DNRT Algemeen

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1198
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Leen » 28 mar 2012, 18:45

zal voor mij voorlopig geen rijden worden . ongelukje op m'n werk gehad , rugwervel gebroken , gelukkig wel een stabiele breuk , dus gelukkig verder niets beschadigd aan het zenuwstelsel. voorlopig aan de pijnstillers en een korset om .
:?

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: DNRT Algemeen

Bericht door @iko » 28 mar 2012, 18:47

Das niet zo mooi Leen. Succes met het herstel.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Erik dB » 28 mar 2012, 19:52

Oei, sterkte! (zelf ook een keer gehad na een cliff-jump vanaf "iets" te hoog. Water kan dan hard zijn :-)).

Ik ga zaterdag eens bij deze wagen kijken en proefrijden. Lijkt me wel wat om af en toe een trackday en/of DNRT wedstrijdje mee te rijden...

http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/ ... php?id=465

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Tristan » 28 mar 2012, 20:27

Leen schreef:zal voor mij voorlopig geen rijden worden . ongelukje op m'n werk gehad , rugwervel gebroken , gelukkig wel een stabiele breuk , dus gelukkig verder niets beschadigd aan het zenuwstelsel. voorlopig aan de pijnstillers en een korset om .
:?
Nee! Waar blijft me concurrent nou......

Sterkte Leen!

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT Algemeen

Bericht door RJay » 29 mar 2012, 15:58

Bah, da's klote man. Take it easy en herstel snel!

Tris: Geef mij 'n 130i en ik wil wel met je spelen? Of je koopt een vlo 360 erbij :tooth:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mar 2012, 16:02

Heel veel sterkte Leen! Mooi kl*te. Hopelijk gaat je herstel voorspoedig, want anders gaat Tristan het racen nog saai vinden.

:df:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Tristan » 29 mar 2012, 17:19

Dennis Cavallino schreef:Heel veel sterkte Leen! Mooi kl*te. Hopelijk gaat je herstel voorspoedig, want anders gaat Tristan het racen nog saai vinden.

:df:
Racen is nooit saai maar ik hou wel van tegenstand. Dat houdt me scherp. :wink:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Luco » 29 mar 2012, 17:42

Tristan schreef:
Dennis Cavallino schreef:Heel veel sterkte Leen! Mooi kl*te. Hopelijk gaat je herstel voorspoedig, want anders gaat Tristan het racen nog saai vinden.

:df:
Racen is nooit saai maar ik hou wel van tegenstand. Dat houdt me scherp. :wink:
Tegenstand genoeg toch in de supersport?

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Frank280zx » 10 apr 2012, 09:25

Oei das naar! en pijnlijk volgens mij een ruggenwervel!


Ik ben er bijna klaar voor.. helaas heb ik zondag niet kunnen testen omdat ik nog op twee labdasondes wachtte en moest uitlijnen.

Ik ben in vergelijking met Bert even wat conservatief begonnen en heb nu voor 3,5 graad camber en 1,5 mm uitspoor, en achter 2,5 graad op neutraal spoor.. Ik moet toegeven dat ik dan al bijna ga twijfelen aan mijn machine;
026.JPG
026.JPG (154.57 KiB) 2098 keer bekeken
De banden op de motor ( en niet zichtbare tractie batterij op de stoel) zijn om gewicht te compenseren.

De wielen staan voor mijn gevoel echt te schuin. of is dat normaal met 3,5 en 2,5 graad camber ? zal wel even wennen zijn omdat op straat een auto niet snel meer op 2,5 graad achter te zien is (gelijk zie ik weer beelden van mid jaren 90 AMG mercedessen op de duitse baan waarvan het achteraanzicht ongeveer zo was; /----\ )
Excuus voor de bling wielen ... ze waren maar 100 en mijn toyos zitten erop :)

Zaterdag dus de vuurdoop voor de nieuwe configuratie (blok remmen etc).. daarna weer uitlijnen want alle bussen en rubbers zijn nieuw dus er zal wel wat werken onder de auto!

Linds155
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 jul 2010, 14:05

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Linds155 » 10 apr 2012, 10:37

Wij zijn zondag ook weer present op t circuit a.s zondag met de racers! :D zin in!

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Laurens » 10 apr 2012, 21:52

Zondag ook weer van de partij met de Saker :df:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Tristan » 10 apr 2012, 21:58

Ik ga in de supersport rijden en mijn broertje gaat in de sport rijden aangezien hij nog niet in de 130i heeft gereden.

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Frank280zx » 11 apr 2012, 09:47

Tristan schreef:Ik ga in de supersport rijden en mijn broertje gaat in de sport rijden aangezien hij nog niet in de 130i heeft gereden.
dan kom ik je broertje tegen, maar ik heb ook nog niet kunnen testen met mijn auto na de ombouw van 318IS naar 3 liter M3, ap remmen, en de dieet kuur.
Dus ik verwacht in het seizoen de auto beter te leren kennen en beter te gaan rijden.
Zaterdag verwacht ik niet veel wat betreft tijden, meer dan een leuke shakedown! En zoals het er wat betreft weer uitziet kon dat wel eens op regenbanden worden (edit: Ok dat is al weer bij gesteld op nu.nl weer)

Helaas heb ik ook mijn bestickering nog niet binnen :ga weg:

Tot dit weekend!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Bert ///M3 » 11 apr 2012, 10:16

Wat betreft die uitlijning, ik zou een E36 nooit op neutrale sporing zetten aan de achterkant, altijd op toespoor. Die heb je nodig ivm tractie zeker als je ook nog eens 300 PK hebt. En ja je wielen horen echt schuin te staan :)

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Frank280zx » 11 apr 2012, 10:26

Bert ///M3 schreef:Wat betreft die uitlijning, ik zou een E36 nooit op neutrale sporing zetten aan de achterkant, altijd op toespoor. Die heb je nodig ivm tractie zeker als je ook nog eens 300 PK hebt. En ja je wielen horen echt schuin te staan :)


Dank voor de headsup ga ik nog toch even terug naar de tekentafel vanavond en iets toespoor zetten.
Hij staat nu op L 0.04' en R 0.03'

Ik ga hem sowieso even nameten vanavond!

Ik weet dat ze schuin horen maar ziet er echt belachelijk uit.. wel racy maar beetje belachelijk :P

Ik ben na wat tips van andere rijders wat conservatiever begonnen met uitlijnen dan jouw uitlijning, ik wil er even naartoe werken, schijnt dat 4 graden camber voor toch wel anders rijd dan 3.. daarnaast kan ik met mijn huidige camberplaten niet verder dan 3,7..
Dus of andere platen of e46 draagarmen of even lekker zagen ;) dan kan ik gelijk de boel even verstevigen daar !
Laatst gewijzigd door Frank280zx op 11 apr 2012, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: DNRT Algemeen

Bericht door @iko » 11 apr 2012, 10:42

Frank280zx schreef: Ik weet dat ze schuin horen maar ziet er echt belachelijk uit.. wel racy maar beetje belachelijk :P
3 1/2 graad valt toch wel mee? Heb je goed gemeten?
Frank280zx schreef: Dus of andere platen of e46 draagarmen.
of een andere truc...

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Frank280zx » 11 apr 2012, 10:43

@iko schreef:
Frank280zx schreef: Ik weet dat ze schuin horen maar ziet er echt belachelijk uit.. wel racy maar beetje belachelijk :P
3 1/2 graad valt toch wel mee? Heb je goed gemeten?
Frank280zx schreef: Dus of andere platen of e46 draagarmen.
of een andere truc...

Nu moet je mij niet blij maken met een dode mus ;) welke vertel!!! vertel !!

En ik ga wel uit van dat de Hunter goed gemeten heeft! hou vanavond nog even mijn handmeter er tegenaan.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: DNRT Algemeen

Bericht door @iko » 11 apr 2012, 11:06

Frank280zx schreef: Nu moet je mij niet blij maken met een dode mus ;) welke vertel!!! vertel !!
een extra ring tussen fusee blok en demper (onderzijde). Pak je een extra graad mee. Is bij mij gedaan door een erkende racer bouwer, dus ik ga ervan uit dat het vertrouwd is. Bevalt bij mij i.i.g. al 3 jaar goed. N.b. ik rij op 4.5 graad met de M3.

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Frank280zx » 11 apr 2012, 11:15

Gezien ik een visueel denker ben ... heb je er toevallig een foto van ? of rij je zaterdag ook dan spiek ik even.

Maar 4,5 voor en achter ?

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: DNRT Algemeen

Bericht door @iko » 11 apr 2012, 11:25

ik heb voor 4.5, achter 2.5

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Bert ///M3 » 11 apr 2012, 12:29

Ik achter 3 maar moet naar +/- 3,5.

Veel hangt ook van je banden af, de ene heeft meer camber nodig als de andere. Als ik op Yokohama banden reed had ik er niet zo'n last mee maar Dunlop bijvoorbeeld weer wel. Die zie ik gewoon op de buitenranden slijten zelfs met -3 op de achterkant.

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Frank280zx » 11 apr 2012, 14:48

Ik moet daarin nog een hoop leren, denk dat het een kwestie is van een beetje spelen met verschillende configuraties. en banden.
Ik heb nu set Michelin banden en een set Dunlops dus kan testen. :duck:
en dan natuurlijk een set r888's voor eventueel op straat en semi natte baan en full wets, maar die laat ik even buiten beschouwing

anders had ik ook wel Frank///M3 geheten ;)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Tristan » 11 apr 2012, 16:19

Michelin's gaan je het beste bevallen, alleen slijten ze wel harder. Op de 130i scheelt het tussen de Dunlop's en de Michelin's meer dan een seconde op CPZ.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Luco » 14 apr 2012, 18:49

Niet gereden vandaag Tristan?
Zag de auto wel staan, maar heb hem niet op de baan gezien.
Verder heerlijk weer en leuk om weer wat oude bekenden te spreken.

In de sportklasse was het weer dezelfde die zijn auto weer in elkaar reed, leert die het nou nooit :bag:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Tristan » 14 apr 2012, 23:10

Luco, was wel de bedoeling om te rijden vandaag maar we hebben een probleem met de auto waar we de oorzaak niet hebben kunnen vinden. Tijdens de vrije training in de 4e ronde geen vermogen meer. Toen liep hij nog maar op 5 cilinders. Daarna verschillende dingen gedaan maar helaas bleef hij als een ziekenhuis lopen. Dus ja, had wel een leukere start van het seizoen gehoopt. :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten