DNRT Algemeen

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Luco » 04 nov 2011, 15:36

ErikS schreef:
Ruben schreef:Mooi filmpje Laurens. Ik heb de eerste 10 minuten ademloos bekeken.
Ik ook, en dan vooral de stukken met die E46 compact.... Wat een kloot is dat.... :kotsen:
Ja sommigen sturen gewoon in als je er vol naast zit, helaas.
Als ik het zo bekijk wordt het ook steeds ruwer, of valt dat mee Laurens, RJ?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Bert ///M3 » 04 nov 2011, 15:37

Gaaf hoor, jammer van uitvallen.

Hoeveel vermogen heeft die Saxo nu? Hij klinkt wel gaaf van binnen :D

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: DNRT Algemeen

Bericht door ErikS » 04 nov 2011, 15:45

Jeroen K. schreef:
Laurens schreef:En inderdaad spiegels kijken en af en toe wat ruimte geven blijft lastig voor sommigen..
hoezo je moet toch vechten? (heb filmpje niet bekeken internet hier te sloom voor). in de F1 ofzo krijg je ook geen ruimte hoor ;)
Ga toch weg man, drol.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Rupie » 04 nov 2011, 16:24

Luco schreef:
ErikS schreef:
Ruben schreef:Mooi filmpje Laurens. Ik heb de eerste 10 minuten ademloos bekeken.
Ik ook, en dan vooral de stukken met die E46 compact.... Wat een kloot is dat.... :kotsen:
Ja sommigen sturen gewoon in als je er vol naast zit, helaas.
Als ik het zo bekijk wordt het ook steeds ruwer, of valt dat mee Laurens, RJ?
En misschien mede daardoor vind ik het geweldig om te zien hoe Laurens rijdt. Volgens mij is een goede coureur een beheerste coureur en is Laurens er een van de bovenste plank.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Tristan » 04 nov 2011, 16:31

Met alle respect maar ik zie de E46 niks fout doen. Het is geen trackday! Denk je dat ik iemand ruimte ga geven als ik voor positie race. :lol: Tuurlijk moet je elkaar heel houden, maar op scherpst van de snede rijden is niks mis mee.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Luco » 04 nov 2011, 16:33

Tristan schreef:Met alle respect maar ik zie de E46 niks fout doen. Het is geen trackday! Denk je dat ik iemand ruimte ga geven als ik voor positie race. :lol: Tuurlijk moet je elkaar heel houden, maar op scherpst van de snede rijden is niks mis mee.
Scherpst van de snede is niks mee, zover ik kan beoordelen vanaf hier zit Laurens er twee tot driemaal toe echt vol naast en stuurt de e46 gewoon in, dat is in mijn beleving niet op het scherpst van de snede maar eroverheen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Tristan » 04 nov 2011, 16:40

Mwa, hij was er ook niet helemaal voorbij, dus beide hadden recht om de bocht te pakken bij Audi-S.

Zie vanaf 2.00 gevecht tussen Dolf Dekking (camera) en mij. Ik stuur ook gewoon in terwijl ik wist dat hij er ook naast zat. Moet het hem niet al te makkelijk maken. :tong:


Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Spijkerhard » 04 nov 2011, 16:46

Formeel mag je natuurlijk je lijn houden (ik begrijp ook nog niet dat Massa daar afgelopen weekend voor bestraft werd), maar Laurens is hier inderdaad de verstandigste, en de gentleman.

Maar het is natuurlijk vooral HEEL VERVELEND als je met je BMW door een Saxo ingehaald wordt... :bag:

Je kunt natuurlijk wel je lijn houden, maar vroeg of laat sta je dan natuurlijk een keer achterstevoren of erger

Laurens: :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Luco » 04 nov 2011, 16:48

@Tristan, eerste keer knijp je hem echt af en raakt die je ook, niet echt netjes, daarna zie ik jullie een paar keer samen door de bocht gaan, dat is prima, maar bij die e46 had dat toch echt anders afgelopen.

Mooi gevecht trouwens :thumbup:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Tristan » 04 nov 2011, 16:56

Luco schreef:@Tristan, eerste keer knijp je hem echt af en raakt die je ook, niet echt netjes
Ik reed de racelijn, dus ik hoef er niet vanaf te wijken. Hij zet zelf ook door, uiteindelijk maar een klein tikje. Kan ik niet eens echt boos om worden. Jammer dat mijn brandstofrelais kapot ging, want is altijd leuk gevecht tussen Dolf en mij.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Spijkerhard » 04 nov 2011, 17:26

Genieten, dat E30 filmpje!
Goeie camera, en mooie positie ook (niet 50% dashboard in beeld). Is dit echt 2007?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Bert ///M3 » 04 nov 2011, 17:33

Idd leuk gevecht.

Ik heb trouwens wel altijd het idee dat er in bijvoorbeeld de sport en supersport weer heel anders gereden word als in de cupklassen zoals E30 en V360 etc.

Toch ander soort auto's (veel grote toerwagens, een auto zoals een Saxo is eigenlijk wel een uitzondering) en ook veel meer verschillen onderling.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Luco » 04 nov 2011, 17:37

Is ook weer zo Bert, tevens leer je ook de mensen kennen die meerijden in jouw klasse en je weet wat ze in bepaalde situaties doen.
Zeker de volvo en E30 klasse, die jongens kennen elkaar vrij goed.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT Algemeen

Bericht door RJay » 04 nov 2011, 18:06

Ruw valt wel mee, wordt nog steeds met respect gereden, maar we gaan natuurlijk niet aan open deur rijden den he?

Enige schade in de sportklasse tot nu toe is voor mij nog steeds die stockpile op assen

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Laurens » 04 nov 2011, 18:17

Misschien dat ik er ondertussen aan gewend ben maar ruw rijden valt inderdaad wel mee op een paar uitzonderingen na. Je merkt soms gewoon dat mensen minder ervaring hebben en dus dingen doen die je eigenlijk beter niet kan doen. Daarom rij ik inderdaad soms als een gentleman schade rijden heb ik niet echt zin in, en al helemaal niet in de auto van een ander...

Op de bank kwam er 210 pk uit bij 9200 toeren. Leuke is dat het vermogen op blijft lopen tot de begrenzer het feestje stopt. Blokken schijnen 11000 toeren aan te kunnen maar omdat we de boel wat langer mee willen laten gaan bij de 9200 gestopt.
210 pk uit een 1,6 saxo'tje is eigenlijk al best wel erg veel. Op 800 kg komt dat prima van z'n plaats.

Verschil met een E30 cup qua rijden is dat daar de verschillen tussen de auto's veel kleiner zijn. Iedereen gaat ongeveer even hard op het rechte stuk en door de bocht. In de sport klasse met de saxo win ik bijvoorbeeld met remmen en bochten heel veel maar op het rechte stuk verlies ik dan bij sommigen weer. Daardoor is inhalen niet altijd even makkelijk en verwachten sommigen het ook niet. Gevechten duren meestal ook niet langer dan een paar rondjes, dat is in een cupklasse soms wel anders.

Linds155
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 jul 2010, 14:05

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Linds155 » 04 nov 2011, 19:13

Luco schreef:
Jeroen K. schreef:jammer voor bart (en zijn rekening) maar nu kan ie ook een echte auto opbouwen :tooth:
Kan jij niet gewoon oprotten met je kutopmerkingen elke keer.
+100000

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Luco » 04 nov 2011, 19:22

Laurens schreef:Misschien dat ik er ondertussen aan gewend ben maar ruw rijden valt inderdaad wel mee op een paar uitzonderingen na. Je merkt soms gewoon dat mensen minder ervaring hebben en dus dingen doen die je eigenlijk beter niet kan doen. Daarom rij ik inderdaad soms als een gentleman schade rijden heb ik niet echt zin in, en al helemaal niet in de auto van een ander...

Op de bank kwam er 210 pk uit bij 9200 toeren. Leuke is dat het vermogen op blijft lopen tot de begrenzer het feestje stopt. Blokken schijnen 11000 toeren aan te kunnen maar omdat we de boel wat langer mee willen laten gaan bij de 9200 gestopt.
210 pk uit een 1,6 saxo'tje is eigenlijk al best wel erg veel. Op 800 kg komt dat prima van z'n plaats.

Verschil met een E30 cup qua rijden is dat daar de verschillen tussen de auto's veel kleiner zijn. Iedereen gaat ongeveer even hard op het rechte stuk en door de bocht. In de sport klasse met de saxo win ik bijvoorbeeld met remmen en bochten heel veel maar op het rechte stuk verlies ik dan bij sommigen weer. Daardoor is inhalen niet altijd even makkelijk en verwachten sommigen het ook niet. Gevechten duren meestal ook niet langer dan een paar rondjes, dat is in een cupklasse soms wel anders.
HAHA 210 pk is echt ziek uit een 1600, jammer dat je wat koppel tekort komt en geen seq bak, anders moet 1.55 wel kunnen :wave: :wave: , zeker met de wegligging van een saxo.
Blokjes zijn niet echt goedkoop vemoed ik?
Gaat hier wel weer kriebelen om de 5 af te maken :D

Gebruikersavatar
Niels 155
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 jan 2011, 17:59
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Locatie: Amersfoort

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Niels 155 » 11 dec 2011, 11:52

Nog eentje, DNRT Squadra Italia en Alfa Romeo Challenge.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Leen » 14 jan 2012, 17:16

dnrt kalender 2012 bekend , zie site DNRT

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT Algemeen

Bericht door RJay » 15 jan 2012, 20:02

Veel door de weeks dit jaar, maar het seizoen begint goed.

Zandvoort Assen Zandvoort Zolder zo iets :P Lekker afwisselend :)

Gebruikersavatar
Niels 155
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 jan 2011, 17:59
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Locatie: Amersfoort

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Niels 155 » 22 jan 2012, 12:30

Kalender is prima zo!

Wij doen alleen de race''s op zandvoort dit jaar met de DNRT.

De race op Assen Dinsdags slaan we over omdat wel dat weekend ervoor met de Alfa Challege SS rijden op Assen! En Zolder zijn we helaas op vakantie... Daarintegen gaan we wel dit jaar met de Challege ook racen op Spa en de Ring!

youri-verswijveren
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 jan 2012, 23:18

Re: DNRT Algemeen

Bericht door youri-verswijveren » 23 jan 2012, 11:49

Niels 155 schreef:Kalender is prima zo!

Wij doen alleen de race''s op zandvoort dit jaar met de DNRT.

De race op Assen Dinsdags slaan we over omdat wel dat weekend ervoor met de Alfa Challege SS rijden op Assen! En Zolder zijn we helaas op vakantie... Daarintegen gaan we wel dit jaar met de Challege ook racen op Spa en de Ring!
Jullie gingen toch ook DPO rijden?

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Frank280zx » 25 jan 2012, 17:18

Ik rij ook DNRT vorig jaar was mijn BMW nog een 318IS en heb ik spa en de 'finale race' gereden (#137)
Twee weken voor spa was het eigenlijk nog een straat auto
Het jammer was dat in de regen de auto prima mee kwam ( nog steeds te weinig pit) En ik in de bochten om mensen heen kon steken.. maar dan was er weer wat vermogen nodig en dan doe je met 140PK op ~1250 kg echt niet mee.

De laatste race was dat vooral duidelijk de kwalificatie was in de regen en ik stond op plek 24 met mijn 1.8je daar was ik best tevreden mee,de eerste race was droog. dus het licht op groen.. en ik stond gelijk in beweging in het midden! In mijn gedachte speerde ik dan het veld voorbij op naar Tarzan, in de realiteit was dat handig voor zeker 10 autos achter mij.. en ik had toch echt VOL gas...


Maar hij word nu lichtelijk verbouwd:
even druk
even druk
002 (2).jpg (182.17 KiB) 1808 keer bekeken
Lichter, 325 met chip en volle M3 supersprint uitlaat en een lichter vliegwiel en betere remmen moeten voor iets meer sensatie gaan zorgen'.. Daarnaast ga ik toch eens uitlijnen de laaste race stond links voor op 3 graden camber en rechts op 1 .... : :duh:

Maar goed vorig jaar waren mijn eerste races. dan ben ja al heel druk met ontdekken hoe nu eigenlijk alles precies werkt! Dit jaar hoop ik de leercurve voort te zetten. maar met een iets betere auto :wave:
(en dan nog ingehaald worden door een saxootje ; )

Dan blijft nog de wishlist: Sper, m3 of sneller blok.. Diesel ? maar goed eerst maar weer eens lekker sturen.

Wat betreft ruw rijden vond ik dat wel meevallen. iedereen raced met zijn eigen geld en zijn eigen schade.. je kan niets winnen alleen de eer. Ik heb geen momenten gehad dat mensen bewust hun auto in gevaar brachten, je moet zelf ook weten wanneer je moet laten gaan!
Dus kut opmerkingen maken over iemand zijn auto die vaak met zuurverdiende centen zelfgebouwd zijn lijkt mij niet heel opbouwend in dit draadje.

Tot de 14e april!

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: DNRT Algemeen

Bericht door alt » 29 jan 2012, 10:08

op de website van een van Nedelands 50cc grootheden, Herman Meyer, kwam ik de naam van jullie's grote frient Henk Tappel tegen.
Is dit zijn vader?

http://www.motorracehistorie.nl/Namen-C ... appel.html

Gebruikersavatar
Niels 155
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 jan 2011, 17:59
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Locatie: Amersfoort

Re: DNRT Algemeen

Bericht door Niels 155 » 04 feb 2012, 18:24

youri-verswijveren schreef:
Niels 155 schreef:Kalender is prima zo!

Wij doen alleen de race''s op zandvoort dit jaar met de DNRT.

De race op Assen Dinsdags slaan we over omdat wel dat weekend ervoor met de Alfa Challege SS rijden op Assen! En Zolder zijn we helaas op vakantie... Daarintegen gaan we wel dit jaar met de Challege ook racen op Spa en de Ring!
Jullie gingen toch ook DPO rijden?
Daar zijn we mee bezig Youri, maar is nog niet zker.

Wel gaan we naar Hockenheim met de Challege ook! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten