Time Attack NL

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snob
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 dec 2012, 21:28
Locatie: Delft

Re: Time Attack NL

Bericht door Snob » 10 apr 2013, 21:05

Ik ken alleen 2010 als toeschouwer en 2011 en 2012 als deelnemer, dus ik heb alleen het beeld van hoe het tegenwoordig is. Vroegah werd TA nog georganiseerd door TMG/Autovisie toch? Ik weet wel dat het nogal veranderd is de laatste jaren, maar ik heb het niet meegemaakt..

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 10 apr 2013, 21:31

Zal vast wel overgenomen zijn omdat zij het niet meer konden betalen ofzo? zullen flinke kosten zitten aan een circuit een dag huren waar je wel aan moet verdienen. met alleen TA zal dat denk ik (helaas) niet lukken om er uit te halen!

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Time Attack NL

Bericht door Andre » 12 apr 2013, 12:32

TA zorgt inderdaad niet voor de volle paddock.

Het is het showen van eigen auto s en de subwoofers.


Ik heb al eens eerder aangegeven aan DF om trackdays vol te krijgen met dit idee.

Je moet een trackday organiseren in combinatie met een show and shine paddock. Dan heb je veel meer aanloop en kans op meer mensen die ook eens het circuit op willen.

Door meer drukte is er ook meer gezelligheid.

Groeit het dermate groot kan je ook entree gaan vragen etc.

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Time Attack NL

Bericht door Gijs Evo » 12 apr 2013, 12:44

Paddock figuren moet je niet willen, neemt te veel sjonny's mee. :ga weg:

Gebruikersavatar
Snob
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 dec 2012, 21:28
Locatie: Delft

Re: Time Attack NL

Bericht door Snob » 12 apr 2013, 20:01

Hoe ze het bij Fast Car Festival deden in 2011 en 2012 was het wel beter. Vrij hoog niveau van auto's op het paddock en niet 'selecteren' a la Automaxx. Het was wel een stuk rustiger dan een gemiddeld Automaxx evenement en misschien is het wel daarom dat het dit jaar niet doorgaat.

Auto's op het paddock toelaten als 'show & shine' trekt wel mensen aan die je misschien niet wilt. Maar als je goed selecteert kan het nog wel eens mensen trekken. Als de mensen gratis hun auto kunnen showen en als mensen gewoon kunnen komen kijken, kan het nog wel wat worden :P

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5284
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Time Attack NL

Bericht door Kasteel » 12 apr 2013, 20:28

Reind schreef:TA is mijn inziens opgezet voor mensen die gek zijn op sleutelen, tuning en poetsen. TA bied dan een perfect format om je creatie eens op een circuit te testen. Het is toegankelijk, goedkoop en je ontmoet daar deelnemers met dezelfde insteek. Daarnaast zie je ook veel low budget racers die ook eens op het circuit willen rijden. Allemaal dikke prima want het is voor deze groep natuurlijk heel leuk.

Dat de rondetijden niet indrukwekkend zijn is het gevolg van gebrek aan race ervaring. Als je dan 600pk onder je kont hebt en in je achterhoofd houd dat er xxxx uren in zitten kun je natuurlijk geen toptijden verwachten. En lowbudget rijders houden ook vaak een marge en hebben ook geen xxxxx km ervaring

Het is gewoon appels en peren.
Amen :)

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: Time Attack NL

Bericht door Evert Thomas » 12 apr 2013, 23:36

A.s. Zondag 14 april, Duits Autosport Festival, het Audi S2 Time Attack Team en SVA Imports zijn gezamenlijk present in de Extreme klasse.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 12 apr 2013, 23:59

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snob
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 dec 2012, 21:28
Locatie: Delft

Re: Time Attack NL

Bericht door Snob » 13 apr 2013, 00:06

Kasteel schreef:
Reind schreef:TA is mijn inziens opgezet voor mensen die gek zijn op sleutelen, tuning en poetsen. TA bied dan een perfect format om je creatie eens op een circuit te testen. Het is toegankelijk, goedkoop en je ontmoet daar deelnemers met dezelfde insteek. Daarnaast zie je ook veel low budget racers die ook eens op het circuit willen rijden. Allemaal dikke prima want het is voor deze groep natuurlijk heel leuk.

Dat de rondetijden niet indrukwekkend zijn is het gevolg van gebrek aan race ervaring. Als je dan 600pk onder je kont hebt en in je achterhoofd houd dat er xxxx uren in zitten kun je natuurlijk geen toptijden verwachten. En lowbudget rijders houden ook vaak een marge en hebben ook geen xxxxx km ervaring

Het is gewoon appels en peren.
Amen :)
Nou lijkt het wel alsof we allemaal poetsers zijn :'( gelukkig is niet iedereen zo, maar je ziet het veel inderdaad..

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 14 apr 2013, 19:04

Zo en dat was een 2e plaats vandaag tijdens time attack, vanavond/morgen volgt een volledig verslag.... Medemogelijk gemaakt door VanDolen autosport!

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 14 apr 2013, 22:43

Gefeliciteerd met je 2e plek! :thumbup:


Heb je je bumper nog gevonden?
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5284
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Time Attack NL

Bericht door Kasteel » 14 apr 2013, 22:50

Snob schreef:
Kasteel schreef:
Reind schreef:TA is mijn inziens opgezet voor mensen die gek zijn op sleutelen, tuning en poetsen. TA bied dan een perfect format om je creatie eens op een circuit te testen. Het is toegankelijk, goedkoop en je ontmoet daar deelnemers met dezelfde insteek. Daarnaast zie je ook veel low budget racers die ook eens op het circuit willen rijden. Allemaal dikke prima want het is voor deze groep natuurlijk heel leuk.

Dat de rondetijden niet indrukwekkend zijn is het gevolg van gebrek aan race ervaring. Als je dan 600pk onder je kont hebt en in je achterhoofd houd dat er xxxx uren in zitten kun je natuurlijk geen toptijden verwachten. En lowbudget rijders houden ook vaak een marge en hebben ook geen xxxxx km ervaring

Het is gewoon appels en peren.
Amen :)
Nou lijkt het wel alsof we allemaal poetsers zijn :'( gelukkig is niet iedereen zo, maar je ziet het veel inderdaad..
Het is niks negatiefs, ik schrijf/suggereer ook niets over poetsers :).

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 14 apr 2013, 22:59

Mear schreef:Gefeliciteerd met je 2e plek! :thumbup:


Heb je je bumper nog gevonden?
Afbeelding
Die had ik opgeraapt en in de auto gelegd, om daarna 45 minuten te moeten knutselen om er weer een bumper op te krijgen! Zonder benny was het never nooit gelukt (hij was sleutelen ik was ondertussen aan het bijvullen voor de finale)

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 14 apr 2013, 23:16

Wat plaatjes van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Time Attack NL

Bericht door Roy RS » 15 apr 2013, 08:44

mooie foto's! Is die gestreepte een 1M, deed die het goed?

Goed gedaan Jeroen...nu maar hopen dat je niet halfgas over de streep kwam, dan was je net te vroeg van het gas :D

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Time Attack NL

Bericht door ErikS » 15 apr 2013, 08:55

Roy RS schreef:mooie foto's! Is die gestreepte een 1M, deed die het goed?

Goed gedaan Jeroen...nu maar hopen dat je niet halfgas over de streep kwam, dan was je net te vroeg van het gas :D
Das een M3!

Netjes Jeroen.
Ben benieuwd naar de verhalen! :hungry: :tooth:

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 15 apr 2013, 10:30

Verslag komt er aan zodra ik wat foto's heb die ik erbij kan gebruiken/plakken

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: Time Attack NL

Bericht door Frank280zx » 15 apr 2013, 12:39

wat waren de tijden nu jeroen?

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 15 apr 2013, 13:37

Tijden waaren niet spectaculair, in de warming up 1 ronde gepushed met een resultaat van 2:14 dood, toen volgde de quali wat resulteerde in een 2:13.079. Mijn langzaamste ronde was mijn hotlap in de finale met een 2:14.142, dit mede omdat de auto heel nerveus reed na mijn uitstapje van de foto die marjolein al poste. ga zo maar is beginnen aan het verslag van gisteren!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Time Attack NL

Bericht door Roy RS » 15 apr 2013, 13:52

dat klinkt niet slecht toch? Ben er niet zo in thuis, maar klinkt prima. (als Dimer 2.11 doet in een NSX dan klinkt dit prima in een bmw)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Time Attack NL

Bericht door Riceaux » 15 apr 2013, 13:55

Roy RS schreef:dat klinkt niet slecht toch? Ben er niet zo in thuis, maar klinkt prima. (als Dimer 2.11 doet in een NSX dan klinkt dit prima in een bmw)
Bij de Ooperon Cup rijden ze 2.05 op Zandvoort in 325i'tjes.
Tijd van Jeroen is dus aardig netjes. :thumbup:

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 15 apr 2013, 13:59

Riceaux schreef:
Roy RS schreef:dat klinkt niet slecht toch? Ben er niet zo in thuis, maar klinkt prima. (als Dimer 2.11 doet in een NSX dan klinkt dit prima in een bmw)
Bij de Ooperon Cup rijden ze 2.05 op Zandvoort in 325i'tjes.
Tijd van Jeroen is dus aardig netjes. :thumbup:
Hebben wel een wat beter onderstel heb ik begrepen en wat meer downforce dan ik heb ;), was ook redelijk tevreden met me quali tijd, met me finale tijd wat minder

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Time Attack NL

Bericht door Salto » 15 apr 2013, 14:12

Gefeliciteerd met je 2e plaats pik! Ik zou zeggen.. ga voor het kampioenschap! !

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 15 apr 2013, 14:52

Gisteren was het dan weer zover, een 2e ronde van Time Attack wat 3 weken voor de ronde nog even werd medegedeeld dat het meetelt voor het seizoen! Afijn afgelopen zaterdag nog even wat laatste dingetjes gedaan op mijn werk om de auto gereed te maken voor de volgende ronde. Auto opgeladen, voor de deur gezet en rust pakken voor de volgende dag.

S’ochtends rustig de auto ingeladen om vervolgens rond de klok van 9 uur weg te rijden van huis en op zandvoort aan te gaan! Daar aangekomen naast evert en SVA geparkeerd op de paddock in de tarzan bocht, auto naar de keuring gebracht waar hij de eerste keer werd afgekeurt op de remlichten (werkte maar niet fel genoeg volgens hun?). Even alles lostrekken, schoonmaken en weer aanbieden voor de keuring. Goedgekeurt en nu rustig stickers plakken en wachten op de briefing.

Na de briefing was benny terplaatsen en hebben we de “TE KOOP” stickers erop geplakt. Ik ben me gaan omkleden terwijl benny de auto is gaan tanken voor me. Rustig aan begonnen de auto weer aan te voelen, bandjes warmen om na 3 ronden binnen te komen om de banden spanning te controleren. Ow en mijn motorkap was half vast gezet (waarom snap ik nog steeds niet). Bandenspanning was goed en dus zijn we weer gaan rijden, inlap rustig gedaan om daarna een ronde te gaan pushen! In de slotemaker bocht ging het toen bijna fout, de achterkant kwam voorbij zetten waardoor ik in de terugslag met mn linker achterwiel net het gras niet raakte. Eerste wat ik dacht was een lekke band! Rustig naar de pits waar benny niks vreemds zag. Terug naar buiten terug om meteen een 2:14 dood te noteren. Goed genoeg voor een 4e plek in de warming up sessie.

Afbeelding

In de pauze tussen de Warming up en de quali de auto maar even omhoog gezet om het onderstel iets aan te passen. Alle dempers op hun hardste stand gezet en ook de stabilisatorstang op zijn kortste/straktste stand gezet. Om zo de quali in te gaan.

Door het afstellen en weer te moeten tanken (minimum benzine mee om gewicht te sparen) zijn we de quali telaat begonnen, gelukkig mochten we nog wel de baan op. Quali weer rustig aan begonnen om even te wennen aan de andere afstelling en om nu niet na 3 ronden binnen te komen maar buiten te blijven en het meeste gebruik te maken van de tijd die we krijgen om een goede tijd te krijgen. Om vanaf de pitmuur via gebaren taal duidelijk te krijgen dat ik rond een 2:12-2:14 te zitten. Ik had ongeveer ingeschat dat ik nog 1 poging kon doen tot het afvlaggen waar het meteen bij aanremmen voor de tarzan fout ging. Remmen deden of niks, of het was meteen blokkeren, om vervolgens met gillende banden rechtdoor de grindbak door te gaan en ¾ de grindbak door te zijn gegaan tot stilstand te komen. Om ook de bumper behoorlijk gehandhaaft te zien liggen, opgepakt, in de auto gegooid om zo weer naar de paddock te rijden waar de klus kon beginnen.

Zonder bumper rijden:
Afbeelding

Aangekomen in de paddock zien we dat de bumperbalk iets wat verbogen is en dat al die zwarte plugsjes kapot zijn waardoor we dachten dit is een lost case. Om dan te horen te krijgen dat je een 2e tijd hebt gereden met een tijd van 2:13.079. Dat is toch wel genoeg motivatie om wat te bedenken om zo toch de bumper vast te zetten. Gelukkig konden we nog 4 drukkertjes vinden wat net aan genoeg was om de bumper vast te zetten! Na 45 minuten was de klus geklaard en was de bumper incl splitter weer op de auto, onderweg naar de pitstraat voor de finale.

Nog even wat bespreken voor de finale:
Afbeelding

Outlap rustig gereden banden opwarmen om er vanaf audi S vol op het gas te stampen en de hotlap te doen, Auto was erg nerveus, trilde aan alle kanten (waarschijnlijk wat loodjes op de velgen kwijt, en de uitlijning iets verandert tijdens het uitstapje). Na redelijk gestoeid te hebben met de auto toch nog een 2:14.142 genoteerd, het was nog even afwachten maar toen kwam een van de jongens aanrennen met telefoon in hand roepende 2e tijd, je hebt de 2e tijd gereden. Om vervolgens de auto weer naar de pit te rijden voor de prijs uitrijking.

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk nog even een team foto
Afbeelding

Verdere foto's zullen nog volgen, heb tot nu toe alleen nog fotos van Leon Weggelaar voorbij zien komen namelijk!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Time Attack NL

Bericht door Roy RS » 15 apr 2013, 14:57

pas op je rug met die zware beker!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 363 gasten