Wie is de betere Nederlandse F1 piloot

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Robin Frijns of Giedo van der Garde

Robin Frijns
13
93%
Giedo van der Garde
1
7%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Wie is de betere Nederlandse F1 piloot

Bericht door Mathieu » 07 nov 2012, 13:34

Wie is de betere F1 piloot?

Robin Frijns of Giedo van der Garde

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wie is de betere Nederlandse F1 piloot

Bericht door Luco » 07 nov 2012, 13:36

Ik denk Frijns

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Wie is de betere Nederlandse F1 piloot

Bericht door Wouter81 » 07 nov 2012, 13:38

Denk ik ook.

Giedo lijkt me ook geen slechte rijder, solide en betrouwbaar maar qua pure snelheid en absoluut talent is Frijns net wat beter denk ik. Verwacht daar iets meer van. Zit nu al bij de betere teams ook (Sauber). Lijkt erop dat Giedo volgend jaar gaat rijden bij Caterham, zou top zijn natuurlijk maar het blijft een achterhoedeteam waarbij je het wel heel briljant moet doen om je daaraan te ontworstelen. Zal niet meevallen ook als Kovalainen daar blijft, om die structureel te verslaan. Lukt dat je wel (zie Pic), ja dan zijn er kansen om hogerop te komen.

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Wie is de betere Nederlandse F1 piloot

Bericht door Richardt. » 07 nov 2012, 13:49

Ik ben nog nooit echt fan geweest van v/d Garde. Hij kan goed rijden, maar wint niet alles wat los en vast zit. Komt nog bij dat de tijd bij hem wel begint te dringen als ie nog echt aan de bak wil in de F1. Z'n prestaties bij Caterham zijn ook niet geweldig, maar dat komt ook deels door het team natuurlijk.

De route van Frijns is inmiddels bekend, drie verschillende klasses in drie jaar en drie keer kampioen. Zijn prestatie in de Sauber gisteren vond ik erg goed. Sauber schijnt ook erg tevreden over hem te zijn. Nu afwachten wat hij morgen in de Red Bull gaat doen.

Hij moet het echt hebben van zijn talent en hopelijk wordt dat op gepikt. V/d Garde heeft iets minder talent maar iets meer centjes, dus wat dat betreft zijn de kansen om in de F1 te komen redelijk gelijk.

In een rechtstreeks duel denk ik dat Frijns de snelste is.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Wie is de betere Nederlandse F1 piloot

Bericht door Mathieu » 07 nov 2012, 15:19

Ik las dat Frijns volgend jaar testcoureur bij Sauber kan worden en daarbij DTM gaat rijden?

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Wie is de betere Nederlandse F1 piloot

Bericht door ErikS » 07 nov 2012, 15:40

Waar staat mijn naam? :lol:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Wie is de betere Nederlandse F1 piloot

Bericht door Robin Hartog » 07 nov 2012, 15:42

Frijns natuurlijk, al is het alleen maar vanwege zijn voornaam. :lol:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Wie is de betere Nederlandse F1 piloot

Bericht door Roy RS » 07 nov 2012, 15:52

ik weet t antwoord...komt ie....degene die het stoeltje krijgt is de beste F1 piloot, de ander blijft dromen...

Het is nu niet echt de tijd van de eeuw waarin het talent een stoeltje krijgt, maar die Frijns wint natuurlijk wel veel. Ik zie het graag gebeuren, zeker bij een team als Sauber, dan kun je je tenminste echt in de kijker rijden. Bij Caterham is het meer leuk om te mogen doen, maar je rijdt toch achteraan. Sauber daarentegen rijdt best leuke races hier en daar!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett en 330 gasten