BMW E36 Ooperon Cup

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Andre » 30 apr 2012, 14:15

De Aprisco Cup is omgedoopt tot de Ooperon Cup dit jaar.

Het jaar begint net zoals vorig jaar prima. Dit jaar rijdt ik met M. Kruger jr. hij is nog maar 17 jaar van het winter heb ik veel test km met hem samen gemaakt om te zorgen dat we dit jaar meteen bovenin mee kunnen draaien. Gisteren was de eerste race daar.

Ik nam de qualify voor mijn rekening. Wat resulteerde in mooie pole position.

Afbeelding

Kruger jr. moest er meteen goed door en moest in zijn debut van Pole starten. Hij had een zeer mooie start en pakte meteen de 1e plaats. Hij kon dit 7 ronden handhaven en toen kwam er ineens veel rook onder de auto vandaan. We dachten de motor opgeblazen maar het was het achterdiff waar de kering uit lag. Mathieu ging meteen van het gas wat resulteerde dat we 4 plekken verloren. Hij ging toch door het voelde nog goed. Kon die plaats handhaven. Ik heb hem meteen daarna binnengehaald om het verlies te beperken en dat we in de Pitsstop de auto konden checken. Alles ok wissel en de baan weer op. Kwam met een perfecte wissel op 2e plek op de baan. Van renselaar kwam voor me de baan op toen gat dichtgereden en met een mooie strijd kon ik hem voorbij gaan. Echter mijn linker voorband hield het voor gezien en had alle moeite om Van renselaar achter mij te houden. Na faire strijd kon ik nipt de overwinning naar ons toe trekken met tevens de snelste race ronde voor een extra punt.

Afbeelding


Race 2

Mathieu moest weer van pole starten. Had nu een iets mindere start en verloor 3 plekken. Maar dat was niet een groot probleem. Gewoon aansluiting houden. Het was een prachtig schouwspel met reind, han, ruinemans en mathieu. Uiteindelijk gaat Tappel er zich mee bemoeien en loopt het weer snel uit op de Kollumer Autocross. Eerst kreeg matthieu een Tik van tappel en daarna kreeg van Renselaar een harde klap op de achterbumper van tappel, waardoor hij doorschoot en spinde en Reind elimineerde. De prachtige race in de begin fase is in 1 klap over wat heel jammer was. Mathieu kon het allemaal nog net ontwijken maar kreeg tappel weer achter hem aan en hij deed het prima en liet tappel schieten. Hij kon uiteindelijk als 3e de pits binnen komen voor de wissel. Na de wissel als 3e de baan op plek 2 pakken. tappel lag eerste met zo n 10 sec voorsprong. Ik was elke ronde paar tiende sneller maar kon het gat niet meer dichten. 2e over de streep. Er kwamen nu zoveel protesten tegen tappel dat de organisatie niks anders kon doen dan te straffen. Gelukkig staat het veld op tegen dit soort rijgedrag en dat vindt ik mooi om te zien. Vorig jaar was ik samen met Wouter bijna de enige die er wat van zei. Gelukkig zijn er nu meer die het zien en er wat van zeggen. tappel kreeg een tijdstraf en zo kregen we de 1e plaats in de schoot geworpen.


Voor ons een prachtige race en zeer goed debuut van Mathieu.

Bloemetje aan de vrouw gegeven en heerlijk wat slaap ingehaald.:)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Hielke » 30 apr 2012, 14:42

Mooi verslag. Uitstekende score.

Nu Reind's rant graag :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door GTRene » 30 apr 2012, 14:52

gefeliciteerd, leuk dat je nwe "team" zo goed presteerd :df:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Spijkerhard » 30 apr 2012, 14:58

Proficiat!
Leuk om het relaas te lezen...

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1388
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door JoostSchouten » 30 apr 2012, 15:46

Leuk om te lezen en een mooie, eerlijke, race gereden zo te horen.
Mag je vaker doen zo'n verslagje!

Gebruikersavatar
Wiebe GT
Berichten: 392
Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Wiebe GT » 30 apr 2012, 18:22

Gefeliciteerd Andre en Matthieu!

Goed en FAIR gestreden. Ik had niet anders verwacht.

Keep up the good work! :df:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Reind » 30 apr 2012, 19:26

Na Andre kan ik natuurlijk niet achterblijven om verslag te doen.

Alvorens de start van het seizoen zou en moest er bij mij een andere motor in het racertje. Tijdens de laatste rollenbank run vorig jaar scoorde hij nog maar een schamele 180pk/220Nm. Dat moet eigenlijk 192pk/245Nm zijn en een goede doet zelf nog wat meer. In een competitieve klasse als deze ben je dan bij voorbaat kansloos voor overwinningen. Het heeft me dan ook de kans op het kampioenschap 2011 gekost.

Dat gaat me dit jaar dus niet weer gebeuren. Maar door drukte met de zaak en tal van andere zaken was de racer afgelopen donderdag pas klaar (met dank aan Bas Roos). Vrijdag nog even een run kunnen doen om te kijken of de motor het gewenste vermogen leverde. En daar kwam een gezonde 193pk/245Nm uit, lekker nominaal zegmaar. Na een seizoen kwakkelen nu eindelijk een lekker motortje.

QF
Motor was inderdaad top, een vanos heeft gewoon meer koppel onderin wat het een soepelere motor maakt t.o.v. de non vanos. De wegligging daarentegen was gewoon slecht. Ik had niet veel bochten nodig om te constateren dat de auto niet goed was uitgewogen. Dat was gewoon balen en dus nog wat werk aan de winkel. Ook waren het voor mijzelf de eerste kilometers van 2012 en was ik nog een beetje roestig. Daarom was ik met een 5de plek best tevreden.

Gebruik makend van de weegschalen van de organisatie heb ik de auto een stuk beter kunnen krijgen maar 100 punten was het niet. Kieken wat word.

R1
Ik kwam goed uit de startblokken en koos de buitenkant. Tappel zat aan de binnenkant en ik besloot me rustig te houden en niks te forceren. Hierdoor verloor ik een plek aan Gerald Lekkerkerker. Ik lag na een rondje 6de, de auto voelde veel beter aan en ik besloot toch maar wat meer te gaan drukken om de aansluiting met de kopgroep te behouden. Een ronde later lag ik alweer 3de, dit had voornamelijk te maken met een flinke strijd tussen van Renselaar en Kruger Sr. Ik was daarbij de lachende derde. Met alleen Tappel en Kruger Jr voor me ben ik er flink voor gaan zitten. De auto was nog geen 100 punten waardoor ik soms problemen had de apex te halen. Toch waren de tijden contant en liep ik in. Tappel had problemen met zijn abs. Zijn pace was hierdoor niet constant en ik kon hem vrij eenvoudig passeren. Kruger Jr heeft me zien aankomen waardoor hij iets meer fouten maakten en daarnaast begon zijn auto steeds meer te roken. Op een gegeven moment was het een waar rookgordijn en hij liet me snel voorbij. Daarna lag ik dus op kop. Na een voorsprong van ongeveer 5 seconden op Han van Renselaar ben ik naar binnen gegaan voor de pitstop. Daar ging iets mis waardoor ik 10 seconden verloor. Mijn monteur was ook nog een beetje roestig en vergiste zich in de tijd. Ik reed de baan op een lag ineens 3de achter De Vries en Van Renselaar, 6 seconden om precies te zijn. We reden nagenoeg dezelfde tijden dus echt inlopen ging niet. Op de finish was het 4,5 sec. Een beetje zure 3de plaats.

Hier de beelden bij het verhaal
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4KFaumRR ... ature=plcp[/youtube]

R2
Vanaf P3 had ik een goede start en pakte Kruger Jr in de eerste bocht. Als 3de achter Van Renselaar gingen we Strubben in. Ik had een betere exit en kon Han voor de Ruskenhoek perfect uitremmen. Toch zetten Han meteen weer druk en ik had moeite hem achter me houden. Het liefst had ik met het hem samen een gat geslagen om een beetje rust te creëren. Mede omdat ik daarachter Tappel zag oprukken. Toen die zich met het gevecht ging bemoeien was het voor mij meteen afgelopen. Bij Strubben zag ik Han in een gaatje duiken. Ik heb ruimte gelaten en koos de buitenkant. Halverwege kreeg ik een mega beuk op mijn achterwiel en stond meteen met mijn neus de verkeerde kant op. Ik snapte niet dat Han dat zou doen omdat er gewoon ruimte was aan de binnenkant. Later bleek dus dat hij een beuk op de achterbumper kreeg van Tappel wat ook de spin van Van Renselaar verklaarde. Die had dus twee vliegen in een klap.
Vervolgens doorgereden maar doordat mijn achterschem aanliep op mijn band was deze snel lek en was het einde wedstrijd voor mij. Ik ben dus ook GETAPPELD. Eerder ook weleens wat gezeik gehad maar nooit echt heftig. Dit was gewoon een kansloze actie en daarvoor moet hij gestraft worden. Later bleek dat er nog 2 uitvaller waren door toedoen van die onbenul.

Beelden bij het verhaal
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wUGVAnMF ... el&list=UL[/youtube]
Ik had mijn betere eerste wedstrijd voorgesteld. Helemaal omdat de snelheid er nu is.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door GTRene » 30 apr 2012, 20:06

hm...dat was dus minder...balen, hopelijk valt de schade mee...

maareuh, je snijd bochten e.d. wel heel ver af, helemaal bij die S vlak voor tribune zeg maar (kan geen namen onthouden)
wat maakt dat dan een herrie binnen in de auto :D

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Hielke » 30 apr 2012, 21:15

Mooi lullig met die tappelarij Reind. Mooi verslag trouwens.

Had het er vorig jaar al met Andre over. In de tweede helft van het 2011 kampioenschap liet iedereen Tappel al voorbij gaan. Hij speelde niet meer voor het kampioenschap mee, je had 'm dan liever niet op je bumper. Dat zou bij de start in 2012 weer toestanden opleveren. En zo geschiedde. Zo jammer dat ie nu weer de kans krijgt op een negatieve wijze het kampioenschap te beïnvloeden.

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Marc32 » 01 mei 2012, 00:01

Mijn racedag was er eentje om snel te vergeten....:((

Ik heb in mijn tuut ook een VANOS motortje geplaatst deze winter. Heb er ook mee getest en dat ging ook nog niet helemaal naar het zin. Steeds technische probleempjes, die uiteindelijk opgelost leken.

Het tegendeel bleek waar in de vrije training. Motor hield in en Abs kapte er ook mee. Heb geen ronde kunnen rijden. Dus ook geen tijd.

In de tijdtraining ging het niet anders. Abs ging goed maar motor bleef inhouden bij overschakelen. Maar kon nu een rondetijd neerzetten, goed voor een tinde plek. De volgende rond was het helemaal mis. Een geweldige pluim rook uit de uitlaat betekende het einde van de motor. Stuk. Kon met een slakke gangetje naar de pits rijden en werd aldaar gelijk aangehouden door de wedstrijdleiding. Mijn transponder was stuk. Shit, ik had dus ( officieel ) geen tijd genoteerd!!

KR had nog een reserve-auto bij zich en die hebben ze in de tijd tussen de TT en race 1 omgebouwd tot Cup auto.Gewogen en laten keuren en kon zo achteraan starten. Met dank aan de raceleiding dat ik mocht starten.

Ik zat er dus helemaal klaar voor om me te revancheren tijdens race 1. Het duurde welgeteld drie ronden, toen ik een lekke band had links achter. Een gat midden in het loopvlak van de band!!! Binnengekomen, band gewisseld en weer door. Een goede klassering voor race 2 zat er dus niet meer in. De Abs van deze auto begaf het ook na 2 ronden en zo werd het nog lastiger. Echter, het werd nog erger toen in ronde twaalf ook deze motor het begaf. Zo ernstig dat ie er na 20 seconden al helemaal mee ophield. Einde racedag...

Nog nooit zo gebaald zeg. Pff, ik had me zo verheugd op een potje racen deze dag!! Ik kon het niet meer opbrengen om naar race 2 te kijken en ben naar huis gegaan.

Op naar 17 mei!

Hulde aan het adres van Mathieu voor zijn uitstekende debuut en ook aan Reind voor zijn manier waarop hij met het ontbreken van zijn abs heeft doorgezet!

Gebruikersavatar
Cpee
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2011, 09:03
Locatie: Veendam

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Cpee » 01 mei 2012, 10:25

Jemig, echt balen Marc! :duh:

Inderdaad hulde aan Kruger Jr. en Reind, beiden ondanks de omstandigheden top gereden!!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Hielke » 01 mei 2012, 10:45

ABS, 2 motoren, een band, de transponder. Genoeg voor een half seizoen Marc. Dat moet in de volgende races top gaan! :D

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2463
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Erik dB » 01 mei 2012, 14:18

Cpee schreef:Jemig, echt balen Marc! :duh:

Inderdaad hulde aan Kruger Jr. en Reind, beiden ondanks de omstandigheden top gereden!!
Hoe ging jouw race Coen?

ps. ik geef binnenkort nog wel even een gil, want komende zaterdag ga ik ook een E36 racertje ophalen :-)

henk8
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2012, 15:50

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door henk8 » 01 mei 2012, 17:44

Race verslag van het eerste race weekend 2012 assen.

Na een aantal weken sleutelen met familie en vrienden was onze gele bmw toch op tijd klaar, en tijdens de vrije training heb ik even rustig mijn remblokken in geremd en de auto voor het eerst rondgestuurd alles leek prima te werken.

De tijdtraining; ging eigenlijk prima ,echter toen ik er voor wilde gaan zitten bleek ineens de abs niet niet meer te werken en blokkeerde het eene na het andere wiel, helaas geen goede tijd de zesde tijd jammer maar helaas.
Gelukkig hebben we tijdens de pauze de storingen er uit kunnen halen en de auto opnieuw uit gelijnd, bedankt voor de hulp dirk van obd, super.

Race 1 ; Gestart van plek 6 ging het eigenlijk best lekker en ik heb nog een stuk achter Mathieu gereden en het was goed te zien dat hij veel getraind heeft hij ging als een speer en ik was verbaasd hou snel hij ging, maar helaas begon het abs van de auto weer te haperen waardoor ik een flatspot op mijn rechter band kreeg, het werd erger en de hele auto begon te schudden , en ik voelde al dat de wegligging iedere ronde minder werd, waardoor ik een makkelijke prooi was voor andere rijders, die ik dus ook maar direct voorbij liet gaan, even later plofte de rechter voorband en kon ik langzaam de pits bereiken de monteurs hebben mijn wiel gewisseld en de auto gecontroleerd maar ik had inmiddels veel tijd verloren, resultaat aan het einde van de race 15 de plaats jammer maar helaas.

Tussen de twee race,s een remlicht schakelaar en een slechte zekering vervangen en het abs werkte weer, gelukkig.bedankt Dirk

Race 2 ; Ik moest starten vanaf de plaats 15 en toen de lichten uit gingen kon ik een paar auto,s inhalen door de linkerkant te kiezen dus dat ging best goed echter toen ik naast een andere rijder reed kwam hij naar links waardoor ik het gras op moest om hem niet te raken , nog niets aan de hand maar opeens een harde klap en ik werd vol in mijn rechter kant geraakt zonder dat ik ook maar gevaar had gezien een enorme dreun, ik dacht einde race voor mij.
Ik kon toch door rijden en de auto voelde nog redelijk aan alleen hij rookte heel erg, de band sleet aan het achter scherm maar het ging gelukkig nog, ik snap nog niet waar die andere bmw vandaan kwam maar mijn nieuw gespoten bmw was weer een paar cm smaller.
Ik kon nog een paar plaatsjes goed maken en kwam achter Han en Reind te rijden en in de strubben ging Reind een beetje ruim de bocht in en Han liet een gaatje aan de binnenkant waar ik tussen kon, echter Han ging ineens naar links en er was voor mij geen houden meer aan ,ik raakte Han ( sorry Han ) ik kon ook geen kant meer op waarop Han doorschoot en Reind raakte, sorry mannen.
Toen was eigenlijk de race voor mij al voorbij want de twee snelste mannen hadden helaas de aansluiting verloren waardoor er voor mij helemaal geen tegenstand was en heb ik de hele wedstrijd alleen moeten rijden, waar ook niets aan is.
Ondanks de zware zijschade reed de bmw nog redelijk en kon de eindstreep halen, daar wachtte een helaas een minder leuk bericht 30 seconden straf omdat ik Han niet meer kon ontwijken, ik vind het jammer voor Han en Reind en snap ook wel dat ze dachten dat het met opzet gebeurde maar dat is natuurlijk niet zo.

Het was op dit incident verder een geslaagd weekend en ik hoop dat de rijder die vol in mijn auto reed zichzelf niet heeft bezeert, helaas heb ik hem nog niet gesproken,ik was eigenlijk nog wel benieuwd hoe hij dit op het rechte eind voor elkaar krijgt om bij mij de hele zijkant er uit te rijden.

Nu de auto weer uitdeuken en klaarmaken voor de volgende race.

Groet Henk

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Mathieu » 01 mei 2012, 20:30

:hungry: Henk :blink:

Gebruikersavatar
Cpee
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2011, 09:03
Locatie: Veendam

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Cpee » 01 mei 2012, 22:50


Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 908
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Peter-Paul » 01 mei 2012, 23:02

Jezus, kan niemand een destruction derby E36 bouwen om de gele E36 uit te schakelen?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Hielke » 01 mei 2012, 23:09

Is dat ook van afgelopen weekend?

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Mathieu » 01 mei 2012, 23:11

Ja, maar die witte BMW kwam wel twintig centimeter naar links dus moest Henk het gras in.
Maar Henk hield wel het gas erop, het is tenslotte een race.

Kaboem, en met z'n allen naar het schadeherstelbedrijf :?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door smiley » 01 mei 2012, 23:21

Die witte gaat toch naar rechts waardoor alles in gang gezet wordt.
Die gele raakt niks.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door GTRene » 01 mei 2012, 23:30

die gele drukt naar rechts waarop die witte ook wat naar rechts wil sturen echter daar zit die andere witte en zo wordt die eerste witte gesandwiched...en big troubles.
dus eigenlijk is die gele de aanzet van de kettingreactie mijns inziens...als die eerste witte daar was gebleven was die gele nog tegen hem aan gereden en had je nog zoiets, misschien wel minder erg.
daarnaast was namelijk ook al geen ruimte meer...

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Hielke » 01 mei 2012, 23:34

henk8 schreef:Race verslag van het eerste race weekend 2012 assen.


Race 2 ; Ik moest starten vanaf de plaats 15 en toen de lichten uit gingen kon ik een paar auto,s inhalen door de linkerkant te kiezen dus dat ging best goed echter toen ik naast een andere rijder reed kwam hij naar links waardoor ik het gras op moest om hem niet te raken , nog niets aan de hand maar opeens een harde klap en ik werd vol in mijn rechter kant geraakt zonder dat ik ook maar gevaar had gezien een enorme dreun, ik dacht einde race voor mij.

Groet Henk
Hé Henk, als ik de video zo bekijk vergeet je het een en ander te vertellen.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Andre » 01 mei 2012, 23:42

Wij zijn deze race geluk bij ongeluk ongeschonden door deze destruction derby gekomen. Maar het is gewoon in en in triest om dit soort beelden te zien. De nieuwe Cup sponsor zal ook weer heel blij zijn dat zijn naam hier aan hangt. Ik heb iemand een belofte gedaan dat ik met hem samen rij en probeer hem in dit jaar wat bij te brengen. Maar als dit de trend is die wordt doorgezet dan stop ik ermee. Ik sta met alle plezier liever op het paddock dak naar deze destruction derby te kijken.


Als je drie dik over het rechte stuk komt. En dan nog het risico neemt om als 4e man er nog even om heen te rijden door het gras en daarbij denken dat je het ook nog schade vrij lukt dat is aardig knap.

Als ervaren rijder weet je dat dit soort acties vaak in drama afloopt. In dit soort drukte word er zo bi zo niet veel spiegel gekeken de risico s die je neemt met zo n actie is mega groot laat ik dat voorop stellen. De kans dat dit fout gaat is groter dan dat ie goed gaat.

Als de gele auto gewoon op de baan was blijven rijden had ie überhaupt nooit de kans gehad om er naast te komen. Dan had ie gewoon moeten afremmen en er achter moeten blijven. Verkijk je niet op de curbs die komen pas later. De ruimte op de baan dus het asfalt aan de buitenkant was er gewoonweg niet.
Laatst gewijzigd door Andre op 01 mei 2012, 23:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 908
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Peter-Paul » 01 mei 2012, 23:48

Dit is ook zo'n vergelijkbare actie, onbegrijpelijk.


Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Marc32 » 01 mei 2012, 23:58

Mathieu schreef:Ja, maar die witte BMW kwam wel twintig centimeter naar links dus moest Henk het gras in.
Maar Henk hield wel het gas erop, het is tenslotte een race.
Hier staat zoveel onzin, dat ik wel even moet reageren. Ik weet niet of wij wel naar hetzelfde filmpje hebben zitten kijken...

Op 0:14 is overduidelijk zichtbaar dat geel sowieso de intentie ( dus niet gedwongen ) had om via het gras in te halen, Dat is m.i. verwijtbaar gevaarlijk rijgedrag. Op het moment dat de witte rechts dat doorkreeg is ie wat naar rechts gegaan. Daarop kan geel gelijk weer wat meer asfalt terugkrijgen. Vervolgens beweegt geel nog een keertje met een kleine ruk naar rechts ( bewust of onbewust, kan ik niet over oordelen ) Die laatste beweging is voor de witte aanleiding om nog iets naar rechts te gaan om contact te vermijden, met alle gevolgen van dien.

Ik vind geel hier niet vrijuit gaan. Geel heeft meer dan genoeg kwaliteiten om even in te houden met de start om ze dan twee bochten later wel in te halen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten