Feedback gevraagd

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Feedback gevraagd

Bericht door ThomasGTT » 12 mar 2012, 13:24

Aangezien een racelicentie of cursus voorlopig wat te duur blijft, wil ik graag op deze manier wat feedback krijgen op het rijden op Zandvoort. Alle tips, trics, commentaar of wat dan ook is welkom.

http://youtu.be/vEof4IvZIMQ

http://youtu.be/20ha1nnBOY4

Gebruikersavatar
Geert.
Berichten: 998
Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43

Re: Feedback gevraagd

Bericht door Geert. » 12 mar 2012, 15:50

Stoppen met vrij rijden en lekker naar DF trackdays komen. Goed kijken naar anderen en hun lijnen volgen. Zijn altijd mensen die je willen adviseren en dit ook echt kunnen!

Volgens mij zijn er voor aanstaande vrijdag zandvoort nog wel plekjes open en anders Nurburgring de 19de :thumbup:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Feedback gevraagd

Bericht door Nutkees » 12 mar 2012, 20:12

GEwoon naar een DF trackday komen. Er zijn altijd mensen aanwezig die je wat willen leren, ik ben zelf ook bereid om met je mee te rijden om zo de lijnen van zandvoort aan te geven.

Voor het echte werk moet je bij de meer profi jongens zijn, een goede basis kan ik je wel meegeven.

Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Re: Feedback gevraagd

Bericht door ThomasGTT » 13 mar 2012, 17:44

Bedankt voor het aanbod Kees. Zal het zeker onthouden.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9347
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Feedback gevraagd

Bericht door Bert ///M3 » 13 mar 2012, 19:31

Op zich lijkt het helemaal niet zo verkeerd, alleen laat je vaak nog wat ruimte liggen aan de binnenkant.

Ik zou trouwens de camera in de auto doen zodat je je eigen bewegingen ook ziet :)

Gebruikersavatar
Geert.
Berichten: 998
Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43

Re: Feedback gevraagd

Bericht door Geert. » 13 mar 2012, 22:25

ThomasGTT schreef:Bedankt voor het aanbod Kees. Zal het zeker onthouden.
Niet doen hoor, hij neemt zijn megafoon mee en deelt fysieke straffen uit wanneer er zijn instructies niet per direct worden opgevolgd :ongeveer als:

Goed idee van Bert :thumbup: go pro erin en gaan !

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Feedback gevraagd

Bericht door Jeroen K. » 16 mar 2012, 20:13

he verdomme, als ik dit zie krijg ik toch wel enigzins heimwee naar nl... maar alleen om het circuit rijden verder mis ik nix ervan...

verder zitten de lijnen er wel goed in volgens mij, alleen zoals bert al zij soms iets te veel ruimte in de bochten. ben zelf ook maar amateur verder idd camera in de auto monteren, ik heb er zelf geeneen maar lijkt mij dat je er wel beter van leert...

Gebruikersavatar
busby
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 mar 2009, 14:40

Re: Feedback gevraagd

Bericht door busby » 19 mar 2012, 22:17

De lijnen zitten er wel redelijk in, zoals eerder vermeld hou je veel ruimte aan de binnenkant.
Verder (maar dat zal wel aan de drukte liggen van zo'n trackday) rem je vroeg en ga je laat op het gas (dat moet eigenlijk andersom ). Ook kan je met sneller schakelen veel tijdwinst halen.
Laatste tip; stop met die trackdays; veel te druk om te leren racen.
Succes !

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27867
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Feedback gevraagd

Bericht door Luco » 19 mar 2012, 22:26

@Busby, wat een raar antwoord, op een trackaday leer je niet racen nee, maar kan je wel perfect lijnen leren rijden omdat het nou net geen racen is.

Gebruikersavatar
highperformance
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 feb 2012, 12:43
Locatie: Den Haag

Re: Feedback gevraagd

Bericht door highperformance » 19 mar 2012, 22:36

busby schreef:De lijnen zitten er wel redelijk in, zoals eerder vermeld hou je veel ruimte aan de binnenkant.
Verder (maar dat zal wel aan de drukte liggen van zo'n trackday) rem je vroeg en ga je laat op het gas (dat moet eigenlijk andersom ). Ook kan je met sneller schakelen veel tijdwinst halen.
Laatste tip; stop met die trackdays; veel te druk om te leren racen.
Succes !
Ik ben laatst voor het eerst (mis dus wel refentiekader) op een TD geweest ter voorbereiding van mijn eerste seizoen. Bijgestaan door John Sinkgraven (Sinclair). Na 3 dagen licentietrainen heb je serieus behoefte aan nog meer meters. Enige manier om het te leren is meters maken. Ik vond het dus heel leerzaam. Ook omdat het juist zo druk was. Goed spiegelen en positioneren is dan een must. In dit geval om brokken te voorkomen, tijdens de race dan andersom om je lijn op te eisen en te verdedigen. :df:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9347
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Feedback gevraagd

Bericht door Bert ///M3 » 19 mar 2012, 22:42

Ligt er een beetje aan wat voor TD het is denk ik. Heb je een TD met veel straat auto's dan val je met een auto die rond de 2:00 rijd of iets dergelijks eigenlijk een beetje buiten de boot. Rij je tussen veel racewagens die een beetje dezelfde klasse hebben dan is het wel leuk, je kan een beetje stoeien met anderen. Ik ken John wel, die rijd ook wel eens op de BDC/BDD dagen, dat zijn op zich wel dagen waarop je dat kan doen. Wel altijd druk maar eigenlijk alleen maar tracktools en racewagens, hoop DNRT mensen uit bijvoorbeeld Supersport, Sport en E30 cup.

Gebruikersavatar
highperformance
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 feb 2012, 12:43
Locatie: Den Haag

Re: Feedback gevraagd

Bericht door highperformance » 19 mar 2012, 22:45

Rondetijden van 2:00 zijn voor mij nog heullll ver weg hoor :( . Afgelopen vrijdag was op John's voorstel. Was zijn eerste DF TD. Juist omdat de reguliere straatauto's hier niet snel zouden deelnemen. Verder was het ook mijn eerste mogelijkheid om weer te rijden en ik kon deze aangelegendheid niet laten lopen :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten