar hard gaat! En bij bijvoorbeeld DNRT (naast de MX5-cup) zijn weer bijna geen Japanners te bekennen..

In 2011 was het nog zo dat op DAF alleen Duitse merken mee mochten doen en op JAF alleen Japanners, dus het is op zich wel positief dat tegenwoordig alles mag rijden op DAF en JAF.

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 06 apr 2013, 23:15

Jeroen K. schreef:Vind het wel altijd jammer dat 99% van het veld japans is. Maargoed zal wel het publiek ook zijn wat het voornamelijk trekt (niks ergs aan overigens) maar een beetje afwisseling zou goed zijn!
Ach, jij hebt op alle andere merken dan BMW wel wat te zeiken :mrgreen: Zolang ze snellere tijden rijden dan jij mag je niet zeuren :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Time Attack NL

Bericht door Luco » 06 apr 2013, 23:28

Mear schreef:
Jeroen K. schreef:Vind het wel altijd jammer dat 99% van het veld japans is. Maargoed zal wel het publiek ook zijn wat het voornamelijk trekt (niks ergs aan overigens) maar een beetje afwisseling zou goed zijn!
Ach, jij hebt op alle andere merken dan BMW wel wat te zeiken :mrgreen: Zolang ze snellere tijden rijden dan jij mag je niet zeuren :mrgreen:
En dat is zon beetje iedereen die meedoet :angel:

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 06 apr 2013, 23:37

Hey da's nou weer niet aardig hé :mrgreen: Ik reed in september ook niet zo vlot :mrgreen:

Maarja ik heb dan ook 'niks speciaals', dus dat kan Jeroen me niet kwalijk nemen dan :mrgreen:
Jeroen K. schreef:]Zoals ik vaker heb gezegd is het keuzes maken mijn salaris stroken verdwijnen meteen in mijn auto's en dat vind ik prima anders moet ik maar een clio, 106 rallye of wat dan ook rijden dan hou je geld over ja maar dan rijdt je ook iets wat totaal niet opvalt of speciaal is, of terwijl dan rijd ik liever geen auto.

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 07 apr 2013, 00:20

Mear schreef:
Jeroen K. schreef:Vind het wel altijd jammer dat 99% van het veld japans is. Maargoed zal wel het publiek ook zijn wat het voornamelijk trekt (niks ergs aan overigens) maar een beetje afwisseling zou goed zijn!
Ach, jij hebt op alle andere merken dan BMW wel wat te zeiken :mrgreen: Zolang ze snellere tijden rijden dan jij mag je niet zeuren :mrgreen:
Nee hoor niet alle andere merken! over ferrari zal je me nooit iets negatiefs horen roepen, voor de rest bijna wel ja :D

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 07 apr 2013, 00:55

BMW rijden is blijkbaar ook niet alles :verveeld:

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 07 apr 2013, 01:15

Klopt, het is een opstap klassen naar ferrari zeg ik tegen me zelf (misschien houd ik dan de moed er toch ooit 1 te hebben)

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 07 apr 2013, 10:50

:lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Turbo johan
Berichten: 225
Lid geworden op: 09 jun 2008, 18:21

Re: Time Attack NL

Bericht door Turbo johan » 07 apr 2013, 11:03

Ik vind het een leuk evenement.
Rijden ook veel serieuze mensen mee.
Ook veel heel stuk minder serieuze mensen, maar je heb wel beetje deelnemers nodig om het door te laten gaan.
Organisatie kan altijd beter, maar is altijd moeilijk om iedereen blij te maken en met weinig budget..

Europese time attack in oktober word erg gaaf denk ik!

Johan

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 07 apr 2013, 11:38

Ben wel benieuwd inderdaad naar oktober! Wel jammer dat ze de warm-up en kwalificatie zaterdag doen, en dan als je dan naar de 'finale' gaat, je voor die ene final lap zondag toch nog terug moet komen. Niet heel logisch, da's wel jammer!

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 07 apr 2013, 12:41

Mear schreef:Ben wel benieuwd inderdaad naar oktober! Wel jammer dat ze de warm-up en kwalificatie zaterdag doen, en dan als je dan naar de 'finale' gaat, je voor die ene final lap zondag toch nog terug moet komen. Niet heel logisch, da's wel jammer!
Zou juist zeggen op zaterdag 4x free practice ofzo (4x een half uur) en dan op zondag de quali en de finale...

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Time Attack NL

Bericht door Salto » 07 apr 2013, 13:57

Is het programma van super sunday al officieel bekend dan?

Voorlopig is die oranje bmw nog niet sneller geweest dan mijn suzuki swiftje met 1.3 blokje. :devil:
Ik zou kijken of er wat meer vermogen uit te halen valt ;)

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 07 apr 2013, 15:00

Dat kun je wel vergeten dat ze dat gaan doen Jeroen.. Volgens mij niet nog 'officieel'.
Salto schreef:Voorlopig is die oranje bmw nog niet sneller geweest dan mijn suzuki swiftje met 1.3 blokje. :devil:
Ik zou kijken of er wat meer vermogen uit te halen valt ;)
:clap:

Hoe bevalt de Pro je? :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 193 gasten