DNRT 2013

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: DNRT 2013

Bericht door hanske » 15 mar 2013, 09:28

Alexsti schreef:Ik zal er dit jaar ook weer zijn voor jullie veiligheid , sta weer als marshal langs de baan of zit in een recue-auto om hulp te bieden mocht het onverwachts fout gaan . :wink:

Alex,

HELDEN-STATUS!!!

Zie jullie vaak staan bij weer en wind, zal niet altijd een lolletje zijn lijkt me.

Keep up the good work. :clap: Much appreciated.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT 2013

Bericht door RJay » 15 mar 2013, 10:09

Alexsti schreef:Ik zal er dit jaar ook weer zijn voor jullie veiligheid , sta weer als marshal langs de baan of zit in een recue-auto om hulp te bieden mocht het onverwachts fout gaan . :wink:

Alex,
Of verwacht fout, niet? ;)

Ik zie jullie van 't jaar wel, we zwaaien. :hungry:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT 2013

Bericht door Tristan » 15 mar 2013, 10:22

OCA stickers zitten niet voor niets op mijn auto. Als dank naar alle marshalls.

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: DNRT 2013

Bericht door Ben_968CS » 15 mar 2013, 11:45

Dit jaar weer erbij. Ben van Genk, Porsche 968CS. Helaas maar 1 x op Zandvoort. Buiten de DNRT om wel een weekend op de Nurburgring GP en op Hockenheim. Zolder sla ik over wegens de geluidsnormen en op Spa hebben we een testweekend. Het wordt weer een mooi jaar.

Gebruikersavatar
martijn kool
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2009, 08:53
Locatie: Nijverdal

Re: DNRT 2013

Bericht door martijn kool » 16 mar 2013, 23:51

Ik ga ook weer rijden, startnummer 51 Clio 2 cup sport klasse.

Ben benieuwd hoe groot het startveld is dit jaar. Er gaan er toch een paar BPO rijden volgens mij.

Ook maak ik wellicht gebruik van de weekend supercarchallenge actie in de sport 2 klasse, moet ik enkel mijn licentie even omzetten naar eu.

in elk geval alle dnrt wedstrijden

Gebruikersavatar
Niels 155
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 jan 2011, 17:59
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Locatie: Amersfoort

Re: DNRT 2013

Bericht door Niels 155 » 17 mar 2013, 11:30

Ik ga dit jaar naar de Alfa Romeo Challenge ook weer een aantal DNRT wedstrijden rijden.

Niels van Woudenberg
Alfa Romeo 155 2.0 16V EVO2
Klasse: Squadra Italia, Auto's B! :mrgreen:
Startnummer 52

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT 2013

Bericht door Frank280zx » 18 mar 2013, 12:01

DNRT Was Sport zal nu wel ( gezien de nieuwe indeling die ik overal hoor; 0nder 2:02 supersport) en de nieuwe auto, supersport worden.


Frank Poll
Sport/Supersport
#137
BMW e36 M3 3.0 GTR

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: DNRT 2013

Bericht door NSXRS » 18 mar 2013, 17:55

In verlengde van het DNRT rijden vraagje over Fia keur: hoe zit het eigenlijk met Fia keur van de stoelen/gordels ed. Hoe lang mag je bijv een stoel van 09/2009 blijven gebruiken bij DNRT?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27891
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT 2013

Bericht door Luco » 18 mar 2013, 18:04

NSXRS schreef:In verlengde van het DNRT rijden vraagje over Fia keur: hoe zit het eigenlijk met Fia keur van de stoelen/gordels ed. Hoe lang mag je bijv een stoel van 09/2009 blijven gebruiken bij DNRT?
Moet je even bellen, normaal gesproken deden ze daar nooit moeilijk over, maar het schijnt vanaf dit jaar allemaal strenger te worden.

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT 2013

Bericht door Frank280zx » 19 mar 2013, 10:24

stoelen en gordels controleren ze wel degelijk, zelfde geld voor tanken en blussers, die moeten in spec zijn. Wat betreft kooien doen ze niet heel moeilijk er zitten soms wel discutabel exemplaren tussen

Gebruikersavatar
martijn kool
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2009, 08:53
Locatie: Nijverdal

Re: DNRT 2013

Bericht door martijn kool » 19 mar 2013, 18:09

volgens mij mag de stoel 10 jaar oud zijn, de gordel mag buiten de datum vallen mits deze geen rafels heeft of andere plekken.

althans, zo was het vorig jaar. wellicht moet nu ook de gordel binnen datum zijn?

de brandblusser hebben ze bij mij nog nooit gecontroleerd eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT 2013

Bericht door RJay » 20 mar 2013, 10:12

In het kader van veiligheid mag dit en dat en zus over stoelen en gordels... en kleding, ze kunnen door je pak heen natuurlijk niet zien of jij daar een nylon shirtje onder hebt of brandvrij.

Ik heb zoiets: Zorg zelf dat je weet dat het goed zit, ga niet wachten tot de TC je verteld dat iets niet goed is.
Bij twijfel verversen, sure, het is niet goedkoop, maar dat is niets in deze sport.

Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 okt 2008, 11:16
Auto: BMW E46 M3
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: DNRT 2013

Bericht door Mart » 28 mar 2013, 15:31

Ook dit jaar samen met Fury weer Toer en Sport, alle races + Spa! Op Zolder na (geluidsgezeik daar).

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1936
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: DNRT 2013

Bericht door Hitz » 02 apr 2013, 14:14

Is het mogelijk om deze races als toeschouwer te bekijken vanaf de tribune? Vind er eigenlijk geen info over op de website van DNRT en CPZ.

Gebruikersavatar
PjV
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06

Re: DNRT 2013

Bericht door PjV » 02 apr 2013, 14:26

Hitz schreef:Is het mogelijk om deze races als toeschouwer te bekijken vanaf de tribune? Vind er eigenlijk geen info over op de website van DNRT en CPZ.
Ja, het is heel toegangkelijk; je kan zo'n beetje overal komen.

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1936
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: DNRT 2013

Bericht door Hitz » 02 apr 2013, 14:35

En van hoe laat tot hoe laat duurt zo'n dagje ongeveer?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: DNRT 2013

Bericht door Dennis Cavallino » 02 apr 2013, 15:46

Races zijn van -+ 12 uur tot een uurtje of 18.00. Zowel op zaterdag als zondag a.s.. Gek eigenlijk dat er zo weinig info is voor bezoekers. Vanaf 9 uur 's ochtends zijn er al auto's op de baan trouwens.

Voor de duidelijkheid: Toegang is uiteraard gratis. Het is amateursport. Bij de B-tjes hoef je ook niet te betalen als je langs het veld staat. :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT 2013

Bericht door Tristan » 02 apr 2013, 15:57

Wel betalen voor het parkeren tegenwoordig. Vaak pas na 12.00.

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1936
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: DNRT 2013

Bericht door Hitz » 02 apr 2013, 16:00

Gaaf!

Als het weer een beetje meezit ga ik wel even kijken of ik iemand kan vinden die met me mee wil (rijbewijs kwijt :x )

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: DNRT 2013

Bericht door NSXRS » 06 apr 2013, 12:03

Niels v D schreef:Ik ook, MaX5 cup #12. 7/4 Wordt mijn debuut, als de auto tenminste af komt :).
Ik zie dat je op de startlijst staat Niels, dus is je gelukt, mooi.

Mijn nr 47 is met name uiterlijk nog niet klaar (moet nog gespoten worden), + bak schakelt matig, maar ik rijd wel :df:

Bij volgende race is mijn auto hopelijk uiterlijk en technisch wel helemaal klaar. :hangloose:
Cu zondag

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: DNRT 2013

Bericht door NSXRS » 06 apr 2013, 12:10

Info gekopiëerd van de Max5 site
Het Max5 seizoen 2013 wordt met serieus leuk :df: :headbang: :thumbup:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ribank Mazda MaX5 Cup opnieuw gegroeid
bij start seizoen 2013

- Verscherpte regels moeten voor meer close racing zorgen
- Pieter-Christiaan van Oranje gastrijder tijdens DPP Pinksterraces
- Cup onderdeel voorprogramma City Racing Rotterdam
- Autovisie opnieuw met eigen team één van de deelnemers

Waddinxveen, 4 april 2013. Bij de start van het seizoen kent de Ribank Mazda MaX5 Cup voor het vijfde opeenvolgende seizoen een groter deelnemersveld. In de afgelopen winterperiode zijn totaal 43 startnummers uitgegeven, waarvan er gemiddeld naar schatting zo'n 30 tot 35 aan de start zullen verschijnen. Tijdens de jaarlijkse deelname van de Cup aan het DPP, dit jaar weer de Pinksterraces, zal Pieter- Christiaan van Oranje de gastenauto van de Cup rijden en het onder meer opnemen tegen Team Autovisie, dat dit jaar opnieuw één van de deelnemers is.

De Ribank Mazda MaX5 Cup maakt een explosieve groei door. Reden er in het seizoen 2008 nog drie auto's rond op de diverse circuits, een jaar daarna waren dat er zeven, in seizoen 2010 streden 16 auto's om de hoogste eer, vervolgens 24 en afgelopen jaar 30. De uitbreiding van het startveld bracht met zich mee dat de spelregels van de Cup dienden te worden aangescherpt. Zo werden aan het begin van vorig seizoen alle ECU's van de deelnemende MaX5'n verzegeld. Afgelopen winter ondergingen alle auto's een rollenbanktest bij Autosport Company in Waalwijk, waarna de motoren ook verzegeld werden. De organisaties hoopt hiermee frauduleus handelen uit te sluiten en tevens te bereiken dat de onderlinge verschillen in vermogen en koppel worden verkleind, waardoor het deelnemersveld dichter bij elkaar blijft en de spanning en het plezier in de Cup toenemen. De openheid in motorvermogens past ook bij deze lowbudget raceklasse.

De Ribank Mazda MaX5 Cup maakt normaal gesproken onderdeel uit van het DNRT. Eenmaal per seizoen wordt er als gastrace deelgenomen aan het programma van het DPP, het Dutch Power Pack. Evenals vorig jaar zal dat ook dit seizoen tijdens de Pinksterraces zijn, van 17 � 20 mei op Circuit Park Zandvoort.
Gastrijder in de speciaal geprepareerde gastenauto van de Cup zal dit jaar Pieter-Christiaan van Oranje zijn, vaste coureur in het Europees GT4 bij Racing Team Holland by Ekris Motorsport, in een BMW M3. Omdat deze klasse tijdens de Pinksterraces niet rijdt heeft hij ruimschoots de tijd om de Ribank Mazda MaX5 Cup eens te proberen. "Ben erg benieuwd hoe het gaat in een cup als deze", vertelt Pieter-Christiaan. "Er zijn wat overeenkomsten als het gaat om de handling van de auto, ook de MX-5 is achterwielaangedreven, dus dat zal helpen. Maar verder is de auto veel lichter, heeft minder vermogen en is bovendien het startveld veel groter. Ik zal wel even moeten wennen aan alle drukte om me heen op de baan, maar zie dat wel als een extra en ook prachtige uitdaging om daar goed uit de bus te komen. Ik zal het hele weekend de auto besturen, dus op 2e Pinksterdag hoop ik vooraan te kunnen meestrijden".

Op 18 augustus a.s. zal de Ribank Mazda MaX5 Cup deelnemen aan City Racing Rotterdam, dat onlangs in de jaarlijkse Top100 Evenementen Monitor als derde is geëindigd in de categorie gratis toegankelijke evenementen. De datum van dit topevenement valt opnieuw in de vakantieperiode van de Formule 1, tussen de Grand Prix van Hongarije en België. De verwachting is dat ook dit jaar weer zo�n 500.000 bezoekers in de binnenstad van Rotterdam getuige zullen zijn van onder meer de demonstraties van Formule 1-coureurs.

Autovisie, op meerdere fronten actief als multimediaal automobielplatform, magazine, dagbladen, websites en tablet, zal dit seizoen opnieuw met een eigen auto deelnemen aan het kampioenschap. Het team zal dit jaar bestaan uit drie journalisten van de redactie, die in alle races zullen participeren en hun belevenissen via verschillende media-kanalen zullen ventileren. De auto zal een metamorfose ondergaan, over het hoe en wat laat het team zich nu nog niet uit.

De racekalender van de Ribank Mazda MaX5 Cup bestaat dit seizoen uit 10 evenementen met daarin totaal 16 races, verdeeld over vier verschillende circuits. Meest spectaculaire onderdeel daarvan is de jaarlijkse deelname aan het DPP evenement op Circuit Park Zandvoort, dit seizoen de Pinksterraces van 17 - 20 mei. Het programma ziet er als volgt uit:
- Zondag 7 april - Zandvoort - race 1 + 2
- Vrijdag 3 mei - Zandvoort - race 3 + 4
- Weekend 17 - 20 mei - Zandvoort - race 5 + 6 Pinksterraces DPP
- Dinsdag 11 juni - Assen - race 7 + 8
- Dinsdag 9 juli - Zolder (B) - race 9 + 10
- Zondag 14 juli - Zandvoort - Sponsordag
- Vrijdag 16 augustus - Zandvoort - race 11 + 12
- Zaterdag 17 augustus - Zandvoort - race 13 + 14
- Zondag 18 augustus - Rotterdam - City Racing Rotterdam
- Zondag 20 oktober - Zandvoort - race 15 + 16 - Finaleraces

Op zondag 14 juli is op Circuit Park Zandvoort de jaarlijkse Sponsordag van alle raceklassen uit het DNRT. Dat betekent dat liefhebbers van de autosport mee kunnen rijden met alle soorten raceauto's, waaronder dus ook de Ribank Mazda MaX5 Cup.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT 2013

Bericht door Tristan » 07 apr 2013, 09:56

Seizoen lekker begonnen gisteren, persoonrijk record verbeterd naar een 1.54.780, beide races 2e en 1e in dagklassement in de supersport. Verslag volgt....
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (106.49 KiB) 3379 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Tristan op 07 apr 2013, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: DNRT 2013

Bericht door Eric-328 » 07 apr 2013, 10:26

Dat is een mooie prestatie Tristan! Is jouw auto een standaard cup?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27891
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT 2013

Bericht door Luco » 07 apr 2013, 10:28

Netjes hoor, zag wel dat er een aantal doorgezet zijn naar de Supersport, gaan ze handhaven :blink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: DNRT 2013

Bericht door Hielke » 07 apr 2013, 10:36

Fantastisch dat de MX-5 jes zo geliefd zijn als racer.

Tristan, doe je die 1.54 nog steeds met de standaard motor?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Wout309t en 344 gasten