DNRT klasse indeling en reglementen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 okt 2012, 21:01
DNRT klasse indeling en reglementen
Wie kan mij vertellen waar de indeling auto's A en auto's B bij de DNRT vandaan komt?
Ben je bij deelname aan DNRT evenementen verplicht om de homologatie papieren van je auto te kunnen tonen? Zo ja waar zou ik deze kunnen opvragen?
Groeten,
Arjan.
Ben je bij deelname aan DNRT evenementen verplicht om de homologatie papieren van je auto te kunnen tonen? Zo ja waar zou ik deze kunnen opvragen?
Groeten,
Arjan.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
A en B zijn gewoon verschillende groepen. Tijdens B dagen zijn het allemaal merken cups. O.a volvo,alfa,westfield. Tijdens A dagen is er de E30 cup en verder is het voor alle soorten circuitauto's. Het is ingedeeld in Toer/Sport/Supersport. In de div. groepen rijden dan wat merkencups mee zoals B18, saker, porsche. Homologatiepapieren zijn volgens mij niet nodig. Als je een veilige auto hebt voorzien van kooi, deugdelijke gordels, een brandblusser, een stoel die goed vast zit en nog wat meer veiligheidszaken mag je mee doen. De groepen zijn ingedeeld op ronde tijden. Grofweg gezegd, rij je ,op zandvoort, een tijd langzamer dan 2.06 dan hoor je in de Toer, ben je sneller dan zit je in de sport en ga je heel snel (sneller dan 2.00 min) en heb je een EU licentie dan rij je in de Supersport.
Met wat voor auto zou je mee willen rijden?
Met wat voor auto zou je mee willen rijden?
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Nee, homologatiepapieren zijn niet nodig, knaf certificaat bij je kooi ook niet, als het een en ander maar deugdelijk in elkaar zit.
Verder letten ze wel op de keurmerken op je stoel, gordels en blusser, dat die niet verlopen zijn en dat je gordels onder de juiste hoeken op de juiste manier gemonteerd zijn.
Toer/Sport/Supersport kennen echt alleen een veiligheidsreglement, verder kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Bijv. een oude AX cup auto, maar een V8 nascar achtige bolide doet ook mee. En alles er tussen.
Op de B dagen kan je normaliter tijdens de uurs of anderhalf uurs races ook mee doen met een BMW E30 (zec) of andere auto (divisie 1 / 2)
De merkencups kennen een iets strenger reglement, maar dat maakt het wel weer leuker
Verder letten ze wel op de keurmerken op je stoel, gordels en blusser, dat die niet verlopen zijn en dat je gordels onder de juiste hoeken op de juiste manier gemonteerd zijn.
Toer/Sport/Supersport kennen echt alleen een veiligheidsreglement, verder kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Bijv. een oude AX cup auto, maar een V8 nascar achtige bolide doet ook mee. En alles er tussen.
Op de B dagen kan je normaliter tijdens de uurs of anderhalf uurs races ook mee doen met een BMW E30 (zec) of andere auto (divisie 1 / 2)
De merkencups kennen een iets strenger reglement, maar dat maakt het wel weer leuker
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Ik had zelf ook het idee om eens een race in de supersport (minder auto's) mee te rijden. Voor mezelf wil ik dan eerst gemakkelijk onder de 1.55 kunnen rijden, maar ik begreep laatst dat daar tegenwoordig ook gewoon 1.51 wordt gehaald.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27808
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Onder de 1.50 met dat hok DavidDavid R. schreef:Ik had zelf ook het idee om eens een race in de supersport (minder auto's) mee te rijden. Voor mezelf wil ik dan eerst gemakkelijk onder de 1.55 kunnen rijden, maar ik begreep laatst dat daar tegenwoordig ook gewoon 1.51 wordt gehaald.
- Tristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
1.51's worden alleen door de V8's of Sakers gereden. Gros van het veld rijdt tussen de 1.58 en 1.53. Ikzelf rij met de 130i tussen de 1.55 en 1.57.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Je hoeft toch niet gelijk te winnen David......David R. schreef:Ik had zelf ook het idee om eens een race in de supersport (minder auto's) mee te rijden. Voor mezelf wil ik dan eerst gemakkelijk onder de 1.55 kunnen rijden, maar ik begreep laatst dat daar tegenwoordig ook gewoon 1.51 wordt gehaald.
Ik hoop volgend jaar ook mee te doen in de supersport, als jij dan achter me blijft rijden kan je gelijk weer een mooi filmpie maken van me......
-
OnlineLuco
- Berichten: 27808
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Als het qua verbouwen lukt om het vijfje onder de 2.00 te krijgen ga ik echt niet tussen de supersporters rijden
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Leonard ik hoef niet gelijk te winnen maar ik wil ook niet in de weg rijden. Moet trouwens eerst nog een EU licentie halen.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
David R. schreef:Leonard ik hoef niet gelijk te winnen maar ik wil ook niet in de weg rijden. Moet trouwens eerst nog een EU licentie halen.
Dat snap ik , in de weg rij je niet zomaar hoor... Wat ik gezien heb rij je op cpz een tijd van rond de 2.00. Dan kan je prima meedoen in de supersport. Ennuh..................... Schiet dan ff op met dat bewijsje halen........
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Je hebt hard rondjes rijden en je hebt racen (inhalen, verdedigen) dat zijn wel twee onderwerpen. Starten in de supersport lijkt me zowiezo een slecht plan en ik gok dat de DNRT dat ook niet doet. Met 2.00 kun je in de kop van de sport kwalificeren.leonard schreef:Dat snap ik , in de weg rij je niet zomaar hoor... Wat ik gezien heb rij je op cpz een tijd van rond de 2.00. Dan kan je prima meedoen in de supersport. Ennuh..................... Schiet dan ff op met dat bewijsje halen........David R. schreef:Leonard ik hoef niet gelijk te winnen maar ik wil ook niet in de weg rijden. Moet trouwens eerst nog een EU licentie halen.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
- Contacteer:
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Hmmm, met de Audi zou ik volgend jaar ook wel richting de 1:50 moeten kunnen (wordt op full slicks gereden denk ik)?
-
OnlineLuco
- Berichten: 27808
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Mag je zelf weten waar je op rijdt.Evert Thomas schreef:Hmmm, met de Audi zou ik volgend jaar ook wel richting de 1:50 moeten kunnen (wordt op full slicks gereden denk ik)?
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Ja maar ik rij ook nog wel eens zo rond de 1.57/1.58 dus dan denk ik niet dat je veel in de sport te zoeken hebt. Bovendien heb ik het idee dat er in de sport iets meer geduwd en getrokken wordt als in de supersport. Ik ben het met je eens dat hard rondjes rijden, en racen tegen een ander een groot verschil is en dat ik dat nog moet leren. Aan de andere kant rij je wel met mensen die min of meer dezelfde rondetijden rijden, waar je op een trackday er ook nog wel eens tegenkomt die 30 sec per rondje langzamer is en instuurt op momenten waar je het niet verwacht.L@urens schreef:Je hebt hard rondjes rijden en je hebt racen (inhalen, verdedigen) dat zijn wel twee onderwerpen. Starten in de supersport lijkt me zowiezo een slecht plan en ik gok dat de DNRT dat ook niet doet. Met 2.00 kun je in de kop van de sport kwalificeren.leonard schreef:Dat snap ik , in de weg rij je niet zomaar hoor... Wat ik gezien heb rij je op cpz een tijd van rond de 2.00. Dan kan je prima meedoen in de supersport. Ennuh..................... Schiet dan ff op met dat bewijsje halen........David R. schreef:Leonard ik hoef niet gelijk te winnen maar ik wil ook niet in de weg rijden. Moet trouwens eerst nog een EU licentie halen.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
William Coppes rijdt ook rond de 1.50 met de e46.Tristan schreef:1.51's worden alleen door de V8's of Sakers gereden. Gros van het veld rijdt tussen de 1.58 en 1.53. Ikzelf rij met de 130i tussen de 1.55 en 1.57.
Laatst gewijzigd door Eric-328 op 02 nov 2012, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27808
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Leker sportief met een auto die in basis onder de 1.50 kan om dan met de sport mee te gaan rijden, ik zou eerst licentie halen en zorgen dat je onder de 2.00 rijdt vrij constant en dan lekker supersport doen.L@urens schreef:Je hebt hard rondjes rijden en je hebt racen (inhalen, verdedigen) dat zijn wel twee onderwerpen. Starten in de supersport lijkt me zowiezo een slecht plan en ik gok dat de DNRT dat ook niet doet. Met 2.00 kun je in de kop van de sport kwalificeren.leonard schreef:Dat snap ik , in de weg rij je niet zomaar hoor... Wat ik gezien heb rij je op cpz een tijd van rond de 2.00. Dan kan je prima meedoen in de supersport. Ennuh..................... Schiet dan ff op met dat bewijsje halen........David R. schreef:Leonard ik hoef niet gelijk te winnen maar ik wil ook niet in de weg rijden. Moet trouwens eerst nog een EU licentie halen.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
- Contacteer:
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Ok mooi, maar als je dan niet voor slicks kiest doe je niet echt mee lijkt me.Luco schreef:Mag je zelf weten waar je op rijdt.Evert Thomas schreef:Hmmm, met de Audi zou ik volgend jaar ook wel richting de 1:50 moeten kunnen (wordt op full slicks gereden denk ik)?
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Nog sterker, wil je in de top meerijden dan kun je ieder weekend een nieuw setje slicks monteren
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Volgens mij gaat het er bij de DNRT om wat je uit de auto haalt, en niet wat de auto kan.Luco schreef:Leker sportief met een auto die in basis onder de 1.50 kan om dan met de sport mee te gaan rijden, ik zou eerst licentie halen en zorgen dat je onder de 2.00 rijdt vrij constant en dan lekker supersport doen.
Overigens leuk artkel in de START over de snelste dame bij de DNRT (rijdt nu Super Sport)
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Idd leuk artikel. Onder verslagen is het terug te vindenL@urens schreef:Volgens mij gaat het er bij de DNRT om wat je uit de auto haalt, en niet wat de auto kan.Luco schreef:Leker sportief met een auto die in basis onder de 1.50 kan om dan met de sport mee te gaan rijden, ik zou eerst licentie halen en zorgen dat je onder de 2.00 rijdt vrij constant en dan lekker supersport doen.
Overigens leuk artkel in de START over de snelste dame bij de DNRT (rijdt nu Super Sport)
http://www.wgbracing.nl/
-
OnlineLuco
- Berichten: 27808
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Ligt eraan, kijk is de maximale tijd die je uit je auto kan halen bv een 1.57 is moet je eigenlijk supersport rijden, dan kan je kiezen voor bv de r888 en start je in de sport, kan je nog steeds meedoen in de prijzen, dat is het leuke van de dnrt.Evert Thomas schreef:Ok mooi, maar als je dan niet voor slicks kiest doe je niet echt mee lijkt me.Luco schreef:Mag je zelf weten waar je op rijdt.Evert Thomas schreef:Hmmm, met de Audi zou ik volgend jaar ook wel richting de 1:50 moeten kunnen (wordt op full slicks gereden denk ik)?
@Laurens, natuurlijk gaat het erom wat je zelf uit de auto haalt, maar je moet naar mijn mening wel in de juiste klasse gaan rijden en niet met een hele snelle auto in een langzamere klasse gaan rijden omdat je dan vooraan mee kan doen.
Die dame is Nynke, er rijden trouwens meerdere dames in de dnrt.
- Bert ///M3
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Met 1.57 rij je niet voor aap hoor in de Supersport. Er zijn er wel meer die met 400+ PK rijden en ook op die tijden zitten.
Vergeet even niet dat de mannen die 1.50-1.52 doen dat ook alleen op nieuwe banden kunnen.
Desnoods kan je ook altijd op R888 gaan rijden en een paar races Sport doen om even de feel te krijgen.
Persoonlijk denk ik dat DNRT een leuke volgende stap na trackdays is. Geklungel op trackdays met zo'n auto word je op een gegeven moment niet meer wijzer van en ik denk dat je het ook sneller leert met betere rijders om je heen als je bij hun ziet hoe ze het doen. Het is dat ik even wat minder tijd voor mijn auto etc heb anders had ik het dit jaar ook graag eens geprobeerd.
Vergeet even niet dat de mannen die 1.50-1.52 doen dat ook alleen op nieuwe banden kunnen.
Desnoods kan je ook altijd op R888 gaan rijden en een paar races Sport doen om even de feel te krijgen.
Persoonlijk denk ik dat DNRT een leuke volgende stap na trackdays is. Geklungel op trackdays met zo'n auto word je op een gegeven moment niet meer wijzer van en ik denk dat je het ook sneller leert met betere rijders om je heen als je bij hun ziet hoe ze het doen. Het is dat ik even wat minder tijd voor mijn auto etc heb anders had ik het dit jaar ook graag eens geprobeerd.
- Emiel
- Berichten: 3855
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Ik wist niet dat de DNRT zo "bereikbaar" was.
Toch eens gaan kijken op zo'n dag als toeschouwer, kijken hoe het er aan toe gaat in de "lichtste" klasse.
Toch eens gaan kijken op zo'n dag als toeschouwer, kijken hoe het er aan toe gaat in de "lichtste" klasse.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
DNRT is juist opgezet als toegankelijke klasse. Als je het echt goedkoop wilt doen heb je de volvo, mazda (iets duurder) en seat (duurder, maar effectief per minuut op de baan het goedkoopst) klassen, maar je kan ook een paar keer per jaar je eigen auto mee nemen en divisie 1 of 2 gaan rijden. Of natuurlijk de sprintraces in de toer/sport/supersport.
Inschrijfkosten zijn 250 (volgend jaar 260) per auto per klasse voor de sprintraces, 10 euro transponderhuur als je die niet hebt.
Wat het kost voor de (semi-)endurance weet ik zo 1 2 3 niet.
Als toeschouwer betaal je 6 euro parkeerkosten aan het circuit, of je moet echt vroeg komen (8 uur of vroeger), dan kan je gratis er op.
Inschrijfkosten zijn 250 (volgend jaar 260) per auto per klasse voor de sprintraces, 10 euro transponderhuur als je die niet hebt.
Wat het kost voor de (semi-)endurance weet ik zo 1 2 3 niet.
Als toeschouwer betaal je 6 euro parkeerkosten aan het circuit, of je moet echt vroeg komen (8 uur of vroeger), dan kan je gratis er op.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Zeker een aanrader om eens te kijken zonder risico is racen helaas nooit, maar ik moet toegeven dat er in de regel wel respect is voor elkaar en elkaars materiaal.
Natuurlijk gebeurt er wel eens iets maar dat zal dan eerder aan onkunde dan opzet liggen.
als je tussen de 2:00 en 1:57 rijd rij je volgens de indeling in de supersport, maar dat word er ook in de top 5 van de sport gereden. Zelf zat ik rond de 2:00 met een snelste tijd van 1:59. De laatste race had ik meer vermogen maar wat problemen waardoor ik niet onder 2:00 kwam slalommend door het veld ( moest van p 32 starten)
Volgend jaar zal ik waarschijnlijk met deze tijden al naar de supersport moeten. maar goed schrijf je gewoon eens in!
Er rijden ook dikke e90's in sportklasse,en zoals al eerder gezegd racen is meer dan even een rondje klokken, 13 ronden vol eraan is ook een stuk vermoeiender dan vrij rijden.
Daarnaast zal Evert nog wel een probleem gaan krijgen met zijn turbo vermoed ik, 13 ronde constant 1:50 draaien is niet zo makkelijk. en zal voor wat thermische problemen gaan zorgen in de Audi vermoed ik ( gelijk de reden dat er weinig turbos rijden in het veld) En ook je banden gaan dan een probleem vormen.
In het DNRT veld heb je te maken met mensen die er niet bij gebaat zijn als je ze inhaalt dat is immers een plek. dus het is 'vechten om elke plek' en daarbij moet je wel blijven nadenken want gewoon doorduwen resulteert in ongelukken.
schrijf je in de DNRT en overleg wat zij handig vinden wat betreft klasse
Natuurlijk gebeurt er wel eens iets maar dat zal dan eerder aan onkunde dan opzet liggen.
als je tussen de 2:00 en 1:57 rijd rij je volgens de indeling in de supersport, maar dat word er ook in de top 5 van de sport gereden. Zelf zat ik rond de 2:00 met een snelste tijd van 1:59. De laatste race had ik meer vermogen maar wat problemen waardoor ik niet onder 2:00 kwam slalommend door het veld ( moest van p 32 starten)
Volgend jaar zal ik waarschijnlijk met deze tijden al naar de supersport moeten. maar goed schrijf je gewoon eens in!
Er rijden ook dikke e90's in sportklasse,en zoals al eerder gezegd racen is meer dan even een rondje klokken, 13 ronden vol eraan is ook een stuk vermoeiender dan vrij rijden.
Daarnaast zal Evert nog wel een probleem gaan krijgen met zijn turbo vermoed ik, 13 ronde constant 1:50 draaien is niet zo makkelijk. en zal voor wat thermische problemen gaan zorgen in de Audi vermoed ik ( gelijk de reden dat er weinig turbos rijden in het veld) En ook je banden gaan dan een probleem vormen.
In het DNRT veld heb je te maken met mensen die er niet bij gebaat zijn als je ze inhaalt dat is immers een plek. dus het is 'vechten om elke plek' en daarbij moet je wel blijven nadenken want gewoon doorduwen resulteert in ongelukken.
schrijf je in de DNRT en overleg wat zij handig vinden wat betreft klasse
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten