Van Dolen TimeAttack Team

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: Van Dolen TimeAttack Team

Bericht door Evert Thomas » 03 apr 2013, 00:02

Zijn niet alleen maar koekenbakkers die Time Attack jongens. Afgelopen weekend SVA Imports Cadwell Park Mitsubishi EVO 6.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... gLyHjqD_Kk" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Van Dolen TimeAttack Team

Bericht door GTRene » 03 apr 2013, 00:09

das meer het terrein voor zo'n Atom ala Roy :df:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Van Dolen TimeAttack Team

Bericht door Luco » 03 apr 2013, 00:13

Mooi stuurcircuitje inderdaad.

Maar dat time attack is in Engeland veel groter, volgens mij zijn daar ook teams die niks anders doen en er dus ook serieus geld in steken, is niet te vergelijken met Nederland.

Gebruikersavatar
Snob
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 dec 2012, 21:28
Locatie: Delft

Re: Van Dolen TimeAttack Team

Bericht door Snob » 03 apr 2013, 00:26

Die SVA Evo is inderdaad wel een serieus ding. Rijdt ook altijd in Nederland, maar er is -nog- (met alle respect) geen Nederlands team die dat niveau bereikt.

Evert, rijdt in Engeland dezelfde persoon als degene die in Nederland ermee rijdt? Ik moet zeggen dat dit iets spectaculairder lijkt dan wanneer ie in Nederland rondjes rijdt..

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Van Dolen TimeAttack Team

Bericht door smiley » 03 apr 2013, 01:02

Luco schreef:Maar dat time attack is in Engeland veel groter, volgens mij zijn daar ook teams die niks anders doen en er dus ook serieus geld in steken, is niet te vergelijken met Nederland.
100k en hoger volgens wat vx220 deelnemers.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Van Dolen TimeAttack Team

Bericht door Roy RS » 03 apr 2013, 09:58

daar wil ik ook wel een rondje tuffen, maar die gast raast er wel héél serieus overheen moet ik zeggen, die zet mij op een ronde voordat ik in de gaten heb dat ik gestart ben...

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: Van Dolen TimeAttack Team

Bericht door Evert Thomas » 04 apr 2013, 22:28

Heel scherp opgemerkt Snob. Ze nemen zowel deel aan het UK Kampioenschap en het NL Kampioenschap, in de UK rijdt Gareth Lloyd (o.a. testrijder voor Mclaren en Mercedes en 24uur van de Nordschleife rijder) er in en in de NL Neil Robertson (een van de eigenaren).

Sinds een aantal jaar werken wij met ons team vrij nauw met hun samen en helpen elkaar met de ontwikkeling van onze auto's. Wel leuk om te vertellen is, is dat hun auto hier in Nederland is uitgelijnd (Lammert van der Meulen).

Het is inderdaad waar dat de top teams in de UK proffesioneler zijn dan hier in Nederland. Dat is ook logisch omdat Time Attack daar al wat langer bestaat, de markt groter is en dus meer ondersteuning van sponsoren, het land groter is (dus meer potentiele deelnemers) en een serieus kampioenschap. Maar ook in Nederland gaat het langzaam de goede kant op. Met de invoer van een kampioenschap in 2010 is zichtbaar dat de rondetijden in alle klassen ieder jaar een beetje omlaag gaan, en dat ook op alle niveau's deelnemers enthousisast Time Attack auto's aan het bouwen zijn.

Ook zal er dit jaar voor het eerst een Europees Kampioenschap gehouden worden en wel op het circuit van Zandvoort 5 en 6 oktober. Het evenement wordt in samenwerking tussen de UK en NL organisator georganiseerd.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: Van Dolen TimeAttack Team

Bericht door Evert Thomas » 04 apr 2013, 22:53

En nog een actiefoto

Afbeelding

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Van Dolen TimeAttack Team

Bericht door Luco » 05 apr 2013, 00:39

Evert Thomas schreef: Met de invoer van een kampioenschap in 2010 is zichtbaar dat de rondetijden in alle klassen ieder jaar een beetje omlaag gaan.
Is dat zo?
Ik heb niet echt het idee dat alle klasses sneller geworden zijn.

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: Van Dolen TimeAttack Team

Bericht door Salto » 05 apr 2013, 12:00

Ik rij ondertussen 3 jaar time attack en in de opstap klasses is de progressie goed te zien (uitzonderingen daargelaten)
Alleen de hogere klasses lopen niet meer zo, omdat de organisatie niet echt super is, en het verschil tussen gesponsorde bakken en de zelf hobbyisten te groot is.
Al met al vind ik het een leuke competitie. . En ik hoop dat de organisatie het beter gaat doen.. zodat het nog lang doormag zo..

Gebruikersavatar
Snob
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 dec 2012, 21:28
Locatie: Delft

Re: Van Dolen TimeAttack Team

Bericht door Snob » 05 apr 2013, 13:15

Heb maar even een apart topic aangemaakt, straks vervuilen we het Van Dolen TA topic nog!

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 10&t=27968" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten