Time Attack NL

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Willie
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:47

Re: Time Attack NL

Bericht door Willie » 09 apr 2013, 23:02

Jeroen K. schreef:Jawel hoor, de lol zit hem in de trofee die ik weer in handen krijg :)
Haha succes vriend. Gelukkig rijden er in de opstap klasse genoeg van dat soort figuren zoals jij dus je gaat het nog zwaar krijgen

Ik :kotsen: op al het volk wat zn klokje in de gaten houd zodattie savonds naar huis gaat met een beker terwijl die dondersgoed weet dat hij te snel is voor zijn klasse maar het verdomt er de aanpassingen voor te doen aan zn auto

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Time Attack NL

Bericht door Roy RS » 09 apr 2013, 23:03

Mear schreef::duh:

Zit ik in bananensplit ofzo? Dit kan toch allemaal niet serieus zijn...
LOL @ serieus reageren op een gesprek tussen Luco en Jeroen :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 09 apr 2013, 23:06

Luco schreef:Dat ik het uberhaupt nog probeer :lol:

Jeroen als jij met een 600pk gt1 corvette een 2.00 neerzet
en iemand anders met 160 pk dezelfde tijd, wie denk je dan waar de mensen meer wardering voor opbrengen en wie dus uiteindelijk het uiterste uit zijn auto heeft gehaald?
Want daar gaat het om bij sportieve prestaties.
Het uiterste uit jezelf en de auto halen, niet met twee vingers in je neus een bekertje winnen.
Snap je dan niet dat hij een beker nodig heeft om te bewijzen dat hij 'goed' is? Ook al zit je in de pro en heb je geen beker, je kunt dan alsnog zeggen dat je sneller bent geweest, maar dan een hogere klasse.

Maar het is natuurlijk veel stoerder om een foto van je plastic bekertje op FB te zetten..

Stomme laptimer rijders :mrgreen:

@ Roy RS: Meer van.. dat ik me blijf verbazen dat iemand zichzelf weer overtreft (en dan heb ik het niet over de rondetijden :mrgreen: ).

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Time Attack NL

Bericht door Salto » 09 apr 2013, 23:12

600 pk in de semipro! En auto afschrijven in hugenholtz! Bham!

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 09 apr 2013, 23:13

Das natuurlijk persoonlijk, de een kan blij zijn door een snellere tegenstander te verslaan, de andere is blij door een eerste plek te winnen, of dat nou moeilijk of makkelijk is...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Time Attack NL

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 23:17

Salto schreef:600 pk in de semipro! En auto afschrijven in hugenholtz! Bham!

Dat is diverse malen gebeurd hoor bij de eerste time attack, zelfs twee broers met allebei dezelfde auto, de een gaat de baan op met koude banden, uit de pits tarzanbocht in, tarzanbocht uit, bam in de vangrail

Zijn broer ziet het gebeuren, stapt in zijn auto, bam op dezelfde plek de vangrail in, ook van die 600pk jongens die eigenlijk niet konden sturen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Time Attack NL

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 23:18

Luco schreef:Dat ik het uberhaupt nog probeer :lol:

Jeroen als jij met een 600pk gt1 corvette een 2.00 neerzet
en iemand anders met 160 pk dezelfde tijd, wie denk je dan waar de mensen meer wardering voor opbrengen en wie dus uiteindelijk het uiterste uit zijn auto heeft gehaald?
Want daar gaat het om bij sportieve prestaties.
Het uiterste uit jezelf en de auto halen, niet met twee vingers in je neus een bekertje winnen.
Het "volk" heeft waardering voor een 600 pk Corvette, niet voor een gare Renault uit het jaar kruik. Of die nou wel of niet wint. Verder heeft de TimeAttack niet zoveel van doen met sportieve prestaties. Het is hetzelfde als 10 verschillende honden inzetten van een teckel tot een Deense dog bij een hondenrace. Het konijn wint toch altijd.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Time Attack NL

Bericht door Luc B » 09 apr 2013, 23:18

Jeroen K. schreef:Das natuurlijk persoonlijk, de een kan blij zijn door een snellere tegenstander te verslaan, de andere is blij door een eerste plek te winnen, of dat nou moeilijk of makkelijk is...
Afbeelding

Willie
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:47

Re: Time Attack NL

Bericht door Willie » 09 apr 2013, 23:21

:lollerdelol:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Time Attack NL

Bericht door PD power » 09 apr 2013, 23:22

En daar is ie dan....... :mrgreen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Time Attack NL

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 23:23

RVV schreef:
Luco schreef:Dat ik het uberhaupt nog probeer :lol:

Jeroen als jij met een 600pk gt1 corvette een 2.00 neerzet
en iemand anders met 160 pk dezelfde tijd, wie denk je dan waar de mensen meer wardering voor opbrengen en wie dus uiteindelijk het uiterste uit zijn auto heeft gehaald?
Want daar gaat het om bij sportieve prestaties.
Het uiterste uit jezelf en de auto halen, niet met twee vingers in je neus een bekertje winnen.
Het "volk" heeft waardering voor een 600 pk Corvette, niet voor een gare Renault uit het jaar kruik. Of die nou wel of niet wint. Verder heeft de TimeAttack niet zoveel van doen met sportieve prestaties. Het is hetzelfde als 10 verschillende honden inzetten van een teckel tot een Deense dog bij een hondenrace. Het konijn wint toch altijd.
Dus niet Rico, maar jij was er bij natuurlijk :lol:
Het volk lacht de corvette rijder gewoon uit als iemand met 400pk minder vlak bij blijft qua tijden, heeft niks met renault te maken.

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 09 apr 2013, 23:30

Luco schreef:Het volk lacht de corvette rijder gewoon uit als iemand met 400pk minder vlak bij blijft qua tijden, heeft niks met renault te maken.
Ach joh, wij hebben lekker lol in onze gare Renaults uit het jaar kruik :mrgreen:

Respect voor iemand met een snelle auto en niet voor iemand met een 'gaardere' auto die dezelfde tijden/sneller rijdt, komt alleen voor bij lamballen. En die zijn er genoeg, heeft gewoon te maken met niet gunnen of jaloezie dat zij meer dan 2x zoveel vermogen etc. nodig hebben om dezelfde tijd neer te kunnen zetten.

Sommige mensen zetten snelle tijden neer omdat ze hier naar toe werken, of omdat ze gewoon met 600 PK knoerthard rechtuit gaan, sommige zetten snelle tijden neer met een mindere auto omdat ze gewoon de skills hebben.

En anderen, tsja die zetten helemaal geen snelle tijden neer, waaronder ikzelf :mrgreen:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Time Attack NL

Bericht door PD power » 09 apr 2013, 23:31

RVV schreef:
Luco schreef:Dat ik het uberhaupt nog probeer :lol:

Jeroen als jij met een 600pk gt1 corvette een 2.00 neerzet
en iemand anders met 160 pk dezelfde tijd, wie denk je dan waar de mensen meer wardering voor opbrengen en wie dus uiteindelijk het uiterste uit zijn auto heeft gehaald?
Want daar gaat het om bij sportieve prestaties.
Het uiterste uit jezelf en de auto halen, niet met twee vingers in je neus een bekertje winnen.
Het "volk" heeft waardering voor een 600 pk Corvette, niet voor een gare Renault uit het jaar kruik. Of die nou wel of niet wint. Verder heeft de TimeAttack niet zoveel van doen met sportieve prestaties. Het is hetzelfde als 10 verschillende honden inzetten van een teckel tot een Deense dog bij een hondenrace. Het konijn wint toch altijd.
Rico, het woordje "volk" kun je beter vervangen, door "ik" , want het blijft persoonlijk, zelf vind ik die projekten veel leuker, blijft persoonlijk.

Hoop dat het "europees" kampieonschap wat meer recht doet, aan de naam "time attack", wat begonnen is als een mooi evenement, in de begin jaren, is verworden, tot een "sjonnie en anita" evenement in mijn ogen , maar goed waarschijnlijk is een DB drag financieel aantrekkelijkerder dan een echt snelheids evenement, zoals je het wel in GB ziet.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Time Attack NL

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 23:36

De eerste twee drie jaar waren best serieus en leuk opgezet, maar daarna vind ik het inderdaad achteruit gegaan, in de eerste jaren was de time attack echt de hoofdmoot en was er ook veel speciaal spul.

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Time Attack NL

Bericht door Salto » 09 apr 2013, 23:38

RVV schreef: Verder heeft de TimeAttack niet zoveel van doen met sportieve prestaties. Het is hetzelfde als 10 verschillende honden inzetten van een teckel tot een Deense dog bij een hondenrace. Het konijn wint toch altijd.
Klopt. Ik weet dat time-attack niet een 'echte' racecompetitie is voor velen van jullie, maar het is voor velen van ons een opstap naar autosport.
Ik heb niet de knaken om aan dnrt of enige andere vorm van 'echt' racen deel te nemen.
Time attack is dus voor mij een leuke competitie als afwisseling van trackday dagen zoals driving fun..

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 09 apr 2013, 23:40

Heb wel gemerkt dat TA NL het nu al bij de Engelse 'monstercars' verziekt heeft... door a.s. DAF die extra ronde mee te laten doen in het kampioenschap en dit 3 weken van te voren pas te vermelden... zag al flink wat commotie daar over....

Geef ze eens ongelijk.. zij hebben niet eens de mogelijkheid om nog vanuit Engeland in ieder geval mee te doen.. waardoor ze dus als er straks iets is (want je mag 1 ronde laten wegvallen aan het einde ofzo?) en ze daardoor een slechtere tijd neer zetten, dan hebben ze geen 'back up' meer omdat dit zo belachelijk kort van te voren is besloten ineens.

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Time Attack NL

Bericht door Jeroen K. » 09 apr 2013, 23:41

Salto schreef:Klopt. Ik weet dat time-attack niet een 'echte' racecompetitie is voor velen van jullie, maar het is voor velen van ons een opstap naar autosport.
Ik heb niet de knaken om aan dnrt of enige andere vorm van 'echt' racen deel te nemen.
Time attack is dus voor mij een leuke competitie als afwisseling van trackday dagen zoals driving fun..
Inderdaad precies het zelfde als ik altijd tegen iedereen zeg als ze vragen waarom ik niet een keer DNRT wil rijden ofzo. Daarbij komt ook dit is meestal gewoon op een zondag, waar dnrt vaak ook op zaterdag is, en laat ik dan net moeten werken toevallig...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Time Attack NL

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 23:42

PD je zegt het zelf al.. Sjonnie en Anita komen voor het spektakel in de vorm van dikke pk bakken. Zeg nou zelf wat spreekt meer aan? Dat Luco trots is als een aap met zeven lullen snap ik vanuit zijn perspectief wel. Maar dat is door de massa al weer na 0,25 seconden vergeten. Over die Corvette (of vul andere dikke pk bak in) word nog verjaardagen lang gesproken.

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 09 apr 2013, 23:42

Nouja je kan er ook bij zeggen dat je dat niet doet omdat je perse een beker moet hebben :mrgreen:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Time Attack NL

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 23:49

RVV schreef:PD je zegt het zelf al.. Sjonnie en Anita komen voor het spektakel in de vorm van dikke pk bakken. Zeg nou zelf wat spreekt meer aan? Dat Luco trots is als een aap met zeven lullen snap ik vanuit zijn perspectief wel. Maar dat is door de massa al weer na 0,25 seconden vergeten. Over die Corvette (of vul andere dikke pk bak in) word nog verjaardagen lang gesproken.
Dat was de eerste ta's dus niet, tuurlijk werd er gelachen toen ik met een vijfje in de extreme klasse moest starten, net als jij renault altijd belachelijk maakt (begint trouwens net zo vervelend te worden als dat ik het over bmw doe, net als sommige andere insinuaties van je).

Maar als je dan met (zoals jij het noemt) een oud gaar kruikrenaultje toch de finale haalt in een veld van 22 deelnemers, daar werd langer over gesproken en er kwamen meer mensen bij de vijf kijken dan bij de donkervoort van Duchting.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Time Attack NL

Bericht door GTRene » 09 apr 2013, 23:52

Mear schreef:
En anderen, tsja die zetten helemaal geen snelle tijden neer, waaronder ikzelf :mrgreen:
super_funny_pictures_of_the_40_funniest_animated_gifs_all__2_20090805_1156223709.gif
super_funny_pictures_of_the_40_funniest_animated_gifs_all__2_20090805_1156223709.gif (979.49 KiB) 3494 keer bekeken
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Mear
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33

Re: Time Attack NL

Bericht door Mear » 10 apr 2013, 00:00

GTRene schreef:
Mear schreef:
En anderen, tsja die zetten helemaal geen snelle tijden neer, waaronder ikzelf :mrgreen:
super_funny_pictures_of_the_40_funniest_animated_gifs_all__2_20090805_1156223709.gif
:mrgreen:
Kan er ook niks meer van maken helaas :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Time Attack NL

Bericht door GTRene » 10 apr 2013, 00:17

als je maar plezier hebt :df:
er is altijd/meestal een eerste en een laatste, als je er tussen in zit, kun je nog alle kanten op :angel:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Time Attack NL

Bericht door Luco » 10 apr 2013, 00:44

GTRene schreef:als je maar plezier hebt :df:
Dat is inderdaad het belangrijkste :thumbup:
En als je dan ook nog naar allerbeste kunnen hebt gepresteerd is het helemaal goed.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Time Attack NL

Bericht door Eric H » 10 apr 2013, 06:33

RVV schreef:
Het "volk" heeft waardering voor een 600 pk Corvette, niet voor een gare Renault uit het jaar kruik.
Over zuigen gesproken :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 269 gasten