SkyLimit Trackday Zolder 03 augustus

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

SkyLimit Trackday Zolder 03 augustus

Bericht door daNpy » 03 aug 2012, 22:34

Vandaag naar de Trackday van Zolder geweest die georganiseerd was door SkyLimit Events.
In de ochtend waren er trainingen en 's middags kon je je gewenste aantal uren boeken om vrij te kunnen rijden.
De briefing was om 8.00u en deze was verplicht, dus het was vroeg opstaan (5.45u). De Golf stond al klaar op de trailer dus deze hoefde alleen maar even opgepikt te worden op het werk. Hier was mn maat al aanwezig dus we konden gelijk weg. Netjes voor 8.00u aangekomen en ingeschreven. De verplichte briefing was niet zo nodig. We hadden dus wél 2 uur uit kunnen slapen :shock:

Dit mocht de pret echter niet drukken en we zijn onze pit installatie gaan inrichten:

Afbeelding

Hierna hebben we nog een uurtje rondgelopen en om 11.00u was het zover, we mochten de baan op. Zolder was toch wel wat zwaarder dan ik verwachtte. Er zitten gemene knikjes en chicanes in.
Dit resulteerde in de eerste ronde al in een kleine misrekening en de rechterwielen konden niet aan de grindbak ontsnappen. Na enkele rondes kreeg ik hem vlak voor de chicane bij de pitstraat niet meer in zijn 2. Wel in zijn 3, dus weer de 2 geprobeerd: niets. Dan maar rechtdoor de pitstraat in. In zijn 1 ging hij nog wel. Ik bleef proberen en toen was het helemaal over. Ik was even bang de koppeling eruit geblazen te hebben maar ik heb geen rook gezien of rare geluiden gehoord. Er bleek echter een moertje op de versnellingshendels los te zijn gelopen waardoor hij geen versnellingen meer pakte. Na dit moertje aangedraaid te hebben konden we weer op weg.

Afbeelding

Tot 12.00u gereden en daarna een uur pauze. Na de pauze de logger erbij gepakt zodat we konden kijken hoeveel ronden we reden en wat de ronde tijden waren. Het ging op zich wel aardig, De snelste tijd scheelde maar 0,6 seconden met de 'ideale' snelste tijd (beste secties van alle ronden bij elkaar).
Ook hebben we na elke sessie de bandentemperatuur en druk opgemeten en genoteerd.

Het was wel aardig druk op de baan, wat wel vervelend was voor de eerste keer daar rijden. Ook werd er niet altijd even netjes gereden; als ik op mijn lijn zit en instuur of de bocht uit kom is het niet handig als iemand hem nog even er tussen steekt of buitenom komt. Ook maakte ik wat ruimte voor iemand die voor de bocht ook langszij kwam, en vervolgens zat hij met piepende banden naast me in de chicane. De volgende chicane zat hij voor ons en maakte een fout waardoor hij buiten de baan kwam. Lekker als zoiemand langs je rijdt :|
In de middag werd het rustiger op de baan wat wel erg fijn was. Er reden ook aardig wat excentrieke auto's rond!

Afbeelding

Na 3 sessies werd het tijd voor de splinternieuwe semislicks. Om deze niet meteen uit te smeren op de baan eerst nog rustig aan gedaan. Na 2 of 3 rondes kregen we een zwarte vlag. 95,9 dB, de max is 95. Erg vervelend, dus meteen ff aan andere jongens nagevraagd waar de microfoons stonden. Dit bleken er maar 2 te zijn en hier dus rustiger langs gereden. Erg jammer, want de rondetijden lagen flink hoger dan op straatbanden....
Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik nog niet gewend ben op semis te rijden en in het begin nog rustig aan deed. De laatste 20 minuten vond ik het wel prima en ben wat harder gaan rijden. Een zwarte vlag op het eind van de laatste sessie is jammer dan :strong:
De laatste 3 rondes komen ook al in de buurt van de straatbanden. Nu nog blijven oefenen dus! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's en filmpjes volgen!

Gebruikersavatar
Arjan B
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
Locatie: Brabant

Re: SkyLimit Trackday Zolder 03 augustus

Bericht door Arjan B » 04 aug 2012, 21:10

Ja, ze zijn strikt qua geluid. :police:
Het mooiste stuk vind ik het stuk na start finish. Mooie linkse bocht gevolgd door drie rechtse bochten die je mooi vloeiend kan nemen. :wave: Maar er zitten helaas ook bochten in waar je alle snelheid eruit moet remmen.
Geen last van de remmen gehad?

Gebruikersavatar
PjV
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06

Re: SkyLimit Trackday Zolder 03 augustus

Bericht door PjV » 04 aug 2012, 21:45

Ik heb daar gisteren ook gereden (rode E36) en me goed vermaakt.
Eigenlijk had ik weinig last van ongeduldige figuren, minder dan vorige keer op Zandvoort in ieder geval, maar dat was voor sommigen waarschijnlijk een testdag.
Ik zag jullie auto in de pits staan, maar kan me niet herinneren jullie op de baan te zijn tegen gekomen.
Wel mooie opvallende velgen! Die 2de set dan :boogie:

Ik vond het een leuke baan, als je een fout maakt is direct de snelheid eruit en met mijn E36 heb je dan weer een hele tijd nodig om op snelheid te komen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: SkyLimit Trackday Zolder 03 augustus

Bericht door daNpy » 04 aug 2012, 21:54

Arjan B schreef:Ja, ze zijn strikt qua geluid. :police:
Het mooiste stuk vind ik het stuk na start finish. Mooie linkse bocht gevolgd door drie rechtse bochten die je mooi vloeiend kan nemen. :wave: Maar er zitten helaas ook bochten in waar je alle snelheid eruit moet remmen.
Geen last van de remmen gehad?
Jup ze zijn zeker streng. Maar te luid is te luid. Gelukkig hebben ze maar 2 meetpunten ;)
Het stuk na startfinish is inderdaad lekker, in z'n 3 goed doorjagen.

Een keertje nog wat extra bij moeten remmen voor de traagste bocht achteraan op het circuit, toen begon hij met de kont te schudden. Heb nu achter ook sportieve remblokken zitten (itt normaal), volgens mn monteur kon de rembalans daarmee nog wat naar achter versteld worden. Ik heb die niet gedaan, want mn met de semis voelde ik de kont sowieso wat meer.

PjV schreef:Ik heb daar gisteren ook gereden (rode E36) en me goed vermaakt.
Eigenlijk had ik weinig last van ongeduldige figuren, minder dan vorige keer op Zandvoort in ieder geval, maar dat was voor sommigen waarschijnlijk een testdag.
Ik zag jullie auto in de pits staan, maar kan me niet herinneren jullie op de baan te zijn tegen gekomen.
Wel mooie opvallende velgen! Die 2de set dan :boogie:

Ik vond het een leuke baan, als je een fout maakt is direct de snelheid eruit en met mijn E36 heb je dan weer een hele tijd nodig om op snelheid te komen.
Ik heb wel een (of meer?) rode E36s gezien. Jij had er geen van de ANR groep of wel? In de ochtend heb ik een weinig foto's gemaakt bij de training.

Volgende keer ff hallo zeggen :D

Gebruikersavatar
PjV
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06

Re: SkyLimit Trackday Zolder 03 augustus

Bericht door PjV » 04 aug 2012, 22:14

daNpy schreef: Ik heb wel een (of meer?) rode E36s gezien. Jij had er geen van de ANR groep of wel? In de ochtend heb ik een weinig foto's gemaakt bij de training.
Nee, eigen auto, rode coupé met witte velgen en NL kenteken.
Ik ben niet bij de training geweest, kwam vanwege verkeer om net na elven op het circuit aan.
Volgende keer ff hallo zeggen :D
Da's goed, 1 oktober misschien :)

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: SkyLimit Trackday Zolder 03 augustus

Bericht door daNpy » 05 aug 2012, 19:08

Filmpje van de tweede sessie:


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten