F1 2012

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

F1 2012

Bericht door Marco R. » 06 feb 2012, 11:30

Ik heb maar een nieuw topic geopend om niet verder te gaan in het topic van vorig jaar gezien het een nieuw seizoen betreft. Inmiddels zijn er al enkele wagens gepresenteerd, waarbij allen behalve McLaren een getrapte neus hebben. Wat vindt iedereen ervan? Function over form?
Ben benieuwd naar de testsessie in Jerez morgen en wie er verstoppertje speelt qua tijden (hoi Red Bull) en wie er zoveel mogelijk kilometers neerlegt om maar data in quali runs te vergaren :-).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 2012

Bericht door Wouter81 » 06 feb 2012, 16:37

Giedo's nieuwe speeltje:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2012, 16:44

Wouter81 schreef:Giedo's nieuwe speeltje:

Afbeelding
En hij mag donderdag al rijden op Jerez.
Over Giedo alleen maar lovende woorden vanuit 't team. Over Trulli hoor je niets meer.
't zal toch niet? :wave:

Ik ben benieuwd hoe goed die Caterham is dit jaar. Volgens mij kunnen ze alleen maar een stijgende lijn doormaken en dat is alleen maar leuk, leerzaam en kansrijk voor v.d. Garde. Ik hoop 't echt voor hem. En voor Nederland. Giedo kan als geen ander racen met 't mes tussen de tanden en dat belooft een hoop goeds als 'ie ook op zaterdag en zondag mag gaan rijden. :banging:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2012

Bericht door Luco » 06 feb 2012, 17:06

Ik heb vaak het idee dat bij Giedo het mes wat te groot is, wat vaak schade en uitvallen tot gevolg heeft.
Hij had iig vaker schade en pech dan zijn teammaat vorig seizoen.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 2012

Bericht door Wouter81 » 06 feb 2012, 17:18

Feit is: Caterham/Team Lotus is de enige aanwinst gebleken van alle nieuwe teams. Marussia/Virgin is diep triest en over HRT zullen we het helemaal maar niet hebben. Wat dat betreft heeft hij wel een redelijk team uitgekozen denk ik.

Williams zit al jaren in de hoek waar de klappen vallen, kunnen maar zo gepasseerd worden door Caterham en met Tony Fernandes erachter (en zijn centen) denk ik maar zo dat het wel eens een leuk jaar voor Caterham zou kunnen worden, een jaar waar ze definitief de aansluiting met het middenveld weten te halen.

En nu Trulli nog even snel opzouten ajb. Gok er toch wel een beetje op dat Giedo dit jaar een GP'tje (of meer dan 1) kan meepakken. Ze zullen ongetwijfeld veel geld hebben neergeteld voor dit zitje, wil er bij mij niet in dat hij een heel jaar niet gaat racen, na al die GP2 jaren. Maar misschien wordt het ook wel het Hülkenberg verhaal. Jaartje testen en dan toch racen.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4861
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: F1 2012

Bericht door Tom V » 07 feb 2012, 14:40

Luco schreef:Ik heb vaak het idee dat bij Giedo het mes wat te groot is, wat vaak schade en uitvallen tot gevolg heeft.
Hij had iig vaker schade en pech dan zijn teammaat vorig seizoen.
Ik zou hem graag eens een kans zien krijgen. Vorig jaar werd hij een keer of 2/3 van de baan gereden door Bianchi en an sich had hij best wat snelheid.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door Dennis Cavallino » 09 feb 2012, 14:27

Giedo v.d. Garde heeft inmiddels de nodige rondes gemaakt en allerlei sessies doorlopen om kennis te maken met de banden, grip en auto. Het team is tot nu toe erg blij met zijn progressie en feedback, ook al is 'ie qua tijd nog ver verwijderd van de top. Dat telt vandaag ook nog niet, maar hij heeft zich continu verbeterd en leert de Caterham goed kennen. Trulli mag pas morgen in zijn Caterham rijden.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: F1 2012

Bericht door Mathieu » 09 feb 2012, 14:41

Er is natuurlijk geen enkel team te verzinnen die een ander persbericht naar buiten brengt.

Iedereen is altijd blij en tevreden met de rijders, teams en wagens.

Dus, ja. :|

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door Dennis Cavallino » 09 feb 2012, 14:58

Ow Team India was niet zo blij hoor, met Bianchi.

Die vloog na 3 rondjes in de banden. :)

Was wel snel gisteren.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 2012

Bericht door Wouter81 » 09 feb 2012, 15:29

Denk dat Giedo Bianchi een braketest heeft gegeven ofzo, wraak voor vorig jaar. :)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12548
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: F1 2012

Bericht door Downforce Hans » 09 feb 2012, 15:37

Sorry, maar het wordt heleaal niks met Guido...........................

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door Dennis Cavallino » 09 feb 2012, 16:22

Giedo stond daarnet even achterstevoren. Geen schade. Wel code rood. Ik ben benieuwd of 'ie nog rijdt straks. Niet veel tijd meer.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door Dennis Cavallino » 09 feb 2012, 16:49

En nu rijdt 'ie zijn snelste sectortijd... :strong:
Jammer dat er weer code rood is.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door Dennis Cavallino » 10 feb 2012, 15:43

De kersverse Caterham-reserverijder Giedo van der Garde heeft bij zijn eerste testdag een goede indruk achtergelaten: zijn snelste tijd zat slechts een tiende boven de snelste tijd die ervaren rot Heikki Kovalainen onder vergelijkbare omstandigheden op de dinsdag neerzette. De Nederlander en het team zijn dan ook zeer te spreken over de prestatie van Van der Garde.
Zeer tevreden
“Ik ben erg tevreden over mijn tijden, net als het team”, vertelt Van der Garde in een telefoongesprek met RTL GP. “Tussen mijn tijd en die van Trulli op vrijdagochtend zat bijna niks, een of twee tienden. Het verschil in tijd met Kovalainen op de eerste dag was ook zoiets, en dat zijn toch zeer ervaren jongens die allebei een race hebben gewonnen. Dat je daar op je eerste dag al zo dicht bij in de buurt kan zitten is natuurlijk heel erg positief.”

Momentje
De testdag verliep dan ook zeer voorspoedig, op een klein incident na. “Er was een klein uitstapje naast de baan, maar dat viel allemaal erg mee. Ik was net bezig aan een vliegende ronde en schakelde voor de bocht iets te vroeg terug. Daardoor kwam de auto hoog in de toeren en ging ik wat wijd. Het stelde allemaal niet zoveel voor, het was nog geen meter. De auto was ook niet beschadigd dus we konden snel weer verder met de dag.”

Verschil met GP2
Van der Garde is afkomstig uit de GP2, de opstapklasse naar de Formule 1 toe. In die klasse greep hij net naast het vice-kampioenschap. Ondanks dat de GP2 als opstapje naar de Formule 1 geldt zijn de verschillen volgens de Nederlander als dag en nacht: “Het rijden in een Formule 1-auto is heel anders. Het remmen is anders, de downforce is anders, het is allemaal een stuk heftiger dan in de GP2. Bij het remmen in de GP2 moet je de rem flink hard intrappen zodat je snel piekt in het remvermogen, en daarna langzaamaan afbouwen. In de Formule 1 is dat heel anders: het pedaal is veel langer, waardoor je rustiger en zachter moet remmen. Dat is eigenlijk heel tegennatuurlijk wanneer je gaat pushen, want instinctief denk je dat je daarvoor juist later en harder moet remmen.”

Vervolg
“Het is nog niet bekend wanneer ik voor de volgende keer weer in de auto mag rijden. Het zou erg mooi zijn als ik nog een pre-season test mee kan pikken, maar het is uiteindelijk aan het team om dat te beslissen.” Van der Garde komt hoe dan ook in de loop van het seizoen in actie, maar wanneer dat zal zijn staat nog niet vast. “Op het moment is het nog even de vraag of ik op de vrijdag in Australië zal mogen rijden. Ik weet dat ik op enkele vrijdagen mag gaan rijden, maar nog niet op welke. Omdat het de laatste tijd zo snel is gegaan is dat eigenlijk nog niet aan de orde geweest.”

Hoofd koel
Ondanks de goede indruk en de wilde geruchten over een aanstaand vertrek van Trulli houdt Van der Garde het hoofd koel: “Ik ben bij het team aangesteld als reservecoureur en ga me daar volledig op richten. Ik maak van deze geweldige gelegenheid gebruik zoveel mogelijk te leren, ook door mee te luisteren via de radio, en natuurlijk goede feedback te geven. Bij Caterham ga ik gewoon mijn ding doen en een goede indruk achterlaten.”
racexpress

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2012

Bericht door Dutch » 10 feb 2012, 23:39

Wouter81 schreef:En nu Trulli nog even snel opzouten ajb. Gok er toch wel een beetje op dat Giedo dit jaar een GP'tje (of meer dan 1) kan meepakken. Ze zullen ongetwijfeld veel geld hebben neergeteld voor dit zitje, wil er bij mij niet in dat hij een heel jaar niet gaat racen
Nu Trulli vandaag gewoon in die auto zat, is de kans daarop wel ietsje groter geworden. Als Petrov toch met zijn geld was doorgekomen, dan had Giedo 't sowieso kunnen vergeten.

Ik begrijp er trouwens niets van. Echt maandenlang is er over het hoofd van Trulli heen gesteggeld over zijn auto. (En dat is geen verzinsel, verschillende mensen in en om het team hebben dat bevestigd.) Wie er allemaal niet virtueel in die auto hebben gezeten, niet normaal. En nu, na al die moeite, stapt Trulli gewoon weer in. Waar is 't dan allemaal goed voor geweest?

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 2012

Bericht door Wouter81 » 13 feb 2012, 15:32

Dit is ook een mooie:
Dani Clos is dit jaar testcoureur bij HRT. Dit heeft de Spaanse renstal maandag naar buiten gebracht. De 23-jarige coureur uit Barcelona zal dit jaar met het team naar alle Grands Prix afreizen. Ook komt hij tijdens enkele vrijdagtrainingen in actie.

"Ik ben er zeer trots op dat ik bij HRT aan de slag kan", liet Clos, die vorig jaar al voor HRT in actie mocht komen tijdens de rookietests, weten. "Dit is een geweldige stap in mijn carrière, hier heb ik mijn hele leven al van gedroomd. Ik ben erg onder de indruk van het team. Ze hebben in zeer korte tijd al erg veel bereikt. Sinds ik voor het team getest heb, is er veel veranderd bij HRT. Het is bijna een compleet nieuw team, dat volgens mij erg veel potentie heeft. Dit is een geweldige kans voor me en ik hoop erg veel te kunnen leren van Pedro de la Rosa en Narain Karthikeyan."

De la Rosa en Karthikeyan zijn dit jaar de racerijders bij HRT.
Zou ik inderdaad ook mijn hele leven van dromen, testcoureur worden bij HRT. Dat worden vast enorm veel kilometers..... :roflol: Misschien kan hij crashtestdummie spelen voor de FIA crashtest (die ze nog steeds niet doorstaan hebben daar), kan hij toch 50 meter 'rijden' in de HRT.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2012

Bericht door Luco » 13 feb 2012, 16:36

Voorlopig zit die wel in de F1, ook al is het bij HRT.

Webber is ook begonnen bij het achterste team.

Martijn_H
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
Locatie: Utrecht

Re: F1 2012

Bericht door Martijn_H » 17 feb 2012, 11:28

Vitaly in, Jarno out! Ai, hierdoor wordt de kans dat GvdG dit seizoen een race rijdt aanzienlijk verkleind.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/97552

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2012

Bericht door Dutch » 17 feb 2012, 11:36

Dutch schreef:Ik begrijp er trouwens niets van. Echt maandenlang is er over het hoofd van Trulli heen gesteggeld over zijn auto. (En dat is geen verzinsel, verschillende mensen in en om het team hebben dat bevestigd.) Wie er allemaal niet virtueel in die auto hebben gezeten, niet normaal. En nu, na al die moeite, stapt Trulli gewoon weer in. Waar is 't dan allemaal goed voor geweest?
Goed, de Russen waren dus gewoon een beetje traag met hun bankgaranties. Hmm.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: F1 2012

Bericht door Dennis Cavallino » 17 feb 2012, 11:38

Wel een mooie kans voor Giedo om dit jaar lekker in de luwte te werken aan de Caterham, met een team dat financieel een sprong voorwaarts kan maken. Als de auto dan steeds beter en sneller wordt, heeft Giedo volgend jaar wel een kans om vaste rijder te worden, met een auto die hij helemaal naar zijn hand heeft gezet.

</wishfull thinking>

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2012

Bericht door Dutch » 17 feb 2012, 11:40

Wouter81 schreef:Zou ik inderdaad ook mijn hele leven van dromen, testcoureur worden bij HRT. Dat worden vast enorm veel kilometers.....
Nul.

Hij heeft geen budget (dat is nu ook zijn probleem in de GP2), dus dit is puur voor de (Spaanse) bühne.

Nee, dan deze schokkende HRT-aankondiging die net binnenkomt:
Arzak-Bokado will compete in formula 1 alongisde hrt

Madrid, 17th of February 2012

The prestigious Basque chef, Juan Mari Arzak, will be in charge, through his catering company Arzak-Bokado, of not only satisfying Formula 1’s most exquisite palates but also feeding team members throughout the 20 Grands Prix this season.

The team of chefs that make up Arzak-Bokado will travel with the squad and will set up its operational headquarters in the new motorhome during European events, whereas at overseas races they will use the facilities offered by each circuit to maintain the same quality of service.

The particular logistics that are entailed with travelling around the world won’t affect the use of fresh, good quality, national products that characterize the extraordinary and renowned Spanish cuisine, with the company also seeking aid from chefs and suppliers in each country that is visited.

High standard cuisine which is ready to respond to the different needs of team members and exclusive guests, whilst also adapting to the characteristic timetables and demands that Formula 1 presents around the globe.

Besides the sporting targets that HRT F1 Team has set itself, the team takes another step in its objective of becoming a reference and platform through which to improve recognition and international prestige, thanks as well to synergies with renowned partners.

With three Michelin stars, Juan Mari Arzak is one of the most recognized chefs in the world and an international ambassador of Spain, having also been distinguished with the highest marks in international gastronomic guides. It is the first time that a chef of this category is in charge of a Formula 1 team’s nutrition.
'Lekker' belangrijk... :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2012

Bericht door Luco » 17 feb 2012, 11:46

Krijgen ze iig lekker te eten, ook belangrijk :blink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 2012

Bericht door JP » 17 feb 2012, 11:48

Dat verzorgde Do & Co al sinds jaar en dag.... :hungry:

Martijn_H
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
Locatie: Utrecht

Re: F1 2012

Bericht door Martijn_H » 17 feb 2012, 12:00

Met zulk voer is rijden bij HRT nog niet zon straf. Je staat toch vrij rap weer aan de kant, ideaal om dan even een hapje te eten!

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2012

Bericht door Dutch » 17 feb 2012, 12:19

Voorlopig is 't alleen maar driesterrenvreten dat de klokt slaat, want die auto is er nog steeds niet...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 139 gasten