DNRT klasse indeling en reglementen

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
ajansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2012, 21:01

DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door ajansen » 31 okt 2012, 21:43

Wie kan mij vertellen waar de indeling auto's A en auto's B bij de DNRT vandaan komt?
Ben je bij deelname aan DNRT evenementen verplicht om de homologatie papieren van je auto te kunnen tonen? Zo ja waar zou ik deze kunnen opvragen?

Groeten,

Arjan.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door leonard » 31 okt 2012, 22:06

A en B zijn gewoon verschillende groepen. Tijdens B dagen zijn het allemaal merken cups. O.a volvo,alfa,westfield. Tijdens A dagen is er de E30 cup en verder is het voor alle soorten circuitauto's. Het is ingedeeld in Toer/Sport/Supersport. In de div. groepen rijden dan wat merkencups mee zoals B18, saker, porsche. Homologatiepapieren zijn volgens mij niet nodig. Als je een veilige auto hebt voorzien van kooi, deugdelijke gordels, een brandblusser, een stoel die goed vast zit en nog wat meer veiligheidszaken mag je mee doen. De groepen zijn ingedeeld op ronde tijden. Grofweg gezegd, rij je ,op zandvoort, een tijd langzamer dan 2.06 dan hoor je in de Toer, ben je sneller dan zit je in de sport en ga je heel snel (sneller dan 2.00 min) en heb je een EU licentie dan rij je in de Supersport.

Met wat voor auto zou je mee willen rijden?

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door RJay » 01 nov 2012, 10:07

Nee, homologatiepapieren zijn niet nodig, knaf certificaat bij je kooi ook niet, als het een en ander maar deugdelijk in elkaar zit.
Verder letten ze wel op de keurmerken op je stoel, gordels en blusser, dat die niet verlopen zijn en dat je gordels onder de juiste hoeken op de juiste manier gemonteerd zijn.

Toer/Sport/Supersport kennen echt alleen een veiligheidsreglement, verder kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Bijv. een oude AX cup auto, maar een V8 nascar achtige bolide doet ook mee. En alles er tussen.
Op de B dagen kan je normaliter tijdens de uurs of anderhalf uurs races ook mee doen met een BMW E30 (zec) of andere auto (divisie 1 / 2)

De merkencups kennen een iets strenger reglement, maar dat maakt het wel weer leuker :)

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door David R. » 01 nov 2012, 13:14

Ik had zelf ook het idee om eens een race in de supersport (minder auto's) mee te rijden. Voor mezelf wil ik dan eerst gemakkelijk onder de 1.55 kunnen rijden, maar ik begreep laatst dat daar tegenwoordig ook gewoon 1.51 wordt gehaald.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Luco » 01 nov 2012, 13:22

David R. schreef:Ik had zelf ook het idee om eens een race in de supersport (minder auto's) mee te rijden. Voor mezelf wil ik dan eerst gemakkelijk onder de 1.55 kunnen rijden, maar ik begreep laatst dat daar tegenwoordig ook gewoon 1.51 wordt gehaald.
Onder de 1.50 met dat hok David :thumbup:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Tristan » 01 nov 2012, 13:41

1.51's worden alleen door de V8's of Sakers gereden. Gros van het veld rijdt tussen de 1.58 en 1.53. Ikzelf rij met de 130i tussen de 1.55 en 1.57.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door leonard » 01 nov 2012, 13:49

David R. schreef:Ik had zelf ook het idee om eens een race in de supersport (minder auto's) mee te rijden. Voor mezelf wil ik dan eerst gemakkelijk onder de 1.55 kunnen rijden, maar ik begreep laatst dat daar tegenwoordig ook gewoon 1.51 wordt gehaald.
Je hoeft toch niet gelijk te winnen David......;-)

Ik hoop volgend jaar ook mee te doen in de supersport, als jij dan achter me blijft rijden kan je gelijk weer een mooi filmpie maken van me......;-)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Luco » 01 nov 2012, 13:55

Als het qua verbouwen lukt om het vijfje onder de 2.00 te krijgen ga ik echt niet tussen de supersporters rijden :lol:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door David R. » 01 nov 2012, 14:56

Leonard ik hoef niet gelijk te winnen maar ik wil ook niet in de weg rijden. Moet trouwens eerst nog een EU licentie halen.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door leonard » 01 nov 2012, 20:31

David R. schreef:Leonard ik hoef niet gelijk te winnen maar ik wil ook niet in de weg rijden. Moet trouwens eerst nog een EU licentie halen.

Dat snap ik , in de weg rij je niet zomaar hoor... Wat ik gezien heb rij je op cpz een tijd van rond de 2.00. Dan kan je prima meedoen in de supersport. Ennuh..................... Schiet dan ff op met dat bewijsje halen........;-)

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door L@urens » 01 nov 2012, 20:53

leonard schreef:
David R. schreef:Leonard ik hoef niet gelijk te winnen maar ik wil ook niet in de weg rijden. Moet trouwens eerst nog een EU licentie halen.
Dat snap ik , in de weg rij je niet zomaar hoor... Wat ik gezien heb rij je op cpz een tijd van rond de 2.00. Dan kan je prima meedoen in de supersport. Ennuh..................... Schiet dan ff op met dat bewijsje halen........;-)
Je hebt hard rondjes rijden en je hebt racen (inhalen, verdedigen) dat zijn wel twee onderwerpen. Starten in de supersport lijkt me zowiezo een slecht plan en ik gok dat de DNRT dat ook niet doet. Met 2.00 kun je in de kop van de sport kwalificeren.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Evert Thomas » 01 nov 2012, 22:49

Hmmm, met de Audi zou ik volgend jaar ook wel richting de 1:50 moeten kunnen (wordt op full slicks gereden denk ik)?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Luco » 01 nov 2012, 23:23

Evert Thomas schreef:Hmmm, met de Audi zou ik volgend jaar ook wel richting de 1:50 moeten kunnen (wordt op full slicks gereden denk ik)?
Mag je zelf weten waar je op rijdt.

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door David R. » 02 nov 2012, 15:09

L@urens schreef:
leonard schreef:
David R. schreef:Leonard ik hoef niet gelijk te winnen maar ik wil ook niet in de weg rijden. Moet trouwens eerst nog een EU licentie halen.
Dat snap ik , in de weg rij je niet zomaar hoor... Wat ik gezien heb rij je op cpz een tijd van rond de 2.00. Dan kan je prima meedoen in de supersport. Ennuh..................... Schiet dan ff op met dat bewijsje halen........;-)
Je hebt hard rondjes rijden en je hebt racen (inhalen, verdedigen) dat zijn wel twee onderwerpen. Starten in de supersport lijkt me zowiezo een slecht plan en ik gok dat de DNRT dat ook niet doet. Met 2.00 kun je in de kop van de sport kwalificeren.
Ja maar ik rij ook nog wel eens zo rond de 1.57/1.58 dus dan denk ik niet dat je veel in de sport te zoeken hebt. Bovendien heb ik het idee dat er in de sport iets meer geduwd en getrokken wordt als in de supersport. Ik ben het met je eens dat hard rondjes rijden, en racen tegen een ander een groot verschil is en dat ik dat nog moet leren. Aan de andere kant rij je wel met mensen die min of meer dezelfde rondetijden rijden, waar je op een trackday er ook nog wel eens tegenkomt die 30 sec per rondje langzamer is en instuurt op momenten waar je het niet verwacht.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Eric-328 » 02 nov 2012, 15:26

Tristan schreef:1.51's worden alleen door de V8's of Sakers gereden. Gros van het veld rijdt tussen de 1.58 en 1.53. Ikzelf rij met de 130i tussen de 1.55 en 1.57.
William Coppes rijdt ook rond de 1.50 met de e46.
Laatst gewijzigd door Eric-328 op 02 nov 2012, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Luco » 02 nov 2012, 19:54

L@urens schreef:
leonard schreef:
David R. schreef:Leonard ik hoef niet gelijk te winnen maar ik wil ook niet in de weg rijden. Moet trouwens eerst nog een EU licentie halen.
Dat snap ik , in de weg rij je niet zomaar hoor... Wat ik gezien heb rij je op cpz een tijd van rond de 2.00. Dan kan je prima meedoen in de supersport. Ennuh..................... Schiet dan ff op met dat bewijsje halen........;-)
Je hebt hard rondjes rijden en je hebt racen (inhalen, verdedigen) dat zijn wel twee onderwerpen. Starten in de supersport lijkt me zowiezo een slecht plan en ik gok dat de DNRT dat ook niet doet. Met 2.00 kun je in de kop van de sport kwalificeren.
Leker sportief met een auto die in basis onder de 1.50 kan om dan met de sport mee te gaan rijden, ik zou eerst licentie halen en zorgen dat je onder de 2.00 rijdt vrij constant en dan lekker supersport doen.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Contacteer:

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Evert Thomas » 02 nov 2012, 23:27

Luco schreef:
Evert Thomas schreef:Hmmm, met de Audi zou ik volgend jaar ook wel richting de 1:50 moeten kunnen (wordt op full slicks gereden denk ik)?
Mag je zelf weten waar je op rijdt.
Ok mooi, maar als je dan niet voor slicks kiest doe je niet echt mee lijkt me.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Eric-328 » 03 nov 2012, 06:53

Nog sterker, wil je in de top meerijden dan kun je ieder weekend een nieuw setje slicks monteren :(

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door L@urens » 03 nov 2012, 07:54

Luco schreef:Leker sportief met een auto die in basis onder de 1.50 kan om dan met de sport mee te gaan rijden, ik zou eerst licentie halen en zorgen dat je onder de 2.00 rijdt vrij constant en dan lekker supersport doen.
Volgens mij gaat het er bij de DNRT om wat je uit de auto haalt, en niet wat de auto kan.
Overigens leuk artkel in de START over de snelste dame bij de DNRT (rijdt nu Super Sport)

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Eric-328 » 03 nov 2012, 08:33

L@urens schreef:
Luco schreef:Leker sportief met een auto die in basis onder de 1.50 kan om dan met de sport mee te gaan rijden, ik zou eerst licentie halen en zorgen dat je onder de 2.00 rijdt vrij constant en dan lekker supersport doen.
Volgens mij gaat het er bij de DNRT om wat je uit de auto haalt, en niet wat de auto kan.
Overigens leuk artkel in de START over de snelste dame bij de DNRT (rijdt nu Super Sport)
Idd leuk artikel. Onder verslagen is het terug te vinden
http://www.wgbracing.nl/

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Luco » 03 nov 2012, 09:58

Evert Thomas schreef:
Luco schreef:
Evert Thomas schreef:Hmmm, met de Audi zou ik volgend jaar ook wel richting de 1:50 moeten kunnen (wordt op full slicks gereden denk ik)?
Mag je zelf weten waar je op rijdt.
Ok mooi, maar als je dan niet voor slicks kiest doe je niet echt mee lijkt me.
Ligt eraan, kijk is de maximale tijd die je uit je auto kan halen bv een 1.57 is moet je eigenlijk supersport rijden, dan kan je kiezen voor bv de r888 en start je in de sport, kan je nog steeds meedoen in de prijzen, dat is het leuke van de dnrt.

@Laurens, natuurlijk gaat het erom wat je zelf uit de auto haalt, maar je moet naar mijn mening wel in de juiste klasse gaan rijden en niet met een hele snelle auto in een langzamere klasse gaan rijden omdat je dan vooraan mee kan doen.

Die dame is Nynke, er rijden trouwens meerdere dames in de dnrt.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Bert ///M3 » 04 nov 2012, 07:46

Met 1.57 rij je niet voor aap hoor in de Supersport. Er zijn er wel meer die met 400+ PK rijden en ook op die tijden zitten.

Vergeet even niet dat de mannen die 1.50-1.52 doen dat ook alleen op nieuwe banden kunnen.

Desnoods kan je ook altijd op R888 gaan rijden en een paar races Sport doen om even de feel te krijgen.

Persoonlijk denk ik dat DNRT een leuke volgende stap na trackdays is. Geklungel op trackdays met zo'n auto word je op een gegeven moment niet meer wijzer van en ik denk dat je het ook sneller leert met betere rijders om je heen als je bij hun ziet hoe ze het doen. Het is dat ik even wat minder tijd voor mijn auto etc heb anders had ik het dit jaar ook graag eens geprobeerd.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Emiel » 04 nov 2012, 10:35

Ik wist niet dat de DNRT zo "bereikbaar" was.

Toch eens gaan kijken op zo'n dag als toeschouwer, kijken hoe het er aan toe gaat in de "lichtste" klasse.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door RJay » 04 nov 2012, 14:13

DNRT is juist opgezet als toegankelijke klasse. Als je het echt goedkoop wilt doen heb je de volvo, mazda (iets duurder) en seat (duurder, maar effectief per minuut op de baan het goedkoopst) klassen, maar je kan ook een paar keer per jaar je eigen auto mee nemen en divisie 1 of 2 gaan rijden. Of natuurlijk de sprintraces in de toer/sport/supersport.
Inschrijfkosten zijn 250 (volgend jaar 260) per auto per klasse voor de sprintraces, 10 euro transponderhuur als je die niet hebt.
Wat het kost voor de (semi-)endurance weet ik zo 1 2 3 niet.

Als toeschouwer betaal je 6 euro parkeerkosten aan het circuit, of je moet echt vroeg komen (8 uur of vroeger), dan kan je gratis er op.

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT klasse indeling en reglementen

Bericht door Frank280zx » 05 nov 2012, 13:06

Zeker een aanrader om eens te kijken zonder risico is racen helaas nooit, maar ik moet toegeven dat er in de regel wel respect is voor elkaar en elkaars materiaal.
Natuurlijk gebeurt er wel eens iets maar dat zal dan eerder aan onkunde dan opzet liggen.
als je tussen de 2:00 en 1:57 rijd rij je volgens de indeling in de supersport, maar dat word er ook in de top 5 van de sport gereden. Zelf zat ik rond de 2:00 met een snelste tijd van 1:59. De laatste race had ik meer vermogen maar wat problemen waardoor ik niet onder 2:00 kwam slalommend door het veld ( moest van p 32 starten)
Volgend jaar zal ik waarschijnlijk met deze tijden al naar de supersport moeten. maar goed schrijf je gewoon eens in!
Er rijden ook dikke e90's in sportklasse,en zoals al eerder gezegd racen is meer dan even een rondje klokken, 13 ronden vol eraan is ook een stuk vermoeiender dan vrij rijden.

Daarnaast zal Evert nog wel een probleem gaan krijgen met zijn turbo vermoed ik, 13 ronde constant 1:50 draaien is niet zo makkelijk. en zal voor wat thermische problemen gaan zorgen in de Audi vermoed ik ( gelijk de reden dat er weinig turbos rijden in het veld) En ook je banden gaan dan een probleem vormen.

In het DNRT veld heb je te maken met mensen die er niet bij gebaat zijn als je ze inhaalt dat is immers een plek. dus het is 'vechten om elke plek' en daarbij moet je wel blijven nadenken want gewoon doorduwen resulteert in ongelukken.

schrijf je in de DNRT en overleg wat zij handig vinden wat betreft klasse

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten