ProDrive circuittraining 25-03-2012

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ProDrive circuittraining 25-03-2012

Bericht door daNpy » 26 mar 2012, 11:52

Gisteren ben ik het seizoen 2012 begonnen met een eerste roll out van de Golf bij ProDrive.
Op het circuit van de politie academy in Lelystad gaf ProDrive een basis circuittraining, welke ik vorig jaar juni vanwege de slechte remmerij voorbij heb moeten laten gaan. Dit jaar heb ik meteen de eerste kans aangegrepen om mee te doen.

Met enkel de voorremmen en dan ook nog nieuwe pads op 'oude' schijven kon het avontuur beginnen.
's Ochtends eerst een uurtje theorie over zitpositie, bochtenwerk en ideale lijnen.
Daarna gingen we de baan op en reed de instructeur in elke auto 2 rondjes voor met de eigenaar als passagier en de rest erachter. Daarna gingen ze nog 2 rondjes op de passagiersstoel zitten om aanwijzingen te geven op je eerste werk.
Met 13 mensen en 9 auto's in 2 groepen hadden we allemaal dus al 20 rondjes gereden.

De overige deelnemers hadden een E36 328i, Lotus Elise, Porsche Carrera 4, Nissan Skyline GTR, Jaguar XKS, Maxda RX-8, Seat Ibiza en een Audi TT-RS. Qua vermogen stond mijn Golf dus als derde van onderen met de Seat en de Lotus.

Aan het eind van de ochtend was het nog even vrij rijden waar ik meteen gebruik van heb gemaakt. De remmen waren ondertussen ingelopen en zonder koeling stilstaan zorgde voor hevige rookwolken uit de wielkasten >:)

Na de lunch de auto weer opgewarmd en flink wat ronden gaan rijden. De km-teller deed het niet dus ik heb wat software op mijn telefoon mee laten lopen. Deze heeft enkele rondes goed op kunnen nemen, die data kan ik dus mooi gaan bekijken.
Ondertussen getracht steeds zuiverder de lijnen te gaan rijden en de banden minder te laten piepen. Het circuit ging rechtsom, wat voor de linkervoorband flink wat werk betekende :P
Aangezien de auto vorige week ook alweer wat kms had gelopen en in de ochtend nog rustig had gedraaid kon ik het toerental verhogen tot ik lekker vol gas het rechte stuk op kon blazen. Hoogste snelheid gemeten door mn telefoon is 167kmh in de vierde versnelling bij 7000rpm :P
Daarna konden we flink in de ho-ankers om nog wat reserve te houden aan het eind v/h rechte stuk.

De Skyline en XKS konden me op het rechte stuk flink voorbij blazen (800 resp 550pk), de andere deelnemers hadden er wat meer moeite mee. De TT-RS (340pk) reed sowieso weinig, de RX-8 (190pk) kwam me op een gegeven moment met moeite voorbij en ook de Elise, die als enige in de bochten naar me toe kon rijden, kon me op het rechte stuk niet voorbij steken tot ik gas los liet :D

Als laatste nog 4 rondes mogen doen op de kombaan van het RDW, erg leuk om te doen maar helaas niet erg hard kunnen gaan vanwege tragere deelnemers ;)

Al met al een zeer geslaagde dag! Weer wat bijgeleerd en de auto eens aan kunnen voelen.
Rijdt snaarstrak en er valt nog veel meer uit te halen! Wellicht dat ik op korte termijn toch naar semi's over kan stappen :)

Ik heb alleen on-board video's, deze zal ik later met wat screenshot-foto's posten :)

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: ProDrive circuittraining 25-03-2012

Bericht door daNpy » 27 mar 2012, 22:11

Video, met instructeur:

http://youtu.be/noUgs4E10Sg

Foto van de onboard cam op de kombaan:

Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: ProDrive circuittraining 25-03-2012

Bericht door Rupie » 27 mar 2012, 22:20

Leuk. Ik ga er dit jaar denk ik ook een keertje heen.

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: ProDrive circuittraining 25-03-2012

Bericht door Richardt. » 27 mar 2012, 22:38

Vorig jaar ook zon dag gedaan. Erg leuk en leerzaam!

Ga de data eens bekijken en wie weet nog wel een dag doen dit jaar :)

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: ProDrive circuittraining 25-03-2012

Bericht door ErikS » 29 mar 2012, 14:17

Ding loopt lekker man! Mooi gereden ook!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 139 gasten