PTC cup

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Meshach
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012, 21:34

Re: PTC cup

Bericht door Meshach » 24 jan 2012, 12:55

Luco schreef:Misschien voor de gein eens eentje huren bij sp :blink:
Er waren vorig jaar meerdere ouderen die meereden, Guus Koster, Aart Bosman Johan Kraan en ik. Allemaal wat oudere met veel racervaring.
Lijkt me super leuk Luco als je een keer meerijdt. Plezier gegarandeerd!

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: PTC cup

Bericht door Reind » 24 jan 2012, 13:11

Van elkaar raken wordt natuurlijk iemand vrolijk. Toch is het wel heel frustrerend als je in volle strijd bent en een langzamere rijder je ophoud (onbewust natuurlijk) en je tijd verliest. Maargoed, ik heb die race gewonnen dus mij hoor je er niet over.

Meshach
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012, 21:34

Re: PTC cup

Bericht door Meshach » 24 jan 2012, 14:34

Reind schreef:Van elkaar raken wordt natuurlijk iemand vrolijk. Toch is het wel heel frustrerend als je in volle strijd bent en een langzamere rijder je ophoud (onbewust natuurlijk) en je tijd verliest. Maargoed, ik heb die race gewonnen dus mij hoor je er niet over.

Jij kan beter dan een PTC autootje voor je hebben dan die iritante Mustang want daar kom je niet vanaf.
Knap gereden trouwens, wij stonden samen op het podium toen want ik was 2e geworden in de PTC.

DF-user-4179
Berichten: 489
Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22

Re: PTC cup

Bericht door DF-user-4179 » 26 jan 2012, 22:22

Ik heb over deze cup ook al eens na gedacht lijkt me een leuke lowbudget instap klasse..nu heb ik geen licentie en simpel weg ook niet het budget (ik werk gewoon erg hard, en hoop dat me baas genoeg ervoor heeft:))

Dat het verschil in de rijder zit spreekt mij juist wel aan.... Aan gezien ik zelf altijd hothatch rij, wat ook op houd bij een 130/150 pk ben ik er van overtuigt dat vermogen onder geschikt is aan de fun in zo'n klasse

reintjan
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2012, 10:52

Re: PTC cup

Bericht door reintjan » 11 mar 2012, 11:02

Het afgelopen jaar heb ik bijna alle wedstrijden bezocht op assen als bezoeker ( jammer genoeg).
het is een erg leuk klasse die momenteel nog groeit !

Ik zit er zelf ook over te dromen maar dit is als student financieel nog niet mogelijk.
Het lijkt me ook een erg leuk instap klasse voor het leren racen. je kan overal aan zien dat het fun gehalte erg hoog ligt. wat me vooral opviel was dat de rondetijden nog best wel uit -één lopen.
dit komt doordat elke fout je duur komt te staan in een iets wat langzame auto. (positief)

Wat me erg opviel was dat je niet altijd de snelste rijder hoef te zijn. er rijd 1 rijder mee (weet niet precies welke) die in de kwalificatie niet de beste is. maar die wel heel netjes zijn lijnen rijd. je ziet dat hij / zij heel "makkelijk" naar voren rijd in de race.

Wat ook niet te vergeten is dat de kans op schade vrij laag ligt. dit komt door dat de auto's meer grip als snelheid hebben. hierdoor kan je midden in een bocht of aan het eind van een bocht nog makkelijk uitwijken.
dit wordt anders als je met een RWD rijd waar je onder acceleratie op het max van de tractie rijd.:P

Kortom het lijkt me echt een super klasse om in deel te nemen. ik moet echter nog even wachten :(

Meshach
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012, 21:34

Re: PTC cup

Bericht door Meshach » 11 mar 2012, 15:45

Mijn Q tijden zijn ook niet best maar inde wedstrijd kom ik pas in het juiste ritme. Ik ben eigenlijk een Endurance racer.

reintjan
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2012, 10:52

Re: PTC cup

Bericht door reintjan » 12 apr 2012, 19:34

even en algemene vraag over de ptc cup, is er nog een ander forum waar jullie (als rijders) over deze cup Discussiëren ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten