ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.

Wie heeft de DF battle van het jaar gewonnen? Wie was het snelst op Assen

Andre
51
72%
Hielke
20
28%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 19 okt 2012, 21:29

Ik vond Gert er op het eind van de middag al wat pips uitzien. Ik dacht toen al " hij zal toch wel goed eten?". Maar ik zie nu dat het helemaal goed is gekomen :lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Knot » 19 okt 2012, 21:32

Heey, wie is dat mokkel op de achtergrond rechts? ;)

Best lekkere rondjes Hielke, ik neem idd zoals Rene zegt die curbs ook niet mee met mn eigen auto, stuitert zo en is geen geld te winnen.

Handen zaten wel wat in de knoop met die drift opkomen veenslang.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Spijkerhard » 19 okt 2012, 21:48

Ben ik de enige die Hielke wat vroeg vindt insturen?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 19 okt 2012, 21:53

Spijkerhard schreef:Ben ik de enige die Hielke wat vroeg vindt insturen?
Ja hoho, ik dacht precies zoals Bert later: "die schotels wil ik niet mislopen!"

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Spijkerhard » 19 okt 2012, 22:04

Nee serieus, ik denk dat het clipping point iets verder in de bochten ligt... ik kan 't ook mis hebben, hoor

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 19 okt 2012, 22:07

Spijkerhard schreef:Nee serieus, ik denk dat het clipping point iets verder in de bochten ligt... ik kan 't ook mis hebben, hoor
Nee, je hebt vwb een aantal bochten wel gelijk. Er is nog ruimte voor verbetering. De beelden van Andre ben ik nu aan het uploaden. Bij hem zie je nauwelijks correcties midbend.

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Robin » 19 okt 2012, 22:55

Leuk hoor Hielke. Prima. :df: Ja Andre zal denk ik wat smoother rijden in sommige bochten. Mooi circuit. Wat heb ik zin om weer eens daar te rossen.

Is al weer >3 jaar geleden.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 19 okt 2012, 23:30

Leuk? Prima? De goden kwamen GVD uit de hemelrijken aanzetten om het te zien!!!

Leuk is het kantkloswerkje van je tante Mien. Prima zijn je rapportcijfers voor wiskunde en de vrouwelijke anatomie. Fucking WERELDKLASSE was het!

Dus je wilt ook weer eens gaan rijden? Leuk zeg, vind ik prima. Nu nog het fiat van de Colombiaanse mafia :piraatje:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 19 okt 2012, 23:41

De snelle rondjes van Andre.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WZ7zqE53 ... e=youtu.be[/youtube]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door GTRene » 20 okt 2012, 00:03

die snijdt vooral de eerste serie bochten erg mooi aan, zeg maar al die tot naar dat rechte stuk richting achter.

af en toe lijkt ie de auto iets te willen zetten bij wat bochten door iets te schommelen? (1 of 2 bochten achter op het veld)

ding lijkt nog aardig wat mechanische grip te hebben :D

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Contacteer:

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Gert. » 20 okt 2012, 00:26

Ja hoor lekker dan, doe ik ook een beetje mijn best op de baan (ruim 30 rondjes gereden) zero "actie" foto's en dan wel dat lelijke hoofd achter een bord lekker eten. :lol: (was gezellig Han!)
Ben begonnen op een redelijk natte baan met teveel lucht in de banden, dus nagenoeg geen grip.
Flink wat lucht eruit en een opdrogende baan maakte het een feest om rondjes Assen te doen.
Jammer dat het aantal deelnemers deze keer tegen viel, maar iedereen was super enthousiast en had veel plezier en dat maakte het weer een TOP DF trackday!

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Erik » 20 okt 2012, 16:26

Mooi om te zien, maar laten we eerlijk zijn, 0,8sec mogelijk zelfs 1,3sec zonder oponthoud en wie weet wat nog meer als Andre echt gaat gassen en de laatste tienden er ook uit komen, is nu juist het verschil tussen iemand die leuk kan sturen en iemand die heel goed kan sturen. Ik betwijfel of die learning curve ook aan sterveling Hielke is toebedeeld.......

Hierlke, je krijgt van mij wel de eerste prijs, voor de meest afgelikte kop van het jaar.

:ongeveer als:

Wat ik wel mooi vind is dat je die bmw net zo de bocht in ramt als de sierra op de ring.

:tooth:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 20 okt 2012, 17:48

Erik, ook ik weet niet waar de eventuele progressie stopt. Maar die 'learningcurve' waar je het terecht over hebt zal ik voor een eventuele test van zo'n 'curve' dan eerst wel moeten gaan exploiteren. Nu is die curve, vergeef me de arrogantie, vrij steil. Ik rij maximaal 1 trackday per jaar. Eergisteren heb ik in totaal 16 rondjes verdeeld over 3 stints gereden. 3 opwarmrondjes, 2 inlaps en 3 outlaps. Ook nog een situatie waar ik in de Geert Timmer te lang dacht dat ik in de derde versnelling zat terwijl ik in neutraal aan het gassen was. Zodoende blijven er 6 serieuze pogingen tot een leuke tijd over.

Ik heb met de weinige tracktime die ik heb absoluut niet de pretentie om de tijden van Andre te evenaren of te verbeteren. Ook volstrekt onmogelijk! Hij hoort bij de top 20 van Nederland en rijdt in een week net zoveel als ik in een jaar. De E36 is een vriendelijke en gemakkelijke auto om hard mee te rijden. Tijdsverschillen zullen met dergelijke auto's logischerwijze kleiner zijn. Ik heb 3 jaar geleden tijdens de eerste race of champions al aangegeven dat het m'n doel was om binnen een seconde van Andre te komen. Dat mislukte toen schromelijk. Ik had nog nooit op tempo op het nieuwe Assense asfalt gereden. De eigenaardigheden van het technisch moeilijke Assen bleven toen een geheim. Nu is dat wel gelukt. Maar nog steeds krijg ik per ronde bijna 30 meter aan m'n broek. Hindert niks, het ging me om de mogelijke belofte. Daarmee bedoel ik de potentie die er bij geregeld rijden en eventueel deelname aan de cup uit kan komen. Ik weet welke fouten ik gemaakt heb, ik weet exact waar ik de tiendes heb verloren. Zou ik dat niet weten dan is die kleine seconde verschil altijd mijn deel. Ook als ik honderden ronden per jaar zou gaan rijden. Zo schrok ik gisteren bij het terugkijken van de onboards van mijn stuurhoeken in vergelijking met die van Andre. De E36 overbrenging is vrij indirect, er moet nogal wat gehoepeld worden. Maar voor de snelle bochten nooit veel meer dan een graad of 130. Geregeld zat ik daar op 180 graden en soms nog een graad of 10 meer. Ik druk 'm dan (onbewust, ik voel de scrub van de voorbanden niet voldoende via het stuurwiel) door z'n onderstuur heen. Niet erg voor een enkel snel rondje, maar als je dat een uur achter elkaar wil doen dan gaan de voorbanden protesteren. Dat drukt het tempo van de van zichzelf al ondersturende E36.

Ik geef hiermee nogmaals aan dat de zoektocht naar m'n tekortkomingen evenzeer (en misschien nog wel meer) de opdracht was die ik mezelf eergisteren had gegeven. Fouten genoeg gevonden die dag. Maar zonder uitzondering fouten die ik met voldoende tracktime (die waarschijnlijk niet gaat komen) kan corrigeren. Dat ik dat gevoel uit de dag kon meenemen, daar ging het me om.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Marc R » 20 okt 2012, 19:55

Props voor de zelfreflectie Hielke...das n groot goed..

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Andre » 20 okt 2012, 20:32

Ik vindt het zeer acceptabel hoe hielke rondgaat. Hier en daar nog wat ruige kantjes. Maar laat remmen kan ie wel haha. Alleen is vaak de exits nog belangrijker dan het aanremmen. Te laat remmen is vaak meer verlies dan winst en dat was op de data goed te zien.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Rebel » 22 okt 2012, 08:50

Knappe prestatie Hielke

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Jurjen » 22 okt 2012, 16:02

Maareh, is er een mogelijkheid om de foto's op de frontpage in groot formaat te verkrijgen?

Zou er eentje zeer graag afdrukken.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Macboy » 22 okt 2012, 20:13

Met 1 trackday per jaar tegen Andre die tijd is gewoon subliem. Respect ouwe Fries !

Alfa Nord
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2009, 16:55

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Alfa Nord » 23 okt 2012, 11:21

WTF! Hebben ze weer eens een battle, word ik niet gevraagd..... Ik had toch zeker die dikke verslagen :strong:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 23 okt 2012, 11:47

Alfa Nord schreef:WTF! Hebben ze weer eens een battle, word ik niet gevraagd..... Ik had toch zeker die dikke verslagen :strong:
Met karten moest je laatst (vorig jaar?) al 26 heats rijden voordat je m'n tijd weer te pakken had.

Dus eg nie! :lol:

Doen we volgend jaar nog eens. Dan meld ik het eerst wel. Je kunt natuurlijk ook aan de nieuwe Race Of Champions meedoen die 18 november op Zandvoort met E36's verreden wordt. Doe ik niet aan mee en Andre voor zover ik weet ook niet. Elmar (die met de paardenstaart) en Joost wel, die waren er 3 jaar terug ook bij.

Alfa Nord
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2009, 16:55

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Alfa Nord » 23 okt 2012, 11:53

Karten? Ik heb jou al 10 jaar niet in een kart gezien. In de war met iemand anders denk ik :D
Ik zal eens kijken of ik 18 november mee kan doen. Zelfde concept als 3 jaar geleden neem ik aan?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 23 okt 2012, 11:59

Alfa Nord schreef:Karten? Ik heb jou al 10 jaar niet in een kart gezien. In de war met iemand anders denk ik :D
Ik zal eens kijken of ik 18 november mee kan doen. Zelfde concept als 3 jaar geleden neem ik aan?
Je hangt teveel aan de uitlaten van die ouwe Alfa's dat je dat niet meer weet :tooth:

Concept voor 18 november moet nog uitgewerkt worden. Inmiddels al 20 deelnemers, zal dus wel iets anders van opzet worden. Prijsdoelstelling is 100 euro. Koopje natuurlijk. 15 ronden of meer zitten er dan natuurlijk niet in. Je zult binnen een ronde of 5 (inschatting van mij) dan je tijd gereden moeten hebben. Eitje voor een Fries natuurlijk :cool: Vini, vidi, vici. Zou wel mooi zijn als je meedoet.

Alfa Nord
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2009, 16:55

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Alfa Nord » 23 okt 2012, 12:05

Ik heb het net even doorgelezen, op zich heel leuk natuurlijk maar als er in verschillende Beamers word gereden kun je natuurlijk nooit weten wie er het snelst is. Dat zal toch in één en dezelfde auto moeten. 3 jaar geleden op Assen hadden we toch ook mega verschil in rondetijd tussen die 2 huurauto`s, scheelde bijna 2 seconden! Ik heb best zin om mee te doen maar dan moet het wel goed geregeld zijn.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Hielke » 23 okt 2012, 12:24

Verschil destijds tussen die auto's was volgens mij ruim 4 seconden.

Juist tussen huurauto's zul je vrij grote verschillen zien. Maar met een doordacht format doet dat er helemaal niet toe. Je moet er alleen voor zorgen dat de beste rijders die dag de kans krijgen een getimede lap in dezelfde auto te rijden. Met de enorme belangstelling van dit moment kan een format er als volgt uitzien. 25 deelnemers verdeel je over 5 verschillende auto's. Iedere deelnemer krijgt de kans 3 getimede ronden te rijden (inclusief in en outlap 5 ronden totaal). De beste 5 en de beste 3 tweede tijden (kleinste verschil met de nr.1 uit de poule) gaan dan naar de halve finale met 2 auto's. De beste 2 per auto gaan dan naar de finale (4 mensen in totaal dus) en beslissen daar in dezelfde auto via time attack format ( een enkele snelle ronde rijden) wie de snelste is.

De afvallers uit de eerste ronde kun je eventueel ook nog wat ronden puur om de fun laten rijden. Al vind ik dat je voor om de 100 euro niet al teveel rijtijd meer mag verwachten.

Puur hypothetisch he. Ik bedenk dit zo even.

Alfa Nord
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2009, 16:55

Re: ASSEN The BATTLE HIELKE VS ANDRE!

Bericht door Alfa Nord » 23 okt 2012, 13:24

Als het zo een beetje geregeld gaat worden doe ik mee. Zit je natuurlijk nog met het probleem van drukte op de baan, hoe wil je dat regelen. Lijkt me een vrij druk bezocht evenement, dus al de ene deelnemer constant in de drukte zit en de ander heeft per ongeluk een paar vrije rondes?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten