Supercar Challenge 2012

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Luco » 10 aug 2012, 09:51

Kom op Youp, geloof je het zelf, het is gewoon een GT4 auto, die moet en kan gewoon voorin meedoen want de afgelopen jaren waren de tijden van de GT4 vergelijkbaar met deze klasse (de top was in de GT4 zelfs sneller), dus doe nou niet alsof de auto niet mee zou kunnen komen.

De auto is dan misschien stukken zwaarder en heeft een handbak, maar heeft ook heel veel meer vermogen.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Youp » 10 aug 2012, 10:02

Luco schreef:Kom op Youp, geloof je het zelf, het is gewoon een GT4 auto, die moet en kan gewoon voorin meedoen want de afgelopen jaren waren de tijden van de GT4 vergelijkbaar met deze klasse (de top was in de GT4 zelfs sneller), dus doe nou niet alsof de auto niet mee zou kunnen komen.

De auto is dan misschien stukken zwaarder en heeft een handbak, maar heeft ook heel veel meer vermogen.
Vermogen is origineel op de Akrapovic na. Vergeet daarbij niet dat de GT4 op Michelins rijdt, scheelt ook wat tijd. De andere M3's in het veld hebben zeker weten meer. Kijk voor de lol eens hoe hard van Soelen uitloopt op rechte stukken. En het ding van Hoevenaars heeft ook meer power, alleen minder koppel.

En gewicht... Wij wegen rijklaar >1550kg. ;)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Luco » 10 aug 2012, 10:48

Haha, die V8 heef meer vermogen dan van Soelen hoor, alleen die is wel lichter, daarom zeg ik, dat heft elkaar redelijk op.
GT4 reed inderdaad op michelins, maar jullie hebben onderstel weer veranderd wat ook wat op moet leveren, dus om nu te zeggen dat het een underdog is vind ik niet terecht, je moet alleen meer op de bandjes letten, dat is dan wel een nadeel, maar het is een auto die gewoon goed mee kan doen voorin het veld.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Andre » 10 aug 2012, 11:01

Marc je moet je eigen frustratie niet op mij loslaten. Jij maakt je drukker om onze problemen dit weekend dan je eigen. Dat is helemaal niet nodig. Ik mag jou graag en dit heeft helemaal geen zin zo!


Ik heb het bij PS autosport erg naar me zin en alles valt straks wel een keer op ze plaats. Op naar de volgende race!

Ja luco de GT4 word elk weekend beter we zijn er bijna. De pole kunnen we rijden nu stabielere auto na einde van de race (lees banden).

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Marc32 » 10 aug 2012, 11:38

Ben je zondag nog van de partij op Assen? Kletsen we dan wel verder!! :D :D

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Downforce Hans » 10 aug 2012, 12:10

Nou Andre ik merk weinig van frustraties in zijn verhaal.
Je krijgt hier gewoon commentaar op jou verhaal van iemand die in dezelfde race reed als jij.
Ik vind in jou verhaal naar Marc toe meer frustratie zitten kennelijk omdat je op alle punten van repliek bediend wordt.
Ook vind ik dat Marc geen onzin aan het vertellen is al zitten er natuurlijk altijd twee kanten aan het verhaal.
Ik vind jou verhaal prachtig maar het verhaal van Marc net zo goed en ik distelleer daar dan zelf wel uit wat ik "belangrijk" vind.
Jou reaktie dat hij gefrusteerd op jou verhaal reageert vind ik eigenlijk een groter zwakte bod.
Je had het anders moeten formuleren.......

Grtz, Hans

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Hielke » 10 aug 2012, 12:12

Marc,

ik neem aan dat Andre met regie eigenlijk taktiek bedoelt.

Maar nu het volgende. Jij zegt dat je hebt doorgerekend dat de start op slicks een verkeerde beslissing was. Zou je die data hier eens willen plaatsen aub. De rondetijden van de top 5 rijders in bijv. de derde, vierde en vijfde ronde in vergelijk met Andre's rondetijden in diezelfde rondes. Of staan ze ergens op het net?

Per saldo blijft de DSC natuurlijk een kneuzenclub (voor de duidelijkheid Luco). Als je al ziet hoeveel talentlozen er in de eerste ronden naast de baan staan. Niet te filmen! Echter, het is wel gefilmd :lol: Was tot de safetycar al niet meer te racen met al die gele vlaggen. Jammer dat er nog zoveel goede coureurs in de klasse meerijden.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Andre » 10 aug 2012, 12:58

Haha Hans jij kan er ook nog wel bij. Dan zijn we weer compleet hier:)


Als ik zo lees mag ik dus niet tevreden zijn en mag ik mijn hart niet laten spreken. Als jullie dat zo zien is dat jullie mening.

Iedereen staat liever op het podium dat geld ook voor mij en ook voor Peter en het hele team. Maar ik mag toch zeggen dat ondanks dat we niet op het podium stonden toch genoten heb van het weekend en dat ik heel blij ben met de progressie die we met het team hebben gemaakt.

Dat verhaal van Marc daar neemt ie zeker niet alle variabelen mee maar die weet ik zelf heel goed.

Nieuwe race nieuwe kansen.

Tja Hielke over de DSC. Het is wel een klasse waar nog rijders zitten. De GT4 op CPZ is nagenoeg uitgedroogd met 8 a 10 auto s aan de start.

In de nieuwe start staat zelfs dat ze graag de GT4 aan de DSC willen linken ze hebben gewoon geeen animo daar. Je moet je afvragen waarom iedereen daar wegblijft en steeds vollere velden bij de DSC komen en dus ook steeds betere rijders die zich gaan aanmelden. Op zolder zat zelfs Jan Lammers bij ons in de klasse. Cor Euser rijdt al jaren dus zo bar is het nou ook niet.

We zullen zien!

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Reind » 10 aug 2012, 13:09


Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Andre » 10 aug 2012, 13:56

Thx Reind.

2.02 meer hoef ik niet te zeggen denk ik.

Eerst 2 ronden start achter de safety car toen een 2.08 en daarna snelste op de baan met slicks met 2.02 en zelfs dat was met verkeer.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Luco » 10 aug 2012, 14:02

Andre, ik ben het met je eens dat de keuze van slicks gedurfd was, maar best goed uit had kunnen pakken, maar ook al had de safetycar niet in de baan gekomen had jij zelf maar 3 of 4 ronden meer de tijd gehad dan nu, in die tijd had je nooit de koploper kunnen pakken, dus of je er uiteindelijk een voor of nadeel van hebt gehad weet ik niet, maar je kwam als eerste achter de safetycar na de pitsstop, dan kan je toch niet anders dan concluderen dat Peter het gewoon niet goed gedaan heeft?

Dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan het weekend omdat de aanpassingen de auto beter maken dat snap ik, maar dan heeft Marc ook gelijk dat dat vanuit je hart is, de realiteit is dat je pole had, maar niet hebt kunnen scoren.

Maar ja dat is racen, de ene keer heb je pech, de andere keer mazzel, soms verkloot je het zelf, soms heb je een superdag, dat is nu het leuke eraan.

Verder pak jij je 2.02 eruit, vergeet je de 2.14, 2.08, en 2.05 niet, want dan ziet het er toch minder rooskleurig uit.
nr 1reed een aantal ronden achter elkaar 2.02, dan ben je dus al 20 seconden kwijt, plus de seconden van nr 1 tot waar jij reed.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Hielke » 10 aug 2012, 14:14

Discussie ging om de racetactiek. Wel of niet op slicks starten. Aantal keren geel en safetycars is onvoorspelbaar.

Marc, je zit ernaast. Ongeacht het aantal strafseconden was een start op slicks de beste taktiek geweest.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Hielke » 10 aug 2012, 14:17

Luco schreef: Verder pak jij je 2.02 eruit, vergeet je de 2.14, 2.08, en 2.05 niet, want dan ziet het er toch minder rooskleurig uit.
nr 1reed een aantal ronden achter elkaar 2.02, dan ben je dus al 20 seconden kwijt, plus de seconden van nr 1 tot waar jij reed.
Waarom zou dat zo zijn Luco dat de nr.1 direkt continue rondetijden kan draaien en de nr.12 niet?

Zelfs jij zou dat moeten kunnen snappen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Luco » 10 aug 2012, 14:24

Hielke schreef:
Luco schreef: Verder pak jij je 2.02 eruit, vergeet je de 2.14, 2.08, en 2.05 niet, want dan ziet het er toch minder rooskleurig uit.
nr 1reed een aantal ronden achter elkaar 2.02, dan ben je dus al 20 seconden kwijt, plus de seconden van nr 1 tot waar jij reed.
Waarom zou dat zo zijn Luco dat de nr.1 direkt continue rondetijden kan draaien en de nr.12 niet?

Zelfs jij zou dat moeten kunnen snappen.
Ik denk dat jij het niet snapt, Andre zegt dat die de snelste op de baan was, uit de cijfers blijkt van niet, dus heeft die voordeel gehad van de safetycar, want zonder safetycar had die nooit eerste gelegen na de pitsstops.
Slikcs was misschien de juiste keuze, maar ja als je dan onder geel inhaalt en je teammaat rijdt van de baan (ook een kneus zeker Hielke) kan je alleen maar concluderen dat jezelf geen superdag gehad hebt, dat heeft imho niks met wel of geen safetycar te maken.

Ja als je vooraan start is dat een groot voordeel, in het middenveld verlies je de eerste ronden het meeste, maar aan de andere kant verlies ja achter de safetycar in het middenveld minder bij de start.


Maar Hielke ik snap dat jij dat niet begrijpt hoor, tenslotte heb jij nog nooit een wedstrijd gereden :tong:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Youp » 10 aug 2012, 14:29

Luco schreef:Haha, die V8 heef meer vermogen dan van Soelen hoor, alleen die is wel lichter, daarom zeg ik, dat heft elkaar redelijk op.
GT4 reed inderdaad op michelins, maar jullie hebben onderstel weer veranderd wat ook wat op moet leveren, dus om nu te zeggen dat het een underdog is vind ik niet terecht, je moet alleen meer op de bandjes letten, dat is dan wel een nadeel, maar het is een auto die gewoon goed mee kan doen voorin het veld.
Laat ik het zo zeggen, we hadden het niet verwacht toen we DSC gingen rijden. ;)

Btw, Hoevenaars z'n 1-serie zou meer power moeten hebben dan onze V8 en die kan van Soelen niet voorbij op 't rechte eind... Da's niet alleen gewicht. ;)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Luco » 10 aug 2012, 14:31

Youp schreef:
Luco schreef:Haha, die V8 heef meer vermogen dan van Soelen hoor, alleen die is wel lichter, daarom zeg ik, dat heft elkaar redelijk op.
GT4 reed inderdaad op michelins, maar jullie hebben onderstel weer veranderd wat ook wat op moet leveren, dus om nu te zeggen dat het een underdog is vind ik niet terecht, je moet alleen meer op de bandjes letten, dat is dan wel een nadeel, maar het is een auto die gewoon goed mee kan doen voorin het veld.
Laat ik het zo zeggen, we hadden het niet verwacht toen we DSC gingen rijden. ;)

Btw, Hoevenaars z'n 1-serie zou meer power moeten hebben dan onze V8 en die kan van Soelen niet voorbij op 't rechte eind... Da's niet alleen gewicht. ;)
Dan gaat het toch goed :thumbup:
Vind het ook nog steeds jammer dat ik er niet meer bij kan zijn, maar het volgen ervan is ook leuk.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Hielke » 10 aug 2012, 14:51

Luco schreef:

Maar Hielke ik snap dat jij dat niet begrijpt hoor, tenslotte heb jij nog nooit een wedstrijd gereden :tong:
Je kunt er in ieder geval verzekerd van zijn dat ik bij een eventuele race er niet als een blind paard instap. Een beetje je denkhoofd gebruiken kan ook in de racerij geen kwaad. Niet des DSC's, dat snap ik wel, maar het is niet verboden als het toch gebeurt :blink:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Youp » 10 aug 2012, 14:52

Luco schreef:
Youp schreef:
Luco schreef:Haha, die V8 heef meer vermogen dan van Soelen hoor, alleen die is wel lichter, daarom zeg ik, dat heft elkaar redelijk op.
GT4 reed inderdaad op michelins, maar jullie hebben onderstel weer veranderd wat ook wat op moet leveren, dus om nu te zeggen dat het een underdog is vind ik niet terecht, je moet alleen meer op de bandjes letten, dat is dan wel een nadeel, maar het is een auto die gewoon goed mee kan doen voorin het veld.
Laat ik het zo zeggen, we hadden het niet verwacht toen we DSC gingen rijden. ;)

Btw, Hoevenaars z'n 1-serie zou meer power moeten hebben dan onze V8 en die kan van Soelen niet voorbij op 't rechte eind... Da's niet alleen gewicht. ;)
Dan gaat het toch goed :thumbup:
Vind het ook nog steeds jammer dat ik er niet meer bij kan zijn, maar het volgen ervan is ook leuk.
Het is een leuke en gevarieerde competitie ja. Met voldoende deelnemers aan de start. :)

Jan-Jaap
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2010, 16:11

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Jan-Jaap » 11 aug 2012, 15:06

Leuk topic.

Ik volg het en volg de DSC ook.

Dat de beste mogen winnen volgende race.

:strong:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Hielke » 11 aug 2012, 16:00

Jan-Jaap schreef:Leuk topic.

Ik volg het en volg de DSC ook.

Dat de beste mogen winnen volgende race.

:strong:
Ik zet m'n geld op de rijder met de duurste en langste cubaan.

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Rivanov » 02 okt 2012, 18:36

Rij je 14 oktober op Spa-Francorchamps met PS Autosport mee Andre?
Ik ben dan als gast van PS Autosport aanwezig..

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Andre » 07 okt 2012, 14:48

Yep ik zal er zijn. We spreken elkaar daar onder het genot van een bier uuh watertje:)

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Rivanov » 07 okt 2012, 16:00

Mooi! Zien elkaar daar. :)

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Rivanov » 15 okt 2012, 09:22

Mooie inhaalmove van Andre!

Afbeelding

En race verslag van the man himself. ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supercar Challenge 2012

Bericht door Youp » 15 okt 2012, 11:33

Rivanov schreef:Mooie inhaalmove van Andre!

Afbeelding

En race verslag van the man himself. ;)

Afbeelding
Tijd voor "the man" z'n on-board beelden van de zaterdag! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten