Zandvoort in de problemen
- ThomasGTT
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Zandvoort in de problemen
Beslag op rekeningen circuit Zandvoort
8 februari 2013 | 08:35 | Tekst: Alexander Inia
Moeilijke tijden voor het Circuit van Zandvoort: er is beslag op de bankrekeningen gelegd. En dat had niet op een ongelukkiger moment kunnen gebeuren.
De Telegraaf meldt dat Jurriaan van de Kamp degene is die beslag heeft laten leggen op de bankrekeningen van circuit Zandvoort. Van de Kamp was in het verleden als sponsorbemiddelaar nauw betrokken bij de activiteiten van Zandvoort. Hij zegt tegen de krant: "Ik doe dit met pijn in het hart, ik draag het circuit namelijk een warm hart toe. Maar ze hebben rekeningen uit 2010 en 2011 nog niet eens betaald."
Het moment van het beslag is buitengewoon ongelukkig voor Zandvoort. Het circuit staat namelijk op het punt om verkocht te worden en deze beslagen staan het voltooien van die overname uiteraard in de weg.
Voor adjunct-hoofdredacteur en coureur Sandor van Es van AutoWeek komt dit nieuws niet als een verrassing. "Uiteraard moet het circuit het niet alleen van de raceweekeinden hebben, maar dat de crisis z’n intrede heeft gedaan op Zandvoort was vorig jaar overduidelijk te zien op de paddock. Ik loop er al vanaf 1994 rond, maar heb het nog nooit zo leeg gezien. Zelfs een instapklasse als de Suzuki Swift Cup kreeg met moeite een auto of tien op de baan. Ook de koningsklasse Dutch GT had niet het startveld dat het verdient. En dan is Nissan ook nog eens uitgestapt. Ik houd mijn hart vast voor komend seizoen."
http://www.autoweek.nl/nieuws/22185/bes ... -zandvoort
8 februari 2013 | 08:35 | Tekst: Alexander Inia
Moeilijke tijden voor het Circuit van Zandvoort: er is beslag op de bankrekeningen gelegd. En dat had niet op een ongelukkiger moment kunnen gebeuren.
De Telegraaf meldt dat Jurriaan van de Kamp degene is die beslag heeft laten leggen op de bankrekeningen van circuit Zandvoort. Van de Kamp was in het verleden als sponsorbemiddelaar nauw betrokken bij de activiteiten van Zandvoort. Hij zegt tegen de krant: "Ik doe dit met pijn in het hart, ik draag het circuit namelijk een warm hart toe. Maar ze hebben rekeningen uit 2010 en 2011 nog niet eens betaald."
Het moment van het beslag is buitengewoon ongelukkig voor Zandvoort. Het circuit staat namelijk op het punt om verkocht te worden en deze beslagen staan het voltooien van die overname uiteraard in de weg.
Voor adjunct-hoofdredacteur en coureur Sandor van Es van AutoWeek komt dit nieuws niet als een verrassing. "Uiteraard moet het circuit het niet alleen van de raceweekeinden hebben, maar dat de crisis z’n intrede heeft gedaan op Zandvoort was vorig jaar overduidelijk te zien op de paddock. Ik loop er al vanaf 1994 rond, maar heb het nog nooit zo leeg gezien. Zelfs een instapklasse als de Suzuki Swift Cup kreeg met moeite een auto of tien op de baan. Ook de koningsklasse Dutch GT had niet het startveld dat het verdient. En dan is Nissan ook nog eens uitgestapt. Ik houd mijn hart vast voor komend seizoen."
http://www.autoweek.nl/nieuws/22185/bes ... -zandvoort
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Zandvoort in de problemen
Tsja, lost zich vanzelf wel op toch... ze gaan er niet zomaar appartementen bouwen.
- smiley
- Berichten: 9104
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Zandvoort in de problemen
In dit eco tijdperk zou ik er niet van opkijken.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Zandvoort in de problemen
Waarom zouden die beslagen de voltooing in de weg staan?
Wordt het gewoon goedkoper voor de koper en die betaald dan de rekeningen.
Als ze dan gelijk eens de bezem door dat vriendelijke personeel halen wordt het misschien nog wat
Wordt het gewoon goedkoper voor de koper en die betaald dan de rekeningen.
Als ze dan gelijk eens de bezem door dat vriendelijke personeel halen wordt het misschien nog wat
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: Zandvoort in de problemen
Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
-
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
- Locatie: Nbr
- Contacteer:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zandvoort in de problemen
wellicht dat sommige diepe zakken hebben of gaten in hun zakken
dat soort zaken zie je bijna overal gebeuren waar gelden binnen komen...helaas...dat vaak gecombineerd met verkeerd beleid wat vaak weer om die gelden gaat.
dat soort zaken zie je bijna overal gebeuren waar gelden binnen komen...helaas...dat vaak gecombineerd met verkeerd beleid wat vaak weer om die gelden gaat.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Zandvoort in de problemen
Ik denk dat de loonkosten nog wel wat hoger zullen zijn. Daarnaast moet er nog onderhoud, machines en herstellingen worden gedaan, milieu belastingen en periodes wanneer de baan niet open kan door bijvoorbeeld sneeuw. Maar met de plaatsing van degelijk personeel zou het volgens mij wel meer rendabel kunnen zijn.David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Zandvoort in de problemen
Vijverberg Trofee heeft dit jaar geen Zandvoort dagen, omdat de prijs drastisch te zijn verhoogd.
Baanhuren van circuits zijn ook extreem hoog. Misschien moeten er net als bij banken in de top de salarissen wat zakken. Zodat de liefhebber ook weer voor normaal geld plezier kan beleven op een circuit.
Baanhuren van circuits zijn ook extreem hoog. Misschien moeten er net als bij banken in de top de salarissen wat zakken. Zodat de liefhebber ook weer voor normaal geld plezier kan beleven op een circuit.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Zandvoort in de problemen
Geen enkele koper wil een circuit kopen waar allerlei beslagen op rusten. Lijkt me ook logisch. Je weet immers op voorhand nooit wat er nog uit die beslagen voort kan komen.Luco schreef:Waarom zouden die beslagen de voltooing in de weg staan?
Wordt het gewoon goedkoper voor de koper en die betaald dan de rekeningen.
Als ze dan gelijk eens de bezem door dat vriendelijke personeel halen wordt het misschien nog wat
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Zandvoort in de problemen
Petrolhead Tom schreef:Geen enkele koper wil een circuit kopen waar allerlei beslagen op rusten. Lijkt me ook logisch. Je weet immers op voorhand nooit wat er nog uit die beslagen voort kan komen.Luco schreef:Waarom zouden die beslagen de voltooing in de weg staan?
Wordt het gewoon goedkoper voor de koper en die betaald dan de rekeningen.
Als ze dan gelijk eens de bezem door dat vriendelijke personeel halen wordt het misschien nog wat
Ik neem aan dat als je zoiets koopt je de boeken hebt gecontroleerd en dus precies weet wat er nog open staat, dat trek je van het aankoopbedrag af, je betaald diegene die beslag heeft laten leggen en het beslag is eraf, zo lastig is het toch niet?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Zandvoort in de problemen
Bel die lui anders even.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Zandvoort in de problemen
6 ton onderhoud red je het niet mee hoor.David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
Dan vergeet je nog dat ze meneer ecclestone moeten betalen ipv dat ze daar geld voor krijgen.
infrastructuur, elektronische apparatuur, onderhoud baan, vangrail, gras, tribunes en noem het maar op, op spa red je het daar echt niet mee.
allerlei vergunningen die ook dik geld kosten, dan nog voor elke scheet een rechtzaak vanwege overlast, ik denk dat je een beetje te makkelijk rekent.
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: Zandvoort in de problemen
Volgens mij reserveer ik ook € 600.000,- per jaar voor onderhoud etc. Die 150 dagen per jaar is een voorzichtige schatting. Op Spa is dit aanzienlijk hoger. Of dat de loonkosten te laag zijn weet ik niet maar ik schat in dat het overgrote deel (marshals) op een trackday niet heel veel betaald krijgen. Daarnaast is die € 15.000,- per dag een lage schatting en vergeet dan ook niet alle neveninkomsten zoals verhuur vipboxen/pitboxen etc.Jussi schreef:Ik denk dat de loonkosten nog wel wat hoger zullen zijn. Daarnaast moet er nog onderhoud, machines en herstellingen worden gedaan, milieu belastingen en periodes wanneer de baan niet open kan door bijvoorbeeld sneeuw. Maar met de plaatsing van degelijk personeel zou het volgens mij wel meer rendabel kunnen zijn.David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
Ik heb meer het idee dat het geld wordt opgebrand aan evenementen zoals de DTM etc. Ik denk dat er veel betaald moet worden om dergelijke evenementen naar Zandvoort te halen.
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: Zandvoort in de problemen
Luco ik heb het over Zandvoort. Ik denk toch dat je voor € 600.000,- per jaar redelijk onderhoud kan plegen, maar stel dat dit € 1.000.000,- per jaar is dan nog blijft er over. Ik denk overigens dat jij het wel wil aannemen voor € 600.000,- per jaarLuco schreef:6 ton onderhoud red je het niet mee hoor.David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
Dan vergeet je nog dat ze meneer ecclestone moeten betalen ipv dat ze daar geld voor krijgen.
infrastructuur, elektronische apparatuur, onderhoud baan, vangrail, gras, tribunes en noem het maar op, op spa red je het daar echt niet mee.
allerlei vergunningen die ook dik geld kosten, dan nog voor elke scheet een rechtzaak vanwege overlast, ik denk dat je een beetje te makkelijk rekent.
Laatst gewijzigd door David R. op 08 feb 2013, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Zandvoort in de problemen
Ik had even over je bedrag van het onderhoud gelezen maar ik had het ook over Spa.
Ik denk dat mismanagement hier de grootste oorzaak van het probleem is.
Ik denk dat mismanagement hier de grootste oorzaak van het probleem is.
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Zandvoort in de problemen
Een beslag hoeft allemaal niet zoveel voor te stellen.
Het gaat om één persoon die nog wat geld uit 2010/2011 krijgt. Als circuitpark Zandvoort structureel hun facturen niet zou betalen sinds 2010/2011 dan was er al veel eerder beslag gelegd of erger.....
Het zal wel een onenigheidje zijn tussen de beslaglegger en het circuit waar ze maar niet uit komen. De mannetjes gaan nog een keer om tafel, praten het uit, komen tot een oplossing en alles is weer zoals het was.
Het gaat om één persoon die nog wat geld uit 2010/2011 krijgt. Als circuitpark Zandvoort structureel hun facturen niet zou betalen sinds 2010/2011 dan was er al veel eerder beslag gelegd of erger.....
Het zal wel een onenigheidje zijn tussen de beslaglegger en het circuit waar ze maar niet uit komen. De mannetjes gaan nog een keer om tafel, praten het uit, komen tot een oplossing en alles is weer zoals het was.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Zandvoort in de problemen
Volgens mij is dit puur speculeren en heb je niets aan zo'n discussie zonder inzage in de papieren te hebben. Ik denk dat er van die cijfers die hier genoemd worden niets klopt. Koffiedik kijken is 't. Bij de KvK kun je de cijfers opvragen. Doe dat eerst voordat er allemaal onwaarheden de wereld in worden geslingerd (Als je er bij benadering 10% vanaf zit, heb ik niets gezegd, LOL).
Daarnaast is Zandvoort een apart wereldje dat zichzelf al ruim een halve eeuw in stand houdt. Met hangen en wurgen komt 't altijd weer goed (soort van). Een nieuwe eigenaar die investeert in de hele entourage zal niet afschrikken van 1 persoon die (terecht) om zijn knaken komt vragen. Kom op, facturen uit 2010... Tik ze af en sluit 't hoofdstuk. Er zijn grotere uitdagingen voor CPZ.
Volgens CPZ valt 't allemaal wel mee met deze kwestie en blaast de pers het op. Dat is denk ik ook zo, als dadelijk die sneeuwstorm in de VS losbarst worden alle pijlen daarop gericht.
Daarnaast is Zandvoort een apart wereldje dat zichzelf al ruim een halve eeuw in stand houdt. Met hangen en wurgen komt 't altijd weer goed (soort van). Een nieuwe eigenaar die investeert in de hele entourage zal niet afschrikken van 1 persoon die (terecht) om zijn knaken komt vragen. Kom op, facturen uit 2010... Tik ze af en sluit 't hoofdstuk. Er zijn grotere uitdagingen voor CPZ.
Volgens CPZ valt 't allemaal wel mee met deze kwestie en blaast de pers het op. Dat is denk ik ook zo, als dadelijk die sneeuwstorm in de VS losbarst worden alle pijlen daarop gericht.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Zandvoort in de problemen
Zandvoort als onderwerp lijkt me on topic... Spa als onderwerp in dit draadje off topic. Als je alles op één grote hoop gooit krijg je al snel halve waarheden, hele leugens en verkeerde aannames.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Zandvoort in de problemen
Als er geld is om de openstaande vorderingen is wel. En daar wringt de schoen vaak. Waarom anders een factuur 2 jaar laten liggen?Richardt. schreef:Een beslag hoeft allemaal niet zoveel voor te stellen.
Het gaat om één persoon die nog wat geld uit 2010/2011 krijgt. Als circuitpark Zandvoort structureel hun facturen niet zou betalen sinds 2010/2011 dan was er al veel eerder beslag gelegd of erger.....
Het zal wel een onenigheidje zijn tussen de beslaglegger en het circuit waar ze maar niet uit komen. De mannetjes gaan nog een keer om tafel, praten het uit, komen tot een oplossing en alles is weer zoals het was.
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Zandvoort in de problemen
Daar zijn tig redenen voor te bedenken natuurlijk waarom je een rekening niet wilt betalen.Petrolhead Tom schreef:Als er geld is om de openstaande vorderingen is wel. En daar wringt de schoen vaak. Waarom anders een factuur 2 jaar laten liggen?Richardt. schreef:Een beslag hoeft allemaal niet zoveel voor te stellen.
Het gaat om één persoon die nog wat geld uit 2010/2011 krijgt. Als circuitpark Zandvoort structureel hun facturen niet zou betalen sinds 2010/2011 dan was er al veel eerder beslag gelegd of erger.....
Het zal wel een onenigheidje zijn tussen de beslaglegger en het circuit waar ze maar niet uit komen. De mannetjes gaan nog een keer om tafel, praten het uit, komen tot een oplossing en alles is weer zoals het was.
Als er echt geen geld was sinds 2010, dan waren er al veel eerder wat schuldeisers op gestaan en was er niet pas in 2013 een individu opgestaan
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Zandvoort in de problemen
Probleem voor Zandvoort is gewoon dat als er geen auto's zijn de dagen ook te duur worden en als de dagen te duur worden dan word de baan niet verhuurd.
Alle klassen lopen leeg. Vorig weekeinde zou ik nog even WEK gaan kijken. Bel een bekende en die zei als je nog niet weg bent blijf maar thuis, ik ben al onderweg naar huis want er staan maar 14 auto's aan de start.
Je ziet dat de DPP klassen al vrij leeg zijn. De anderen zoals DNRT klassen laten ook een terugloop zien. Vaak vertaald zich dat wel naar wat vollere trackdays omdat die mensen toch nog wat willen rijden. Maar gaan de huurprijzen omhoog dan word het voor trackdays ook steeds meer onrendabel.
Die geluidsmetingen helpen ook niet mee doordat ze geluidsdruk over de hele dag meten. Daardoor zijn veel organisatoren al gedwongen hun deelnemersveld te beperken omdat er anders minder gereden word. Per saldo dus minder inkomsten voor de organisator en als de baanhuur ook stijgt dan gaan die nog wel een keer nadenken of je het risico van een dag baanhuur wilt nemen.
Rekenen met 150 dagen verhuur per jaar, weet niet of je dat haalt eerlijk gezegd. CPZ organiseert ook zelf een soort van trackday, testdagen voor licentiehouders. Als je deelnemersvelden terug lopen zal dat ook doorwerken op de inkomsten. En vergeet zaken als sponsoring/reclame naast de baan niet. Reclame maken op een circuit wat continu verlaten is is ook niet zo aantrekkelijk, dus imkosten uit die sector zullen ook wel terug lopen.
De boel de boel laten en de huurprijzen verhogen schiet IMHO niet op in deze tijd. Als je wat wilt met CPZ dan zullen ze met andere ideeën moeten komen en het spul weer aantrekkelijk maken.
Alle klassen lopen leeg. Vorig weekeinde zou ik nog even WEK gaan kijken. Bel een bekende en die zei als je nog niet weg bent blijf maar thuis, ik ben al onderweg naar huis want er staan maar 14 auto's aan de start.
Je ziet dat de DPP klassen al vrij leeg zijn. De anderen zoals DNRT klassen laten ook een terugloop zien. Vaak vertaald zich dat wel naar wat vollere trackdays omdat die mensen toch nog wat willen rijden. Maar gaan de huurprijzen omhoog dan word het voor trackdays ook steeds meer onrendabel.
Die geluidsmetingen helpen ook niet mee doordat ze geluidsdruk over de hele dag meten. Daardoor zijn veel organisatoren al gedwongen hun deelnemersveld te beperken omdat er anders minder gereden word. Per saldo dus minder inkomsten voor de organisator en als de baanhuur ook stijgt dan gaan die nog wel een keer nadenken of je het risico van een dag baanhuur wilt nemen.
Rekenen met 150 dagen verhuur per jaar, weet niet of je dat haalt eerlijk gezegd. CPZ organiseert ook zelf een soort van trackday, testdagen voor licentiehouders. Als je deelnemersvelden terug lopen zal dat ook doorwerken op de inkomsten. En vergeet zaken als sponsoring/reclame naast de baan niet. Reclame maken op een circuit wat continu verlaten is is ook niet zo aantrekkelijk, dus imkosten uit die sector zullen ook wel terug lopen.
De boel de boel laten en de huurprijzen verhogen schiet IMHO niet op in deze tijd. Als je wat wilt met CPZ dan zullen ze met andere ideeën moeten komen en het spul weer aantrekkelijk maken.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Zandvoort in de problemen
David, dat ligt er helemaal aan wat er voor moet gebeuren, maar ik vermoed dat 6 ton gewoon te weinig is, je wilt al niet weten wat 1m2 asfalt kostDavid R. schreef:Luco ik heb het over Zandvoort. Ik denk toch dat je voor € 600.000,- per jaar redelijk onderhoud kan plegen, maar stel dat dit € 1.000.000,- per jaar is dan nog blijft er over. Ik denk overigens dat jij het wel wil aannemen voor € 600.000,- per jaarLuco schreef:6 ton onderhoud red je het niet mee hoor.David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
Dan vergeet je nog dat ze meneer ecclestone moeten betalen ipv dat ze daar geld voor krijgen.
infrastructuur, elektronische apparatuur, onderhoud baan, vangrail, gras, tribunes en noem het maar op, op spa red je het daar echt niet mee.
allerlei vergunningen die ook dik geld kosten, dan nog voor elke scheet een rechtzaak vanwege overlast, ik denk dat je een beetje te makkelijk rekent.
Verder is het inderdaad allemaal speculeren, maar als het allemaal zon goudmijntje was dan had cpz er stukken beter uitgezien
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een hele mooie baan, maar alles eromheen lijkt wel een getto, oude teringzooi, slecht onderhouden en vies.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: Zandvoort in de problemen
Een circuit als Zandvoort met jaarbegrotingen van tientallen miljoenen gaat echt niet failliet over een claim van €250.000, dat is daar een jodenfooi.
Het zal eerder een geschil over een betalingstermijn zijn, die door de media weer mega opgeklopt wordt tot iets wat het niet is.
Het zal eerder een geschil over een betalingstermijn zijn, die door de media weer mega opgeklopt wordt tot iets wat het niet is.
Interessante post; wil ik best even een PB aan wagen, die komt er zo aan...David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
- ThomasGTT
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: Zandvoort in de problemen
Blijkt eigenlijk een beetje oud nieuws:
Natuurlijk bleef het bericht in ‘De Telegraaf’ van vanmorgen over de beslaglegging op de rekeningen van Circuit Park Zandvoort ook op de burelen van AUTOSPORT.NL niet onopgemerkt. Met zorg namen we kennis van deze ontwikkelingen, en benaderden Circuit Park Zandvoort voor een reactie. Die kregen we van Edwin Sibbel, chief financial officer (C.F.O.) van het circuit. Daaruit bleek dat wat nu als groot nieuws gebracht wordt, in feite helemaal geen nieuwe situatie is.
“Het beslag op de rekeningen dateert al van augustus vorig jaar, en duurt voort zo lang de zaak nog onder de rechter is”, verklaart Sibbel. “Het gaat inderdaad over vorderingen die Jurriaan van de Kamp op het circuit heeft voor door hem verleende diensten als sponsorbemiddelaar. Beide partijen zijn het inhoudelijk eens over de hoogte van de vorderingen uit 2010 en 2011 waarover vorige week door de rechter een tussenvonnis is gewezen, zodat die in ieder geval direct door ons zijn voldaan en dat gedeelte daarmee is afgewerkt. Dan praten we alleen nog over de vordering van 2012, en ik heb er alle vertrouwen in dat ook dat wordt opgelost.”
Wat in de wandelgangen al een tijdje de ronde deed, namelijk geruchten over een mogelijke verkoop van het circuit, bevestigt Sibbel desgevraagd ook. “We zijn met een aantal geïnteresseerde partijen in gesprek over een mogelijke overname, waardoor er ook meer financiële armslag zou komen voor het doen van noodzakelijke investeringen. Voorlopig is het nog steeds zo dat we op het circuit een positief resultaat boeken en dat de hoogte van onze debiteuren (vorderingen) meer bedraagt dan die van onze crediteuren (schulden). En dat zonder één Euro overheidssubsidie, en dat is op een aantal andere circuits zoals bekend wel anders.”
Commentaar Autosport.nl:
Natuurlijk is het nooit leuk als een bedrijf of organisatie die bij de autosport betrokken is, op een negatieve manier in het nieuws komt. Zeker kort voor het begin van het nieuwe seizoen is dat een nare situatie. Toch zijn we optimistisch gestemd voor wat betreft de kansen van de autorensport in ons land. Er worden met serieuze partijen gesprekken gevoerd over een mogelijke overname van het circuit, en dat zou kunnen zorgen voor wat meer financiële draagkracht, zodat een aantal investeringen kan worden gedaan, waarvan de noodzaak door iedereen wordt ingezien. Feit is, dat er op Zandvoort nog steeds winst wordt gemaakt, en dat ondanks het ontbreken van overheidssteun, waarop circuits in andere landen vaak wel kunnen rekenen. Met een eventuele nieuwe partij erachter, die de schouders onder het circuit zet en durft te investeren in de toekomst van dé permanente autosportlocatie in ons land, zien we de toekomst dan ook optimistisch tegemoet. (René de Boer - Foto's: Chris Schotanus)
http://www.autosport.nl/news/26653/div_ ... voort.html
Natuurlijk bleef het bericht in ‘De Telegraaf’ van vanmorgen over de beslaglegging op de rekeningen van Circuit Park Zandvoort ook op de burelen van AUTOSPORT.NL niet onopgemerkt. Met zorg namen we kennis van deze ontwikkelingen, en benaderden Circuit Park Zandvoort voor een reactie. Die kregen we van Edwin Sibbel, chief financial officer (C.F.O.) van het circuit. Daaruit bleek dat wat nu als groot nieuws gebracht wordt, in feite helemaal geen nieuwe situatie is.
“Het beslag op de rekeningen dateert al van augustus vorig jaar, en duurt voort zo lang de zaak nog onder de rechter is”, verklaart Sibbel. “Het gaat inderdaad over vorderingen die Jurriaan van de Kamp op het circuit heeft voor door hem verleende diensten als sponsorbemiddelaar. Beide partijen zijn het inhoudelijk eens over de hoogte van de vorderingen uit 2010 en 2011 waarover vorige week door de rechter een tussenvonnis is gewezen, zodat die in ieder geval direct door ons zijn voldaan en dat gedeelte daarmee is afgewerkt. Dan praten we alleen nog over de vordering van 2012, en ik heb er alle vertrouwen in dat ook dat wordt opgelost.”
Wat in de wandelgangen al een tijdje de ronde deed, namelijk geruchten over een mogelijke verkoop van het circuit, bevestigt Sibbel desgevraagd ook. “We zijn met een aantal geïnteresseerde partijen in gesprek over een mogelijke overname, waardoor er ook meer financiële armslag zou komen voor het doen van noodzakelijke investeringen. Voorlopig is het nog steeds zo dat we op het circuit een positief resultaat boeken en dat de hoogte van onze debiteuren (vorderingen) meer bedraagt dan die van onze crediteuren (schulden). En dat zonder één Euro overheidssubsidie, en dat is op een aantal andere circuits zoals bekend wel anders.”
Commentaar Autosport.nl:
Natuurlijk is het nooit leuk als een bedrijf of organisatie die bij de autosport betrokken is, op een negatieve manier in het nieuws komt. Zeker kort voor het begin van het nieuwe seizoen is dat een nare situatie. Toch zijn we optimistisch gestemd voor wat betreft de kansen van de autorensport in ons land. Er worden met serieuze partijen gesprekken gevoerd over een mogelijke overname van het circuit, en dat zou kunnen zorgen voor wat meer financiële draagkracht, zodat een aantal investeringen kan worden gedaan, waarvan de noodzaak door iedereen wordt ingezien. Feit is, dat er op Zandvoort nog steeds winst wordt gemaakt, en dat ondanks het ontbreken van overheidssteun, waarop circuits in andere landen vaak wel kunnen rekenen. Met een eventuele nieuwe partij erachter, die de schouders onder het circuit zet en durft te investeren in de toekomst van dé permanente autosportlocatie in ons land, zien we de toekomst dan ook optimistisch tegemoet. (René de Boer - Foto's: Chris Schotanus)
http://www.autosport.nl/news/26653/div_ ... voort.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 352 gasten