Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Roy RS » 18 mar 2013, 09:30

ik vond het een wel een spannende race iig, ik lag me echt kapot als Raikkonen dit nog even vol zou houden...verder in het seizoen zullen de andere grote teams wel bijkomen, maar prachtig dit alvast

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Luco » 18 mar 2013, 09:52

Denk dat de meeste zich vergissen in Lotus/Renault, vorig jaar waren ze al heel snel, alleen hadden ze de bandenslijtage niet onder controle, zo te zien aan deze wedstrijd hebben ze dat nu wel en ik denk dat ze een grote kans maken op het wk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Arthur » 18 mar 2013, 09:55

Was weer een erg spannende race... :roll: Live kijken deed ik al niet meer en ga ik ook niet meer doen. Gelukkig deze race ook niet live gezien.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Downforce Hans » 18 mar 2013, 18:03

Voordeel van sport 1 is dat het een paar keer per dag uitgezonden wordt, en dan heb je ook Veronica nog..........
Je kan dus vanallus doen op zondag en toch de race nog zien...... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Roy RS » 18 mar 2013, 20:32

Downforce Hans schreef:Voordeel van sport 1 is dat het een paar keer per dag uitgezonden wordt, en dan heb je ook Veronica nog..........
Je kan dus vanallus doen op zondag en toch de race nog zien...... :mrgreen:
Wat doet veronica? Samenvatting ofzo? Hoezo niet bij rtl 7?

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 908
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Peter-Paul » 18 mar 2013, 20:53

Volgende keer een live streampje meepakken met onderstaande link:

http://www.firstrow1.eu/sport/motosport.html

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Luco » 18 mar 2013, 21:09

Peter-Paul Haars schreef:Volgende keer een live streampje meepakken met onderstaande link:

http://www.firstrow1.eu/sport/motosport.html

Nou bedankt he, wordt gelijk weer zoveel zooi geinstalleerd dat die gelijk de browser weer overneemt, troep dus, niet installeren dus

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Downforce Hans » 18 mar 2013, 21:18

Roy RS schreef:
Downforce Hans schreef:Voordeel van sport 1 is dat het een paar keer per dag uitgezonden wordt, en dan heb je ook Veronica nog..........
Je kan dus vanallus doen op zondag en toch de race nog zien...... :mrgreen:
Wat doet veronica? Samenvatting ofzo? Hoezo niet bij rtl 7?
Het is inderdaad en samenvatting van sport 1 ingeleid door een Veronica trailer en dan met Olav Mol aan het woord.
Wanneer hij uitgekletst is krijg je gewoon de beelden en het commentaar van sport 1.
Ik vond het commentaar van Doornbos niet tegenvallen.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Wouter81 » 18 mar 2013, 22:46

Ik vond het ook niet zo slecht... zowel van Dam als Doornbos niet. Allang blij dat Olav Mol nog betrokken is. Hoop dat ze de volgende keer weer een mooie voorbeschouwing maken, altijd interessant om te zien.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Maus335i » 19 mar 2013, 00:49

Mooi hoe smaken verschillen :D

Ik vond het commentaar echt tenenkrommend reteslecht en zeg komende week meteen mn abbo maar op voor Sport1. Kan me de vroege uurtjes nog herinneren toen ik (echt) klein was met Olav Mol aan het woord. Die gast ademt Formule1 en zijn passie voor de sport. Wat een diepe teleurstelling is die van Dam dan als monotome bloedsaaie, totaal onervaren F1 commentator (isie niet, zo klonk het alleen wel). Ik heb me 20 minuten af zitten vragen ofie van een autocue zat af te lezen, waarna ik het maar heb afgezet.

Neh, na bijna 20 jaar de sport volgen mét commentaar van Mol is het wel leuk geweest. Ik ga me niet elk weekend op zitten vreten aan het door de boardradio heen lullen, actiemomenten missen en feitjes opnoemen uit persberichten. Straalt weinig enthousiasme of uberhaupt kennis en ervaring over de sport uit, helaas.

Ik baal er van, want de sport blijft in mijn ogen prachtig. Maar zo gaan die dingen! Doornbos en Mol had me dan wel weer een prima combo geleken. Van Dam is een beetje de Kurt Westerman of Leo Driessen onder de F1: geen flauw idee wat er op zn scherm allemaal gebeurd.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Luco » 19 mar 2013, 01:53

Commentaar van sky op de livestream is er goed en ook no eens mooie analyses na de kwali over de momenten in de kwali e.d.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Paskal » 19 mar 2013, 08:40

Maus335i schreef:Mooi hoe smaken verschillen :D

Ik vond het commentaar echt tenenkrommend reteslecht en zeg komende week meteen mn abbo maar op voor Sport1. Kan me de vroege uurtjes nog herinneren toen ik (echt) klein was met Olav Mol aan het woord. Die gast ademt Formule1 en zijn passie voor de sport. Wat een diepe teleurstelling is die van Dam dan als monotome bloedsaaie, totaal onervaren F1 commentator (isie niet, zo klonk het alleen wel). Ik heb me 20 minuten af zitten vragen ofie van een autocue zat af te lezen, waarna ik het maar heb afgezet.

Neh, na bijna 20 jaar de sport volgen mét commentaar van Mol is het wel leuk geweest. Ik ga me niet elk weekend op zitten vreten aan het door de boardradio heen lullen, actiemomenten missen en feitjes opnoemen uit persberichten. Straalt weinig enthousiasme of uberhaupt kennis en ervaring over de sport uit, helaas.

Ik baal er van, want de sport blijft in mijn ogen prachtig. Maar zo gaan die dingen! Doornbos en Mol had me dan wel weer een prima combo geleken. Van Dam is een beetje de Kurt Westerman of Leo Driessen onder de F1: geen flauw idee wat er op zn scherm allemaal gebeurd.
+1,

Ik vond het ook echt waardeloos en ben blij dat ik geen Sport1 genomen heb om zodoende de F1 te kunnen kijken. Feitjes opdreunen, elkaar niet uit laten praten, door de boardradio lullen etc... Het was echt bedroevend en levert geen enkele meerwaarde op :(

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 908
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Peter-Paul » 19 mar 2013, 09:50

Luco schreef:
Peter-Paul Haars schreef:Volgende keer een live streampje meepakken met onderstaande link:

http://www.firstrow1.eu/sport/motosport.html

Nou bedankt he, wordt gelijk weer zoveel zooi geinstalleerd dat die gelijk de browser weer overneemt, troep dus, niet installeren dus
Excuus, heb er zelf geen hinder van ondervonden, buiten een aantal vensters weg te moeten klikken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door GTRene » 19 mar 2013, 09:57

jongens, luister en kijk dan eens op de BBC1
echt ik vond het praten daar super, zelfs goed te volgen voor zo'n figuur als ik en klonk nog leuk ook :mrgreen:

en vind Olav echt goed met praten bij de F1 doch die Engelsen op BBC1 vond ik nog leuker :hangloose:

dus geen extra kosten, en toch F1 kijken :headbang:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Wouter81 » 19 mar 2013, 10:11

Wat ik dan weer niet begrijp als Sport 1 zijnde is dat je Olav Mol wel contracteert maar niet het commentaar laat doen. Wat zou de achterliggende reden zijn geweest om van Dam het commentaar te laten doen als je Mol ook onder contract hebt?

Draai het dan om zou ik zeggen. Van Dam op locatie en Mol het commentaar. Ondanks dat ik nog niet heel negatief ben (ze moeten ook even een paar races de kans krijgen om te wennen en te groeien) zie ook ik toch liever de altijd enthousiaste Mol achter de microfoon. Ben ook 'opgegroeid' met Olav Mol inderdaad...

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Richardt. » 19 mar 2013, 10:19

Olav Mol heeft op Twitter verklaard dat hij het niet zag zitten om in een commentaar hok in Hilversum de GP te verslaan.

Ik wist vantevoren ook al dat van Dam waardeloos zou zijn als commentator. Vond de aanvulling van Doornbos dan wel weer goed, die weet wel gewoon waar hij het over heeft.
Mol aangevuld met Doornbos lijkt me dan ook best een goede optie. Want ook Mol mist wel eens wat belangrijke punten.

Ben ook benieuwd hoe de andere ex-coureurs het gaan doen als co-commentator en hoop dat van Dam het seizoen niet gaat volmaken.

In elk geval is het seizoen weer van start, met een prachtige eerste race. Komende zondag geluk alweer de GP van Maleisië :)

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Maus335i » 19 mar 2013, 16:40

Richardt. schreef:Olav Mol heeft op Twitter verklaard dat hij het niet zag zitten om in een commentaar hok in Hilversum de GP te verslaan.
Ik las het ook. Dat siert Mol ook: hij leeft zo ontzettend voor die sport dat hij er het liefste dichtbij staat en niet van een enorme afstand in een hokje F1 hoeft te verslaan. ik begrijp dat wel..... Heb een paar F1 races live bijgewoond en de ambiance en glamour van een F1 race/circuit, maar ook de steden er omheen (mooie locaties) maakt het F1 gevoel compleet.

Mol mistte (denk ik) juist vaak acties omdat hij slechts in Hilversum zat en het moest doen met de TV beelden die wij ook zagen. Ik zou het in ieder geval vreemd vinden wanneer hij vroeger wel goed een race kon verslaan en naarmate hij meer ervaring en kennis heeft opgedaan juist meer dingen zou missen. Ik denk dat dat vooral te wijten is aan de keuze van RTL om niet meer op locatie uit te zenden. Niet te vergeten de vervelende periode die hij heeft gekent door het overlijden van zijn vrouw, maar dat heeft verder weinig invloed op zn laatste raceverslagen denk ik.

Helaas verslaat ook de BBC niet alle races, dus je houdt alleen nog de duitse RTL over als echte optie. Sky kan niet iedereen zomaar op TV ontvangen, dus daarvoor moet je achter je PC duiken. Ook niet altijd even ideaal....

Nee, ik weet niet wat het is. Voor mij horen F1 op TV en Mol in 1 zin en hoop dat Sport1 dat zelf uiteindelijk ook gaat in zien. Tot die tijd hou ik het wel op samenvattingen en live races bijwonen. Van wat ik hier en daar lees zijn de reacties (lees kritieken) op van Dam niet bepaald mals en ook zeker niet uitzonderlijk....

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Richardt. » 19 mar 2013, 16:53

Mol mistte (denk ik) juist vaak acties omdat hij slechts in Hilversum zat en het moest doen met de TV beelden die wij ook zagen. Ik zou het in ieder geval vreemd vinden wanneer hij vroeger wel goed een race kon verslaan en naarmate hij meer ervaring en kennis heeft opgedaan juist meer dingen zou missen. Ik denk dat dat vooral te wijten is aan de keuze van RTL om niet meer op locatie uit te zenden
Welke beelden heeft hij op locatie nog meer dan?
Daar zitten ze toch ook in een hokje verslag te doen?

Uiteraard ben je wel op locatie en krijg je van het hele circus meer mee, maar daar heeft het commentaar tijdens de race weinig mee te maken denk ik.

Feit is gewoon dat iedereen maar één paar ogen heeft en dus niet alles kan zien, daardoor miste Olav ook wel eens wat belangrijke punten. Ik vond Doornbos afgelopen zondag echt wel een aanvulling en eigenlijk gewoon beter dan van Dam. Ik zou hem dus ook graag naast Olav het commentaar horen doen.

Het commentaar bij Sky/BBC en de MotoGP bij Sport 1 wordt ook door meerdere personen gedaan en ik vind dat wel erg prettig. Sterker nog, als de commentatoren van de MotoGP op Sport 1 ook de F1 gedaan zou het ook wel erg prettig kijken zijn.

Ik houd m'n Sport 1 abo in elk geval de komende drie maanden nog aan en hoop dat ze zich elke race weten te verbeteren, wie weet wordt het dan nog wat. Het was in elk geval heerlijk om weer eens een race zonder reclame te zien!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door JP » 19 mar 2013, 17:05

Het Duitse RTL vond ik ook maar magertjes. Teveel achtergrondgeluid vanuit de commentaarsbox

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Wouter81 » 19 mar 2013, 20:56

Gewoon zorgen dus dat Sport1 zoveel betalende abonnee's krijgt dat ze Olav op locatie in een commentaarhokje kunnen zetten. :) Heb eens gelezen dat zo'n commentaarhokje 15.000 euro per keer kost... dat zijn dus 1000 betalende Sport1 abonnees. :ongeveer als:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Roy RS » 22 mar 2013, 11:50

wordt er zondag weer op de BBC uitgezonden trouwens? Of op een Duitser ofzo? Geen zin in livestreams in de morgen...lekker uitslapen telt ook

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door GTRene » 22 mar 2013, 12:09

neem aan van wel...en leuk ook met David C
morgen al wat highlights en zondag neem ik aan gewoon de race net als vorige keer.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b01rjzc8" onclick="window.open(this.href);return false;

was leuk om te zien...die dame dacht ik ook als dat dezelfde is :D
Commentator
Ben Edwards
Commentator
David Coulthard
Presenter
Suzi Perry
ah>>
MALAYSIAN GRAND PRIX, DAY TWO
Saturday 23 March: Third practice: 05:00 GMT, on 5 live sports extra and live text commentary online. Qualifying: 08:00, 07:55 GMT on 5 live sports extra and live text commentary online. Highlights 13:00 on BBC One & BBC HD
MALAYSIAN GRAND PRIX, DAY THREE
Sunday 24 March: Race: 08:00, 07:55 GMT on 5 live and live text commentary online. Highlights 14:30 BBC One & BBC HD
doch afgelopen week was gewoon de hele race te zien, highlights en leuke speakers is ook goed genoeg voor mij als het zo verloopt :mrgreen:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Robin » 22 mar 2013, 12:31

Nu is Raikkonen 'n ouwe rot in 't vak in toch niet de beste wagen, werd gezegd, maar we weten wat er er vorige week gebeurde.

Frappant dat landgenoot Van der Garde maar liefst dik 4 sec trager is dan de Fin. Ik kan daar al jaren niet bij, dat verschil. Auto? Rijder? Beide zal wel.

http://www.nu.nl/sport/3377086/raikkone ... mmaat.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Roy RS » 22 mar 2013, 13:25

ik meende dat BBC om de andere week uitzond andere jaren?

De gids zegt alleen highlights, duurt 2 uur

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Formule 1 volgend jaar bij Sport 1

Bericht door Rupie » 22 mar 2013, 14:00

http://www.f1fanatic.co.uk/2012/12/21/b ... live-2012/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de link naar de uitzendingen van de BBC die ik zelf gebruik.

Maar je kan ook die van de BBC gebruiken.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/21682493" onclick="window.open(this.href);return false; :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten