PTC cup

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 23 jan 2012, 22:45

Natuurlijk kan het heel veel lol geven, maar zou jij nu daar nog voor kiezen Laurens?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: PTC cup

Bericht door Hielke » 23 jan 2012, 22:57

Luco schreef:Natuurlijk kan het heel veel lol geven, maar zou jij nu daar nog voor kiezen Laurens?
Ik denk dat Laurens inmiddels ook op zoek is naar een racevijf. :lol:

Die PTC cup is door z'n karakter superieur aan alle DNRT en DSC klasses bij elkaar. Het is de RIJDER die het onderscheid moet kunnen en DURVEN maken. Dat kan, voor een redelijk budget, alleen in een cupkkasse. In het geval van de PTC klasse alleen met een hele belangrijke mits. MITS er voor de weinige pk's een minimumgewicht voor de combo rijder/auto is ingesteld.

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: PTC cup

Bericht door Laurens » 23 jan 2012, 22:59

Nee dat denk ik ook niet, zal geen nee zeggen als het me gevraagd wordt maar ga er niet zelf voor kiezen. Dan lijkt me de Aprisco cup toch al weer een stuk leuker. Dat gaat ook nog niet heel hard maar dan hoef je niet terug te schakelen bij eau rouge om boven te komen...

Meshach
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012, 21:34

Re: PTC cup

Bericht door Meshach » 23 jan 2012, 23:06

Hielke schreef:
Luco schreef:Natuurlijk kan het heel veel lol geven, maar zou jij nu daar nog voor kiezen Laurens?
Ik denk dat Laurens inmiddels ook op zoek is naar een racevijf. :lol:

Die PTC cup is door z'n karakter superieur aan alle DNRT en DSC klasses bij elkaar. Het is de RIJDER die het onderscheid moet kunnen en DURVEN maken. Dat kan, voor een redelijk budget, alleen in een cupkkasse. In het geval van de PTC klasse alleen met een hele belangrijke mits. MITS er voor de weinige pk's een minimumgewicht voor de combo rijder/auto is ingesteld.
Juist ja, en dat minimumgewicht inclusief rijder komt eraan volgend seizoen. Ik weeg ook 92 kilo en moet die jonge jongens van 60 kilo bijhouden. Das niet makkelijk in een Aygootje met weinig PK. Dus ben daar wel blij mee.

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: PTC cup

Bericht door KoenM » 23 jan 2012, 23:12

Kun je eigenlijk nog niets regelen met sponsoren, of zit de auto al vol met reclame welke je er verplicht op moet hebben?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 23 jan 2012, 23:13

Hielke schreef:
Luco schreef:Natuurlijk kan het heel veel lol geven, maar zou jij nu daar nog voor kiezen Laurens?
Ik denk dat Laurens inmiddels ook op zoek is naar een racevijf. :lol:

Die PTC cup is door z'n karakter superieur aan alle DNRT en DSC klasses bij elkaar. Het is de RIJDER die het onderscheid moet kunnen en DURVEN maken. Dat kan, voor een redelijk budget, alleen in een cupkkasse. In het geval van de PTC klasse alleen met een hele belangrijke mits. MITS er voor de weinige pk's een minimumgewicht voor de combo rijder/auto is ingesteld.
Och daar hebben we schumacher in eigen persoon weer, eerst was dsc alles, toen was dnrt alles, daarna was apriscocup alles en nu weer de ptc cup

:bag:

youri-verswijveren
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 jan 2012, 23:18

Re: PTC cup

Bericht door youri-verswijveren » 23 jan 2012, 23:17

KoenM schreef:Kun je eigenlijk nog niets regelen met sponsoren, of zit de auto al vol met reclame welke je er verplicht op moet hebben?
sponsoren? Zonder dat zou ik ni niet in deze cup rijden! Er zijn geen cupsponsoren dus alle ruimte voor je eigen sponsors! Je hebt nog tot 28 april!

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: PTC cup

Bericht door KoenM » 23 jan 2012, 23:20

Was helaas alleen maar een beetje informatie inwinnen..

Heb ook geen racelicensie, die is bij elke cup vereist toch?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 23 jan 2012, 23:24

Koen, licentie halen is niet zo moeilijk hoor, kan je misschien ook wel een ptc auto voor huren.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: PTC cup

Bericht door Hielke » 23 jan 2012, 23:26

Luco, wel goed quoten aub.

DSC en DNRT zijn brandhout in vergelijking met echte cups. Heb ik altijd gezegd.

Aprisco is top. Maar dat is logisch, dat is een cup.

Der Michael.

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: PTC cup

Bericht door KoenM » 23 jan 2012, 23:59

Luco schreef:Koen, licentie halen is niet zo moeilijk hoor, kan je misschien ook wel een ptc auto voor huren.
Moeilijk wellicht niet , maar inclusief auto huur etc praat je al snel over 2k € toch?
Wacht ik er denk ik nog maar even mee ;)

Meshach
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012, 21:34

Re: PTC cup

Bericht door Meshach » 24 jan 2012, 08:08

Hielke schreef:Luco, wel goed quoten aub.

DSC en DNRT zijn brandhout in vergelijking met echte cups. Heb ik altijd gezegd.

Aprisco is top. Maar dat is logisch, dat is een cup.

Der Michael.
In de Aprisco wordt heel veel gesjoemeld, die jongens proberen de auto's sneller te krijgen, illegaal of niet. Vervolgens vergeten diezelfde mannen dat ze ook sneller kunnen gaan rijden door wat aan hun eigen racetechniek te sleutelen.
Gevolg is: bangerachtige taferelen.

Daarentegen is de controle op de auto's in 2011 opgevoerd wat de gelijkwaardigheid heeft doen toenemen.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: PTC cup

Bericht door Reind » 24 jan 2012, 10:12

De Apriscocup zit inmiddels echt wel op hoog cupniveau. Ik bedoel, 3 rijders die in de allerlaatste race nog kampioen kunnen worden is een puur voorbeeld van heftige en gelijke competitie.

Dat er nog steeds groteverschillen zijn in de cup heeft in mijn ogen te maken met de volgende parameters; Goede/gemiddelde/rookie rijders en nieuwe/redelijk/standaard opgebouwde auto's. Hierin zijn veschillende combies mogelijk die zich allemaal vertegenwoordigen op de grid, met een veel snelheidsverschil als gevolg. En ja, goede rijders in nieuw opgebouwde auto's rijden vooraan. Ik bedoel is gras groen?

Wat ik in de basis beter vind aan de PTC cup is dat de techniek NOG meer gelijk waardig is omdat het allemaal vrij nieuwe auto's zijn. Aan de andere kant, is een PTC karretje met een heel fris motortje behoorlijk in het voordeel.

Hoe dan ook, beide klasse zijn erg leuk.

Hoewel PTC autotjes ronduit langzaam zijn en mijn daarom niet kunnen bekoren. Maargoed ik ben al verpruts.

Om een idee te krijgen van snelheidsverschil tov een apriscoauto (ook niet de snelste) hieronder kijken vanaf 7:50.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s8wQNMhY ... ature=plcp[/youtube]

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 24 jan 2012, 10:35

Reind schreef:De Apriscocup zit inmiddels echt wel op hoog cupniveau. Ik bedoel, 3 rijders die in de allerlaatste race nog kampioen kunnen worden is een puur voorbeeld van heftige en gelijke competitie.
Dat is ook in diverse niet cup klasses het geval, dat er de laatste race nog meerdere kandidaten voor het kampioenschap zijn.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: PTC cup

Bericht door Hielke » 24 jan 2012, 10:49

Natuurlijk zijn de snelheidsverschillen op de langere rechte stukken groot (en helemaal als de baan zoals op Spa ook nog omhoog loopt).

Maar wat doet het ertoe als je in een veld met 20 identieke auto's rijdt? Nooit heel veel. Het verschil wordt pas zichtbaar als er een vreemde eend in de bijt meerijdt.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: PTC cup

Bericht door Hielke » 24 jan 2012, 11:05

Luco schreef:
Reind schreef:De Apriscocup zit inmiddels echt wel op hoog cupniveau. Ik bedoel, 3 rijders die in de allerlaatste race nog kampioen kunnen worden is een puur voorbeeld van heftige en gelijke competitie.
Dat is ook in diverse niet cup klasses het geval, dat er de laatste race nog meerdere kandidaten voor het kampioenschap zijn.
Daar zorgen in de DSC de tijd-handicaps wel voor. En anders bedenkt Van Elk wel iets. Uiteindelijk wordt er wel eens een sigaarrokende kneus kampioen.

Echte rijders zijn cuprijders Luco. Period!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 24 jan 2012, 11:08

GT4 is ook geen cup, we weten nu inmiddels wel dat jij een hekel hebt aan de dsc.
Voordat je elke keer weer allerlei klasses afzeikt zou ik eerst zelf maar eens ergens gaan rijden.

Goh en volgens mij wordt er in diverse cupklasses ook met gewicht gewerkt, dus daar kan een kneus ook kampioen worden.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: PTC cup

Bericht door Hielke » 24 jan 2012, 11:16

Luco schreef:GT4 is ook geen cup, we weten nu inmiddels wel dat jij een hekel hebt aan de dsc.
Voordat je elke keer weer allerlei klasses afzeikt zou ik eerst zelf maar eens ergens gaan rijden.

Goh en volgens mij wordt er in deiverse cupklasses ook met gewicht gewerkt, dus daar kan een kneus ook kampioen worden.
Een hekel aan de DSC hebben is misschien wat teveel gezegd. Ieder z'n meug. Maar als iemand (meestal jij) de DSC met echte racerij probeert gelijk te trekken, dan treed ik even op.

Mbt die gewichten heb je gelijk. Maar de maximale minuut tijdstraf in de DSC (of zijn het er twee?) staat in geen enkele verhouding tot de gewichten in de Aprisco.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 24 jan 2012, 11:16

Och schumacher treed op :kotsen:

Lezen valt ook niet mee he, want ik heb het nergens over de dsc, ik had het over niet cup klasses.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: PTC cup

Bericht door Hielke » 24 jan 2012, 11:20

Formule 1 is inderdaad een positieve uitzondering.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: PTC cup

Bericht door Mathieu » 24 jan 2012, 11:23

:please:

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: PTC cup

Bericht door Richardt. » 24 jan 2012, 11:32

Zo'n Aygo cup lijkt me een ideale leerklasse die ook nog eens goed betaalbaar is.

Alleen dan wel een beetje op circuits die er geschikt voor zijn. Volgens mij is Spa in een Aygo niet zo heel spannend. Hele lange stukken volgas, stukken vals plat waarbij de snelheid terug loopt. Dan lijkt Zandvoort oid. me toch een stuk leuker voor zo'n cup.

Meshach
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012, 21:34

Re: PTC cup

Bericht door Meshach » 24 jan 2012, 11:44

Reind schreef:De Apriscocup zit inmiddels echt wel op hoog cupniveau. Ik bedoel, 3 rijders die in de allerlaatste race nog kampioen kunnen worden is een puur voorbeeld van heftige en gelijke competitie.

Dat er nog steeds groteverschillen zijn in de cup heeft in mijn ogen te maken met de volgende parameters; Goede/gemiddelde/rookie rijders en nieuwe/redelijk/standaard opgebouwde auto's. Hierin zijn veschillende combies mogelijk die zich allemaal vertegenwoordigen op de grid, met een veel snelheidsverschil als gevolg. En ja, goede rijders in nieuw opgebouwde auto's rijden vooraan. Ik bedoel is gras groen?

Wat ik in de basis beter vind aan de PTC cup is dat de techniek NOG meer gelijk waardig is omdat het allemaal vrij nieuwe auto's zijn. Aan de andere kant, is een PTC karretje met een heel fris motortje behoorlijk in het voordeel.

Hoe dan ook, beide klasse zijn erg leuk.

Hoewel PTC autotjes ronduit langzaam zijn en mijn daarom niet kunnen bekoren. Maargoed ik ben al verpruts.

Om een idee te krijgen van snelheidsverschil tov een apriscoauto (ook niet de snelste) hieronder kijken vanaf 7:50.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s8wQNMhY ... ature=plcp[/youtube]
Die allerlaatste in jouw on board filmpje grijze Aygo die je inhaalde was ik. Keurig gewacht Reind, er zijn er ook zat bij die het geduld niet hebben en een tik meegeven oid.
Die Mustang is leuk maar wat een dweilen.

Zolang de gelijkwaardigheid groot is in een cup maakt het mij niet uit hoe snel de auto is.

Meshach
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012, 21:34

Re: PTC cup

Bericht door Meshach » 24 jan 2012, 12:27

Richardt. schreef:Zo'n Aygo cup lijkt me een ideale leerklasse die ook nog eens goed betaalbaar is.

Alleen dan wel een beetje op circuits die er geschikt voor zijn. Volgens mij is Spa in een Aygo niet zo heel spannend. Hele lange stukken volgas, stukken vals plat waarbij de snelheid terug loopt. Dan lijkt Zandvoort oid. me toch een stuk leuker voor zo'n cup.
Ik heb toch 2 races van een uur gereden op Spa met het Aygootje waarbij het wel degelijk heeeel spannend was.
Ik heb mij ontzettend vermaakt. Ook vanwege de medecuppers waarbij er flink gestreden werd.
Als ik in een snellere auto op Zolder rij heb ik minstens zoveel plezier. De langere rechte stukken duren slechts enkele seconde langer. Dat is niet een tijdsspanne om je dan ineens te gaan vervelen. Met 100km/u urenlang op de Duitse autobaan kachelen gaat wel vervelen.

Ik rijd de PTC niet zozeer om te leren maar gewoon omdat het niet duur is en superleuk om te doen. Ook voor 40+! Dus ik zeg: doen!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: PTC cup

Bericht door Luco » 24 jan 2012, 12:32

Misschien voor de gein eens eentje huren bij sp :blink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten