Op nieuwe banden wel ja. Ding heeft een bak vermogen! Zeker 100pk meer als mijn 130i.Eric-328 schreef:William Coppes rijdt ook rond de 1.50 met de e46.Tristan schreef:1.51's worden alleen door de V8's of Sakers gereden. Gros van het veld rijdt tussen de 1.58 en 1.53. Ikzelf rij met de 130i tussen de 1.55 en 1.57.
DNRT klasse indeling en reglementen
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
ja en een onderstel dat meer kost dan je hele 130 wat ik begreepTristan schreef:Op nieuwe banden wel ja. Ding heeft een bak vermogen! Zeker 100pk meer als mijn 130i.Eric-328 schreef:William Coppes rijdt ook rond de 1.50 met de e46.Tristan schreef:1.51's worden alleen door de V8's of Sakers gereden. Gros van het veld rijdt tussen de 1.58 en 1.53. Ikzelf rij met de 130i tussen de 1.55 en 1.57.
Maar als ik het zo zie is het niet alleen materiaal, hij kan een aardig potje sturen ook!
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Is idd de combi materiaal en talent. Hij heeft een erg goede auto. Voor het onderstel moet je dikke maatjes zijn met BMW Motorsport
- william
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 18:04
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Heb nog maar een keer nieuwe bandjes onder de e46 gehad, ben toen niet onder de 1.51 geweest ivm. natte baan denk ik.... Afgelopen twee jaar alle dnrt wedstrijden op gebruikte dunlopjes gereden en snelste tiijd was geloof ik 1.50.7
En zal idd. wel wat meer vermogen hebben dan een 130. wat heeft een 130 aan vermogen in cupuitvoering? 272pk en 315nm?? Als dat is heb ik wel 100pk meer. En heb van Henk een heel goed intrax setje
Als alles aan een auto een beetje klopt kun je met een e30 modified (dus met m20 motor) ook 1.56.7 rijden. Auto rijd nog steeds in de dnrt en doet ook nu met een andere rijder ook in de top van de sport mee en kan er ook tijden van 1.57... mee rijden
En zal idd. wel wat meer vermogen hebben dan een 130. wat heeft een 130 aan vermogen in cupuitvoering? 272pk en 315nm?? Als dat is heb ik wel 100pk meer. En heb van Henk een heel goed intrax setje
Als alles aan een auto een beetje klopt kun je met een e30 modified (dus met m20 motor) ook 1.56.7 rijden. Auto rijd nog steeds in de dnrt en doet ook nu met een andere rijder ook in de top van de sport mee en kan er ook tijden van 1.57... mee rijden
-
OnlineLuco
- Berichten: 27872
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
1.57 hoor je niet in de sport thuis
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Hoi William.william schreef:Heb nog maar een keer nieuwe bandjes onder de e46 gehad, ben toen niet onder de 1.51 geweest ivm. natte baan denk ik.... Afgelopen twee jaar alle dnrt wedstrijden op gebruikte dunlopjes gereden en snelste tiijd was geloof ik 1.50.7
En zal idd. wel wat meer vermogen hebben dan een 130. wat heeft een 130 aan vermogen in cupuitvoering? 272pk en 315nm?? Als dat is heb ik wel 100pk meer. En heb van Henk een heel goed intrax setje
Als alles aan een auto een beetje klopt kun je met een e30 modified (dus met m20 motor) ook 1.56.7 rijden. Auto rijd nog steeds in de dnrt en doet ook nu met een andere rijder ook in de top van de sport mee en kan er ook tijden van 1.57... mee rijden
Er zit zeker goed snelheid in je E46. Maar je kan ook wel sturen. Idd, mijn 130i is rond 270pk en 315Nm. Alleen Cup-onderstel, wel 6 pots AP-racing remmen voor. In de Supersport moet ik het puur van het bochtenwerk en remmen hebben want bijna het gehele veld rijdt met meer vermogen. Snelste tijd dit seizoen was een 1.56,1. Ook tijdens de race op gebruikte slicks meerdere malen 1.56 gereden. Motorisch kan ik weinig doen, alleen onderstel wil ik veranderen naar Intrax, Moton of iets dergelijks.
Rij je volgend jaar weer met de E46?
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Rjay , Frank : Bedankt voor de reacties.
Ik ben mij aan het orienteren wat ik ga doen. "low" budget gaan racen of gaan kijken om terug op 2 wielen te gaan rijden (enduro/supermotard of toch op een supersport)
Ik ben mij aan het orienteren wat ik ga doen. "low" budget gaan racen of gaan kijken om terug op 2 wielen te gaan rijden (enduro/supermotard of toch op een supersport)
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
klopt Sander rijd 1:57 met Williams oude auto, en hij wil nu iets gaan doen met meer rubber en een vlakke bodem, dat moet hem nog iets sneller maken.
- william
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 18:04
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Hoi Tristan,
Ik rij volgend jaar weer met de e46, een paar kleine aanpassingen/veranderingen en dan kan hij er weer een jaartje tegen hoop ik. Volgens mij moet het ook nog wel wat harder kunnen als het nu gaat.....
Met 270pk is het inderdaad lastig om iedereen bij te houden op de rechte stukken in de supersport, denk inderdaad dat bijna iedereen wel wat meer vermogen heeft dan jou 130.....
Wil je echt harder dan moet je een dnrt v8 kopen..... Is wel geen toerwagen maar gaat toch heel makkellijk hard. Heb er een paar keer mee gereden en daar kun je met onze bmw-tjes niet tegen op...... En zo heel moeilijk rijden ze niet. Snap niet dat degene die er een hebben zo weinig rijden.
Ik rij volgend jaar weer met de e46, een paar kleine aanpassingen/veranderingen en dan kan hij er weer een jaartje tegen hoop ik. Volgens mij moet het ook nog wel wat harder kunnen als het nu gaat.....
Met 270pk is het inderdaad lastig om iedereen bij te houden op de rechte stukken in de supersport, denk inderdaad dat bijna iedereen wel wat meer vermogen heeft dan jou 130.....
Wil je echt harder dan moet je een dnrt v8 kopen..... Is wel geen toerwagen maar gaat toch heel makkellijk hard. Heb er een paar keer mee gereden en daar kun je met onze bmw-tjes niet tegen op...... En zo heel moeilijk rijden ze niet. Snap niet dat degene die er een hebben zo weinig rijden.
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
@William:
Bij MDM reden ze er met 3 stuks maar er zitten toch wel veel problemen aan de auto zoals de bak, steekassen etc. Motorisch gezien bulletproof maar auto's zijn niet echt gemaakt om hard door de bocht gedaan. IIg de meeste eigenaren hebben ze weggedaan omdat de reparatiekosten uit de klauwen liepen. Tenminste, dat is mij verteld.
Bij MDM reden ze er met 3 stuks maar er zitten toch wel veel problemen aan de auto zoals de bak, steekassen etc. Motorisch gezien bulletproof maar auto's zijn niet echt gemaakt om hard door de bocht gedaan. IIg de meeste eigenaren hebben ze weggedaan omdat de reparatiekosten uit de klauwen liepen. Tenminste, dat is mij verteld.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
De bak is inderdaad een zwak punt. Kijk maar naar die van Hans. Net opnieuw opgebouwd en de eerste de beste trackday staat hij al snel weer op de trailer.
Ben benieuwd naar de supersport komend jaar. Groter veld en een aantal mannen die het serieuzer aan gaan pakken. (Of juist het vermogen terug gaan schroeven )
Ben benieuwd naar de supersport komend jaar. Groter veld en een aantal mannen die het serieuzer aan gaan pakken. (Of juist het vermogen terug gaan schroeven )
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Ik wil meer pk's. Maar goed, heb nu eerst een offerte uitstaan voor een ander onderstel. Eerst het maximale uit deze motor halen.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Wat voor onderstel gaat het worden tristan?
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Heb een aanvraag uitgestuurd voor een Moton Clubsport setje.Eric-328 schreef:Wat voor onderstel gaat het worden tristan?
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Dat is geen rommel...
verloopt de verkoop nu via AST?
verloopt de verkoop nu via AST?
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Volgens mij wel, ja.Eric-328 schreef:Dat is geen rommel...
verloopt de verkoop nu via AST?
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Ik ben ook eerst met de ophanging en carrosserie bezig om het ea stijver te maken.
Uit een bredere M3 moet gewoon wel een 1:56 te halen zijn.. en dat zit hem volgens mij met nam in ophanging.
Meer vermogen kan altijd nog. en dat is met een s50b30 niet heel moeilijk, en setje nokken doen al wonderen schijnt.
Ik heb even over een s65 v8 gedacht maar goed.. dat maakt t allemaal complex, en ik gellof niet dat het directe antwoord in rondetijden nu per se in pk's ligt.
Eerst maar een kijken of ik uit de grindbak kan blijven na de start en Tristan kan inhalen
Maar William.
Hoeveel PK heeft die e46 van jou nu eigenlijk?
Overigens begreep dat Dick Dekker ook een E46 gaat bouwen, dus die heeft ook plannen.
Daarnaast hoe breed zou je moeten rijden wat betreft banden? ik rij nu op 240 maar zouden 285's helpen met rondetijden ?
Uit een bredere M3 moet gewoon wel een 1:56 te halen zijn.. en dat zit hem volgens mij met nam in ophanging.
Meer vermogen kan altijd nog. en dat is met een s50b30 niet heel moeilijk, en setje nokken doen al wonderen schijnt.
Ik heb even over een s65 v8 gedacht maar goed.. dat maakt t allemaal complex, en ik gellof niet dat het directe antwoord in rondetijden nu per se in pk's ligt.
Eerst maar een kijken of ik uit de grindbak kan blijven na de start en Tristan kan inhalen
Maar William.
Hoeveel PK heeft die e46 van jou nu eigenlijk?
Overigens begreep dat Dick Dekker ook een E46 gaat bouwen, dus die heeft ook plannen.
Daarnaast hoe breed zou je moeten rijden wat betreft banden? ik rij nu op 240 maar zouden 285's helpen met rondetijden ?
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Een widebody is niet zomaar een kwestie van verbreden en klaar. Er gaat vaak heeel veel tijd zitten in het vinden van de juiste afstelling icm rijstijl.
Vragen naar vermogen is in de SS gelijk aan het vragen naar de leeftijd aan een vrouw
Vragen naar vermogen is in de SS gelijk aan het vragen naar de leeftijd aan een vrouw
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT klasse indeling en reglementen
Haha ik heb 330 aan het vliegwiel volgens de bank waar ik op stond.
Dus ik doe er niet zo moeilijk over Tristan blijkbaar ook niet haha En eigenlijk niemand als ik tussen de races door met ze praat.
Maar goed rij nog in de sport, maar volgend jaar word alles rond de 2 minuten overgezet is de belofte.
Maar ik weet dat het niet even widebody erop is en klaar, je hebt te maken met bump steer correctie etc.
kortom ik pak het wel goed aan ( binnen gestelde budget normen want idd een STW is weer een ander verhaal)
kleine teaser dan;
Nu ga ik nog naar de voorpoten en ben ik het boeltje volledig aan het doorlassen, verder zijn er wat aanpassingen aan de achteras en pick up punten, idem voor de vooras i.v.m. de widebody, en de verlaging die er bij komt kijken. De flossmann kit maakt m wel erg laag wil je de ruimtes vullen van de verbreding.
Maar met een goed gebouwde verbreding en een gezonde motor.. moet de auto bij een goede afstelling wel een 1:55 kunnen halen denk ik. En dan rij je in de Supersport. Dat is wel 4 sec sneller dan mijn PR met de oude koets en minder vermogen.
Dus ja de auto kan het mogelijk.. dan ik nog
Dus ik doe er niet zo moeilijk over Tristan blijkbaar ook niet haha En eigenlijk niemand als ik tussen de races door met ze praat.
Maar goed rij nog in de sport, maar volgend jaar word alles rond de 2 minuten overgezet is de belofte.
Maar ik weet dat het niet even widebody erop is en klaar, je hebt te maken met bump steer correctie etc.
kortom ik pak het wel goed aan ( binnen gestelde budget normen want idd een STW is weer een ander verhaal)
kleine teaser dan;
Nu ga ik nog naar de voorpoten en ben ik het boeltje volledig aan het doorlassen, verder zijn er wat aanpassingen aan de achteras en pick up punten, idem voor de vooras i.v.m. de widebody, en de verlaging die er bij komt kijken. De flossmann kit maakt m wel erg laag wil je de ruimtes vullen van de verbreding.
Maar met een goed gebouwde verbreding en een gezonde motor.. moet de auto bij een goede afstelling wel een 1:55 kunnen halen denk ik. En dan rij je in de Supersport. Dat is wel 4 sec sneller dan mijn PR met de oude koets en minder vermogen.
Dus ja de auto kan het mogelijk.. dan ik nog
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: MarcH en 166 gasten