Doornbos versus Muermans

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Hielke » 27 jul 2012, 11:34

RVV schreef:LOL de beste stuurwal staan weer aan wal... voorlopig zie ik nog steeds onder jouw prolfielfoto Heerenveen staan en geen Monaco.

.
Ik ambieer dan ook geen carriëre in de autosport. Een residentie in Monaco evenmin.

Mocht de focus van Doornbos op dat tweede element liggen, dan is ie in de realisatie van z'n ambitie zeer succesvol.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door RVV » 27 jul 2012, 11:39

Ik denk dat de wereld rondvliegen vanuit een hutje op de hei in Nederland, net zover is als de wereld rondvliegen vanuit Monaco.

Ook weer erg Nederlands (qua gedachtegang) om Doornbos zijn :ongeveer als: loopbaan :ongeveer als: af te rekenen op zijn woonplaats.

Of is het probleem dat Monaco gelijk staat aan decadentie? Maargoed in ben verder geen Doornbos fan ofzo. Mij boeit het eigenlijk helemaal geen zak. Die Muermans heeft ook boter op zijn hoofd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jul 2012, 11:58

Beetje flauw om Doornbos nu helemaal af te zeiken.

Die jongen heeft destijds een aardige topsport mentaliteit gehad. Hij heeft autosport op zeer late leeftijd geleerd en dat zeer professioneel aangepakt, bij één van de beste leerscholen ter wereld, en het hoogst haalbare eruit gehaald. Dat er allerlei schimmige constructies nodig zijn is inherent aan de sport en de bijbehorende hoge bedragen die ermee omgaan. Doornbos had duidelijk zijn financiële zaakjes/afspraken niet op orde als ik de uitspraak van de rechter mag geloven, daarom is zijn BV nu failliet en zijn race carrière over. Verder zal hij zoals zovelen die ooit failliet zijn verklaard doorgaan met z'n leven, omdat 'ie nu eenmaal niet privé failliet is. Verder hoeven we met de familie Doornbos geen medelijden te hebben. Met Muermans ook niet. Het is goed dat rechters hierin kunnen bemiddelen, dan hoeft de media en 't plebs dat niet te doen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Luco » 27 jul 2012, 12:29

Tja, het is wat je een carriere kunt noemen.
Ik ben iig nog nooit een arrogantere rijder tegen gekomen dan Doornbos.
Kwal eerste klas.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Downforce Hans » 27 jul 2012, 19:47

Dennis Cavallino schreef:Beetje flauw om Doornbos nu helemaal af te zeiken.

Die jongen heeft destijds een aardige topsport mentaliteit gehad. Hij heeft autosport op zeer late leeftijd geleerd en dat zeer professioneel aangepakt, bij één van de beste leerscholen ter wereld, en het hoogst haalbare eruit gehaald. Dat er allerlei schimmige constructies nodig zijn is inherent aan de sport en de bijbehorende hoge bedragen die ermee omgaan. Doornbos had duidelijk zijn financiële zaakjes/afspraken niet op orde als ik de uitspraak van de rechter mag geloven, daarom is zijn BV nu failliet en zijn race carrière over. Verder zal hij zoals zovelen die ooit failliet zijn verklaard doorgaan met z'n leven, omdat 'ie nu eenmaal niet privé failliet is. Verder hoeven we met de familie Doornbos geen medelijden te hebben. Met Muermans ook niet. Het is goed dat rechters hierin kunnen bemiddelen, dan hoeft de media en 't plebs dat niet te doen.
Zin 1 vind ik nergens over gaan want zo afgezeken is hij nog niet...........
De rest kan ik me redelijk in vinden...............

Gebruikersavatar
Niels 155
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 jan 2011, 17:59
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Locatie: Amersfoort

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Niels 155 » 27 jul 2012, 21:35

Luco schreef:Tja, het is wat je een carriere kunt noemen.
Ik ben iig nog nooit een arrogantere rijder tegen gekomen dan Doornbos.
Kwal eerste klas.
Dan heb je Christjan Albers gemist zeker?! :lollerdelol:
Laatst gewijzigd door Niels 155 op 29 jul 2012, 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Luco » 27 jul 2012, 23:10

Niels 155 schreef:
Luco schreef:Tja, het is wat je een carriere kunt noemen.
Ik ben iig nog nooit een arrogantere rijder tegen gekomen dan Doornbos.
Kwal eerste klas.
Dan heb je Christjan Albers gemist zeker?! :lollerdelol:
Toevallig heb ik een heel weekend met Christian Albers meegemaakt toen die F1 ging rijden, ik kan je vertellen dat die irl 10 keer vriendelijker en aardiger is dan Kwallo Doornbos.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Downforce Hans » 28 jul 2012, 11:41

Aardig stukje lees ik net in de Telegraaf over de fam Doornbos en de race praktijken.
Van de ene schuld in de andere die voor de familie tot 8,5 miljoen opliep.
Wanneer je het verhaal lees dan wordt het een stuk duidelijker hoe schimmig alle afspraken gemaakt werden al is die Muermans natuurlijk ook geen lekker jongen.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Rupie » 28 jul 2012, 12:21

Lees jij de Telegraaf? Verbaast me wel hoor :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door RVV » 28 jul 2012, 14:14

Downforce Hans schreef:Aardig stukje lees ik net in de Telegraaf over de fam Doornbos en de race praktijken.
Van de ene schuld in de andere die voor de familie tot 8,5 miljoen opliep.
Wanneer je het verhaal lees dan wordt het een stuk duidelijker hoe schimmig alle afspraken gemaakt werden al is die Muermans natuurlijk ook geen lekker jongen.
Ja ik lees het ook. Maar om het nou als de "waarheid" te beschouwen. Telegraaf is soms ook net zo betrouwbaar als een valse hond.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Andre » 28 jul 2012, 14:31

Echt zo typisch nederlands dit.

Autosport in kranten en op tv als er niet voor betaald word dan zie je ook niks. Nu staat er bijna elke dag wat in de krant over Doornbos.

Zodra iemand ellende heeft zijn ze er sneller bij dan een rabbit gets fucked. En dat gratis en voor niks.


Eigenlijk is er maar 1 goeie manier om autosport te bedrijven en dat zijn mensen zoals van Merkenstijn die gewoon zelf het feestje betalen. Met niemand wat nodig. Zorgen dat je veel geld verdient dan kan je er ook leuke dingen meedoen.

Dit soort transacties als van Doornbos Muermans loopt altijd op ellende uit en zeker nu in economische slechte tijden.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3425
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Booooh » 28 jul 2012, 19:59

Downforce Hans schreef:Aardig stukje lees ik net in de Telegraaf over de fam Doornbos en de race praktijken.
Van de ene schuld in de andere die voor de familie tot 8,5 miljoen opliep.
Wanneer je het verhaal lees dan wordt het een stuk duidelijker hoe schimmig alle afspraken gemaakt werden al is die Muermans natuurlijk ook geen lekker jongen.
Link?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Downforce Hans » 28 jul 2012, 22:23

Booooh schreef:
Downforce Hans schreef:Aardig stukje lees ik net in de Telegraaf over de fam Doornbos en de race praktijken.
Van de ene schuld in de andere die voor de familie tot 8,5 miljoen opliep.
Wanneer je het verhaal lees dan wordt het een stuk duidelijker hoe schimmig alle afspraken gemaakt werden al is die Muermans natuurlijk ook geen lekker jongen.
Link?
Ik kon er geen linkje van vinden,had het uit de papieren uitvoering.
En natuurlijk kan je reacties verwachten dat het maar uit de Telegraaf komt en natuurlijk weet ik dat zelf ook wel want ik kom niet uit een ei, RICO...................
Maar het zal zeker niet allemaal onzin zijn wat er staat en toevallig heb ik ook met de firma Doornbos zaken gedaan en kan me een paar dingen uit het verhaal heel goed voorstellen.
Lees eerst het stukje maar eens.
Zoals van Merkesteijn het doet is natuurlijk de beste manier maar als dat ook de enige manier zou zijn dan hadden we nu 30 man aan het racen........

Gebruikersavatar
Niels 155
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 jan 2011, 17:59
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Locatie: Amersfoort

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Niels 155 » 29 jul 2012, 16:40

Luco schreef:
Niels 155 schreef:
Luco schreef:Tja, het is wat je een carriere kunt noemen.
Ik ben iig nog nooit een arrogantere rijder tegen gekomen dan Doornbos.
Kwal eerste klas.
Dan heb je Christjan Albers gemist zeker?! :lollerdelol:
Toevallig heb ik een heel weekend met Christian Albers meegemaakt toen die F1 ging rijden, ik kan je vertellen dat die irl 10 keer vriendelijker en aardiger is dan Kwallo Doornbos.
Dat heb ik juist andersom! ;)

Ik heb Doornbos een aantal x gesproken, ook toen die superleage reedt, kwa persoon super aardig!

Kwalbers is vere Familie, het is een neef van me oom dus die heb ik meerder malen gezien en gesproken, maar ook dan vindt ik het nog een kwal. Heel arrogant komt die over.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Andre » 13 aug 2012, 16:07

Hij was nog op de Racing Days 2 week terug.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Reind » 13 aug 2012, 17:00

Hij ziet niet bepaald failiet uit :)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Andre » 13 aug 2012, 18:57

miljoen dollar smile lijkt het meer op.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Marc R » 14 aug 2012, 10:24

Afbeelding

:D

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door dvh » 14 aug 2012, 10:29

Afbeelding

Gebruikersavatar
busby
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 mar 2009, 14:40

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door busby » 26 okt 2012, 11:01

Lijkt erop dat de soap nog even aanhoudt, wel weer een stap voor Doornbos;


Faillissement Doornbos vernietigd


AMSTERDAM - Autocoureur Robert Doornbos is niet langer failliet. Het gerechtshof in Den Haag gaf de Rotterdammer in hoger beroep gelijk en vernietigde het faillissement van zijn bedrijf.


© NU.nl/Theo Cole

Het faillissement werd deze zomer aangevraagd door Harry Muermans, de oud-sponsor van Doornbos. Die zou nog een miljoen euro tegoed hebben van de oud-Formule 1-coureur.

Het gerechtshof bepaalde in hoger beroep echter dat er niet meer schuldeisers zijn dan alleen Muermans, wat wettelijk verplicht is om tot faillissement over te kunnen gaan.

Ook zou een lening uit 2006 door Doornbos al terug zijn betaald en zou de coureur zelfs geld tegoed hebben van zijn voormalig sponsor.



Slechte film


Doornbos reageert opgelucht op het nieuws. "Ik heb het gevoel in een slechte film terecht te zijn gekomen door een verschil van mening met mijn voormalige sponsor Muermans. Het enige wat ik wil is dat dit gedoe wordt opgelost en dat ik weer kan terugkeren naar dat wat ik het beste doe en dat is autoracen."

Doornbos denkt dat alles duidelijk wordt in verdere rechtszaken. "Daarin zal worden aangetoond dat Muermans mij wel degelijk heeft gesponsord, en nu ten onrechte stelt dat dat allemaal leningen waren."

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Robin » 26 okt 2012, 12:19

Tja.

Andere vraag. Wat doet Christijan Albers tegenweoordig eigenlijk?

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 508
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 26 okt 2012, 12:41

Robin schreef:Tja.

Andere vraag. Wat doet Christijan Albers tegenweoordig eigenlijk?
Afentoe LMES rijden in een LMP2 voor Lotus, dacht ik.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Dennis Cavallino » 26 okt 2012, 13:24

Dennis Cavallino schreef:Beetje flauw om Doornbos nu helemaal af te zeiken.

Die jongen heeft destijds een aardige topsport mentaliteit gehad. Hij heeft autosport op zeer late leeftijd geleerd en dat zeer professioneel aangepakt, bij één van de beste leerscholen ter wereld, en het hoogst haalbare eruit gehaald. Dat er allerlei schimmige constructies nodig zijn is inherent aan de sport en de bijbehorende hoge bedragen die ermee omgaan. Doornbos had duidelijk zijn financiële zaakjes/afspraken niet op orde als ik de uitspraak van de rechter mag geloven, daarom is zijn BV nu failliet en zijn race carrière over. Verder zal hij zoals zovelen die ooit failliet zijn verklaard doorgaan met z'n leven, omdat 'ie nu eenmaal niet privé failliet is. Verder hoeven we met de familie Doornbos geen medelijden te hebben. Met Muermans ook niet. Het is goed dat rechters hierin kunnen bemiddelen, dan hoeft de media en 't plebs dat niet te doen.
Soms zou ik willen dat ik rijk werd door altijd en overal een mening over te hebben! :lol:


En, eerlijk is eerlijk, ik had de uitkomst ook niet verwacht. Zo zie je maar hoe je door de media wordt gehersenspoeld.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Petrolhead Tom » 26 okt 2012, 15:11

Het lijkt wel een beetje een alles of niets actie van Muermans. Nu heeft hij verloren en zal hij op de blaren moeten zitten. Robby D zal een aanzienlijke schade hebben ondervonden van het faillissement. Drie keer raden op wie hij die gaat verhalen.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Doornbos versus Muermans

Bericht door Dutch » 27 okt 2012, 22:24

Ti-Tourist (Erik) schreef:
Robin schreef:Tja.

Andere vraag. Wat doet Christijan Albers tegenweoordig eigenlijk?
Afentoe LMES rijden in een LMP2 voor Lotus, dacht ik.
Dat in ieder geval niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 235 gasten