PTC cup

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 23 jan 2012, 12:09

youri-verswijveren schreef:@Luco, waarom iets kopen als je ook goedkoper kan huren? :P
Omdat je nooit weet hoe ze een auto onderhouden, en als je het zelf doet je precies weet wat je hebt, huren is geld weggooien.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: PTC cup

Bericht door dvh » 23 jan 2012, 12:24

Is kopen dan niet goedkoper ?
Ik bedoel, een 2ndhand C1 koop je wel voor 5500 euro.. Dat is 10x huren/races.

Want ik neem aan dat schade niet meegerekend is bij de huurprijs ?

Online
ErikS
Berichten: 18514
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: PTC cup

Bericht door ErikS » 23 jan 2012, 13:15

dvh schreef:Is kopen dan niet goedkoper ?
Ik bedoel, een 2ndhand C1 koop je wel voor 5500 euro.. Dat is 10x huren/races.

Want ik neem aan dat schade niet meegerekend is bij de huurprijs ?
10x huren + racen....

Auto kost je 5500, pakket voor de cup 3500 = 9000.
Alle kosten zijn dan voor jezelf. Afschrijving denk ik +/- 3000€ eerste jaar........

Van die 3000 kan je al 6 races rijden dan........!
En dan hoef je zelf niet de auto mee te nemen, onderhouden etc etc.

Ik vind de huurprijs erg meevallen!

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: PTC cup

Bericht door M@rcel » 23 jan 2012, 13:23

Niets iets voor een eigen DF team?

youri-verswijveren
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 jan 2012, 23:18

Re: PTC cup

Bericht door youri-verswijveren » 23 jan 2012, 14:23

Het is inderdaad goedkoper om te huren dan om er 1 zelf optebouwen! Zowieso het eerste jaar, wil je meerdere jaren hiermee, dan is het misschien goedkoper om een eigen autotje te hebben!

Auto wordt top onderhouden en top neer gezet op het circuit, het enige wat je op een racedag eraan moet doen is benzine en bandenspanning en je kan voorin rijden! :D

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: PTC cup

Bericht door Reind » 23 jan 2012, 14:24

youri-verswijveren schreef:500 per dag + 250 inschrijfgeld + 50 benzine per dag
€50 aan benzine :gek:
Met een Aprisco auto gaat er zo 100liter doorheen. Inschrijfgeld is ook €100 minder. Maargoed je rijd ook minder.

Die huurprijs is heel scherp. Dat ze hem daarvoor willen verhuren geeft ook wel aan dat het duurzame karretjes zijn. Ofwel lage onderhoudskosten.

Een eigen auto kopen is in de meeste gevallen denk ik gewoon duurder. Je moet niet vergeten dat je elke keer met een ambulance op pad moet. Heb je die niet moet je die huren of kopen. Ook moet je een fatsoenlijke trekauto hebben en het nodige aan gereedschap meenemen. Ik neem aan dat technische assistentie bij de huurprijs inzit. Huur je niet moet je zelf techniche ondersteuning mee zien te krijgen. Alles zelf doen moet je niet willen, dan geniet je volledig van het rijden.

Kortom, er komt veel kijken bij het zelf runnen van een race auto.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 23 jan 2012, 14:33

youri-verswijveren schreef:500 per dag + 250 inschrijfgeld + 50 benzine per dag
Ja leuk en wat komt er dan nog allemaal bij?
Banden
Eten
Is alles op 1 dag? trainingen en races?

Kortom, er komt altijd meer bij dan je denkt, er wordt namelijk verdiend op huren dus is zelf aanschaffen in mijn ogen ten allen tijde goedkoper, maar goed ieder zijn eigen keus, huren is stukken makkelijker :D

youri-verswijveren
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 jan 2012, 23:18

Re: PTC cup

Bericht door youri-verswijveren » 23 jan 2012, 14:39

Reind schreef:
youri-verswijveren schreef:500 per dag + 250 inschrijfgeld + 50 benzine per dag
€50 aan benzine :gek:
Met een Aprisco auto gaat er zo 100liter doorheen. Inschrijfgeld is ook €100 minder. Maargoed je rijd ook minder.

Die huurprijs is heel scherp. Dat ze hem daarvoor willen verhuren geeft ook wel aan dat het duurzame karretjes zijn. Ofwel lage onderhoudskosten.

Een eigen auto kopen is in de meeste gevallen denk ik gewoon duurder. Je moet niet vergeten dat je elke keer met een ambulance op pad moet. Heb je die niet moet je die huren of kopen. Ook moet je een fatsoenlijke trekauto hebben en het nodige aan gereedschap meenemen. Ik neem aan dat technische assistentie bij de huurprijs inzit. Huur je niet moet je zelf techniche ondersteuning mee zien te krijgen. Alles zelf doen moet je niet willen, dan geniet je volledig van het rijden.

Kortom, er komt veel kijken bij het zelf runnen van een race auto.
Met 50 euro hou je zelf nog benzine over ook ;)

Je kan ze ook op kenteken houden, dan heb je dat probleem ook niet! ;) Nee, bij de huurprijs wordt de auto geplaatst op de paddock en dan mag jij het er mee doen. De auto is dan helemaal super neergezet. Als je zelf niets raars doet en er gebeurt niets, dan hoef je er niets aan te doen ivm de Aprisco! ;)

youri-verswijveren
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 jan 2012, 23:18

Re: PTC cup

Bericht door youri-verswijveren » 23 jan 2012, 14:41

Luco schreef:
youri-verswijveren schreef:500 per dag + 250 inschrijfgeld + 50 benzine per dag
Ja leuk en wat komt er dan nog allemaal bij?
Banden
Eten
Is alles op 1 dag? trainingen en races?

Kortom, er komt altijd meer bij dan je denkt, er wordt namelijk verdiend op huren dus is zelf aanschaffen in mijn ogen ten allen tijde goedkoper, maar goed ieder zijn eigen keus, huren is stukken makkelijker :D
Klopt, banden komen er bij, MAXIMAAL 2 sets, en ook dan heb je het erg bont gemaakt ;)
Eten kan je zelf zo duur maken wat je wilt ;)
Ja, alles is op 1 dag!

Dat klopt, bij huren wordt op verdiend, maar bij deze meneer waar ik ga rijden is dat dus NIET het geval! ;) Hij heeft de auto's staan, en anders staan ze stil, dus het is puur voor beide leuk! ;)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: PTC cup

Bericht door dvh » 23 jan 2012, 14:46

Hoe werkt het mbt schade ?
Er zal zo nu en dan wel een duw of tik uitgedeelt worden.
Of wanneer het noodlot toeslaat, de wagen in elkaar rijdt ?

youri-verswijveren
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 jan 2012, 23:18

Re: PTC cup

Bericht door youri-verswijveren » 23 jan 2012, 14:54

dvh schreef:Hoe werkt het mbt schade ?
Er zal zo nu en dan wel een duw of tik uitgedeelt worden.
Of wanneer het noodlot toeslaat, de wagen in elkaar rijdt ?
Deuken worden weg gewerkt/uitgedeukt, en aan het einde van het seizoen worden dat berekent, wat het kost, bijvoorbeeld nieuwe deur + spuitkosten, en daar kent de verhuurder weer genoeg adressen voor, dus dat wordt niet erg duur.

Totalloss, daarvan durf ik de kosten hier niet neer te zetten, omdat ik bang ben dat het niet goed vertel, maar dat was geloof ik 4000 euro, maar mocht je interesse hebben, moet je dat maar over leggen met de eignaar van de auto's ;)

Verzekering is te duur en nutteloos bij deze autotjes ;)

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: PTC cup

Bericht door KoenM » 23 jan 2012, 15:54

Luco schreef:
youri-verswijveren schreef:500 per dag + 250 inschrijfgeld + 50 benzine per dag
Ja leuk en wat komt er dan nog allemaal bij?
Banden
Eten
Is alles op 1 dag? trainingen en races?

Kortom, er komt altijd meer bij dan je denkt, er wordt namelijk verdiend op huren dus is zelf aanschaffen in mijn ogen ten allen tijde goedkoper, maar goed ieder zijn eigen keus, huren is stukken makkelijker :D

Ligt er natuurlijk aan hoeveel races je wilt gaan rijden..
Hij kan ze waarschijnlijk altijd verhuren, dus vaker dan jij zult rijden..
Daarnaast kan hij vast korting krijgen op banden en andere onderdelen, omdat hij meer afneemt.. ;)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: PTC cup

Bericht door Michel P » 23 jan 2012, 16:04

Onderdelen zijn 2e hands via onderdelenlijn.nl meer dan voldoende voor handen, en kosten erg weinig.

Michel

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 23 jan 2012, 16:35

KoenM schreef:
Luco schreef:
youri-verswijveren schreef:500 per dag + 250 inschrijfgeld + 50 benzine per dag
Ja leuk en wat komt er dan nog allemaal bij?
Banden
Eten
Is alles op 1 dag? trainingen en races?

Kortom, er komt altijd meer bij dan je denkt, er wordt namelijk verdiend op huren dus is zelf aanschaffen in mijn ogen ten allen tijde goedkoper, maar goed ieder zijn eigen keus, huren is stukken makkelijker :D

Ligt er natuurlijk aan hoeveel races je wilt gaan rijden..
Hij kan ze waarschijnlijk altijd verhuren, dus vaker dan jij zult rijden..
Daarnaast kan hij vast korting krijgen op banden en andere onderdelen, omdat hij meer afneemt.. ;)
Als er 10 races zijn, kan je hem 10 keer verhuren en niet 11 keer :blink:
Korting op banden kan niet, want in een cup betaald iedereen hetzelfde voor de banden, alleen bij 24 uurs races zijn er andere afspraken.
Onderdelen zijn misschien voor hem goedkoper, maar die korting houden ze echt voor zichzelf hoor, die gaan ze echt niet aan degene geven die hem dan toevallig huurt :D

Maar zoals ik al zei, huren is wel makkelijker.

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: PTC cup

Bericht door KoenM » 23 jan 2012, 16:56

Als je niet alle 10 de races wilt rijden, kun je de kosten ook niet door 10 delen, en hij kan dit wel als hij hem 10x verhuurt ;) Dit wilde ik daarmee zeggen :)

En die korting op onderdelen voor hem, is juist een stukje winst, dus daarom zou hij al winst maken als het voor jou om het even is ;)

Meshach
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012, 21:34

Re: PTC cup

Bericht door Meshach » 23 jan 2012, 21:50

Hallo raceboys/girls,

ik heb mij even geregistreerd na aandringen van Youri Verswijveren. Ik heb de 2e helft van het PTC Cup seizoen gereden in de zilveren-gele Aygo met startnr 73 van Kraan Motorsport.
Ik zag dat er geen duidelijkheid is op dit forum vwb een totall-loss rijden van een PTC auto.
Niet dat ik ervaring heb maar je moet rekenen als het Cuppakket nog intact is het als volgt eruit ziet:
-gebruikte auto minimaal 4000 euro
-overbouwen Cuppakket 1250 euro.

Minimaal dus 5250 euro.

Als je een complete all-in Arrive&Drive concept zoekt kan je terecht bij Kraan Motorsport en SP Support.
Toevallig rijd ik bij beide teams.

Andere vormen van huur heeft Youri uit de doeken gedaan hier op het forum.
Ik hoop echt dat het veld nog verder aangroeit dus wil ik iedereen aansporen deel te nemen aan de gaafste Cup van Nederland. Gelijkwaardig materiaal, betrouwbaar en goedkoop. Het mooiste van dit alles is: de beste coureur wint!!!! (en niet degene met de dikste portomonnee)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 23 jan 2012, 21:53

Beide zijn iig geen slechte verhuurders, sp ken ik vrij goed en kraan natuurlijk van de sakers :thumbup:

Ik denk dat de PTC cup voor de meesten te langzaam gaat :tooth:
Allemaal schumachertjes hier he :drieling:

Meshach
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012, 21:34

Re: PTC cup

Bericht door Meshach » 23 jan 2012, 22:02

Eerste keer in de Aygo accelererend op het rechte stuk kon ik mijn lachen ook niet onderdrukken. Maar iedereen rijdt even hard dus komt het puur aan op techniek. Dat is racen pur sang voor weinig geld.

Jij rijdt Saker bij Johan?

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: PTC cup

Bericht door RJay » 23 jan 2012, 22:05

Luco schreef:Beide zijn iig geen slechte verhuurders, sp ken ik vrij goed en kraan natuurlijk van de sakers :thumbup:

Ik denk dat de PTC cup voor de meesten te langzaam gaat :tooth:
Allemaal schumachertjes hier he :drieling:
Nou, verkoop je 5 en ga dit doen!

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: PTC cup

Bericht door KoenM » 23 jan 2012, 22:08

Vind het eerlijk gezegd nog aardig wat geld voor een 16(?) jarige..
Ik kan het in ieder geval helaas niet opbrengen met mijn 18 jaar..

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 23 jan 2012, 22:22

Meshach schreef:Eerste keer in de Aygo accelererend op het rechte stuk kon ik mijn lachen ook niet onderdrukken. Maar iedereen rijdt even hard dus komt het puur aan op techniek. Dat is racen pur sang voor weinig geld.

Jij rijdt Saker bij Johan?
Nee rijd geen saker, heb seat gereden en had twee teammaats die een saker reden.

Rjay de vijf kost per seizoen ongeveer hetzelfde als de PTC cup, alleen ongeveer 20 sec per rondje harder, je gelooft toch niet dat ik in zon hok ga zitten (met alle respect hoor).
Maar dan zou ik eerder voor de golf endurance kiezen.

Meshach
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012, 21:34

Re: PTC cup

Bericht door Meshach » 23 jan 2012, 22:36

Ik rijd ook Seat Endurance maar om nu te zeggen dat dit leuker is omdat die 12 seconde sneller is dan een Aygo? Nee, de kunst om de snelste te zijn van een gelijkwaardig veld vind ik het leukst. Het gaat om het gevecht op de baan waarin iedereen even snel is.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 23 jan 2012, 22:39

Ik reed geen seat diesel cup :blink:

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: PTC cup

Bericht door Laurens » 23 jan 2012, 22:41

De Dacia's is hiermee denk ik aardig te vergelijken heb daarmee 2 seizoenen gereden en ook zeker heel veel lol gehad, maar dan met name ook omdat we gelijk met golfjes en seats reden en dan endurances races. Zo kon ik de strijd met Seats en soms ook Golfjes aan gaan.
Wat soms toch wel voor wat geïrriteerde blikken zorgt als je met zo'n "hok" voorbij komt aan de buitenzijde in het Scheivlak. Denk dat ook in deze klasse met genoeg deelnemers je heel erg veel lol kunt hebben. En het is zeker niet makkelijker om hiermee hard te gaan!

Meshach
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012, 21:34

Re: PTC cup

Bericht door Meshach » 23 jan 2012, 22:44

@Laurens

reed jij destijds in startnr 94?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten