DNRT Algemeen
-
OnlineLuco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Algemeen
Jeetje, dat is wel balen zeg, hopen dat je het snel vind.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT Algemeen
Als het Blok in een 130 hetzelfde is als dat van z4 .. heb ik het ook een keer gehad en in mijn geval het was de nokkenaspositiesensor.. maar goed obd lezer eraan en je hebt t antwoord!
Weekend was super, ik reed de eerste keer met mijn auto en begon de vrije training met een 2:08 waarvan ik ook met de gopro de beelden heb, die ik vanavond wel even op youtube zet (inclusief beelden van een verrem actie toch even wennen aan een remdruk verdeler de stappen zijn groter dan ik dacht )
Bij de rest dacht ik hem aan te hebben gezet maar zette ik het ding juist uit.. toch nog even wennen dus :S
De beelden:
In de kwalificatie raakte ik al wat meer gewend aan de auto en werd het een 2:06 goed voor plek 31 in de sportklasse.
De eerste race heb ik in de 5 ronden die hij duurde tot code 60 13 auto's ingehaald en reed ik al 2:04
De laatste race had ik een superstart en reed ik op plek 10, helaas begonnen naar 6 ronden mijn te 'smeren' dus ik moet met minder druk gaan rijden, en meer camber voor omdat ik toch nog niet de hele band gebruik. Ik begon nu op 1,6 bar maar denk dat 1:5 ook wel kan.
Nu voor het mindere deel. Ik werd ingehaald door Piet een bekende en een combinatie van wat glibberige slicks, een dosis overmoed, wat grind van een voorganger bij uitgang Tarzan, en proberen de plek niet te verliezen, er even af gegaan...
Al met al een 'mooie schade' en niks cruciaal gesloopt naast mijn ego.
De nieuwe bumpers, lampen etc liggen al weer klaar, de achterkant trek ik woensdagavond even recht (vermoedelijk een stukkie van een andere auto nodig). al met al weer twee zaterdagen hobbywerk en dan is ie weer nieuw
De kokers zijn nog recht en mat zwart spuit makkelijk bij Beetje K&&@T is het wel maar goed 'thats racing' denk ik dan maar. Het was mij in de afgelopen 12 jaar dat ik met regelmaat op circuits rij nog niet gebeurt, dus tsja moet ooit gebeuren.
Al met al een TOP weekend .
Wat heb ik nog nodig:
-Een sper diff!!! want open is niks ik verlies veel tijd doordat ik simpel niet op gas kan.
-Nieuwe aandrijfas want ik hoor er een.
-Meer camber voor
Weekend was super, ik reed de eerste keer met mijn auto en begon de vrije training met een 2:08 waarvan ik ook met de gopro de beelden heb, die ik vanavond wel even op youtube zet (inclusief beelden van een verrem actie toch even wennen aan een remdruk verdeler de stappen zijn groter dan ik dacht )
Bij de rest dacht ik hem aan te hebben gezet maar zette ik het ding juist uit.. toch nog even wennen dus :S
De beelden:
In de kwalificatie raakte ik al wat meer gewend aan de auto en werd het een 2:06 goed voor plek 31 in de sportklasse.
De eerste race heb ik in de 5 ronden die hij duurde tot code 60 13 auto's ingehaald en reed ik al 2:04
De laatste race had ik een superstart en reed ik op plek 10, helaas begonnen naar 6 ronden mijn te 'smeren' dus ik moet met minder druk gaan rijden, en meer camber voor omdat ik toch nog niet de hele band gebruik. Ik begon nu op 1,6 bar maar denk dat 1:5 ook wel kan.
Nu voor het mindere deel. Ik werd ingehaald door Piet een bekende en een combinatie van wat glibberige slicks, een dosis overmoed, wat grind van een voorganger bij uitgang Tarzan, en proberen de plek niet te verliezen, er even af gegaan...
Al met al een 'mooie schade' en niks cruciaal gesloopt naast mijn ego.
De nieuwe bumpers, lampen etc liggen al weer klaar, de achterkant trek ik woensdagavond even recht (vermoedelijk een stukkie van een andere auto nodig). al met al weer twee zaterdagen hobbywerk en dan is ie weer nieuw
De kokers zijn nog recht en mat zwart spuit makkelijk bij Beetje K&&@T is het wel maar goed 'thats racing' denk ik dan maar. Het was mij in de afgelopen 12 jaar dat ik met regelmaat op circuits rij nog niet gebeurt, dus tsja moet ooit gebeuren.
Al met al een TOP weekend .
Wat heb ik nog nodig:
-Een sper diff!!! want open is niks ik verlies veel tijd doordat ik simpel niet op gas kan.
-Nieuwe aandrijfas want ik hoor er een.
-Meer camber voor
Laatst gewijzigd door Frank280zx op 16 apr 2012, 10:24, 3 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: DNRT Algemeen
Hebben 2 verschillende diagnose kasten eraan gehangen maar bracht ook geen uitkomst. Hij liep ook erg arm. Dus denk zelf dat het ergens aan de brandstoftoevoer ligt. Afijn, van de week zal MDM hopelijk het probleem gevonden hebben.Frank280zx schreef:Als het Blok in een 130 hetzelfde is als dat van z4 .. heb ik het ook een keer gehad en in mijn geval het was de nokkenaspositiesensor.. maar goed obd lezer eraan en je hebt t antwoord!
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT Algemeen
Tristan schreef:Hebben 2 verschillende diagnose kasten eraan gehangen maar bracht ook geen uitkomst. Hij liep ook erg arm. Dus denk zelf dat het ergens aan de brandstoftoevoer ligt. Afijn, van de week zal MDM hopelijk het probleem gevonden hebben.Frank280zx schreef:Als het Blok in een 130 hetzelfde is als dat van z4 .. heb ik het ook een keer gehad en in mijn geval het was de nokkenaspositiesensor.. maar goed obd lezer eraan en je hebt t antwoord!
volgende keer beter! ik heb ook weer wat te sleutelen
-
OnlineLuco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Algemeen
1 tip, blijf uit de buurt van die mongool in die gele sierra.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT Algemeen
Luco schreef:1 tip, blijf uit de buurt van die mongool in die gele sierra.
Die bestaat niet meer dat was de reden van de code 6 en rood tijdens de eerste manche die had letterlijk geen wielen meer.....
-
OnlineLuco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Algemeen
Dat denk je, het is niet de eerste keer dat die kort is gereden, elk jaar wel een keer, hetzelfde met die witte sierra cosworth, ook een brokkenpiloot eerste klas.Frank280zx schreef:Luco schreef:1 tip, blijf uit de buurt van die mongool in die gele sierra.
Die bestaat niet meer dat was de reden van de code 6 en rood tijdens de eerste manche die had letterlijk geen wielen meer.....
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT Algemeen
haha brokkenpiloot .. eehm ik zeg niks na mijn foto's bovenLuco schreef:Dat denk je, het is niet de eerste keer dat die kort is gereden, elk jaar wel een keer, hetzelfde met die witte sierra cosworth, ook een brokkenpiloot eerste klas.Frank280zx schreef:Luco schreef:1 tip, blijf uit de buurt van die mongool in die gele sierra.
Die bestaat niet meer dat was de reden van de code 6 en rood tijdens de eerste manche die had letterlijk geen wielen meer.....
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DNRT Algemeen
Jou auto wel gezien ja, ik kende hem zo niet met die achterspoiler.
Kwam op facebook wel een video tegen vanuit dat golfje, hoe ze er af gingen. Echt pech voor de bestuurder van de Golf
Kwam op facebook wel een video tegen vanuit dat golfje, hoe ze er af gingen. Echt pech voor de bestuurder van de Golf
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT Algemeen
Bert Heb je een link ? Ben erg benieuwd want zag er heftig uit... mijn schadetje is jammer maar niet spannend gelukkig.. dat kun je van die auto's niet zeggen.Bert ///M3 schreef:Jou auto wel gezien ja, ik kende hem zo niet met die achterspoiler.
Kwam op facebook wel een video tegen vanuit dat golfje, hoe ze er af gingen. Echt pech voor de bestuurder van de Golf
Laatst gewijzigd door Frank280zx op 16 apr 2012, 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Algemeen
i rest my case, is niet de eerste keer dat die gele sierra op het gras uitkomt, meestal in 20% van een rondje gebeurd dat.
https://www.facebook.com/photo.php?v=324210354311662
https://www.facebook.com/photo.php?v=324210354311662
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT Algemeen
Mijn Filmpjes
De aller eerste keer met de auto op de baan .. nog niet heel spannend om te zien ( 2:08 is traag zelfs)
Start 2e manche positie 18 beste tijd 2:03... prijs .. een touche vangrail
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=57EODPGJ ... ure=relmfu[/youtube]
De aller eerste keer met de auto op de baan .. nog niet heel spannend om te zien ( 2:08 is traag zelfs)
Start 2e manche positie 18 beste tijd 2:03... prijs .. een touche vangrail
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=57EODPGJ ... ure=relmfu[/youtube]
Laatst gewijzigd door Frank280zx op 16 apr 2012, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: DNRT Algemeen
Luco schreef:i rest my case, is niet de eerste keer dat die gele sierra op het gras uitkomt, meestal in 20% van een rondje gebeurd dat.
https://www.facebook.com/photo.php?v=324210354311662
Die kerel die het filmt heeft anders ook een aardig momentje, pure mazzel dat ie die bmw en seat niet raakt. Ik bedoel een gaatje om tussendoor te gaan is er niet en toch raakt ie niks .
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: DNRT Algemeen
Die vent in de camera auto.... dat lijkt toch ook nergens op in het eerste stukje van de film.Luco schreef:i rest my case, is niet de eerste keer dat die gele sierra op het gras uitkomt, meestal in 20% van een rondje gebeurd dat.
https://www.facebook.com/photo.php?v=324210354311662
-
OnlineLuco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Algemeen
Ja je kan je allemaal een keer verremmen, heeft niks met die idioot in die sierra te maken.@iko schreef:Die vent in de camera auto.... dat lijkt toch ook nergens op in het eerste stukje van de film.Luco schreef:i rest my case, is niet de eerste keer dat die gele sierra op het gras uitkomt, meestal in 20% van een rondje gebeurd dat.
https://www.facebook.com/photo.php?v=324210354311662
Ik zie frank zich ook verremmen bij de Tarzan, waarbij die bijna Nynke meeneemt, maar bij beiden neem ik aan dat het incidenten zijn, dat is in het geval van die gele sierra vaker regel dan uitzondering.
Degenen die al langer dnrt rijden of volgen weten dat ook.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT Algemeen
Luco schreef:
Ja je kan je allemaal een keer verremmen, heeft niks met die idioot in die sierra te maken.
Ik zie frank zich ook verremmen bij de Tarzan, waarbij die bijna Nynke meeneemt, maar bij beiden neem ik aan dat het incidenten zijn, dat is in het geval van die gele sierra vaker regel dan uitzondering.
Degenen die al langer dnrt rijden of volgen weten dat ook.
Klopt ik zette mijn remdrukverdeler dacht ik een klik naar voren dat waren er twee! (ook voor het eerst met zo een ding in mijn auto)
Het ging gelukkig goed (Mede door zo blijkt Nynke haar scherpheid dat ze niet naar binnen kwam) daarnaast was ook nogal wennen aan de auto.
Dus Nynke nog excuus ik was wel gelijk weer wakker. (edit: 9:50 to 10:00 mochten mensen het willen zien)
Ik heb mij ook een keer verremd tijdens de 2e race .. ik zag een olievlag naar buiten komen maar reed al op het spoor. (voor audi s). Dat leverde 2 slijtvlakken op mijn banden op en ook 2 plaatsten winst
Verder heb ik geen noemenswaardige blokkades gehad.
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: DNRT Algemeen
En hier het bewijs van het gelijk van Luco:Luco schreef:i rest my case, is niet de eerste keer dat die gele sierra op het gras uitkomt, meestal in 20% van een rondje gebeurd dat.
https://www.facebook.com/photo.php?v=324210354311662
http://www.dumpert.nl/mediabase/2100901 ... crash.html
Zelf prima 2 races gehad, 3e algemeen geworden achter twee 996 Cup auto's. Snelle 944 Turbo en 968 Compressor voor mijn neus gingen stuk, dus wel een beetje mazzel gehad.
Pech Tristan! Volgende keer hopelijk meer succes. Een nieuwe racer is altijd lastig de eerste keer.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Algemeen
Ik heb je niet gezien Ben, jammer, lang geleden.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: DNRT Algemeen
Ben_968CS schreef:En hier het bewijs van het gelijk van Luco:Luco schreef:i rest my case, is niet de eerste keer dat die gele sierra op het gras uitkomt, meestal in 20% van een rondje gebeurd dat.
https://www.facebook.com/photo.php?v=324210354311662
http://www.dumpert.nl/mediabase/2100901 ... crash.html
Zelf prima 2 races gehad, 3e algemeen geworden achter twee 996 Cup auto's. Snelle 944 Turbo en 968 Compressor voor mijn neus gingen stuk, dus wel een beetje mazzel gehad.
Pech Tristan! Volgende keer hopelijk meer succes. Een nieuwe racer is altijd lastig de eerste keer.
Lol !
Ik heb geen verstand van racen.. Maar zo race ik ook op mijn Xbox met Forza !
Lekker spectaculair .. Maar om dat nou irl na te gaan doen
-
OnlineLuco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Algemeen
DVH, is al jaren zo, hij mist heel vaak de apex en in 20% van de bochten komt die bij uitkomen op het zand of op het gras, deze actie ook weer, je ziet het gewoon gebeuren, hij zit veel te vroeg buiten en blijft gewoon het gas erop houden, je zou denken dat iemand van zijn fouten leert?
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: DNRT Algemeen
Idd. 2 x apex missen in 2 bochten en dan nog gewoon het gas er op houden op het vuile gedeelte bij Bos Uit. Dan heb je echt een death wish, die vangrail staat zo dicht op de baan Wij stonden ter hoogte van het tunneltje op de paddock en zagen de Sierra boven de vangrails aan de rechterkant uitkomen. Het afgebroken wiel vloog maar net niet over het hek de paddock op.
Ik mocht mij (terecht) bij Martin melden om een waarschuwing te krijgen dat ik me expres naast de startlijnen had opgesteld. Ik vraag me echt af wat hij tegen dit soort jongens zegt.
De camera auto maakt er trouwens ook een zootje van: hij komt alleen door een berg geluk precies tussen een BMW en een Seat door in de Audi S door een veel te late remactie. Dat ie een paar bochten later crasht is bijna niet meer dan terecht, hopelijk leert ie er wat van.
Ik mocht mij (terecht) bij Martin melden om een waarschuwing te krijgen dat ik me expres naast de startlijnen had opgesteld. Ik vraag me echt af wat hij tegen dit soort jongens zegt.
De camera auto maakt er trouwens ook een zootje van: hij komt alleen door een berg geluk precies tussen een BMW en een Seat door in de Audi S door een veel te late remactie. Dat ie een paar bochten later crasht is bijna niet meer dan terecht, hopelijk leert ie er wat van.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT Algemeen
Dat gaf die ook zelf toe, een te enthousiaste uitremactie.Ben_968CS schreef:
De camera auto maakt er trouwens ook een zootje van: hij komt alleen door een berg geluk precies tussen een BMW en een Seat door in de Audi S door een veel te late remactie. Dat ie een paar bochten later crasht is bijna niet meer dan terecht, hopelijk leert ie er wat van.
Maar dat kan iedereen gebeuren, gebeurd het elk raceweekend is het weer wat anders.
Op een gegeven moment weet je gewoon wie de brokkenpiloten zijn
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: DNRT Algemeen
nog een leuk filmpje uit die e34.. Ding had alle deurpanelen etc nog dus weegt net zo veel als een dode maan.. dus respect! haal m wel mooi in #137
Mijn auto is al weer een eind klaar dit weekend stukkie inlassen en weer spuiten;
Over brokkenpiloot zeg ik nog niet veel , ik mag dan wel een Rookie zijn, en heb toch ook een kleine schade nu.
Dat Rookie bleek even bij het oliespoor de vlag werd uitgestoken toen ik er al op reed dus mooie verrem actie, en een foutje zoals te zien op mijn filmpje. Blijven leren en nadenken roep ik dan maar naar mij zelf.
Maar moet toegeven dat bos uit inderdaad een spannende bocht is en het Scheivlak. Bij Tarzan had ik nooit echt een gevoel van 'let op'. maar goed dat kost wel de achterkant
Vrijdag mijn sperretje halen..iets extremer camber en dan gaan wij weer hopelijk blijft hij dan heel
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DNRT Algemeen
Och valt wel mee toch. Als je DNRT gaat rijden oid dan weet je dat het wel eens een bumpertje of een spatbordje oid kan kosten.
Iedereen rijd wel eens schade, zoiets zou ik al haast niet als schade omschrijven maar puur cosmetisch.
Iedereen rijd wel eens schade, zoiets zou ik al haast niet als schade omschrijven maar puur cosmetisch.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 13 feb 2012, 13:22
Re: DNRT Algemeen
Ook lekker gereden op zondag, eerste race met totaal nieuwe setup, goed voor 3e startplek en 4e in race 1 en 3e in race 2.. tussen het moderne geweld met de dikke bert, voelt goed! en 4 seconden af van de tijd van 2011, nu 2.05.6, met zicht op meer. Niet gek voor een 43 jaar oud geval met starre achteras en toyo`s..
http://www.youtube.com/watch?v=r0mKyJkfWnc
(voor diegenen die hem/mij niet kennen: toch vorig jaar was de bertone zilvergrijs, dit is "'dezelfde"" auto...)
http://www.youtube.com/watch?v=r0mKyJkfWnc
(voor diegenen die hem/mij niet kennen: toch vorig jaar was de bertone zilvergrijs, dit is "'dezelfde"" auto...)
Laatst gewijzigd door vV op 18 apr 2012, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten