Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
- Alexander Belder
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 28 jun 2007, 22:51
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Robin Klippel heeft zijn rally 325 te koop staan.
http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=62885
http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=62885
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Dank voor alle reacties tot nu toe.
Wellicht is het toch verstandig dat ik mijn "oude vertrouwde" E36 op laat lappen.
Ik zal binnenkort eens een lijstje met wensen voor mezelf maken zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Nog even een vraagje. Wat is het meest verstandige om in mijn E36 Touring te lepelen? (2.5 / 2.8 / 3.0 Liter???)
De auto is bij RDW bekend als 6 cilinder (zonder motorinhoud), zie ook RDW TP-BJ-66, dus goedkeuring na inlepelen van een willekeurige 6 cilinder moet geen probleem zijn.
Wellicht is het toch verstandig dat ik mijn "oude vertrouwde" E36 op laat lappen.
Ik zal binnenkort eens een lijstje met wensen voor mezelf maken zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Nog even een vraagje. Wat is het meest verstandige om in mijn E36 Touring te lepelen? (2.5 / 2.8 / 3.0 Liter???)
De auto is bij RDW bekend als 6 cilinder (zonder motorinhoud), zie ook RDW TP-BJ-66, dus goedkeuring na inlepelen van een willekeurige 6 cilinder moet geen probleem zijn.
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Mooie auto. Ben van plan niet meer uit te geven dan de helftAlexander Belder schreef:Robin Klippel heeft zijn rally 325 te koop staan.
http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=62885
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Ik zou persoonlijk als je bij de R6 wil blijven er een zo "zwaar" mogelijke in hangen qua hp/torque immers de touring is van zichzelf al wat zwaarder en kan wel een goede motor gebruiken wat het baasje nog kan rakenAdje ///M3 schreef:Nog even een vraagje. Wat is het meest verstandige om in mijn E36 Touring te lepelen? (2.5 / 2.8 / 3.0 Liter???)
als je toch gaat ombouwen dan minimaal een 3.0 ook leuk voor de bar-praat (DF)
- Erik dB
- Berichten: 2463
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Lol, dat plan had ik ook toen ik de mijne/onze kocht. Leereffect: dat gaat erg tegenvallenAdje ///M3 schreef:Mooie auto. Ben van plan niet meer uit te geven dan de helftAlexander Belder schreef:Robin Klippel heeft zijn rally 325 te koop staan.
http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=62885
- Luco
- Berichten: 27808
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Uiteindelijk is een goede kant en klare auto kopen stukken goedkoperErik dB schreef:Lol, dat plan had ik ook toen ik de mijne/onze kocht. Leereffect: dat gaat erg tegenvallenAdje ///M3 schreef:Mooie auto. Ben van plan niet meer uit te geven dan de helftAlexander Belder schreef:Robin Klippel heeft zijn rally 325 te koop staan.
http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=62885
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Dat geld ben je snel kwijt als je zelf gaat bouwen.
Ben aan het twijfelen of ik mijn 328i coupe toch niet wegdoe, maar laat hem dan niet gaan onder de 7500. Is bijna 1/3 van hetgeen het mij gekost heeft om hem te bouwen.
Ben aan het twijfelen of ik mijn 328i coupe toch niet wegdoe, maar laat hem dan niet gaan onder de 7500. Is bijna 1/3 van hetgeen het mij gekost heeft om hem te bouwen.
- Erik dB
- Berichten: 2463
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Komt ie nu mee, heb ik net een andere 328i gekocht waar inmiddels ook een mooi bedrag in is gaan zittenEric-328 schreef:Dat geld ben je snel kwijt als je zelf gaat bouwen.
Ben aan het twijfelen of ik mijn 328i coupe toch niet wegdoe, maar laat hem dan niet gaan onder de 7500. Is bijna 1/3 van hetgeen het mij gekost heeft om hem te bouwen.
Laatst gewijzigd door Erik dB op 06 aug 2012, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Tja, heb me pas recentelijk in de 850i verdieptErik dB schreef:Komt ie nu mee, heb ik net een andere 328i gekocht waar inmiddels ook een mooie bedrag in is gaan zittenEric-328 schreef:Dat geld ben je snel kwijt als je zelf gaat bouwen.
Ben aan het twijfelen of ik mijn 328i coupe toch niet wegdoe, maar laat hem dan niet gaan onder de 7500. Is bijna 1/3 van hetgeen het mij gekost heeft om hem te bouwen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Lijkt me vooral een kwestie van 1 ding: budgetAdje ///M3 schreef:Dank voor alle reacties tot nu toe.
Wellicht is het toch verstandig dat ik mijn "oude vertrouwde" E36 op laat lappen.
Ik zal binnenkort eens een lijstje met wensen voor mezelf maken zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Nog even een vraagje. Wat is het meest verstandige om in mijn E36 Touring te lepelen? (2.5 / 2.8 / 3.0 Liter???)
De auto is bij RDW bekend als 6 cilinder (zonder motorinhoud), zie ook RDW TP-BJ-66, dus goedkeuring na inlepelen van een willekeurige 6 cilinder moet geen probleem zijn.
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Niet geheel onbelangrijk inderdaad. 3.0 M blokkie zal een smak meer kosten dan een laf 2,5jeMartijnGizmo schreef:Lijkt me vooral een kwestie van 1 ding: budgetAdje ///M3 schreef:Dank voor alle reacties tot nu toe.
Wellicht is het toch verstandig dat ik mijn "oude vertrouwde" E36 op laat lappen.
Ik zal binnenkort eens een lijstje met wensen voor mezelf maken zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Nog even een vraagje. Wat is het meest verstandige om in mijn E36 Touring te lepelen? (2.5 / 2.8 / 3.0 Liter???)
De auto is bij RDW bekend als 6 cilinder (zonder motorinhoud), zie ook RDW TP-BJ-66, dus goedkeuring na inlepelen van een willekeurige 6 cilinder moet geen probleem zijn.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Zal ik dan maar vast een S54 met turbo aanraden?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Koop iets kant en klaar. Is gewoon het goedkoopste. Geloof me, ik ben een m3 aan het bouwen waarbij ik alles flink aanpak maar wel bijna alles zelf doe en het budget goed in de gaten hou. Maar dan nog gaat er veel geld geld in zitten (lees: kost bij elkaar meer dan dat hij straks opbrengt) en je hebt er ook nog eens veel werk aan.
Het enige voordeel is dat hij helemaal naar je eigen smaak word.
Het enige voordeel is dat hij helemaal naar je eigen smaak word.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Heb de knoop doorgehakt en ga mijne verkopen. Mocht je interesse hebben.
Ik heb de auto 9 jaren geleden van eerste eigenaar in Duitsland gekocht met 80.000 km op de teller.
Alle papieren incl bevestiging dat hij van eerste eigenaar is zitten erbij.
De auto is in onderhoud en gedeeltelijk gebouwd door Bas Roos Autosport. Het is een snelle auto die met top-onderdelen is opgebouwd. (Zelfs Luco was enthousiast over de auto
Vaste prijs 7500,-
Specs;
328i uit 1996. Arktissilber met.
• M3 Bumpers
• M3 Spiegels
• M3 Sideskirts
• M3 deurlijsten
• M3 GT frontsplitter en hoeken (origineel)
• M3 GT achterspoiler
• Set 18” BBS RC met straatbanden
• Set 18” BBS RX2 met Toyo R888 (2-delig)
• Set 18” M V-Spoke met Michelin S8B slicks
• BBK 8 pots klauwen
• 355mm zwevende schijven
• CL RC5+ voorzijde
• Ferodo DS3000 achterzijde
• Tapeinden
• AST Sportline 2 schroefset (instelbaar)
• AST camberplates
• Rubbers in ophanging vervangen door powerflex
• M3 stabilisatorstang voorzijde (aan de veerpoten)
• Veerpootbrug voorzijde en achterzijde.
• Techniclutch sportkoppeling (goed doseerbaar bij dagelijks gebruik)
• M3 tellerbak
• OMP deepdishstuur
• Sparco Pro2000 bestuurderszijde
• OMP bijrijderszijde
• Sabelt brede 6 punts gordels.
• Wiechers schroefkooi
• AIM Mychron Laptimer
• M50 Inlaat
• Custom software aanpassing (digi-tec)
• Spaghetti spruitstuk
• Eisenmann SS tussenpijp en einddemper
• Evt katvervanger
• 25% sperdif (met nieuw deksel)
Ik heb de auto 9 jaren geleden van eerste eigenaar in Duitsland gekocht met 80.000 km op de teller.
Alle papieren incl bevestiging dat hij van eerste eigenaar is zitten erbij.
De auto is in onderhoud en gedeeltelijk gebouwd door Bas Roos Autosport. Het is een snelle auto die met top-onderdelen is opgebouwd. (Zelfs Luco was enthousiast over de auto
Vaste prijs 7500,-
Specs;
328i uit 1996. Arktissilber met.
• M3 Bumpers
• M3 Spiegels
• M3 Sideskirts
• M3 deurlijsten
• M3 GT frontsplitter en hoeken (origineel)
• M3 GT achterspoiler
• Set 18” BBS RC met straatbanden
• Set 18” BBS RX2 met Toyo R888 (2-delig)
• Set 18” M V-Spoke met Michelin S8B slicks
• BBK 8 pots klauwen
• 355mm zwevende schijven
• CL RC5+ voorzijde
• Ferodo DS3000 achterzijde
• Tapeinden
• AST Sportline 2 schroefset (instelbaar)
• AST camberplates
• Rubbers in ophanging vervangen door powerflex
• M3 stabilisatorstang voorzijde (aan de veerpoten)
• Veerpootbrug voorzijde en achterzijde.
• Techniclutch sportkoppeling (goed doseerbaar bij dagelijks gebruik)
• M3 tellerbak
• OMP deepdishstuur
• Sparco Pro2000 bestuurderszijde
• OMP bijrijderszijde
• Sabelt brede 6 punts gordels.
• Wiechers schroefkooi
• AIM Mychron Laptimer
• M50 Inlaat
• Custom software aanpassing (digi-tec)
• Spaghetti spruitstuk
• Eisenmann SS tussenpijp en einddemper
• Evt katvervanger
• 25% sperdif (met nieuw deksel)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Ik zou het wel weten Ad.... een veel grotere lijst onderdelen voor een paar duizend euro meer dan mijn auto, dan ben je wel in 1x helemaal klaar!
Het is alleen niet zo'n beste daily driver als combinatie.
Het is alleen niet zo'n beste daily driver als combinatie.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Het is niet alleen de lijst onderdelen (kosten dubbele van de vraagprijs). Om het allemaal ingebouwd en goed werkend te hebben ben je duizenden Euro's verder.Knot schreef:Ik zou het wel weten Ad.... een veel grotere lijst onderdelen voor een paar duizend euro meer dan mijn auto, dan ben je wel in 1x helemaal klaar!
Het is alleen niet zo'n beste daily driver als combinatie.
Deze auto is instappen en rijden. Hoeft verder helemaal niets aan gedaan te worden. Heeft zelfs een nieuwe apk.
Laatst gewijzigd door Eric-328 op 08 aug 2012, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Ik heb Macboy al getipt. Ik vind dit een fantastische auto.
- Luco
- Berichten: 27808
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Het is jammer dat ik niet goed bij de rem en koppeling kon, maar als je daar goed bij kan is een 2.03 of 2.04 op cpz zeker mogelijk.Eric-328 schreef: (Zelfs Luco was enthousiast over de auto
En ik vond de auto erg fijn rijden en heel erg mooi in balans, toppertje voor een bmw liefhebber dus
-
- Berichten: 18513
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Potverdillemes, als zelfs Luco dat zegt ga ik nog twijfelen om dat ding te halen....
- Niels N
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 01 dec 2009, 21:05
- Locatie: Eindhoven
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Lijkt me een erg mooie aanbieding! Het is dat ik al aan het opbouwen van onze huidige e36 ben begonnen..
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Eric, ik weet er zelf alles van
Toch zou ik bijvoorbeeld weer aan de veersterktes van het AST onderstel gaan rommelen omdat ik persoonlijke met lichtere veren meer controle heb.
Toch zou ik bijvoorbeeld weer aan de veersterktes van het AST onderstel gaan rommelen omdat ik persoonlijke met lichtere veren meer controle heb.
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Dat is dezelfde prijs als je ± 3 jaar geleden vroeg voor de auto eric toen hebben wij nog contact erover gehad al bij al blijft een mooie spec list
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
De prijs was toen wel wat hoger hoor ...Maar kun je nagaan...zijn inmiddels nog eens dikke 5000,- aan mods doorgevoerd...Jeroen K. schreef:Dat is dezelfde prijs als je ± 3 jaar geleden vroeg voor de auto eric toen hebben wij nog contact erover gehad al bij al blijft een mooie spec list
@Knot, de veersterktes zijn perfect. De balans in de auto is werkelijk top. Geen gemene streken, gewoon eindeloze grip. Indien hij uiteindelijk grip verliest, is dit heel erg controleerbaar.
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: Inbouwen Circuit-/drift goodies. Wie?
Godn*nd*ju.
Heb ik net in mn hoofd zitten om toch mijn Touring nieuw leven in te laten blazen, krijg ik zo'n aanbieding!
Heb ik net in mn hoofd zitten om toch mijn Touring nieuw leven in te laten blazen, krijg ik zo'n aanbieding!
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten