Supercar Challenge 2012

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Marc32 » 26 jun 2012, 15:50

Ik heb ook genoten van afgelopen weekend. Mijn quali was niet goed. Auto had veel overstuur ( begon bij 200 km/u) bij hoge snelheidsbochten en dat vond ik zo eng dat ik wat voorzichtiger werd. Het resulteerde in een 13e tijd. Met veel mensen gesproken nadien en hebben de auto een ander setup gegeven om het achterwerk wat vaster te krijgen.

Dat ging dus werkelijk fantastisch in race 1. Totaal geen overstuur meer en reed nu gelijk 2 seconden van mijn trainingstijd af in ronde 5. Met een volle tank. Het resulteerde in een mooie 7e plek en 3e plek in de Seat cup.

Zoals de beelden van Andre al lieten zien, zondag was het echt zeiknat weer. Ik hou er wel van. Maar het was al snel duidelijk dat de eerste 5a 6 ronden puur overleven was. Ik zag niks, en met mij iedereen natuurlijk. Hopen dat je aankomt. Langzamerhand werd het veld wat dunner en kreeg je wat meer kans om zicht te krijgen. Dan kan je beter anticiperen en gaan je rondetijden omlaag. In het tweede deel na de pitstop lag ik vlak achter Robin Monster. Het duurde wat ronden maar uiteindelijk kon ik hem voorbij komen en had ik nog twee ronden om Andre te verschalken. Helaas, net niet........ de race had nog een paar ronden langer moeten duren..Maar wel ontzettend genoten. Regen is een ander spelletje...als je de regels kent ( en die heb ik van Andre geleerd ) kom je heel ver!!! Een derde plek in de SS klasse, p1 in de supercopa klasse en 13e overall.

BMW - Seat ......2-0 :clap:

Andre
Berichten: 11232
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Andre » 26 jun 2012, 16:25

Je hebt echt top gereden Marc! Ik moest echt alles geven met die GT4. Toen Robin achter me zat moest ik al serieus pushen en kon er net voorblijven. Jou tempo was hoger dan die van Robin je had ontzettend veel grip nog aan het einde van de race.

Het is zeker een schouderklop waard dat je zo op kwam zetten. :clap: :clap: :clap:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door daNpy » 26 jun 2012, 17:25

Mooi filmpje André, echt gaaf!!

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door David R. » 26 jun 2012, 17:51

Of je hebt hele grote ballen of je bent goed verzekerd maar petje af. Hoe houden jullie die zij-ramen zo schoon. Bij mij beslaan ze gelijk in de regen.

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Marc32 » 26 jun 2012, 18:34

David R. schreef:Of je hebt hele grote ballen of je bent goed verzekerd maar petje af. Hoe houden jullie die zij-ramen zo schoon. Bij mij beslaan ze gelijk in de regen.
Vloeibare zeep met een natte doek aan de binnenkant insmeren en laten drogen voordat je gaat rijden. Bekende truuk..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door GTRene » 26 jun 2012, 19:05

schijnbaar dat de anti condens doekjes van de Shell ook goed zijn...althans wel eens gelezen voor zoiets.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Youp » 26 jun 2012, 22:36

David R. schreef:Of je hebt hele grote ballen of je bent goed verzekerd maar petje af. Hoe houden jullie die zij-ramen zo schoon. Bij mij beslaan ze gelijk in de regen.
Airco. ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Youp » 26 jun 2012, 22:47

Andre schreef:Dit weekend geraced op de Nurburgring bij het race team van PS Autosport.

-knip-

Prachtig mooi weekend gehad met een stel limburgers:) Heel veel gelachen en nog wat limburgs dialect geleerd.

-knip-

Bedankt PS autosport voor een super weekend!!!

De beker staat bij PS Autosport mijn trofeeën zijn altijd de dunlop petjes:)

Afbeelding
Andre, doe mos liene rieje! ;)

Andre
Berichten: 11232
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Andre » 02 jul 2012, 11:04

Ja inderdaad:)

En goed limburgs leren.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door EmielS60 » 06 aug 2012, 10:45

Gistermiddag nog even naar Assen gereden ter geestelijk ondersteuning van 1 van de Speedtec Zilhouette rijders. Al die avonden online Gran Turismo Bootcamp werpen hun vruchten af. :D
Zaterdag werd het duo Leo v/d Eijk en HJ v/d Slik 3de, gisteren 1ste.

Ik was 'even' terug gelopen naar de parking/weiland om de auto te verplaatsen en een paraplu mee te nemen, desondanks was ik in 10 seconden zeiknat;

Afbeelding

Afbeelding

De start met HJ achter het stuur, vanaf de 3de plaats (ik moet snel een telefoonupgrade hebben..);



Leo v/d Eijk had nog een hele mooie inhaalactie op Stox, beetje Hakkinen vs. Schumacher op Spa. Beelden zullen er nog wel van opduiken.

Andre
Berichten: 11232
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Andre » 06 aug 2012, 14:01

We hebben de M3 GT4 voorzien van nieuwe JRZ dempers we zitten nog steeds te finetunen maar de resultaten mogen er zijn met een auto die nog steeds bijna 100kg zwaarder is dan de concurrentie.

Vrijdag de pole neergezet in de qualify. Was daar heel blij mee. Alle upgrades vallen op zijn plaats. Was een heftige qualify alles zat binnen een paar tiendes. Zo wil je het graag zien.

Race 1

Stox nam de start voor zijn rekening. Ging perfect als 1e de eerste bocht in. Kan lang als 2e blijven maar gebruikte veel van zijn banden. Verloor een aantal plaatsen en werd uiteindelijk door de gebroeders monster van de baan getikt in de grindbak. Wat resulteerde in 2 ronden achterstand. Meteen Pitstop/wissel gedaan. Uiteindelijk nog naar plek 12 gereden.

Race 2

Gigantische stortregen voor de race 2. In overleg met Stox heb ik de start maar gedaan. Ik doe dit liever niet omdat we dan een stukje regie kwijt zijn. Ik zal dat uitleggen. Mocht het zo zijn dat ik bijv in de eerste stint een voorsprong kan opbouwen en er gaat een auto van de baan. Dan zie je altijd dat er achter de schermen meteen een safety car wordt ingezet dat gaat dan onder het mom van veiligheid. Maar dre snapt de andere reden ook wel. Het veld terug bij elkaar brengen. Jammer maar zo gaat het meestal wel. Maar de condities waren dermate wispelturig dat we samen hebben besilst dat ik moest starten.

Iedereen stond op regenbanden ook wij. De start werd maar uitgesteld en er was mogelijkheid om banden te wisselen. Sommige wisselden naar intermediates maar die hadden wij niet. Ik kan het niet verklaren maar mijn gevoel zei slicks. Baan was nog compleet nat en er waren nog diepe plassen. Ik wist dat het afzien zou worden.
Snel wisselen iedereen keek en verklaarde ons compleet voor gek. Ik vertrouw op mezelf en vaar mijn eigen route twijfelde geen moment aan mijn keuze. We gingen uit veiligheid starten achter de safety car. Na een aantal bochten zei ik al over de boord radio dat ik het 1 a 2 ronden moelijk zou krijgen en waarschijnlijk plekken zou gaan verliezen. Maar daarna kom ik terug. Zo geschiedde, ik had mega slides en momenten (filmpje komt nog) We gingen van plek 12 naar 16. Maar na 2 ronden kreeg ik warmte in de slicks reed zo binnen een paar ronden naar de 6e plaats.

En stonden inmiddels al meerdere rijders in de grindbak en vangrails die met regenbanden reden. Safety car. Dat was opzich niet erg we hadden slicks en hoefden niet te wisselen. Pit window open meteen naar binnen rijders wissel alles perfect. Zo liggen we achter de safety car eerste. En dan zie je dat wij de regie kwijt zijn. Inmiddels was alles al prima opgeruimd maar dan laten ze de safety car nog even doorrijden om het veld bijelkaar te krijgen voor de spanning terug in de race brengen. Wij lagen wel een halve ronde voor op de rest.

Alle voorsprong weg alle risico s die je neemt bij de start met slicks word je door dit soort acties door je neus geboord. Dit is dus ook de reden dat ik liever niet wil starten. Je bent gewoon de regie kwijt.

Stox raakt helaas met het achterwiel net in een plas raakte van de baan af kon wel weer verder. Toen zagen we nog op de monitor dat we ook nog 30 strafsec kregen. 3 keer onder safety ingehaald das 3 x 10 sec. Ik heb de film terug gekeken en ik kan maar 1 keer vinden. Ik was op dat moment in gevecht en kon nooit het bord SC zien dus ik zag het pas bij de volgende post en dacht dat dat het eerste bordje SC was. Dus 10 sec was genoeg geweest. Zo zie je maar het kan allemaal net even anders lopen.

Met 10 sec penalty en die spin van Stox hadden we nog wel eerste kunnen worden. Dat men de safety car extra lang buiten houd om de regie van de race te bepalen heeft ons de das om gedaan.

Zolang ik al race heb ik dat al veel vaker mee gemaakt dit soort safety car acties.

Ik kijk met hele andere ogen naar dit race weekend en ga met een heel voldaan gevoel naar huis. We rijden met een GT4 met handbak en 100kg zwaarder dan de concurrentie de pole!. Wij hebben voor race 2 de perfecte stategie. We liggen gewoon een halve baan voor. Dat onze stategie de nek wordt omgedraait kan ik helaas ook niks aan doen.

Diep in mijn hart weet ik dat dit onze race was. Sommige dingen heb je helaas niet de hand.

We hebben een prachtig race weekend gehad de auto was werkelijk top.

PS Autosport bedankt!!!
Laatst gewijzigd door Andre op 06 aug 2012, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Petrolhead Tom » 06 aug 2012, 14:14

Klinkt goed Andre! :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door GTRene » 06 aug 2012, 14:29

lekker frustrerend, als je strategie klopt en je goede werk beloond lijkt te worden...
om vervolgens, down to earth getrokken te worden, door de mensen die de touwtjes in handen hebben.

Andre
Berichten: 11232
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Andre » 06 aug 2012, 14:36

Rene dat is racen. Is niet erg dat is ook het spelletje het hoort erbij. Is altijd al een extra aspect geweest binnen de DSC. Het kan soms ook in je voordeel werken.

Zeker met wisselende omstandigheden krijgen ze binnen de DSC vaak ook de kans om Safety car uit te sturen.
Laatst gewijzigd door Andre op 06 aug 2012, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Youp » 06 aug 2012, 14:44

Andre schreef:
-knip-

Ik kijk met hele andere ogen naar dit race weekend en ga met een heel voldaan gevoel naar huis. We rijden met een GT4 met handbak en 100kg zwaarder dan de concurrentie de pole!. Wij hebben voor race 2 de perfecte stategie. We liggen gewoon een halve baan voor. Dat onze stategie de nek wordt omgedraait kan ik helaas ook niks aan doen.

Diep in mijn hart weet ik dat dit onze race was. Sommige dingen heb je helaas niet de hand.

We hebben een prachtig race weekend gehad de auto was werkelijk top.

PS Autosport bedankt!!!
Ik onderschrijf bovenstaande volledig. Hoewel de zwart-witte uitslagen er op papier niet bijzonder uitzien hebben we een topweekend achter de rug. De techniek is in orde en we kunnen met "de underdog" gewoon vooraan meeknokken. Jullie hebben top gereden Andre, Stox ook. Bij de starts van beide races was het genieten in de pitstraat, waar de euforie simpelweg overheerste...

"Ons" moment komt nog wel. ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door GTRene » 06 aug 2012, 14:56

dat is ook weer zo Dre, gelukkig blijf je er vrij nuchter onder :)

je ziet het zoiets ook regelmatig tijdens de F1...heeft iemand bv, veel tijd opgebouwd en zeg 30sec voor de rest om bv veilig een pitstop te maken, gebeurt er een ongeluk en komt se safetycar uit zodat iedereen weer naar elkaar toeschuift :lol: das ook balen.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door EmielS60 » 06 aug 2012, 19:33

Hier! de eerste 3 rondes van HJ op inter's.

Die Ginetta van het start incident op de Nürburgring heeft na afloop de achterspoiler nog tegen openstaande laadklep stuk gereden, de auto pastte er wel langs, de spoiler bleef achter.

Andre
Berichten: 11232
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Andre » 07 aug 2012, 09:30

De onboard van de eerste ronden met slicks op een natte baan. De rest rijdt op regenbanden en intermediates.

http://www.youtube.com/watch?v=ygjiW-uJ ... e=youtu.be

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Marc32 » 08 aug 2012, 00:43

Andre, mooi verhaaltje. Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat je hier met je hart spreekt en niet met ratio. Sterker nog, ik vind het "Dre onwaardig" wat je nu vertelt!!! Jij bent een man van eerlijkheid en gerechtigheid. Ik ook. Ik vind dat je andere deelnemers nu te kort doet. Jouw tactiek is aantoonbaar niet beter geweest. Tevens zijn "fouten" door jou ( inhalen onder geel, het had mij kunnen overkomen!! ) en Peter zijn spin ( had ie maar niet in een plas water moeten rijden ) die de resultaten behoorlijk gedrukt hebben.

Een opsomming van de feiten:

1: Voor de pitstop lag je 6e achter de safetycar. Voorsprong van de nr 1 was verdampt.
2. Na de pitstop lag Peter 1e achter de safetycar. De concurrentie had strafseconden!!
3. Na het einde van de race werden jullie 12e. Op 1min 53 sec van de winnaar. Dat is 113 seconden
4. De spin van Peter heeft jullie 40 sec gekost. ( zie data)
5. Peter was elke ronde 2 a 3 seconden langzamer dan de winnaar, maar ook langzamer dan de nr 2 en 3 HIj heeft 11 ronden gereden. Kost 22 seconden.
6. In de eerste 6 ronden ( toen kwam de safetycar) was je in totaal10 seconden langzamer dan de leider op dat moment. Je bent geen enkele ronde sneller geweest dan de latere winnaar. In ronde 8 of 9 was de pitwindow open geweest als er geen safetycar situatie was geweest.
7. In totaal hebben jullie alleen al door verkeerde keuze banden ( met of zonder safetycar had niet uitgemaakt omdat de race maar 45 minuten duurde), spin en straf 40+22+30+ 10= 112 seconden verloren..Was de gele vlag straf maar 10 seconden geweest was het 82 seconden geweest tov van de winnaar.

Jullie hebben domweg heel veel laten ZELF laten liggen!!! Dat het komt omdat de SC car naar jouw mening te lang ( extra ) heeft doorgereden is dus nonsens. Je hebt MEGA voordeel gehad toen ie VOOR pitwindow open de baan op kwam. Je zag ineens de koploper voor je!!! Dat was de stand. Na de pitstop was de situatie eigenlijk niet veel anders. Enige voordeel was dat je vooraan achter de safetycar zat met de de concurrenten nu vlak achter je. Jullie hebben op basis van racen de slag volledig verloren.

Maar stel nu dat er geen safetycar was geweest en de omstandigheden ( spin, gele vlag ) wel hetzelfde waren geweest. Dan had jij zeer waarschijnlijk je opmars nog twee ronden in jou stint kunnen voortzetten. Daarbij had je de leider nooit kunnen pakken!!! Want die lag way out of reach!! Daarna ging de pitwindow open en ging de concurrentie ook over op slicks. Dan waren vanaf dat moment de omstandigheden gelijk.

Ik begrijp ook helemaal niets van je verhaal over regie. Eerste of tweede rijder zijn in een race heeft volgens mij helemaal niks te maken met regie, maar met voorkeur. Sommige starten nou eenmaal niet graag, anderen willen niet eens rijden als het regent. Je hebt namelijk niks in de hand als je niet rijdt. Instappen en zo hard mogelijk rijden. Zo simpel is de strategie. En dat hebben jullie nagelaten. Aantoonbaar!

Wij lagen voor pitwindow open 4e! Na de pitstop lagen we 24e. Onze pitstop was ruk!! We werden 8ste algemeen. Jullie lagen 6e voor en 1e na de pitstop en werden 12e.....

Kom op Andre.....je baalt gewoon als een stekker. Dat geleuter over een goed gevoel.....ik heb die kop van je zien hangen op zondag......het is gewoon doodzonde dat je die pole niet hebt kunnen omzetten in een podium tijdens je thuiswedstrijd. Schrale troost dat je auto goed was, ok das waar....maar je bent er gewoon ziek van..zou ik ook zijn!! :kotsen: :kotsen:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Reind » 08 aug 2012, 08:32

Man man. Het lijkt de Aprisco/ooperon cup wel.

Wel mooie beelden.

Andre
Berichten: 11232
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Andre » 09 aug 2012, 12:08

Nee Marc zo is het niet. Je maakt er wel werk van haha. Misschien moet je het allemaal in Excel bestand zetten.


Tuurlijk heeft de safety car het veld bijelkaar gebracht.

Maar ik reed na aantal ronden al bijna dezelfde tijden op slicks als jullie op regen banden. Het loopt onzettend snel op. Je pakt zo 5 a 6 sec per ronde en dan verdampt de voorsprong als sneeuw voor de zon. Dat had mij zeker een aantal ronden gelukt voor de reguliere pitstop. De safety car gooide roet in het eten dat was jammer.

De keus van slicks was voor mij de juiste daar twijfel ik geen moment aan.

Volgende voordeel. Bij de pitstop hoef ik geen banden te wisselen. Vandaar dat wij ook als eerste de pits weer uit kwamen. En lagen na safety car op de eerste plaats. Maar de safety car bleef te lang buiten en alle voordelen waren weg.

Toen de spin van Peter nog. Toen waren we onze 1e plaats ook nog kwijt dan kom je echt niet meer voren zeker in zo n korte race.

De gele vlag situaties. Ook daar is iets mis gegaan heb al met Bobbe gebeld ik snap er werkelijk niks van. Heb de complete film terug gezien er is 1 situatie waar ik onder geel heb ingehaald en die is ook nog twijfelachtig. Ik haal iemand in waar ik mee in gevecht ben de gele vlag word 20 meter voor me neus net over de vangrail gehaald en gezwaaid en SC bord hebben ze nog achter de vangrail. Ik had al naar die baan post gekeken was niks aan de hand maar met het hans systeem kan ik me kop niet 90 graden draaien om nog een keer te kijken omdat ik al bijna naast de baanpost was.

Dat is het enige moment waarvan ik kan zeggen dat ik fout was. Maar dat zouden 10 sec zijn. Die andere 2 x is nergens boven water te halen. Die wou ik graag zien. Bobbe vertelde me dat het mega hectisch was ook in de toren dus tja misschien waren wij extra de dupe zeg het maar.

Nee ik sta niet te lachen in de pitstraat absoluut niet en de monteurs ook niet. Alleen de concurrentie waarschijnlijk.

Over de regie. Starten geen probleem ik heb al zoveel starts gemaakt. Alleen kijk ik wat het verstandigste is. Ik heb daar een visie over en daar zit ik goed mee heeft zich al meerdere races bewezen. Ook binnen de Aprisco. Ik liet altijd wouter starten had a met gewicht te maken en ook met spanning wouter had moeite als rijders in de 2e stint voor de finish op hem toe rijden. Je past je regie aan aan de rijders en soms ook aan de ervaring die je hebt met de wedstrijdleiding. Je moet het samen doen dus je past je daar op aan.

Nogmaals ik rij de pole we hadden een grote investering aan de auto gedaan wat mijn keuze was en dat viel op ze plaats mag ik dan heel tevreden zijn!!! De druk ligt op mijn schouders en voor mij was dat een bevestiging dat we goed zitten. De pole is dan de room op het toetje voor dit weekend.

We zitten in de races op het vinkentouw. Ik ben continu bezig met Peter en het Team om te zorgen dat we op het podium kunnen komen. We hebben er al een paar keer gestaan. Hier lag de mogelijkheid om eerste te worden we hebben het helaas niet geïncasseerd door alle tegenslagen waaronder een Beuk van de Monster broeders wat ook totaal niet nodig was.

Race resultaten waren er niet door alle tegenslagen. Maar we hebben wel veel progressie gemaakt en ondanks alles was de sfeer binnen het team echt super. En dan mag jij vinden wat je wil als het nou mijn hart is die spreekt en niet de ratio dat is jou kijk. Ik zie anders tegen zaken aan. Ik haal ook de positieve zaken eruit en die waren er zeker afgelopen weekend.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Luco » 09 aug 2012, 14:44

Volgens mij is Ferry een van de netste rijders van het veld, en gezien de beelden had Stox eerder de deur dicht moeten doen, hij liet de deur open, die kan je dan niet dichtgooien als er dan iemand aan de binnenkant naast zit, dus een Beuk vind ik wat overdreven.

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Marc32 » 10 aug 2012, 01:46

Andre schreef:Tuurlijk heeft de safety car het veld bijelkaar gebracht.
In JOUW voordeel! Zonder de safetycar had jij nooit en te nimmer de koploper voor de pitstop ingehaald.
Andre schreef: ik reed na aantal ronden al bijna dezelfde tijden op slicks als jullie op regen banden. Het loopt onzettend snel op. Je pakt zo 5 a 6 sec per ronde en dan verdampt de voorsprong als sneeuw voor de zon. Dat had mij zeker een aantal ronden gelukt voor de reguliere pitstop. De safety car gooide roet in het eten dat was jammer.
Nee, nogmaals, VOOR de pitstop, gooide de safetycar geen roet in het eten!! Jij hebt geen enkele ronde sneller gereden dan de koploper. Je lag minimaal 25 seconden achter de koploper na 6 ronden. Als je vanaf dat moment 6 seconden per ronde sneller was gaan rijden ( wat je niet zou halen overigens, want doordat het droger werd gaan ook de intermediates ook beter worden ) moest je nog minimaal 4 ronden doorkachelen, Dat was al ruim in pitwindow open....

Andre schreef: keus van slicks was voor mij de juiste daar twijfel ik geen moment aan.
Zou je dat eens willen voorrekenen dan? Net als ik heb gedaan.
Andre schreef: Andere voordeel. Bij de pitstop hoef ik geen banden te wisselen. Vandaar dat wij ook als eerste de pits weer uit kwamen. En lagen na safety car op de eerste plaats. Maar de safety car bleef te lang buiten en alle voordelen waren weg.
De Monsters hadden strafseconden, Hoevenaars en van Eijk ook, dus bandenwissel kon binnen de tijd....het voordeel dat jullie hebben gehad voor de pitstop, is behoorlijk gecompenseerd na de pitstop voor de anderen. Na de pitstop kon Peter laten zien dat ie kon winnen en dat jullie auto zoveel progressie heeft gemaakt. Dat was niet het geval. Eerlijk, is eerlijk, dat kan alleen jij!! Peter reed geen snelle tijden in vergelijking met van Eijk. Verloor al snel 2 seconde elke ronde.
Andre schreef: de spin van Peter nog. Toen waren we onze 1e plaats ook nog kwijt dan kom je echt niet meer voren zeker in zo n korte race.
In je vorige relaas zei je dat die spin en de gele vlag straf nog wel te overkomen was!!!!!!! Zijn we het nu dus eens dat de grote aderlating de spin PLUS de rondetijden van Peter waren. Peter reed ietsje sneller dan onze auto en dat had dus achteraf zeker een top 5 klassering geweest zonder die spin! Ook met straf.
Andre schreef: gele vlag situaties. Ook daar is iets mis gegaan heb al met Bobbe gebeld ik snap er werkelijk niks van.
Dat is het enige moment waarvan ik kan zeggen dat ik fout was. Maar dat zouden 10 sec zijn. Die andere 2 x is nergens boven water te halen. Die wou ik graag zien. Bobbe vertelde me dat het mega hectisch was ook in de toren dus tja misschien waren wij extra de dupe zeg het maar.
Ja, dat is ook ruk, als dit op de beelden niet te achterhalen is. Enige troost is dat hier niet het grootste verlies is geleden. Je was namelijk 9e geworden zonder straf.
Andre schreef: ik sta niet te lachen in de pitstraat absoluut niet en de monteurs ook niet. Alleen de concurrentie waarschijnlijk.
Nee, snap ik, en dan ook nog Bobbe bellen omdat je baalt van die gele straf. Het zat je kennelijk erg dwars. Maar toch er een goed gevoel aan over hebben gehouden aan het weekend?? Ik zou me zwaar kloten voelen. Nog meer als je tijdens de kwali hebt bewezen er helemaal bij te zitten.Maar goed, ik kan natuurlijk niet voor jou spreken. Maar het komt erg ongeloofwaardig over. Het zijn namelijk niet de woorden die passen bij een coureur die ALTIJD wil winnen.
Andre schreef: de regie. Starten geen probleem ik heb al zoveel starts gemaakt. Alleen kijk ik wat het verstandigste is. Ik heb daar een visie over en daar zit ik goed mee heeft zich al meerdere races bewezen. Ook binnen de Aprisco. Ik liet altijd wouter starten had a met gewicht te maken en ook met spanning wouter had moeite als rijders in de 2e stint voor de finish op hem toe rijden. Je past je regie aan aan de rijders en soms ook aan de ervaring die je hebt met de wedstrijdleiding. Je moet het samen doen dus je past je daar op aan.
Buiten de auto heb je geen regie Andre. Ik denk dat we van mening verschillen wat het begrip regie inhoudt. Als de safetycar er inkomt, valt wellicht je strategie in duigen, maar is niet de regie verdwenen. Je hebt regie als je het stuur in handen hebt. Als je Wouter laat starten in de Aprisco heeft dat met strategie te maken, niet met regie. Want wat wil jij doen dan als je langs de kant staat? Aanmoedigen misschien....als je dat regie noemt...

Andre schreef:Nogmaals ik rij de pole we hadden een grote investering aan de auto gedaan wat mijn keuze was en dat viel op ze plaats mag ik dan heel tevreden zijn!!! De druk ligt op mijn schouders en voor mij was dat een bevestiging dat we goed zitten. De pole is dan de room op het toetje voor dit weekend.


Even een misverstand uit de wereld helpen. Ik gun iedereen zijn geluk en ga jouw goede gevoel niet tegenspreken. Na de vrijdagsessie was je ook erg tevreden. Snap ik volkomen. Maar twee ruk resultaten op zaterdag ( aangetikt door Ferry ) en zondag ( spin Peter ) en onterecht gestraft ( 1x geel was genoeg geweest ) worden, dan is 99% van Nederlandse coureurs toch behoorlijk chagrijnig en niet tevreden en was de pole het lichtpuntje in de duisternis.
Andre schreef:We zitten in de races op het vinkentouw. Ik ben continu bezig met Peter en het Team om te zorgen dat we op het podium kunnen komen. We hebben er al een paar keer gestaan. Hier lag de mogelijkheid om eerste te worden we hebben het helaas niet geïncasseerd door alle tegenslagen waaronder een Beuk van de Monster broeders wat ook totaal niet nodig was.
Ja, dit klinkt heel logisch en geeft een goede samenvatting van je kansen die je niet hebt kunnen aangrijpen. Je klinkt aangedaan.....maar goed, jij zegt dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden...;)
Andre schreef:Race resultaten waren er niet door alle tegenslagen. Maar we hebben wel veel progressie gemaakt en ondanks alles was de sfeer binnen het team echt super. En dan mag jij vinden wat je wil als het nou mijn hart is die spreekt en niet de ratio dat is jou kijk. Ik zie anders tegen zaken aan. Ik haal ook de positieve zaken eruit en die waren er zeker afgelopen weekend.
Hier beschrijf je toch meer dat je er toch echt wel een beetje de pest in hebt. De sfeer in ons team ook prima hoor, maar ik was niet te pruimen toen mijn aandrijfas in ronde 1 van de race brak. Maar goed, dat is interpretatie. Nogmaals ik kan jouw gevoel natuurlijk niet uitspreken. Nogmaals, het verbaast me oprecht dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan dit weekend! Maar ik geloof je op je woord in deze!

Jij spreekt echt met je hart, Je hebt namelijk niets weerlegt met feiten. Helemaal niets. Nul komma nul ratio dus. Geen verwijt hoor, maar daardoor is er geen objectieve onderbouwing voor je relaas.

Ik besteed er verder geen energie meer aan. Daar is het verder te onbelangrijk voor... :D :D :D

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Marc32 » 10 aug 2012, 01:49


Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Youp » 10 aug 2012, 08:58

Marc32 schreef:
Andre schreef:Tuurlijk heeft de safety car het veld bijelkaar gebracht.
-knip-

Even een misverstand uit de wereld helpen. Ik gun iedereen zijn geluk en ga jouw goede gevoel niet tegenspreken. Na de vrijdagsessie was je ook erg tevreden. Snap ik volkomen. Maar twee ruk resultaten op zaterdag ( aangetikt door Ferry ) en zondag ( spin Peter ) en onterecht gestraft ( 1x geel was genoeg geweest ) worden, dan is 99% van Nederlandse coureurs toch behoorlijk chagrijnig en niet tevreden en was de pole het lichtpuntje in de duisternis.

-knip-

Hier beschrijf je toch meer dat je er toch echt wel een beetje de pest in hebt. De sfeer in ons team ook prima hoor, maar ik was niet te pruimen toen mijn aandrijfas in ronde 1 van de race brak. Maar goed, dat is interpretatie. Nogmaals ik kan jouw gevoel natuurlijk niet uitspreken. Nogmaals, het verbaast me oprecht dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan dit weekend! Maar ik geloof je op je woord in deze!

-knip-
Pole rijden (en eerder al podium) met een halve straatauto die op papier niet beter zou moeten doen dan een lage top 10 klassering kan redelijk wat euforie teweeg brengen. :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten