ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.

Wie heeft de DF battle van het jaar gewonnen? Wie was het snelst op Assen

Andre
51
72%
Hielke
20
28%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door L@urens » 19 okt 2012, 11:12

Hielke schreef:Dat filmpje met de dweil Cosworth blijft me ook maar achtervolgen. Ben er sindsdien nooit meer geweest :)
Dan kun je 2 nov je status als jonge God vernieuwen :)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Downforce Hans » 19 okt 2012, 11:28

Macboy schreef:Lijkt me meer een fail voor diegenen die Hielke steeds belachelijk maakten (los van het feit dat hij zichzelf vaak belachelijk maakt). De echte kenners weten dat hij een toprijder is. Maar daar moet je hem dan ook voor kennen !
Volgens mij ken je hem minder goed als dat je denkt :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Dennis Cavallino » 19 okt 2012, 11:35

Hielke neemt zelf vooral anderen op de korrel, dus die kan wel tegen een stootje. Hij kan een potje sturen ja, maar het is niet de Rijdende God die miloenen mensen denken dat 'ie is. :lol:

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Andre » 19 okt 2012, 11:36

Alleen zijn conditie moet wel beter hij begon al te zweten toen ie zijn gordel moest omdoen:)

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9095
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door smiley » 19 okt 2012, 11:47

Andre schreef:Alleen zijn conditie moet wel beter hij begon al te zweten toen ie zijn gordel moest omdoen:)
Dat kan natuurlijk ook gewoon de stress van het moeten presteren geweest zijn.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Dennis Cavallino » 19 okt 2012, 11:52

Smiley, check de smiley. :)

Rutger
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 feb 2006, 09:35

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Rutger » 19 okt 2012, 11:54

Downforce Hans schreef:1.47 op de motor en we hebben hier over rijden met een bmw 325.........

Ik dacht al dat ik jou post niet serieus moest nemen........... :hmmm:
Moet je idd niet doen. Slecht idee.

Rutger
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 feb 2006, 09:35

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Rutger » 19 okt 2012, 11:55

Reind schreef:Lijkt me een beetje appels met peren vergelijken.

Motor 125pk tegen 250kilo
Auto 192pk tegen 1300kilo

Als je het zo bekijkt is 1:47 gewoon langzaam :kikker: Maargoed je hebt ook 2 wielen minder

Ik vind het knap dat Hielke een 2:07 op de klok heeft gezet.
Het was ook vrij rijden. Ik had geen haast.

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Wouter81 » 19 okt 2012, 12:19

Rutger schreef:
Reind schreef:Lijkt me een beetje appels met peren vergelijken.

Motor 125pk tegen 250kilo
Auto 192pk tegen 1300kilo

Als je het zo bekijkt is 1:47 gewoon langzaam :kikker: Maargoed je hebt ook 2 wielen minder

Ik vind het knap dat Hielke een 2:07 op de klok heeft gezet.
Het was ook vrij rijden. Ik had geen haast.
Wat voor motor? Wanneer reed je die tijd?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Niels » 19 okt 2012, 12:28

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. 1.47 op het huidige circuit is echt een serieuze tijd imho.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door RVV » 19 okt 2012, 12:30

ojee oude bitch fights tijden gaan herleven :kikker:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Peter Tunissen » 19 okt 2012, 12:32

Rutger schreef:Het was ook vrij rijden. Ik had geen haast.
Jij hebt toch nooit haast? :kikker:
Kom 18 november weer eens naar Zandvoort; zou cool zijn om weer eens een rookgordijn over de strandgasten neer te kunnen zien dalen!
Rico regelt de A4 station wel... :mrgreen:

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Andre » 19 okt 2012, 12:37

Bij motoren nemen ze vaak de andere route bij de ruskenhoek.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Luco » 19 okt 2012, 12:44

Andre schreef:Bij motoren nemen ze vaak de andere route bij de ruskenhoek.
Dat is toch pas sinds twee jaar dat die veranderd is voor motoren?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Roy RS » 19 okt 2012, 12:51

waar blijft dat filmpje....

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 19 okt 2012, 12:54

Het was zoals al gezegd een zeer geslaagde middag. De weergoden waren me goed gezind. Na hevige regenval in de ochtend was de baan om 15.15 nagenoeg helemaal droog. Enkele dampe plekken bleven alertheid vereisen. Door inmenging van Andre stond er een Casperstrack E36 325i klaar die op enkele details na zo in de Ooperon E36 cup zou mogen meerijden. Ipv de Toyo 888’s lagen er Dunlop Direzza’s onder. Volgens Andre minstens zo goed als de Toyo’s. Een zeer vertrouwenwekkende ban in ieder geval. De Casperstrack BMW heeft geen enkele slag fout gelopen. Sturen, remmen, motorvermogen, alles dikke prima. We hebben ‘m van katoen gegeven en de auto is er volledig stoïcijns onder gebleven. Volgens Coen Caspers staan al hun huurauto’s er zo goed geprepareerd bij. Hij ziet dit naar eigen zeggen als een erezaak. Ik heb geen reden hieraan te twijfelen. 250 euro voor een uur poken is peanuts. Remblokken, banden, benzine, inschrijving, alles is inclusief. En als de auto een mechanisch probleem mocht krijgen pak je gewoon een andere. Er worden altijd meerdere auto’s meegenomen. Zeg nou eerlijk, hoe vaak lees je wel niet verhalen van forumleden die hun trackday vroegtijdig hebben moeten afbreken vanwege kostbare technische problemen. De Caspers auto’s hebben de juiste onderdelen en de juiste specs. Succes verzeker.
Ik begon m’n avontuur onnozel. Eerst een paar rondjes met Andre mee in de 1M. Ik ben een slechte meerijder vwb auto’s op circuits. Word er altijd beroerd van. Dat was nu niet anders. Ik had nog geen meter gereden maar van fitheid was al geen sprake meer. Dom dom. Dat ik er tijdens m’n tweede opwarmrondje achter kwam dat ik met m’n linkervoet probeerde m’n auto-bril door het schutbord te trappen was ook niet slim. Het voetensteuntje voor de linkervoet rammelde een beetje en tijdens de tweede ronde dacht ik dat ie losgelaten had. Bleek het m’n bril te zijn die ik vergeten was op te zetten. Na wat geschuif wist ik ‘m vastgesnoerd in de vijfpuntsgordel toch nog op te vissen en op m’n neus te krijgen. Alles super tot nu toe.

Een rondje of vijf later toonde de AIM een 2.10,2. De databox was op predictive laptiming ingesteld en er had al een 2.09 ingezeten. Jammer genoeg kon ik door een missende 12v aansluiting m’n eigen Performance Box niet gebruiken. De AIM van Andre beheerste de trucs gelukkig ook. Ik was vooraf zeer benieuwd wat predictive laptiming met je rijstijl zou doen. M’n angsten werden iets bewaarheid. Als tegen het eind van een rondje blijkt dat je onder je snelste tijd tot dan toe zit dan ben je voor de laatste bochten geneigd extra risico’s te nemen. Ook wanneer er andere auto’s op de baan zitten. In mijn geval voor trackdays een optie om minder snel te gaan gebruiken. Ik heb tijdens het inhalen geen rare dingen uitgehaald, maar het speelde wel mee.

Andre zette in zijn stint een 2.07,9 neer. Om niet af te gaan moest die voorspelde 2.09 beslist gereden worden. Op zijn voorstel ben ik voor aanvang van m’n tweede stint eerst weer passagier gaan spelen. Nu in de E36. Andre zou me wel even de Ooperon Cup lijnen tonen. De lijnen waarvan ik al wist dat je ze moest rijden om met de toppers mee te komen. Circuit lijnen wil ik ze niet noemen. Daarvoor zit je te vaak naast het donkere gedeelte dat asfalt genoemd wordt. Godallemachtig, en hoe. ‘Oh, werkt dat zo’, en ‘Zo, doe je dat op die manier’. Ook reacties als ‘Ik wist niet dat dit kon!’, en gedachten als “dit komt niet goed” speelden door m’n hoofd. Het via de onboard camera’s op je computer zien en het dan meemaken, dat verschil was groter dan ik me had kunnen voorstellen. Andre’s rijstijl in de E36 kun je niet anders dan hyper agressief noemen. Remmen, schakelen en sturen, en dan allemaal in een enkele beweging. Niet mijn stijl, maar wel een noodzaak als je mee wil komen. Potverjandriedubbeltjes, ik moest er nu ook aan.

De agressie van de extreme lijnen over de curbs en het tweetal grote schotels dat Assen kent zou een rijder zich in de cup vrij snel eigen kunnen maken. Je rijdt dan vaak dicht op cupgenoten en je ziet door het verschil in stijl dan direct waar je de meters verliest. Zonder de twee demonstratierondjes van Andre was het me gisteren tijdens het trackrijden nooit eigenhandig gelukt. Ik ben van nature een mooie lijnen rijder en zal niet snel onnodig hoge curbs opzoeken om m’n tijd te verbeteren. M’n forte is het remmen. Liever net te laat dan te vroeg. Vroeg remmen kan iedereen  Maar ik wilde dit keer meer. We hadden de kleine competitie niet gepland maar het loopt er eigenlijk automatisch weer op uit. Ik had na de demonstratie de sleutel tot de snelle tijden aangereikt gekregen, ik hoefde nu alleen nog maar de executie goed te regelen. Dat lukte ten dele. In de vijf resterende geklokte rondjes heb ik m’n uiterste best gedaan me ‘het nieuwe rijden’ eigen te maken. Vijf ronden zijn dan veel te weinig. En m’n gebrekkige fitheid hielp er ook niet aan mee. Vooral de geert timmer bleek een moeilijke barrière om te slechten. Het is me niet een enkele keer gelukt de optimale snelheid naar het rechte stuk mee te nemen. En in m’n snelste rondje heb ik deze chicane helemaal ‘overcooked’. Weer te net te laat in de ankers waardoor ik veel te lang moest wachten vooraleer ik vol accelererend over de schotel links in de linkerknik kon flappen. De datalogger wees uit dat ik in die passage alleen al 0,5 seconden verloor.

0,8 seconden verschil met Andre die in zijn snelste rondje ook voor minimaal 0,5 seconden gehinderd werd. Ik zou de gewichtsfactor tussen de rijders nog kunnen meenemen in de vergelijking. Het feit dat ik met ron98 en Andre met ron95 (aanname van ons) heeft rondgereden. Hoe dan ook, het verschil was deze keer acceptabel klein. Meer dan een seconde had ik pijnlijk gevonden. M’n ego staat dat niet toe. Een seconde is bijna 50 meter op het rechte stuk. Dat vind ik veel. Ik kan het gelukkig nog een beetje.

En het kostte me nauwelijks moeite. Ik was nog zo fris als een hoentje. Kijk maar eens.

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 19 okt 2012, 13:02

Roy RS schreef:waar blijft dat filmpje....
Hier alvast het "bril" filmpje. Wat ligt daar toch waar ik al een minuut op aan het trappen ben?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=I9dUFqeX ... ture=g-upl[/youtube]

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Dennis Cavallino » 19 okt 2012, 13:19

Leuk leesvoer Hielke! Van dit soort verhalen geniet ik altijd enorm. De progressie die iemand meemaakt vind ik ook altijd 't leukste van instructie geven, hoe goed iemand ook is, er is altijd iets te leren/verbeteren.

In Utreg zeggen we: Goe gedoan jochie!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Roy RS » 19 okt 2012, 13:21

@ foto van Hielke: soms is het prettig om bij iets of iemand een beeld te hebben...nu krijg ik dat beeld niet meer weg en zal ik slechte slapen vannacht... :kikker:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Dennis Cavallino » 19 okt 2012, 13:26

Mijn vrouwelijke collega's worden er ook niet warm van...










... de mannelijke ook niet!

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9095
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door smiley » 19 okt 2012, 13:36

Dennis Cavallino schreef:Mijn vrouwelijke collega's worden er ook niet warm van...
Hielke lijkt beter te liggen bij de meer ervaren dames zeg maar.
http://www.youtube.com/watch?v=RUzeY2I_jDk

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door RVV » 19 okt 2012, 13:45

Afbeelding

Zwaar gesprek :kikker:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door GTRene » 19 okt 2012, 13:55

goed/leuk verhaal :D

lol @ laatste foto, wie is die oude zuurpruim achter het stuur :wheelchair: ;-)
Laatst gewijzigd door GTRene op 19 okt 2012, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door dvh » 19 okt 2012, 13:56

Hielke schreef:
Roy RS schreef:waar blijft dat filmpje....
Hier alvast het "bril" filmpje. Wat ligt daar toch waar ik al een minuut op aan het trappen ben?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=I9dUFqeX ... ture=g-upl[/youtube]
Als je je bril nou niet meer terug vindt............. :whistle:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 19 okt 2012, 13:58

Ik probeerde de pootjes van m'n bril weer recht te buigen :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 116 gasten