F1 2012

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2012

Bericht door Luco » 13 mei 2012, 23:47

Ja je ziet nu toch echt dat een groot gedeelte aan de auto ligt.

Kijk naar Vettel, is maar zozo nu de red bull niet oppermachtig is.

Kijk naar Kimi
Kijk naar grosjean
Kijk naar Perez
Kijk naar Maldonado
Zijn allemaal goede auto's

MS heeft jaren in een oppermachtige auto gereden en nu niet.

De enige die in een mindere auto toch constant en goed kan presteren is naar mijn mening Alonso.

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door ErikMartijn » 13 mei 2012, 23:50

Allemaal goede auto's ja.....


Wat doet Senna eigenlijk nog in de F1? :whistle:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2012

Bericht door Luco » 14 mei 2012, 10:39

ErikMartijn schreef:Allemaal goede auto's ja.....


Wat doet Senna eigenlijk nog in de F1? :whistle:
Schumacher uitschakelen :blink:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: F1 2012

Bericht door Reind » 14 mei 2012, 12:00

Ik zat net te denken. Hoelang zou het geleden zijn dat een betalende coureur een GP heeft gewonnen.

Interessante vraag......

Pedro Diniz iig niet :D

Ik heb die Maldonado nooit een slechte coureur gevonden. Ik snap die enorme negativiteit van Olaf dan ook niet. GP2 kampioen word je echt niet zomaar. Ook al doe je er 5 jaar over.

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: F1 2012

Bericht door Chris van S. » 14 mei 2012, 12:40

Ik weet niet wat Olaf heeft geroepen over Maldonado, want ik heb gisteren de F1 via BBC hd gekeken. Maar imo is het een verdiend resultaat door een coureur die vorig jaar zichzelf niet populiar heeft gemaakt in spa. In elk geval is het voor het kampioenschap mooi dat er over 5 races 5 winnaars zijn in 5 auto's. Het beloofd wat voor het restant van het seizoen.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2012

Bericht door Dutch » 14 mei 2012, 14:01

Luco schreef:Ja je ziet nu toch echt dat een groot gedeelte aan de auto ligt.

Kijk naar Vettel, is maar zozo nu de red bull niet oppermachtig is.

Zijn allemaal goede auto's
Om het nog lastiger te maken in de beoordeling van coureurs dit jaar: de ene keer is een auto wel goed, de andere keer niet, allemaal doordat het zo nauw luistert met de banden. Dan kun je alleen nog kijken hoe ze 't elke keer doen met de riemen die ze hebben. En dan vind ik Vettel wel meer dan zozo. Ja, misschien qua resultaat in vergelijking met vorig jaar, maar die prestatie van gisteren was toch vrij maximaal voor die auto op dat moment (op de penalty na natuurlijk).

Maar je hebt gelijk: Alonso steekt er wat dat betreft daar nog weer een stukje boven uit. Niet voor niets staat hij nu bovenaan.

Maar ook van de Ferrari is 't nu heel moeilijk om te zeggen hoe goed of hoe slecht hij is (en hoe slecht Massa is). Op grond van het voorseizoen gingen we met bepaalde verwachtingen het jaar in - McLaren en Red Bull zijn goed, Ferrari is slecht - en dus zijn we geneigd om nu te geloven dat Alonso wonderen doet met dat schijthok. Maar we hebben nu gezien dat zelfs een Sauber en een Williams in bepaalde omstandigheden opeens de beste auto van het veld kan zijn. Dus die Ferrari kan gisteren ook wel een heel stuk beter zijn geweest dan eerder in het jaar.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: F1 2012

Bericht door Roy RS » 14 mei 2012, 14:09

ik heb tot gisteren altijd geloofd in de comeback van Schumi, pech hier pech daar....maar kom eens op! Wat ie gister toch klaarspeelt! Natuurlijk is het een soort van raceongeval en kan je dat schuiven op de afwijking van Senna...maar was Schumi zelf nu niet net altijd degene die graag op het laatste moment van zijn lijn verdedigt om vervolgens terug te schieten en te zeggen, dat was geen verdediging meer, ik moest de bocht aansnijden...dat had ie kunnen zien aankomen.
Hij had gewoon zelf feller moeten insturen of eieren voor zijn geld moeten kiezen, een echt racehart vind ik top, maar zoveel pech als hij nu heeft...dat is niet meer alleen pech. En ja alle gevallen zo'n beetje tot nu toe nuanceerde ik het zelf ook, maar dit is toch wel de druppel...

Kijk eens naar Raikonen, wat een prachtige comeback die gemaakt heeft, als die zo het hele seizoen punten blijft pakken, wordt ie dalijk nog Wk zonder een race te winnen...hoe cool zou dat zijn!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2012

Bericht door Luco » 14 mei 2012, 14:18

Dutch schreef:
Luco schreef:Ja je ziet nu toch echt dat een groot gedeelte aan de auto ligt.

Kijk naar Vettel, is maar zozo nu de red bull niet oppermachtig is.

Zijn allemaal goede auto's
Om het nog lastiger te maken in de beoordeling van coureurs dit jaar: de ene keer is een auto wel goed, de andere keer niet, allemaal doordat het zo nauw luistert met de banden. Dan kun je alleen nog kijken hoe ze 't elke keer doen met de riemen die ze hebben. En dan vind ik Vettel wel meer dan zozo. Ja, misschien qua resultaat in vergelijking met vorig jaar, maar die prestatie van gisteren was toch vrij maximaal voor die auto op dat moment (op de penalty na natuurlijk).

Maar je hebt gelijk: Alonso steekt er wat dat betreft daar nog weer een stukje boven uit. Niet voor niets staat hij nu bovenaan.

Maar ook van de Ferrari is 't nu heel moeilijk om te zeggen hoe goed of hoe slecht hij is (en hoe slecht Massa is). Op grond van het voorseizoen gingen we met bepaalde verwachtingen het jaar in - McLaren en Red Bull zijn goed, Ferrari is slecht - en dus zijn we geneigd om nu te geloven dat Alonso wonderen doet met dat schijthok. Maar we hebben nu gezien dat zelfs een Sauber en een Williams in bepaalde omstandigheden opeens de beste auto van het veld kan zijn. Dus die Ferrari kan gisteren ook wel een heel stuk beter zijn geweest dan eerder in het jaar.
Dat is ook weer zo, al werd deze winter al geroepen dat de Williams een goede auto zou zijn, toen werd er een beetje lacherig over gedaan, maar meneer Frankie is niet gek, die weet precies wat die met de auto en banden moet doen, alleen Senna snapt dat niet zo, Maldonado wel :-)
De Lotus/Renault zijn ook gewoon supergoed, alleen zijn die er nog niet uit wanneer ze precies met de banden moeten toppen, kijk hoe snel die dichterbij kwam aan het einde, maar zijn tweede stint was te lang.

Maar al met al tot nu toe het mooiste seizoen van de afgelopen decennia :thumbup: :thumbup:

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: F1 2012

Bericht door Marco R. » 14 mei 2012, 16:53

Als Kimi 1 rondje eerder was gestopt had hij er wel langs gekund gok ik. Hij ging ook met zijn vorige setje te lang door toen hij ineens een redelijk grote drop off kreeg. Dat stukje strategie heeft hem een tweede plek gekost als je zo de tijden kijkt aan het einde en wat hij gemiddeld per ronde op Alonso inliep.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: F1 2012

Bericht door dvh » 14 mei 2012, 18:42


Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door PD power » 14 mei 2012, 21:01

Ik gun, het Raikonen ook, zeurt nooit over de auto, blijft kritisch op zichzelf, presteerde indertijd ook goed in een "slechte ferari" zeker gezien de clasering van z'n toenmalige teamgenoten.

grosjean, doet het ook gewoon goed, is gewoon snel, alleen heeft nog niet helemaal de mentaliteit die Raikonen wel heeft.

Maar heerlijk dat een team als Lotus gewoon aan de top mee doet.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door Nutkees » 14 mei 2012, 21:33

Raikonen en Hamilton zijn de mannen die mijn steun krijgen.

Blijf Hamilton toch ook altijd wel tof vinden qua rijstijl.

Nog steeds jammer dat Montaya er niet meer bij is :strong:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: F1 2012

Bericht door Roy RS » 14 mei 2012, 23:07

Ik hoop vooral dat Kimi goed scoort omdat hij zo goed is in perconferenties. Prachtige vent, journalist stelt een vraag van 2 minuten over de taktiek, het geluk dan wel pech wat kimi dan wel niet had enz enz en hij laat de man volledig uitpraten en geeft als antwoord : we gambled, we lost, what can I say...

Instant hero :wave:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door PD power » 02 sep 2012, 20:11

Prachtige wedstrijd, vooral Kimi was weer heerlijk bezig :banging:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2012

Bericht door Luco » 02 sep 2012, 21:06

Die lamlul van een Grosjean moeten ze ook eens een keer straffen, hoeveel startcrashes heeft die nu al veroorzaakt.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: F1 2012

Bericht door Tom V » 02 sep 2012, 23:03

Luco schreef:Die lamlul van een Grosjean moeten ze ook eens een keer straffen, hoeveel startcrashes heeft die nu al veroorzaakt.
Ze hebben 'm een ban gegeven voor de volgende race + 50.000 euro boete.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door Robin Hartog » 02 sep 2012, 23:11

Wát een actie van Raikkonen bij Eau Rouge zeg! :crazy:

Heerlijke race was het trouwens ook; bizarre crash ook. Rijd je dan als Alonso de eerste bocht in, krijg je een auto ineens rechts boven op je. :duh:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2012

Bericht door Luco » 02 sep 2012, 23:37

Tom V schreef:
Luco schreef:Die lamlul van een Grosjean moeten ze ook eens een keer straffen, hoeveel startcrashes heeft die nu al veroorzaakt.
Ze hebben 'm een ban gegeven voor de volgende race + 50.000 euro boete.
Veel te weinig naar mijn mening.

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: F1 2012

Bericht door Martijn M » 03 sep 2012, 00:41

Luco schreef:
Tom V schreef:
Luco schreef:Die lamlul van een Grosjean moeten ze ook eens een keer straffen, hoeveel startcrashes heeft die nu al veroorzaakt.
Ze hebben 'm een ban gegeven voor de volgende race + 50.000 euro boete.
Veel te weinig naar mijn mening.
Veel te overdreven naar mijn mening.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door PD power » 03 sep 2012, 08:09

Als Schumacher een dergelijke aktie had uitgehaald, hadden ze een keer foei gezegt, en had Bernie hem over de bol geaaid.........dat is het nadeel van het achteraf straffen uitdelen, blijft allemaal zo subjektief, daarnaast geloof ik niet dat Grosjean met opzet deze crash opzocht, dat heb ik bij andere gasten wel eens anders gezien.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2012

Bericht door Luco » 03 sep 2012, 08:21

PD power schreef:Als Schumacher een dergelijke aktie had uitgehaald, hadden ze een keer foei gezegt, en had Bernie hem over de bol geaaid.........dat is het nadeel van het achteraf straffen uitdelen, blijft allemaal zo subjektief, daarnaast geloof ik niet dat Grosjean met opzet deze crash opzocht, dat heb ik bij andere gasten wel eens anders gezien.
Wel mee eens, alleen zijn de tijden wel veranderd en de regels aangescherpt, dus eigenlijk niet vergelijkbaar met de acties van destijds.
Ook is het niet de eerste keer dat die een startcrash veroorzaakt.
Dus overdreven vind ik deze straf zeker niet.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: F1 2012

Bericht door Tom V » 03 sep 2012, 11:43

Ik vind het vooral inconsistent. M'n eerste reactie was ook : overdreven en als ik er meer over na denk vind ik het wel gek dat Maldonado een paar keer bewust mensen eraf rijdt na frustratie (beoordeeld als "auto als wapen gebruiken") en er dan met een paar gridspots vanaf komt is dit een zware straf. Wel goed dat ze het afstraffen overigens.

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: F1 2012

Bericht door Jeroen K. » 03 sep 2012, 19:04

En ik blijf erbij dat het hamilton zijn fout is :) Grosjean ging alleen van lijn veranderen (waar die al het recht naar heeft in mijn ogen, je mag immers 1x per recht stuk van lijn wisselen). Dat hamilton dan niet goed genoeg oplet is zijn fout en niet die van Grosjean, maargoed zo kijk ik ernaar :) Ik vond dat hamilton nog wel wat ruimte rechts van hem had...

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door PD power » 04 sep 2012, 08:41

Klopt Luco, heb er alleen moeite mee, dat men dergelijke beslissingen neemt achter de groene tafel, het risico op competitie manipilatie is gewoon groot.

Daarnaast loop je het risico, dat bepaalde mensen geen risico meer durven te nemen, want met DRS inhalen kan iedereen, zelfs schumacher :mrgreen: , maar akties, zoals die van Raikonen (dit jaar) en Webber (vorig jaar), daar komen mensen op af.
Vond trouwens Vettel ook gewoon goed, met goede akties, dit jaar.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2012

Bericht door Luco » 04 sep 2012, 10:31

PD power schreef:Klopt Luco, heb er alleen moeite mee, dat men dergelijke beslissingen neemt achter de groene tafel, het risico op competitie manipilatie is gewoon groot.

Daarnaast loop je het risico, dat bepaalde mensen geen risico meer durven te nemen, want met DRS inhalen kan iedereen, zelfs schumacher :mrgreen: , maar akties, zoals die van Raikonen (dit jaar) en Webber (vorig jaar), daar komen mensen op af.
Vond trouwens Vettel ook gewoon goed, met goede akties, dit jaar.
Het was natuurlijk niet de eerste keer dat die in korte tijd een startcrash veroorzaakt, is gewoon een optelling geweest, dit was zijn vijfde of zesde al.

JeroenK, ik denk dat je even bij dvh langs moet, Hamilton had absoluut geen ruimte meer, maar ga maar eens op Spa rijden en dan even met 200 het groene strookje langs de muur meepakken, het lijkt dat Hamilton daar nog naartoe kon, maar dan hadden er nog meer autos uitgelegen, dat is namelijk zo glad als ijs, zeker als het geregend heeft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marc Sierra en 91 gasten