Zandvoort in de problemen

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Zandvoort in de problemen

Bericht door ThomasGTT » 08 feb 2013, 11:36

Beslag op rekeningen circuit Zandvoort


8 februari 2013 | 08:35 | Tekst: Alexander Inia
Moeilijke tijden voor het Circuit van Zandvoort: er is beslag op de bankrekeningen gelegd. En dat had niet op een ongelukkiger moment kunnen gebeuren.

De Telegraaf meldt dat Jurriaan van de Kamp degene is die beslag heeft laten leggen op de bankrekeningen van circuit Zandvoort. Van de Kamp was in het verleden als sponsorbemiddelaar nauw betrokken bij de activiteiten van Zandvoort. Hij zegt tegen de krant: "Ik doe dit met pijn in het hart, ik draag het circuit namelijk een warm hart toe. Maar ze hebben rekeningen uit 2010 en 2011 nog niet eens betaald."

Het moment van het beslag is buitengewoon ongelukkig voor Zandvoort. Het circuit staat namelijk op het punt om verkocht te worden en deze beslagen staan het voltooien van die overname uiteraard in de weg.

Voor adjunct-hoofdredacteur en coureur Sandor van Es van AutoWeek komt dit nieuws niet als een verrassing. "Uiteraard moet het circuit het niet alleen van de raceweekeinden hebben, maar dat de crisis z’n intrede heeft gedaan op Zandvoort was vorig jaar overduidelijk te zien op de paddock. Ik loop er al vanaf 1994 rond, maar heb het nog nooit zo leeg gezien. Zelfs een instapklasse als de Suzuki Swift Cup kreeg met moeite een auto of tien op de baan. Ook de koningsklasse Dutch GT had niet het startveld dat het verdient. En dan is Nissan ook nog eens uitgestapt. Ik houd mijn hart vast voor komend seizoen."

http://www.autoweek.nl/nieuws/22185/bes ... -zandvoort

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Knot » 08 feb 2013, 12:39

Tsja, lost zich vanzelf wel op toch... ze gaan er niet zomaar appartementen bouwen.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door smiley » 08 feb 2013, 12:45

In dit eco tijdperk zou ik er niet van opkijken.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Luco » 08 feb 2013, 13:03

Waarom zouden die beslagen de voltooing in de weg staan?
Wordt het gewoon goedkoper voor de koper en die betaald dan de rekeningen.

Als ze dan gelijk eens de bezem door dat vriendelijke personeel halen wordt het misschien nog wat :lol:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door David R. » 08 feb 2013, 13:27

Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door MartijnS » 08 feb 2013, 13:35


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door GTRene » 08 feb 2013, 13:36

wellicht dat sommige diepe zakken hebben of gaten in hun zakken :ongeveer als:
dat soort zaken zie je bijna overal gebeuren waar gelden binnen komen...helaas...dat vaak gecombineerd met verkeerd beleid wat vaak weer om die gelden gaat.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Jussi » 08 feb 2013, 13:39

David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
Ik denk dat de loonkosten nog wel wat hoger zullen zijn. Daarnaast moet er nog onderhoud, machines en herstellingen worden gedaan, milieu belastingen en periodes wanneer de baan niet open kan door bijvoorbeeld sneeuw. Maar met de plaatsing van degelijk personeel zou het volgens mij wel meer rendabel kunnen zijn.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Andre » 08 feb 2013, 13:43

Vijverberg Trofee heeft dit jaar geen Zandvoort dagen, omdat de prijs drastisch te zijn verhoogd.

Baanhuren van circuits zijn ook extreem hoog. Misschien moeten er net als bij banken in de top de salarissen wat zakken. Zodat de liefhebber ook weer voor normaal geld plezier kan beleven op een circuit.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Petrolhead Tom » 08 feb 2013, 13:51

Luco schreef:Waarom zouden die beslagen de voltooing in de weg staan?
Wordt het gewoon goedkoper voor de koper en die betaald dan de rekeningen.

Als ze dan gelijk eens de bezem door dat vriendelijke personeel halen wordt het misschien nog wat :lol:
Geen enkele koper wil een circuit kopen waar allerlei beslagen op rusten. Lijkt me ook logisch. Je weet immers op voorhand nooit wat er nog uit die beslagen voort kan komen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Luco » 08 feb 2013, 14:02

Petrolhead Tom schreef:
Luco schreef:Waarom zouden die beslagen de voltooing in de weg staan?
Wordt het gewoon goedkoper voor de koper en die betaald dan de rekeningen.

Als ze dan gelijk eens de bezem door dat vriendelijke personeel halen wordt het misschien nog wat :lol:
Geen enkele koper wil een circuit kopen waar allerlei beslagen op rusten. Lijkt me ook logisch. Je weet immers op voorhand nooit wat er nog uit die beslagen voort kan komen.

Ik neem aan dat als je zoiets koopt je de boeken hebt gecontroleerd en dus precies weet wat er nog open staat, dat trek je van het aankoopbedrag af, je betaald diegene die beslag heeft laten leggen en het beslag is eraf, zo lastig is het toch niet?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Petrolhead Tom » 08 feb 2013, 14:04

Bel die lui anders even.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Luco » 08 feb 2013, 14:06

David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
6 ton onderhoud red je het niet mee hoor.
Dan vergeet je nog dat ze meneer ecclestone moeten betalen ipv dat ze daar geld voor krijgen.
infrastructuur, elektronische apparatuur, onderhoud baan, vangrail, gras, tribunes en noem het maar op, op spa red je het daar echt niet mee.
allerlei vergunningen die ook dik geld kosten, dan nog voor elke scheet een rechtzaak vanwege overlast, ik denk dat je een beetje te makkelijk rekent.

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door David R. » 08 feb 2013, 14:08

Jussi schreef:
David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
Ik denk dat de loonkosten nog wel wat hoger zullen zijn. Daarnaast moet er nog onderhoud, machines en herstellingen worden gedaan, milieu belastingen en periodes wanneer de baan niet open kan door bijvoorbeeld sneeuw. Maar met de plaatsing van degelijk personeel zou het volgens mij wel meer rendabel kunnen zijn.
Volgens mij reserveer ik ook € 600.000,- per jaar voor onderhoud etc. Die 150 dagen per jaar is een voorzichtige schatting. Op Spa is dit aanzienlijk hoger. Of dat de loonkosten te laag zijn weet ik niet maar ik schat in dat het overgrote deel (marshals) op een trackday niet heel veel betaald krijgen. Daarnaast is die € 15.000,- per dag een lage schatting en vergeet dan ook niet alle neveninkomsten zoals verhuur vipboxen/pitboxen etc.
Ik heb meer het idee dat het geld wordt opgebrand aan evenementen zoals de DTM etc. Ik denk dat er veel betaald moet worden om dergelijke evenementen naar Zandvoort te halen.

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door David R. » 08 feb 2013, 14:12

Luco schreef:
David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
6 ton onderhoud red je het niet mee hoor.
Dan vergeet je nog dat ze meneer ecclestone moeten betalen ipv dat ze daar geld voor krijgen.
infrastructuur, elektronische apparatuur, onderhoud baan, vangrail, gras, tribunes en noem het maar op, op spa red je het daar echt niet mee.
allerlei vergunningen die ook dik geld kosten, dan nog voor elke scheet een rechtzaak vanwege overlast, ik denk dat je een beetje te makkelijk rekent.
Luco ik heb het over Zandvoort. Ik denk toch dat je voor € 600.000,- per jaar redelijk onderhoud kan plegen, maar stel dat dit € 1.000.000,- per jaar is dan nog blijft er over. Ik denk overigens dat jij het wel wil aannemen voor € 600.000,- per jaar :tong:
Laatst gewijzigd door David R. op 08 feb 2013, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Jussi » 08 feb 2013, 14:13

Ik had even over je bedrag van het onderhoud gelezen maar ik had het ook over Spa.

Ik denk dat mismanagement hier de grootste oorzaak van het probleem is.

Online
Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Richardt. » 08 feb 2013, 14:15

Een beslag hoeft allemaal niet zoveel voor te stellen.

Het gaat om één persoon die nog wat geld uit 2010/2011 krijgt. Als circuitpark Zandvoort structureel hun facturen niet zou betalen sinds 2010/2011 dan was er al veel eerder beslag gelegd of erger.....

Het zal wel een onenigheidje zijn tussen de beslaglegger en het circuit waar ze maar niet uit komen. De mannetjes gaan nog een keer om tafel, praten het uit, komen tot een oplossing en alles is weer zoals het was.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Dennis Cavallino » 08 feb 2013, 14:17

Volgens mij is dit puur speculeren en heb je niets aan zo'n discussie zonder inzage in de papieren te hebben. Ik denk dat er van die cijfers die hier genoemd worden niets klopt. Koffiedik kijken is 't. Bij de KvK kun je de cijfers opvragen. Doe dat eerst voordat er allemaal onwaarheden de wereld in worden geslingerd (Als je er bij benadering 10% vanaf zit, heb ik niets gezegd, LOL).

Daarnaast is Zandvoort een apart wereldje dat zichzelf al ruim een halve eeuw in stand houdt. Met hangen en wurgen komt 't altijd weer goed (soort van). Een nieuwe eigenaar die investeert in de hele entourage zal niet afschrikken van 1 persoon die (terecht) om zijn knaken komt vragen. Kom op, facturen uit 2010... Tik ze af en sluit 't hoofdstuk. Er zijn grotere uitdagingen voor CPZ.

Volgens CPZ valt 't allemaal wel mee met deze kwestie en blaast de pers het op. Dat is denk ik ook zo, als dadelijk die sneeuwstorm in de VS losbarst worden alle pijlen daarop gericht. :TV kijken:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door RVV » 08 feb 2013, 14:18

Zandvoort als onderwerp lijkt me on topic... Spa als onderwerp in dit draadje off topic. Als je alles op één grote hoop gooit krijg je al snel halve waarheden, hele leugens en verkeerde aannames.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Petrolhead Tom » 08 feb 2013, 14:21

Richardt. schreef:Een beslag hoeft allemaal niet zoveel voor te stellen.

Het gaat om één persoon die nog wat geld uit 2010/2011 krijgt. Als circuitpark Zandvoort structureel hun facturen niet zou betalen sinds 2010/2011 dan was er al veel eerder beslag gelegd of erger.....

Het zal wel een onenigheidje zijn tussen de beslaglegger en het circuit waar ze maar niet uit komen. De mannetjes gaan nog een keer om tafel, praten het uit, komen tot een oplossing en alles is weer zoals het was.
Als er geld is om de openstaande vorderingen is wel. En daar wringt de schoen vaak. Waarom anders een factuur 2 jaar laten liggen?

Online
Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Richardt. » 08 feb 2013, 14:23

Petrolhead Tom schreef:
Richardt. schreef:Een beslag hoeft allemaal niet zoveel voor te stellen.

Het gaat om één persoon die nog wat geld uit 2010/2011 krijgt. Als circuitpark Zandvoort structureel hun facturen niet zou betalen sinds 2010/2011 dan was er al veel eerder beslag gelegd of erger.....

Het zal wel een onenigheidje zijn tussen de beslaglegger en het circuit waar ze maar niet uit komen. De mannetjes gaan nog een keer om tafel, praten het uit, komen tot een oplossing en alles is weer zoals het was.
Als er geld is om de openstaande vorderingen is wel. En daar wringt de schoen vaak. Waarom anders een factuur 2 jaar laten liggen?
Daar zijn tig redenen voor te bedenken natuurlijk waarom je een rekening niet wilt betalen.

Als er echt geen geld was sinds 2010, dan waren er al veel eerder wat schuldeisers op gestaan en was er niet pas in 2013 een individu opgestaan ;)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Bert ///M3 » 08 feb 2013, 14:28

Probleem voor Zandvoort is gewoon dat als er geen auto's zijn de dagen ook te duur worden en als de dagen te duur worden dan word de baan niet verhuurd.

Alle klassen lopen leeg. Vorig weekeinde zou ik nog even WEK gaan kijken. Bel een bekende en die zei als je nog niet weg bent blijf maar thuis, ik ben al onderweg naar huis want er staan maar 14 auto's aan de start.

Je ziet dat de DPP klassen al vrij leeg zijn. De anderen zoals DNRT klassen laten ook een terugloop zien. Vaak vertaald zich dat wel naar wat vollere trackdays omdat die mensen toch nog wat willen rijden. Maar gaan de huurprijzen omhoog dan word het voor trackdays ook steeds meer onrendabel.

Die geluidsmetingen helpen ook niet mee doordat ze geluidsdruk over de hele dag meten. Daardoor zijn veel organisatoren al gedwongen hun deelnemersveld te beperken omdat er anders minder gereden word. Per saldo dus minder inkomsten voor de organisator en als de baanhuur ook stijgt dan gaan die nog wel een keer nadenken of je het risico van een dag baanhuur wilt nemen.

Rekenen met 150 dagen verhuur per jaar, weet niet of je dat haalt eerlijk gezegd. CPZ organiseert ook zelf een soort van trackday, testdagen voor licentiehouders. Als je deelnemersvelden terug lopen zal dat ook doorwerken op de inkomsten. En vergeet zaken als sponsoring/reclame naast de baan niet. Reclame maken op een circuit wat continu verlaten is is ook niet zo aantrekkelijk, dus imkosten uit die sector zullen ook wel terug lopen.

De boel de boel laten en de huurprijzen verhogen schiet IMHO niet op in deze tijd. Als je wat wilt met CPZ dan zullen ze met andere ideeën moeten komen en het spul weer aantrekkelijk maken.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Luco » 08 feb 2013, 14:32

David R. schreef:
Luco schreef:
David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
6 ton onderhoud red je het niet mee hoor.
Dan vergeet je nog dat ze meneer ecclestone moeten betalen ipv dat ze daar geld voor krijgen.
infrastructuur, elektronische apparatuur, onderhoud baan, vangrail, gras, tribunes en noem het maar op, op spa red je het daar echt niet mee.
allerlei vergunningen die ook dik geld kosten, dan nog voor elke scheet een rechtzaak vanwege overlast, ik denk dat je een beetje te makkelijk rekent.
Luco ik heb het over Zandvoort. Ik denk toch dat je voor € 600.000,- per jaar redelijk onderhoud kan plegen, maar stel dat dit € 1.000.000,- per jaar is dan nog blijft er over. Ik denk overigens dat jij het wel wil aannemen voor € 600.000,- per jaar :tong:
David, dat ligt er helemaal aan wat er voor moet gebeuren, maar ik vermoed dat 6 ton gewoon te weinig is, je wilt al niet weten wat 1m2 asfalt kost :lol:
Verder is het inderdaad allemaal speculeren, maar als het allemaal zon goudmijntje was dan had cpz er stukken beter uitgezien :lol:

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een hele mooie baan, maar alles eromheen lijkt wel een getto, oude teringzooi, slecht onderhouden en vies.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door Peter Tunissen » 08 feb 2013, 16:20

Een circuit als Zandvoort met jaarbegrotingen van tientallen miljoenen gaat echt niet failliet over een claim van €250.000, dat is daar een jodenfooi.
Het zal eerder een geschil over een betalingstermijn zijn, die door de media weer mega opgeklopt wordt tot iets wat het niet is.
David R. schreef:Ik snap ook nooit helemaal hoe het mogelijk is (Spa vaak hetzelfde probleem). Als je alleen al kijkt naar de opbrengst uit verhuur van de baan voor trackdays, fabrikanten etc dan denk ik dat het circuit minimaal 150 dagen per jaar verhuurd is a € 15.000,- per dag. Dan heb je dus al € 2.250.000,- binnen. Ik schat in dat er ca 20 man nodig zijn a 10 uur per dag a € 20,- per uur (gemiddeld) dan heb je € 600.000,- loonkosten. Ik schat in dat je ook nog zo'n bedrag nodig heb voor onderhoud, gas water en licht etc maar dan blijft er nog steeds € 1.050.000,- over. Daarnaast hebben ze dan nog inkomsten uit pitboxverhuur, raceweekenden etc. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat kostenposten vergeten (ambulance) maar volgens mij moet het wel kunnen.
Interessante post; wil ik best even een PB aan wagen, die komt er zo aan... ;)

Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Re: Zandvoort in de problemen

Bericht door ThomasGTT » 10 feb 2013, 15:05

Blijkt eigenlijk een beetje oud nieuws:

Natuurlijk bleef het bericht in ‘De Telegraaf’ van vanmorgen over de beslaglegging op de rekeningen van Circuit Park Zandvoort ook op de burelen van AUTOSPORT.NL niet onopgemerkt. Met zorg namen we kennis van deze ontwikkelingen, en benaderden Circuit Park Zandvoort voor een reactie. Die kregen we van Edwin Sibbel, chief financial officer (C.F.O.) van het circuit. Daaruit bleek dat wat nu als groot nieuws gebracht wordt, in feite helemaal geen nieuwe situatie is.

“Het beslag op de rekeningen dateert al van augustus vorig jaar, en duurt voort zo lang de zaak nog onder de rechter is”, verklaart Sibbel. “Het gaat inderdaad over vorderingen die Jurriaan van de Kamp op het circuit heeft voor door hem verleende diensten als sponsorbemiddelaar. Beide partijen zijn het inhoudelijk eens over de hoogte van de vorderingen uit 2010 en 2011 waarover vorige week door de rechter een tussenvonnis is gewezen, zodat die in ieder geval direct door ons zijn voldaan en dat gedeelte daarmee is afgewerkt. Dan praten we alleen nog over de vordering van 2012, en ik heb er alle vertrouwen in dat ook dat wordt opgelost.”

Wat in de wandelgangen al een tijdje de ronde deed, namelijk geruchten over een mogelijke verkoop van het circuit, bevestigt Sibbel desgevraagd ook. “We zijn met een aantal geïnteresseerde partijen in gesprek over een mogelijke overname, waardoor er ook meer financiële armslag zou komen voor het doen van noodzakelijke investeringen. Voorlopig is het nog steeds zo dat we op het circuit een positief resultaat boeken en dat de hoogte van onze debiteuren (vorderingen) meer bedraagt dan die van onze crediteuren (schulden). En dat zonder één Euro overheidssubsidie, en dat is op een aantal andere circuits zoals bekend wel anders.”

Commentaar Autosport.nl:
Natuurlijk is het nooit leuk als een bedrijf of organisatie die bij de autosport betrokken is, op een negatieve manier in het nieuws komt. Zeker kort voor het begin van het nieuwe seizoen is dat een nare situatie. Toch zijn we optimistisch gestemd voor wat betreft de kansen van de autorensport in ons land. Er worden met serieuze partijen gesprekken gevoerd over een mogelijke overname van het circuit, en dat zou kunnen zorgen voor wat meer financiële draagkracht, zodat een aantal investeringen kan worden gedaan, waarvan de noodzaak door iedereen wordt ingezien. Feit is, dat er op Zandvoort nog steeds winst wordt gemaakt, en dat ondanks het ontbreken van overheidssteun, waarop circuits in andere landen vaak wel kunnen rekenen. Met een eventuele nieuwe partij erachter, die de schouders onder het circuit zet en durft te investeren in de toekomst van dé permanente autosportlocatie in ons land, zien we de toekomst dan ook optimistisch tegemoet. (René de Boer - Foto's: Chris Schotanus)


http://www.autosport.nl/news/26653/div_ ... voort.html

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frankie en 2 gasten