Supercar Challenge 2012
-
- Berichten: 11227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Supercar Challenge 2012
Dit weekend geraced op de Nurburgring bij het race team van PS Autosport.
Ik had al eens wat test ronden gemaakt in de M3 GT4 en zo ben ik terecht gekomen bij het limburgse team.
Ik reed de race samen met Peter Stox eigenaar van het team. Het team is een samenwerking aangegaan met Power motosports die het onderhoud van de race auto s doet.
Was al even geleden dat ik voor het laatst op de rennstrecke had gereden daar. Maar na een rondje of 4 voelde het al snel natuurlijk aan. Maar de auto was vrij overstuurt op het gas. Na wat veranderingen waren we al snel op de goeie weg. Maar de 1400kg wegende GT4 was zwaar voor het Dunlop rubber.
We zijn de quali in gegaan we konden uiteindelijk een 2.11.9 rijden waar ik zelf van schrok dat we dat haalden. Het was goed voor een 5e stek. We kwamen echter 1.6 sec te kort op de pole. Wat ook verklaarbaar was. De concurrentie rijdt met dezelfde pk maar zijn ongeveer meer dan 200kg lichter. Een 5e tijd rijden met een standaard H bak en 200kg zwaarder zitten we er gewoon goed bij.
Hier 2 Qualilaps
http://www.youtube.com/watch?v=7YHxMBOC ... ata_player
Na de quali weer veranderingen aan de GT4 gemaakt voor de 1e race. Je hebt altijd in zo n raceweekend te weinig test mogelijkheden dus ik wou toch verder gaan om de auto sneller te maken. We hebben gewoon alle tiendes nodig om voorin te komen.
Peter Stox nam de start voor ze rekening en deed dat perfect kon even naar de 2e plek rijden maar na extra warmte in de slicks kwam moest ie iets lossen. Uiteindelijk kwam ie als 4e binnen bij de pitstop. Maar helaas ging er met het klokken in de pits iets mis en verloren we 11 sec in de pitstop. We moesten genoegen nemen met een 4e plaats.
Na de 1e race hebben ik weer zaken in de setup veranderd en zo de 2e race in. Ik wist gewoon dat hier en daar nog wat te halen was. Peter starte vanaf 4 en kon de 3e positie pakken. Reed een perfecte stint met mooie snelle tijden. Na de pitstop was het voor mij consolideren en zo zijn we 3e geworden. Had nog wel een momentje met een achterblijver die mij niet zag en instuurde kon gelukkig uitrijden. Prachtig mooi weekend gehad met een stel limburgers:) Heel veel gelachen en nog wat limburgs dialect geleerd.
Ferry monster ging behoorlijk tekeer hij vond de verschillen tussen de auto te groot bij de eerste 6. Naar aanleiding daarvan heb Ik eens aandachtig zitten kijken naar de monitor in de race en heb de concurrentie qua ronde tijden eens goed gevolgd. De meeste rijders gaan op nieuw rubber weg. Als je dan als rijder alles eruit perst is het normaal dat je naar het einde van de race je ronde tijden ziet zakken door het afbouwen van je banden, motor, temperaturen en remmen. Echter een aantal rijders/teams snappen goed hoe je dat in de Supercar challenge een beetje kunt foppen. Leg je tempo in het begin van de race wat lager neem de bochten wat rustiger of schakel desnoods 500 toeren eerder op om niet op te vallen. En als je banden afbouwen in het einde van de race gooi je het tempo omhoog en rij je nog steeds dezelfde rondetijden terwijl de anderen allemaal tijd inleveren. Normaliter is dat onmogelijk als je moet pushen de hele race door. Ik vind de supersport klasse 1 van de mooiste klassen binnen de DSC heb dit weekend echt genoten. Maar voor een nog mooiere competitie is hier ruimte aan verbetering. Aan Ferry en Robin te horen wil van Elk hier zeker wat aan doen. Lets hope so.
De M3 GT4 vindt ik hele fijne auto en vermaak me kostelijk met een handbak. We hebben de auto dit weekend zeker naar een hoger nivo gekregen. Hij moet nu echter naar de weight watchers. De dunlop banden trekken die kg gewoon niet een uur lang. Maar het is zeker een auto en team om rekening mee te houden!!!
Bedankt PS autosport voor een super weekend!!!
De beker staat bij PS Autosport mijn trofeeën zijn altijd de dunlop petjes:)
Ik had al eens wat test ronden gemaakt in de M3 GT4 en zo ben ik terecht gekomen bij het limburgse team.
Ik reed de race samen met Peter Stox eigenaar van het team. Het team is een samenwerking aangegaan met Power motosports die het onderhoud van de race auto s doet.
Was al even geleden dat ik voor het laatst op de rennstrecke had gereden daar. Maar na een rondje of 4 voelde het al snel natuurlijk aan. Maar de auto was vrij overstuurt op het gas. Na wat veranderingen waren we al snel op de goeie weg. Maar de 1400kg wegende GT4 was zwaar voor het Dunlop rubber.
We zijn de quali in gegaan we konden uiteindelijk een 2.11.9 rijden waar ik zelf van schrok dat we dat haalden. Het was goed voor een 5e stek. We kwamen echter 1.6 sec te kort op de pole. Wat ook verklaarbaar was. De concurrentie rijdt met dezelfde pk maar zijn ongeveer meer dan 200kg lichter. Een 5e tijd rijden met een standaard H bak en 200kg zwaarder zitten we er gewoon goed bij.
Hier 2 Qualilaps
http://www.youtube.com/watch?v=7YHxMBOC ... ata_player
Na de quali weer veranderingen aan de GT4 gemaakt voor de 1e race. Je hebt altijd in zo n raceweekend te weinig test mogelijkheden dus ik wou toch verder gaan om de auto sneller te maken. We hebben gewoon alle tiendes nodig om voorin te komen.
Peter Stox nam de start voor ze rekening en deed dat perfect kon even naar de 2e plek rijden maar na extra warmte in de slicks kwam moest ie iets lossen. Uiteindelijk kwam ie als 4e binnen bij de pitstop. Maar helaas ging er met het klokken in de pits iets mis en verloren we 11 sec in de pitstop. We moesten genoegen nemen met een 4e plaats.
Na de 1e race hebben ik weer zaken in de setup veranderd en zo de 2e race in. Ik wist gewoon dat hier en daar nog wat te halen was. Peter starte vanaf 4 en kon de 3e positie pakken. Reed een perfecte stint met mooie snelle tijden. Na de pitstop was het voor mij consolideren en zo zijn we 3e geworden. Had nog wel een momentje met een achterblijver die mij niet zag en instuurde kon gelukkig uitrijden. Prachtig mooi weekend gehad met een stel limburgers:) Heel veel gelachen en nog wat limburgs dialect geleerd.
Ferry monster ging behoorlijk tekeer hij vond de verschillen tussen de auto te groot bij de eerste 6. Naar aanleiding daarvan heb Ik eens aandachtig zitten kijken naar de monitor in de race en heb de concurrentie qua ronde tijden eens goed gevolgd. De meeste rijders gaan op nieuw rubber weg. Als je dan als rijder alles eruit perst is het normaal dat je naar het einde van de race je ronde tijden ziet zakken door het afbouwen van je banden, motor, temperaturen en remmen. Echter een aantal rijders/teams snappen goed hoe je dat in de Supercar challenge een beetje kunt foppen. Leg je tempo in het begin van de race wat lager neem de bochten wat rustiger of schakel desnoods 500 toeren eerder op om niet op te vallen. En als je banden afbouwen in het einde van de race gooi je het tempo omhoog en rij je nog steeds dezelfde rondetijden terwijl de anderen allemaal tijd inleveren. Normaliter is dat onmogelijk als je moet pushen de hele race door. Ik vind de supersport klasse 1 van de mooiste klassen binnen de DSC heb dit weekend echt genoten. Maar voor een nog mooiere competitie is hier ruimte aan verbetering. Aan Ferry en Robin te horen wil van Elk hier zeker wat aan doen. Lets hope so.
De M3 GT4 vindt ik hele fijne auto en vermaak me kostelijk met een handbak. We hebben de auto dit weekend zeker naar een hoger nivo gekregen. Hij moet nu echter naar de weight watchers. De dunlop banden trekken die kg gewoon niet een uur lang. Maar het is zeker een auto en team om rekening mee te houden!!!
Bedankt PS autosport voor een super weekend!!!
De beker staat bij PS Autosport mijn trofeeën zijn altijd de dunlop petjes:)
Laatst gewijzigd door Andre op 29 mei 2012, 20:46, 3 keer totaal gewijzigd.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Supercar Challenge 2012
Haha ik heb alles zitten volgen via de livetiming.
Als je kijkt naar de top 4 qua topsnelheid zijn dat
de Z4
de gtr 3 serie van JR
de gt 4 waar jij in reed
De seat van Norbart
Scheelde gemiddeld best veel met bv de auto van monster of marc zon 8 tot 16km
Terwijl de sectortijden toch dicht bij elkaar lagen
In het geval van de GT4 wel te verklaren, die stuurt wat lastiger ivm gewicht.
Maar we weten ook allemaal dat de z4 gewoon 420 pk is en niks zwaarder is dan bv een seat
Maar we zullen zien of er wat gaat gebeuren
Als je kijkt naar de top 4 qua topsnelheid zijn dat
de Z4
de gtr 3 serie van JR
de gt 4 waar jij in reed
De seat van Norbart
Scheelde gemiddeld best veel met bv de auto van monster of marc zon 8 tot 16km
Terwijl de sectortijden toch dicht bij elkaar lagen
In het geval van de GT4 wel te verklaren, die stuurt wat lastiger ivm gewicht.
Maar we weten ook allemaal dat de z4 gewoon 420 pk is en niks zwaarder is dan bv een seat
Maar we zullen zien of er wat gaat gebeuren
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: Supercar Challenge 2012
Mijn eerste ervaringen met de Supercarchallenge zitten er ook op. Wat een geweldig weer op dito circuit. Niet te overtreffen denk ik.
Voor mij liep het weekend tot met de kwalificatie eigenlijk heel goed. Een 9e tijd ( eigenlijk 10e maar Marcel Norbart kreeg een straf vanwege het terugzwaaien naar een gele vlag.. )
Start van race 1 ging ook goed voor mij en lag na bocht 1 op positie 4 vlak achter de boot van Andre. Ik heb er niet lang van genoten. Na de chicane achter na het lange rechte einde ging mijn linker aandrijfas stuk. Pffffff, wat was ik daar ziek van...
Race 2 moest ik samen met slachtoffer Peter S helemaal achteraan starten, evenals Marcel Norbart. Eindige als 9e. Marcel knap 4e!! Let wel, er zijn wat teams die met erestraffen langer in de pits hebben gestaan. Dat geeft een ietwat vertekend beeld. Filmpje is nog niet klaar maar zal ik tzt hier posten.
Helaas zonder geluid. Sorry.
Race1:
http://youtu.be/RtAzfncTreA
Voor mij liep het weekend tot met de kwalificatie eigenlijk heel goed. Een 9e tijd ( eigenlijk 10e maar Marcel Norbart kreeg een straf vanwege het terugzwaaien naar een gele vlag.. )
Start van race 1 ging ook goed voor mij en lag na bocht 1 op positie 4 vlak achter de boot van Andre. Ik heb er niet lang van genoten. Na de chicane achter na het lange rechte einde ging mijn linker aandrijfas stuk. Pffffff, wat was ik daar ziek van...
Race 2 moest ik samen met slachtoffer Peter S helemaal achteraan starten, evenals Marcel Norbart. Eindige als 9e. Marcel knap 4e!! Let wel, er zijn wat teams die met erestraffen langer in de pits hebben gestaan. Dat geeft een ietwat vertekend beeld. Filmpje is nog niet klaar maar zal ik tzt hier posten.
Helaas zonder geluid. Sorry.
Race1:
http://youtu.be/RtAzfncTreA
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Supercar Challenge 2012
En, hoe bevalt nu een echte auto
- Rivanov
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
- Contacteer:
Re: Supercar Challenge 2012
PS Autosport is zeker een topteam! Wij sponsoren Claude L'Ortye al jarenlang.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Supercar Challenge 2012
Die Ginetta had ook een optimistiche actie.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Supercar Challenge 2012
Zeg maar gerust zo blind als een paard, ramt gewoon even de leider in het kampioenschap van de baan als gastrijder.
Maar ja al die engelsen in een ginetta zijn allemaal stekeblind, die Fiona James kijkt ook nooit waar ze rijdt.
Maar ja al die engelsen in een ginetta zijn allemaal stekeblind, die Fiona James kijkt ook nooit waar ze rijdt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Supercar Challenge 2012
wat duik je daar bij 0:56 zeg maar mooi scherp de bocht in...eerst dikke chaos en veel auto's...jij in de ankers en hup rechts in dat gaatje en gassen dan nog slechts 3 auto's voor je nice,zonde van je aandrijfas en verloren kans...
-
- Berichten: 11227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Supercar Challenge 2012
Marcel en Claude gingen ook zeker goed. In de 2e race lagen ze 5e. Komt helemaal goed.Rivanov schreef:PS Autosport is zeker een topteam! Wij sponsoren Claude L'Ortye al jarenlang.
Luco top snelheid metingen zegt niet zoveel. Hangt ook veel van vleugel standen af. Wij hebben de vleugel van de GT4 vlak moeten zetten anders kwamen we qua topsnelheid niet mee met de Z4 en M3 van van Soelen en hoevenaars.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Supercar Challenge 2012
Het zegt inderdaad niet alles, maar aan de andere kant, ook al zetten de seats de vleugel vlak halen ze die snelheden niet.
Maar de een heeft het voordeel qua top, de andere qua wegligging en een aantal hebben allebei, mag jij de conclusie trekken
Maar de een heeft het voordeel qua top, de andere qua wegligging en een aantal hebben allebei, mag jij de conclusie trekken
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: Supercar Challenge 2012
Dank je, was ook de bedoeling, hoewel ik nog even dacht dat het helemaal mis ging nadat alles voor me het gat in dook. Je moet daar echt heel vroeg remmen, want je moet bijna stil staan om zo het knikje te kunnen maken. Dat waren een aantal deelnemers vergeten..Echt doodzonde voor dat gozertje ook.GTRene schreef:wat duik je daar bij 0:56 zeg maar mooi scherp de bocht in...eerst dikke chaos en veel auto's...jij in de ankers en hup rechts in dat gaatje en gassen dan nog slechts 3 auto's voor je nice,zonde van je aandrijfas en verloren kans...
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Supercar Challenge 2012
wat een inhaal race, netjes en sommigen elimineerden elkaar
het lijkt wel of jou auto heel veel grip voor heeft, je kan vaak scherper insturen dan anderen zo lijkt het en behoud nog grip
het lijkt wel of jou auto heel veel grip voor heeft, je kan vaak scherper insturen dan anderen zo lijkt het en behoud nog grip
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Supercar Challenge 2012
Een Seat stuurt ook stukken beter dan zon duitse boerenmestwagen
-
- Berichten: 11227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Supercar Challenge 2012
Was het niet zo luco dat jij een bmw nauwelijks op de baan kon houden.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Supercar Challenge 2012
ssssssssssssssst 15 juni wordt de eerste testAndre schreef:Was het niet zo luco dat jij een bmw nauwelijks op de baan kon houden.
Ik heb een bmw nog nooit in de vangrail geketst, in tegenstelling tot sommige anderen
-
- Berichten: 11227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Supercar Challenge 2012
Welke anderen luco?
Mark mooi filmpje van de 2e race. Genieten!!
Mark mooi filmpje van de 2e race. Genieten!!
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 11227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Supercar Challenge 2012
Mooi verslag Andre!
Leuk!
Leuk!
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Supercar Challenge 2012
Vriend van me heeft afgelopen weekend zijn rentree gemaakt in de SupercarChallenge. Rijd samen met Leo van der Eijk in de Etec Zilouette, startnummer 319. Race 1 dus een tik gehad van de Ginetta en diff aan de kook gehad. Tweede race weer problemen met het diff. Volgende race komt er een ander diff onder en bredere achterbanden.
Volgende race toch maar weer ns gaan bijwonen.
Leuk verslag Andre!
Volgende race toch maar weer ns gaan bijwonen.
Leuk verslag Andre!
-
- Berichten: 11227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Supercar Challenge 2012
Marc en Dre:)
Seat vs BMW
haha
Seat vs BMW
haha
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Supercar Challenge 2012
Leuk verhaal Andre, maar die foto zegt eigenlijk alles. Daar doe je het toch voor...?!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Supercar Challenge 2012
leuke foto ook
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: Supercar Challenge 2012
Andre schreef:Marc en Dre:)
Seat vs BMW
haha
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten