DNRT RACE 3 nu met Video

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

DNRT RACE 3 nu met Video

Bericht door Frank280zx » 11 jun 2012, 13:37

In navolging van de Aprist... Operon cup.. verslag van het DNRT van mijn kant! de beelden voeg ik later toe want die HD filmpjes moet mijn computer over nadenken :) Ook de foto's volgen!

Na een week van laatste dingetjes is het eindelijk zover het is zondag, en gelukkig geen regen!

Na door de keuring te zijn gekomen begon het plezier!

Practice
De practice was toch weer even wennen, een nieuwe uitlijning en na het muur contact de vorige race ben je toch weer even rustig.
Daarnaast reed ik op Dunlops en dat is een prima band maar wel anders dan een Michelin, de temperatuur komt er wat trager in heb ik het gevoel.
Verder heb ik nu van MCS een 3.64 Diff met sper dus na een paar ronden naar de nieuwe schakelpunten te zoeken blijkt het toch wel fijner te rijden, al kom ik einde pit muur in de 5 al tegen de 7K toeren
Het resultaat al met al;
Pos 13 #137 Frank P fast lap2:04.073 L5
En daar was ik best tevreden mee!

kwalificatie
Met weer meer vertrouwen uit de vorige ronde ben ik er even voor gaan zitten, het ging lekker en ik had een ronde of twee weinig tot geen oponthoud!
Daarnaa begon ik weer in het verkeer te rijden, en die waren al met de race bezig, ik heb geprobeerd terug te vallen om wat ruimte te krijgen maar dat werkte niet dus einde ronde 7 ben ik er mee gestopt.
Ik had op de laptimer al een 2:01 gezien en daar was ik wel erg blij mee! Daarnaast begonnen de banden hun optimale gevoel te verliezen en ik moest nog twee races :)

Het resultaat;
Pos 8 #137 Frank P fast lap2:01.994 L5
Positie 8 voor de eerste race!! en dit is pas de tweede keer dat de auto rijd :)

1e Manche
Dan moet je ineens starten... daar heb ik nog niet veel mee geoefend dus maar in zijn 1.. dat is dus :bag: Vol wielspin gelijk 2 plekken kwijt dus van acht rij je dan op 10! Gelukkig wist ik daar in Tarzan al weer plek 8 van te maken achter de M coupe (vermoed ik kan ook een 130 zijn) die hield mij behoorlijk op. waardoor ik weer wat aandacht op mijn kont kreeg van #171 Jeffrey Klerk, na een ronde of drie in Hugenholtz aan te kloppen had ik hem dan eindelijk te pakken, gegeven was het was een mooie strijd! Niet heel lang daarna rij weer tegen verkeer waardoor Jeffrey weer glibberend aansluit, door het gevecht met hem verlies ik de aansluiting met de groep voor mij want ik moet verdedigen. Tot overmaat van ramp dient ook het gebrek van een swirl pot zich aan en houd de auto na Tarzan en Scheivlak een paar 100 meter in.. Genoeg om Jeffrey nu echt op 2 meter afstand te hebben.
In de Wilgenheagen bocht hangt hij hem vol in mijn rechter zijflank!
Een combinatie van onervarenheid en een agressieve rijdersstijl van zijn kant zo blijkt later en het swirl pot probleem aan mijn kant, daarnaast had ik hem ook simpelweg niet gezien.
Ik zat al in de bocht en daar gooide hij hem op een plek tussen waar het simpel niet paste.
Bij bocht acht pak ik hem gelijk weer terug en sla ik weer een gat van een meter of 8. Dat heb ik gehandhaafd tot het einde van het rechte stuk waar ik weer met hetzelfde probleem Tarzan uitkwam.
Jeffrey had een mooie aansluiting en we duiken vol gas Gerlag en Hugenholtz in! In Hugenholtz zit ik buiten dus de mooie lijn, en ik win het net op vermogen van zijn auto.. Hier staat alleen ineens een jarige Nynke overdwars op de baan :shock:
Remmen was geen optie meer, Jeffrey zat met zijn neus nipt naast de kofferbak, en de enige manier was er omheen. Ik verwacht een enorm touche .. maar het viel mee de auto ging net niet rond. Dat gold helaas niet voor Jeffrey die weer voor mij aan de kant moest het gras in en rond ging.
Elk nadeel zijn voordeel! ik was van mijn 'aanhanger' kwijt, en kon rustig de laatste twee ronden uitrijden...

Resultaat;
Pos6 #137 Frank P laps12 25:59.181 39.240 fast lap2:02.212 L6

2e manche
De Start! Nu in zijn 2.. dat ging wel lekker! Ik had gelijk een mooie plaats (8) en pakte er nog een in Slotenmaker ( ik reed al vanuit Hugenholtz soort van twee breed).
Ik kon mijn aansluiting houden en achter mij waren en er een paar met elkaar bezig dus daar bleef een mooie afstand. In ronde 8 lag er na het Scheivlak ineens een bumper en wat ellende op de baan waardoor in mij verremde de achterblijvers aansluiting vonden, daarnaast viel Twan Knop met zijn TT terug, en dat zorgde ook voor oponthoud. Daarnaast diende weer het swirl pot probleem zich aan waardoor ik er in Audi S aan 3 auto's mijn meerdere moet herkennen maar wel gelijk kon aansluiten, Twan Knop maakte meteen een uitstapje in de grindbak in bos uit maar hiel hem, dat resulteerde in een granaat regen aan stenen en gelukkig maar een goede ster, In ronde 9 ben ik in Bocht 8 Twan voorbij gestoken. die plek hield ik vast tot de laatste keer bos uit te komen en net voor de vlag nog een plek te pakken..

Resultaat;
Pos10 #137 Frank P laps12 25:53.254 21.384 fast lap2:02.512 L6

All met al een top dag, een klein deukje door het tikje maar dat is niet spannend te noemen Overal Pos 6! maar doorgeplaatst naar Pos 5 :)

To do:
-Swirl Pot
-Onderstel, ik rij nu met een meer straat set en dat merk je.. het is gewoonweg .. onder maat
-Nieuwe schijven voor

Volgende Race; Zolder en dat ken ik niet goed
Laatst gewijzigd door Frank280zx op 13 jun 2012, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: DNRT RACE 3

Bericht door L@urens » 11 jun 2012, 22:40

Leuk verhaal, maar wat voor auto en welke klasse?

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT RACE 3

Bericht door RJay » 11 jun 2012, 23:55

Aan de tijden te zien sportklasse :)

Het is zo te lezen nog steeds stoeien geblazen daar voorin :P Alleen toen ik daar reed raakten we elkaar niet!

-net- niet :df:

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT RACE 3

Bericht door Frank280zx » 12 jun 2012, 08:23

Inderdaad Sport, Meestal raakt men elkaar hier ook net niet ;) de auto is een e36 'm3' de beelden volgen

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT RACE 3 NU MET VIDEO!

Bericht door Frank280zx » 13 jun 2012, 14:53


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten